Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Østjysk Bolig
Østjysk Bolig: Grøn Pleje og Hvid Drift
Østjysk Bolig
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 39 80 10 19
Postadresse: Søren Frichs Vej 25
By: Aarhus
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Postnummer: 8000
Land: Danmark
Kontaktperson: Torben Brandi
E-mail: tob@ojba.dk
Telefon: +45 87447648
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.østjyskbolig.dk
Del II: Genstand
Østjysk Bolig: Grøn Pleje og Hvid Drift
Udbuddet omhandler 4 delaftaler om henholdsvis Grøn Pleje og Hvid Drift i Østjysk Bolig i henholdsvis Område Aarhus og Område Ry.
Aftalerne har en varighed på 4 år med mulighed for forlængelse af Østjysk Bolig i yderligere 2 x 12 måneder.
Grøn Pleje i Område Aarhus
Område Aarhus: I byerne Aarhus, Mårslet, Hørning, Skødstrup
I alt 16 boligafdelinger
Grøn Pleje er opdelt i 3 kategorier. Grøn Stor. Grøn Mellem. Grøn Lille.
Der bydes ind på Grøn Mellem med Grøn Stor som option og Grøn Lille som option.
Ydelserne der er indeholdt i Kontrakten er: Pleje af græsarealer, hække, buske, træer, belægninger samt gødning.
Østjysk Bolig har adgang til at forlænge kontrakten i yderligere 2 x 12 måneder.
Udbuddet indeholder 2 optioner vedrørende Grøn Pleje:
Option: Grøn Pleje - Stor
Option: Grøn Pleje - Lille
Alle optionspriser skal oplyses specifikt på tilbudslister.
4 afdelinger er ikke på forhånd omfattet af kontrakterne, men har derimod alene option på at lade sig omfatte.
Hvid Drift i Område Aarhus
Område Aarhus: I byerne Aarhus, Mårslet, Hørning, Skødstrup
I alt 16 boligafdelinger.
Hvid Drift indeholder kun 1 kategori.
Ydelserne der er indeholdt i Kontrakten er: Vintertjeneste med snerydning og glatførebekæmpelse.
Østjysk Bolig har adgang til at forlænge kontrakten i yderligere 2 x 12 måneder.
Grøn Pleje i Område Ry
Område Ry: I byerne Ry, Gl. Rye, Låsby.
I alt 13 boligafdelinger.
Grøn Pleje er opdelt i 3 kategorier. Grøn Stor. Grøn Mellem. Grøn Lille.
Der bydes ind på Grøn Mellem med Grøn Stor som option og Grøn Lille som option.
Ydelserne der er indeholdt i Kontrakten er: Pleje af græsarealer, hække, buske, træer, belægninger samt gødning.
Østjysk Bolig har adgang til at forlænge kontrakten i yderligere 2 x 12 måneder.
Udbuddet indeholder 2 optioner vedrørende Grøn Pleje:
Option: Grøn Pleje - Stor
Option: Grøn Pleje - Lille
Alle optionspriser skal oplyses specifikt på tilbudslister.
Hvid Drift i Område Ry
Område Ry: I byerne Ry, Gl. Rye, Låsby.
I alt 15 boligafdelinger.
Hvid Drift indeholder kun 1 kategori.
Ydelserne der er indeholdt i Kontrakten er: Vintertjeneste med snerydning og glatførebekæmpelse.
Østjysk Bolig har adgang til at forlænge kontrakten i yderligere 2 x 12 måneder.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal som en del af tilbudet aflevere ESPD. Tilbudsgiver skal anvende den elektroniske xml-fil, som er uploadet på https://rib-software.dk.
Deltagelse i udbudsprocessen er udelukket, hvis et af forholdene i ESPD'ets del III, afsnit A eller B er til stede (udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 1-6, § 135, stk. 3, § 136 nr. 1-3).
Deltagelse i udbudsprocessen er ligeledes udelukket, hvis de specikke forhold, som er oplistet i ESPD'ets del III, afsnit C, og som er omfattet af udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1 - 7.
For at godtgøre, at en eller flere af udelukkelsesgrundene nævnt i ESPD del III ikke er til stede, skal tilbudsgiver udfylde ESPD'et og indsende til Ordregiver, inden udløbet af den i Udbudsbetingelserne angivne tilbudsfrist.
Tilbudsgivere, der befinder sig i en af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 1-6, § 135, stk. 3, samt § 136 er som udgangspunkt afskåret fra at afgive tilbud.
Tilbudsgivere der befinder sig i en af de af Ordregiver tilvalgte frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1 - 7, er ligeledes som udgangspunkt afskåret fra at afgive tilbud.
Tilbudsgiver skal derfor erklære, at tilbudsgiver ikke befinder sig i en af disse (hhv. obligatoriske og tilvalgte frivillige udelukkelsesgrunde) jf. ovenstående.
Erklæringen skal afgives ved af udfylde ESPD'ets del III, afsnit A og B og del III afsnit C.
Tilbudsgiver skal i ESPD-dokumentet oplyse tilbudsgivers omsætning og egenkapital for de seneste 3 disponible regnskabsår.
I medfør af udbudslovens § 144, kan ansøger basere sig på andre enheders økonomiske/finansielle formåen.
Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders økonomiske/finansielle formåen tager Ordregiver forbehold om at kræve solidarisk hæftelse for kontraktens gennemførelse, jf. udbudslovens § 144, stk. 6.
For erklæringer gælder, at disse skal være udstedt specifikt til dette udbud og skal derfor være dateret efter datoen for udbuddets offentliggørelse. Der skal desuden vedlægges udfyldt ESPD-dokument for de virksomheder, som tilbudsgiver ønsker at basere sin økonomiske og finansielle formåen jf. nærmere herom i ESPD-dokumentets del II.C.
I modsat fald har Ordregiver ikke mulighed for at lægge vægt på andre enheders økonomiske/finansielle formåen.
- at tilbudsgiver har haft en samlet årlig omsætning i hvert af de seneste 3 disponible regnskabsår på minimum;
Grøn Pleje Område Aarhus: DKK 5.000.000,-
Hvid Drift Område Aarhus: DKK 1.000.000,-
Grøn Pleje Område Ry: DKK 2.500.000,-
Hvid Drift Område Ry: DKK 1.000.000,-
Hvis tilbudsgiver byder på samtlige delaftaler, skal tilbudsgiver således have en årlig omsætning i hver af de seneste 3 disponible regnskabsår på min. kr. 9.500.000, mens tilbudsgiver alene skal have haft en omsætning på min. kr. 1.000.000, hvis tilbudsgiver kun byder på Hvid Drift i enten område Aarhus eller område Ry.
— at tilbudsgivers egenkapital har været positiv i hvert af de seneste 3 disponible regnskabsår.
Dokumentation for opfyldelse af mindstekravet skal forud for evt. kontrakttildeling kunne fremlægges i form af enten revisorpåtegnet årsrapport eller revisorattesteret erklæring.
Hvis årsrapport med ovennævnte oplysninger er tilgængelig på Virk.dk, vil ordregiver egenhændigt rekvirere oplysningerne.
Tilbudsgiver skal i ESPD del IV, afsnit C, oplyse referencer for Grøn Pleje og Hvid Drift af tilsvarende størrelse inden for de seneste 3 år.
I det omfang en tilbudsgiver måtte have behov for at angive flere oplysninger, end hvad rubrikkerne i ESPD'et tillader, opfordrer Ordregiver ansøger til at anvende separate bilag (referenceliste) til ESPD'et samt i den
relevante rubrik i ESPD'et at angive bilagsnummeret for det pågældende dokument.
På den måde står det Ordregiver klart, hvis der findes oplysninger (referencer) til ESPD'et i et separat dokument.
Tilbudsgiver er også velkommen til blot i ESPD'et at henvise til referencelisten og vedlægge denne som bilag.
Hvis der ikke er identitet mellem de angivne referencer i ESPD'et/erne og referencelisten – identificeres referencer på baggrund af referencer angivet i ESPD først.
Reference oplysningerne bør omfatte en beskrivelse af kunden/bygherren, opgavens omfang, herunder oplysninger om kontraktsum (ekskl. moms), udførelsesperiode og en beskrivelse af ansøgerens ydelser (rolle og funktion).
Det er kun muligt at vedlægge referencer for afsluttede kontrakter.
I medfør af udbudslovens § 144, kan tilbudsgiver basere sig på andre enheders teknisk/faglige formåen.
Tilbudsgiver skal for Grøn Pleje med min. 2 referencer fra de seneste 3 år dokumentere erfaring med min. 1 års Grøn Pleje af 5 almene boligafdelinger, hvis der bydes på delaftaler vedrørende Grøn Pleje.
Tilbudsgiver skal for Hvid Drift med min. 2 referencer dokumenterer erfaring fra de seneste 3 år med min. 1 års Hvid Drift af 5 almene boligafdelinger, hvis der bydes på delaftaler vedrørende Hvid Drift.
De samme referencer kan tjene som dokumentation for opfyldelse af mindstekrav for begge delkontrakter vedrørende henholdsvis Grøn Pleje og Hvid Drift.
Referenceoplysninger angivet i ESPD og evt. separat vedlagte referenceliste anses for endelig dokumentation herfor.
Der henvises til kontraktudkastene, der indgår som en del af det samlede udbudsmateriale.
Del IV: Procedure
Der gives ikke adgang ved åbning af tilbud
Del VI: Supplerende oplysninger
Ad.I.3) Anmodning om deltagelse i tilbudsgivningen skal ske via https://rib-software.dk. På https://rib-software.dk portalens forside er der et link øverst "Udbudsportal" der giver mulighed for anmodning om adgang til udbudsmaterialet. Udbuddet har nr. TN312229.
Såfremt tilbudsgiver har spørgsmål til udbudsmaterialet, kan disse fremsendes via https://rib-software.dk - Spørgsmål/ svar modulet. Tilbudsgiver skal i forbindelse med ønske om at aflevering tilbud udfylde ESPD, hvori tilbudsgiver erklærer sig om følgende:
i. at tilbudsgiver ikke er omfattet af de obligatoriske/ tilvalgte frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § § 135-137.
ii. at tilbudsgiver opfylder de minimumskrav til egnethed, der er fastsat i henhold til § 140 og ovenfor afsnit III.1.2 og III.1.3.
Der kan stilles skriftlige spørgsmål til udbudsmaterialet på https://rib-software.dk senest den 14.02.2022. Svar på spørgsmål kan forventes senest den 16.02.2002.
Upload af tilbud skal være færdiggjort den 23.02.2022 kl. 12:00, jf. nærværende bekendtgørelse. Det er naturligvis kun den bydende selv, der kan se sit tilbud foruden Ordregiver. Når det anførte tidspunkt passeres, lukkes der automatisk for indsendelse af tilbud, samtidig med at tilbud bliver tilgængelige for Ordregiver. Se afleveringskrav på https://rib-software.dk Udbudsportalen.
Husk at navngive dokumenter, så det kan aflæses på filnavnet, hvad den enkelte fil indeholder. Ved eventuelle spørgsmål omkring adgang og brug af Byggeweb henvises til support@rib-software.dk eller på telefon (+45 35245250).
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: www.klfu.dk
Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20
kalenderdage regnet fra dagen efter afsendelse af underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet
udvalgt.
Klager over udbuddet skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiver
har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en
kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill
perioden. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der
begæres opsættende virkning af klagen. Klagen skal vedlægges et klagegebyr på 20 000 DKK.
Se mere om indgivelse af klager på klagenævnets hjemmeside: www.klfu.dk
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk