Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=318870&B=DK_UDBUD
Udbyder
Region Hovedstaden
Vindere
Delaftale A: Ressourcepersoner inden for jordforureningsområdet
(13.04.2022)
Ramboll Denmark - Water / Environment & Health
Hannemanns Allé 53
2300 Copenhagen S
Delaftale A: Ressourcepersoner inden for jordforureningsområdet
(13.04.2022)
WSP Danmark A/S
Linnés Allé 2
2630 Taastrup
Delaftale A: Ressourcepersoner inden for jordforureningsområdet
(13.04.2022)
COWI A/S (Miljø, geoscience, spildevand, vand, affaldshåndtering, arbejdsmiljø)
Parallelvej 2
2800 Kongens Lyngby
Delaftale A: Ressourcepersoner inden for jordforureningsområdet
(13.04.2022)
Geo
Maglebjergvej 1
2800 Kgs. Lyngby
Delaftale A: Ressourcepersoner inden for jordforureningsområdet
(13.04.2022)
NIRAS A/S
Sortemosevej 19
3450 Allerød
Delaftale A: Ressourcepersoner inden for jordforureningsområdet
(13.04.2022)
DGE Miljø- og Ingeniørfirma A/S
Jelshøjvænget 11
8270 Højbjerg
Delaftale B: Ressourcepersoner inden for råstofområdet
(13.04.2022)
Geo
Maglebjergvej 1
2800 Kgs. Lyngby
Region Hovedstadens udbud af ressourcepersoner inden for jordforureningsområdet og råstofområdet
Region Hovedstaden
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29190623
Postadresse: Kongens Vænge 2
By: Hillerød
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 3400
Land: Danmark
Kontaktperson: Mette Dahl
E-mail: md@regionh.dk
Telefon: +45 38665641
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.regionh.dk
Del II: Genstand
Region Hovedstadens udbud af ressourcepersoner inden for jordforureningsområdet og råstofområdet
Region Hovedstaden påtænker at indgå rammeaftaler vedrørende ressourcepersoner indenfor jordforureningsområdet og råstofområdet. Udbuddet er opdelt i to delaftaler vedrørende ressourcepersoner inden for jordforureningsområdet (delaftale A) og ressourcepersoner inden for råstofområdet (delaftale B). Region Hovedstaden vil indgå 6 parallelle rammeaftaler inden for jordforureningsområdet og 4 parallelle rammeaftaler inden for råstofområdet. Udbuddet er ét af fire parallelle, separate udbud, som gennemføres samtidigt af Region Hovedstaden, Region Sjælland, Region Midtjylland og Region Syddanmark med bistand fra Danske Regioner.
Delaftale A: Ressourcepersoner inden for jordforureningsområdet
Delaftale A angår ressourcepersoner til assistance i forbindelse med udførelse af tekniske, administrative og praktiske opgaver omfattet af lov om jordforurening, herunder:
- Alle former for sagsforberedende ydelser, der kan betegnes som skrivebordsarbejde samt tilhørende praktiske mark-opgaver. Sagsforberedende ydelser kan f.eks. være V1 og V2 kortlægning, § 8 tilladelser, nuancering, frivillige undersøgelser, videregående undersøgelser, oprensninger, drift, revurderingssager og sager efter jordforureningslovens kapitel 6 om bortskaffelse og anvendelse af jord.
- Datavask med opdatering af faktuelle data i Regionens elektroniske databaser, bl.a. JAR og GeoGIS, herunder i fornødent omfang vurdering af historik, undersøgelse, afværge og kortlægning mv.
Region Hovedstaden vil indgå 6 parallelle rammeaftaler om ressourcepersoner inden for jordforureningsområdet.
Der indgås 6 parallelle rammeaftaler på delaftale A. Tildeling af konkrete opgaver sker ved anvendelse af miniudbud i henhold til rammeaftalens afsnit 5.
Delaftale B: Ressourcepersoner inden for råstofområdet
Delaftale B angår ressourcepersoner til assistance i forbindelse med udførelse af tekniske, administrative og praktiske opgaver omfattet af lov om råstoffer, lov om forurenet jord § 52 samt direktiver, love og bestemmelser om vurderinger i henhold til natur og miljølovgivning, herunder:
- Bistand til Regionens administration af tilladelser inden for råstofområdet, herunder behandling af ansøgninger, screeninger i henhold til miljøvurderingsloven, generel sagsforberedende arbejde og indhentning af oplysninger fra arkiv mv. samt tilsyns- og håndhævelsesarbejde efter råstof- og jordforureningsloven. Bistand kan også omfatte hjælp i forbindelse med udarbejdelse af miljøkonsekvensrapporter.
- Bistand til Regionens råstofplanlægning, herunder kortlægning af råstoffer og udarbejdelse af råstofplanen dels på det overordnede niveau og for potentielle nye grave- og interesseområder.
- Bistand til behandling af ansøgninger om dispensation efter jordforureningslovens § 52 og udarbejdelse af dispensationer og tilsyn hermed. Dertil også behandling af undersøgelsessager, hvor der er mistanke om deponi af jord, og hvor der evt. skal udføres forureningsundersøgelser.
- Datavask med opdatering af faktuelle data i Regionens elektroniske databaser, bl.a. GeoGIS.
Region Hovedstaden vil indgå 4 parallelle rammeaftaler om ressourcepersoner inden forråstofområdet.
Der indgås 4 parallelle rammeaftaler på delaftale B. Tildeling af konkrete opgaver sker ved anvendelse af miniudbud i henhold til rammeaftalens afsnit 5.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Den økonomiske og finansielle kapacitet vurderes på baggrund af følgende:
• Tilbudsgivers gennemsnitlige nettoomsætning for de seneste tre offentliggjorte regnskabsår.
• Tilbudsgivers egenkapital i det seneste disponible regnskabsår.
Tilbudsgiver skal opfylde følgende krav til økonomisk og finansiel formåen:
• Gennemsnitlig nettoomsætning for de seneste tre offentliggjorte regnskabsår: kr. 4 mio. ekskl. moms.
• Egenkapital i seneste offentliggjorte årsregnskab: kr. 4 mio.
Ovenstående krav til tilbudsgivers økonomiske og finansielle formåen gælder for begge delaftaler.
Vilkårene fremgår af udkast til rammeaftale, hvor også CSR vilkår er anført i bilag.
Del IV: Procedure
Tilbudsgiverne kan ikke overvære åbningen af tilbuddene.
Del VI: Supplerende oplysninger
Ad II.1.5 og II.2.6:
Værdien som angivet i del II.1.5 udgør den samlede maksimale værdi af rammeaftalen, mens værdien angivet i del II.2.6. udgør den samlede maksimale værdi af hver af delaftalerne.
Det er Regionens uforpligtende estimat samlet set i rammeaftalens løbetid at ville foretage anskaffelser for ca. 20 mio. kr. ekskl. moms inden for de parallelle rammeaftaler på delaftale A. Regionen forbeholder sig ret til at foretage anskaffelser for 40 mio. kr. ekskl. moms indenfor de parallelle rammeaftaler på delaftale A. For delaftale B er det Regionens uforpligtende estimat samlet set i rammeaftalens løbetid at ville foretage anskaffelser for ca. 5 mio. kr. ekskl. moms inden for de parallelle rammeaftaler. Regionen forbeholder sig ret til at foretage anskaffelser for 10 mio. kr. ekskl. moms inden for de parallelle rammeaftaler på delaftale B.
--
Ad IV.1.3:
Angivelsen i udbudsbekendtgørelsens del IV.1.3 skal forstås sådan, at der på delaftale A vil være seks rammeaftaleholdere og delaftale B fire rammeaftaleholdere.
--
Udelukkelsesgrunde:
Tilbudsgiver, der befinder sig under omstændigheder som anført i udbudslovens §§ 135-136, og § 137, stk. 1, nr. 1, 2, 4 og 6, er udelukket fra at deltage i udbuddet. En tilbudsgiver, der på et hvilket som helst tidspunkt under udbuddet bliver omfattet af en af udelukkelsesgrundende §§ 135-136, og § 137, stk. 1, nr. 1, 2, 4 og 6, vil blive udelukket fra udbuddet, medmindre den pågældende inden for en af Ordregiver fastsat rimelig frist fremlægger dokumentation, der viser tilbudsgiverens pålidelighed, jf. udbudslovens § 138.
--
Dokumentation:
Som dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene (obligatoriske og frivillige), samt er egnet, skal tilbudsgiver alene indlevere udfyldt ESPD-dokument (via EU-Supply). Ordregiver forbeholder sig retten til at foretage berigtigelse og efterindhente manglende oplysninger i ESPD’et. Hvis tilbuddet afgives af et konsortium, skal der for hver deltager i konsortiet indleveres udfyldt ESPD-dokument samt konsortieerklæring for konsortiet som helhed (evt. ved anvendelse af skabelon i udbudsbilag F). Konsortiet skal tilsammen opfylde egnethedskravene. Hvis tilbudsgiver baserer sin økonomiske og finansielle formåen på underleverandører, skal der indleveres udfyldt ESPD-dokument for tilbudsgiver samt underleverandørerne, samt underleverandørerklæring, hvor underleverandøren juridisk forpligtiger sig til at stille sine ressourcer til rådighed (evt. ved anvendelse af skabelon i udbudsbilag E). Tilbudsgiverne skal sammen med støttende enheder tilsammen opfylde egnethedskravene.
--
Endelig dokumentation:
Forinden ordregiver kan meddele tildelingsbeslutning, skal ordregiver indhente dokumentation for rigtigheden af de vindende tilbudsgiveres oplysninger i ESPD'et. Denne dokumentation vil for danske tilbudsgivere bestå af Serviceattest (udstedt ikke tidligere end 6 måneder før tilbudsfristen) og seneste tre årsregnskaber. For udenlandske tilbudsgivere præsteres tilsvarende dokumentation.
--
Berigtigelse:
Regionen forbeholder sig retten til at foretage berigtigelse af indsendte oplysninger vedrørende tilbudsgivers opfyldelse af egnethed og efterhente manglende oplysninger i ESPD’et og tilbuddet generelt i henhold til udbudslovens § 159, stk. 5.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk