Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=318865&B=DK_UDBUD
Udbyder
Region Midtjylland
Vindere
Region Midtjyllands udbud af ressourcepersoner inden for jordforureningsområdet
(13.04.2022)
NIRAS A/S
Sortemosevej 19
3450 Allerød
Region Midtjyllands udbud af ressourcepersoner inden for jordforureningsområdet
(13.04.2022)
Geo
Maglebjergvej 1
2800 Kgs. Lyngby
Region Midtjyllands udbud af ressourcepersoner inden for jordforureningsområdet
(13.04.2022)
DGE Miljø- og Ingeniørfirma A/S
Jelshøjvænget 11
8270 Højbjerg
Region Midtjyllands udbud af ressourcepersoner inden for jordforureningsområdet
(13.04.2022)
COWI A/S (Miljø, geoscience, spildevand, vand, affaldshåndtering, arbejdsmiljø)
Parallelvej 2
2800 Kongens Lyngby
Region Midtjyllands udbud af ressourcepersoner inden for jordforureningsområdet
Region Midtjylland
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29190925
Postadresse: Skottenborg 26
By: Viborg
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Postnummer: 8800
Land: Danmark
Kontaktperson: Susanne Arentoft
E-mail: Susanne.Arentoft@ru.rm.dk
Telefon: +45 78411897
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.rm.dk/
Del II: Genstand
Region Midtjyllands udbud af ressourcepersoner inden for jordforureningsområdet
Region Midtjylland påtænker at indgå 4 parallelle rammeaftaler vedrørende ressourcepersoner indenfor jordforureningsområdet. Udbuddet er ét af fire parallelle, separate udbud, som gennemføres samtidigt af Region Hovedstaden, Region Sjælland, Region Midtjylland og Region Syddanmark med bistand fra Danske Regioner.
Den udbudte ydelse angår ressourcepersoner til assistance i forbindelse med udførelse af tekniske, administrative og praktiske opgaver omfattet af lov om jordforurening, herunder:
- Alle former for sagsforberedende ydelser, der kan betegnes som skrivebordsarbejde samt tilhørende praktiske mark-opgaver. Sagsforberedende ydelser kan f.eks. være V1 og V2 kortlægning, § 8 tilladelser, nuancering, frivillige undersøgelser, videregående undersøgelser, oprensninger, drift, revurderingssager og sager efter jordforureningslovens kapitel 6 om bortskaffelse og anvendelse af jord.
- Datavask med opdatering af faktuelle data i Regionens elektroniske databaser, bl.a. JAR og GeoGIS, herunder i fornødent omfang vurdering af historik, undersøgelse, afværge og kortlægning mv.
Region Midtjylland vil indgå 4 parallelle rammeaftaler om ressourcepersoner inden for jordforureningsområdet.
Ad II.1.6: Anskaffelsen er ikke opdelt i delaftaler. Årsagen hertil er, at det ikke er vurderet kommercielt og økonomisk hensigtsmæssigt at opdele anskaffelsen i delaftaler.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Den økonomiske og finansielle kapacitet vurderes på baggrund af følgende:
• Tilbudsgivers gennemsnitlige nettoomsætning for de seneste tre offentliggjorte regnskabsår.
• Tilbudsgivers egenkapital i det seneste disponible regnskabsår.
Tilbudsgiver skal opfylde følgende krav til økonomisk og finansiel formåen:
• Gennemsnitlig nettoomsætning for de seneste tre offentliggjorte regnskabsår: kr. 4 mio. ekskl. moms.
• Egenkapital i seneste offentliggjorte årsregnskab: kr. 4 mio.
Vilkårene fremgår af udkast til rammeaftale, hvor også CSR vilkår er anført i bilag.
Del IV: Procedure
Tilbudsgiverne kan ikke overvære åbningen af tilbuddene.
Del VI: Supplerende oplysninger
Ad II.1.5 og 2.6:
Det er Regionens uforpligtende estimat samlet set i rammeaftalens løbetid at ville foretage anskaffelser for ca. 2 mio. kr. ekskl. moms inden for de parallelle rammeaftaler inden for jordforureningsområdet. Regionen forbeholder sig ret til at foretage anskaffelser for 6 mio. kr. ekskl. moms inden for de parallelle rammeaftaler inden for jordforureningsområdet.
--
Ad IV.1.3:
Region Midtjylland vil indgå 4 parallelle rammeaftaler om ressourcepersoner inden for jordforureningsområdet. Tildeling af konkrete opgaver sker ved anvendelse af behovsmodellen i henhold til rammeaftalens afsnit 5.
--
Udelukkelsesgrunde:
Tilbudsgiver, der befinder sig under omstændigheder som anført i udbudslovens §§ 135-136, og § 137, stk. 1, nr. 1, 2, 4 og 6, er udelukket fra at deltage i udbuddet. En tilbudsgiver, der på et hvilket som helst tidspunkt under udbuddet bliver omfattet af en af udelukkelsesgrundende §§ 135-136, og § 137, stk. 1, nr. 1, 2, 4 og 6, vil blive udelukket fra udbuddet, medmindre den pågældende inden for en af Ordregiver fastsat rimelig frist fremlægger dokumentation, der viser tilbudsgiverens pålidelighed, jf. udbudslovens § 138.
--
Dokumentation:
Som dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene (obligatoriske og frivillige), samt er egnet, skal tilbudsgiver alene indlevere udfyldt ESPD-dokument (via EU-Supply). Ordregiver forbeholder sig retten til at foretage berigtigelse og efterindhente manglende oplysninger i ESPD’et. Hvis tilbuddet afgives af et konsortium, skal der for hver deltager i konsortiet indleveres udfyldt ESPD-dokument samt konsortieerklæring for konsortiet som helhed (evt. ved anvendelse af skabelon i udbudsbilag F). Konsortiet skal tilsammen opfylde egnethedskravene. Hvis tilbudsgiver baserer sin økonomiske og finansielle formåen på underleverandører, skal der indleveres udfyldt ESPD-dokument for tilbudsgiver samt underleverandørerne, samt underleverandørerklæring, hvor underleverandøren juridisk forpligtiger sig til at stille sine ressourcer til rådighed (evt. vedanvendelse af skabelon i udbudsbilag E). Tilbudsgiverne skal sammen med støttende enheder tilsammen opfylde egnethedskravene.
--
Endelig dokumentation:
Forinden ordregiver kan meddele tildelingsbeslutning, skal ordregiver indhente dokumentation for rigtigheden af de vindende tilbudsgiveres oplysninger i ESPD'et. Denne dokumentation vil for danske tilbudsgivere bestå af Serviceattest (udstedt ikke tidligere end 6 måneder før tilbudsfristen) og seneste tre årsregnskaber. For udenlandske tilbudsgivere præsteres tilsvarende dokumentation.
--
Berigtigelse:
Regionen forbeholder sig retten til at foretage berigtigelse af indsendte oplysninger vedrørende tilbudsgivers opfyldelse af egnethed og efterhente manglende oplysninger i ESPD’et og tilbuddet generelt i henhold til udbudslovens § 159, stk. 5.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk