Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Anmodning om deltagelse
Addresse
Bascon a/s
Baunegårdsevej 73A
Att: Bjørn Westen Rasmussen
2900 Hellerup
Telefon: +45 20668914
Mailadresse: bra@bascon.dk
Internetadresse: www.bascon.dk
Udbyder
Halsnæs Forsyning
Vindere
Rådgiveraftale — Etablering af afskærende kloakledning Hundested — Melby
(20.05.2016)
Orbicon
Ringstedvej 20
4000 Roskilde
Totalrådgivning for etablering af afskærende kloakledning Hundested - Melby
Halsnæs Forsyning
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2004/18/EF
Del I: Ordregivende myndighed
Halsnæs Forsyning
Gjethusparken 3, 1. sal
Kontaktpunkt(er): Halsnæs Forsyning
Att: Andres Abildgaard
3300 Frederiksværk
DANMARK
Telefon: +45 47763878
Mailadresse: anab@halsnaesforsyning.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: www.halsnaesforsyning.dk
Yderligere oplysninger fås her: Bascon A/S
Baunegårdsvej 73A
Att: Bjørn Westen Rasmussen
2900 Hellerup
DANMARK
Telefon: +45 20668914
Mailadresse: bra@bascon.dk
Internetadresse: www.Bascon.dk
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Bascon A/S
Baunegårdsevej 73A
Att: Bjørn Westen Rasmussen
2900 Hellerup
DANMARK
Telefon: +45 20668914
Mailadresse: bra@bascon.dk
Internetadresse: www.Bascon.dk
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Bascon a/s
Baunegårdsevej 73A
Att: Bjørn Westen Rasmussen
2900 Hellerup
DANMARK
Telefon: +45 20668914
Mailadresse: bra@bascon.dk
Internetadresse: www.bascon.dk
Del II: Kontraktens genstand
Tjenesteydelseskategori nr. 12: Arkitektvirksomhed, rådgivende ingeniørvirksomhed og integreret ingeniørvirksomhed, byplanlægning og landskabsarkitektur, hermed beslægtet teknisk-videnskabelig konsulentvirksomhed, teknisk prøvning og analyse
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Halsnæs kommune.
NUTS-kode DK021
Der er udarbejdet et dispositionsforslag, der beskriver de overvejelser og belyser problemstillinger i projektet. Halsnæs Forsyning ønsker på nuværende tidspunkt at udbyde rådgiverydelsen, der omhandler følgende:
— kvalificering af trace
— maskininstallationer
— ombygning på Hundested Renseanlæg
— El/SRO arbejder
— Projektering
— Udarbejdelse af udbudsmateriale
— Byggeledelse og tilsyn i anlægsfasen.
71300000, 71322200, 71323200, 90400000
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Sammen med anmodningen om prækvalifikation skal der vedlægges en udfyldt konsortieerklæring, hvor det fremgår hvem der har beføjelse til, at disponere på vegne af konsortiet/sammenslutningen af virksomheder, såfremt kontrakten tildeles konsortiet/ sammenslutningen af virksomheder.
Deltagerne i konsortiet/sammenslutningen af virksomheder skal, såfremt kontrakten tildeles dem, påtage sig at hæfte direkte, solidarisk og ubegrænset for kontrakten.
2) Dateret tro og love erklæring på, hvorvidt ansøger(kontraktholder) har ubetalt forfalden gæld til det offentlige i henhold til bekendtgørelsen af lov om begrænsning af skyldners mulighed for at deltagere i offentlige udbudsforretninger og om ændringer af visse andre love, LBK nr. 336 af 13.5.1997. (skabelon kan downloades fra hjemmesiden www.bascon.dk/da/udbud/).
3) Dateret tro og love erklæring på, at ansøger(kontraktholder) ikke befinder sig i en af de i direktiv 2004/18/EF artikel 45, stk. 1 og 2, litra a), b), c), e) og f) anførte udelukkelsesgrunde. (Skabelon kan downloades fra hjemmesiden www.bascon.dk/da/udbud/).
4) Ordregiver forbeholder sig ret til inden aftaleindgåelse at forlange serviceattest fra Erhvervs- og Selskabsstyrelsen, maks. 3 måneder gammel, eller anden fuldgyldig dokumentation for, at ansøger(kontraktholder) ikke befinder sig i situationer omfattet af Udbudsdirektivets artikel 45, stk. 2, litra a), b), c), e) og f).— ansøgers (kontraktholders) samlede nettoomsætning
— resultat før skat
— aktiver
— egenkapital.
En ansøger, som ønsker at basere sig på andre enheders økonomiske formåen (f.eks. andre virksomheder i samme koncern som ansøger) skal fremlægge dokumentation for, at de pågældende enheder/virksomheder har afgivet et juridisk bindende tilsagn om at ville stille økonomiske ressourcer til rådighed for ansøger til brug for udførelsen af den udbudte opgave.
Såfremt ansøger (kontraktholder) har eksisteret i under 3 år, skal der vedlægges oplysninger for de afsluttede regnskabsår, der er tilgængelige.
Hvis ansøger (kontraktholder) er en sammenslutning/konsortium, skal samtlige oplysninger fremlægges for alle deltagere. Oplysningerne om økonomisk og finansiel kapacitet, som anført under nr. 5) skal også vedlægges for virksomheder, som stiller deres finansielle og økonomiske ressourcer til rådighed for ansøgeren.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Der må ikke være nævneværdig risiko for, at den økonomiske aktørs eksistens ophører i aftaleperiode.
6) Dokumentation for referencer fra sammenlignelige opgaver udført indenfor de seneste 3 år med angivelse af:
— Projektets betegnelse
— Bygherre, inkl. kontaktperson og tlf. nr.
— Ansøgerens rolle i projektet
— Opgavens entreprisesum
— Tidspunkt for udførelse
— Beskrivelse af projektet eller henvisning til bilagsnummer.
7) Fremhævelse af 3 udvalgte projekter, som er særlig relevante i forhold til den udbudte opgave og hvor elementerne i opgaven indgår jf. udbudsbekendtgørelsens pkt. II.1.5). Disse projekter kan med fordel beskrives uddybende med fokus på specielt sikring af koordineringen og kommunikation i mellem faggrænserne.
8) Erklæring om ansøgers (kontraktholders) årlige gennemsnitlige antal beskæftigede, gerne fordelt på medarbejderkategorier, de seneste 3 år.
9) Hvis ansøger (kontraktholder) er en sammenslutning/konsortium, skal samtlige oplysninger fremlægges for alle deltagere.
Hvis ansøger (kontraktholder) baserer sig på andre enheders formåen (f.eks. rådgivere, underleverandører eller enheder inden for samme koncern, herunder moder-, søster- eller datterselskaber) skal ansøger (kontraktholder) godtgøre, at ansøger (kontraktholder) fuldt ud kan råde over de ressourcer, der er nødvendige for kontraktens udførelse, jf. udbudsdirektivets artikel 48, stk. 3.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
6.1) Det er et krav, at ansøger (kontraktholder)/teamet har minimum 3 referencer, der dokumenterer, at ansøger (kontraktholder)/teamet har erfaring med etablering af kloakledning jf. pkt. III.2.3), nr. 6 og 7.
Del IV: Procedure
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Såfremt flere end 5 ansøgere opfylder ordregivers krav til egnethed, udvælger ordregiver de 5 ansøgere, som vurderes som bedst egnede til at løse opgaver af den pågældende art. Ordregiver vil udvælge de ansøgere, der har de bedste og mest relevante referencer i forhold til projektering, udbud, gennemførelse og aflevering af større kloakledninger med tilhørende bygværker m.m. Her vil der lægges særligt vægt på, at der er tale om kloakarbejder af samme type og størrelse som nærværende sag. Desuden vil det blive vurderet positivt, såfremt ansøger kan dokumentere erfaring med:
— Opgaver udført for kommunalt forsyningsselskab
— Erfaring med analyse af alternative tracéer
— Erfaring med udbud af tilsvarende opgaver
— Samarbejde med entreprenører.
Del VI: Supplerende oplysninger
På orienteringsmødet vil der blive foretaget en gennemgang af det foreliggende materiale samt orienteret om bygherres forventninger til opgaveløsningen.
Prækvalifikationsanmodningen bedes afleveret i 3 papireksemplarer + 1 elektronisk udgave på USB-stik, jf. bilag A III »Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til«.
Skabeloner til brug for afgivelse af oplysninger under udbudsbekendtgørelsen punkt III.2.1) og III.2.2) kan downloades fra http://bascon.dk/da/udbud/
Eventuelle spørgsmål i prækvalifikationsfasen skal fremsendes pr. mail, jf. bilag A I »Yderligere oplysninger fås her«. Svar på fremsendte spørgsmål vil løbende bliver offentliggjort i anonymiseret form på http://bascon.dk/da/udbud/ Ansøgerne skal selv holde sig opdateret herom.
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Klager over udbud skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt.
Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen.
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk