23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2022/S 015-034030
Offentliggjort
21.01.2022
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

COWI A/S - Spildevand og klimatilpasning

Vindere

Tømning af bundfældningstanke i Billund Kommune

(25.03.2022)
NORVA24 Danmark A/S
Rydagervej 27
2620 Albertslund

Tømning af bundfældningstanke i Billund Kommune


COWI A/S - Spildevand og klimatilpasning

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: COWI A/S - Spildevand og klimatilpasning
CVR-nummer: 44623528
Postadresse: Havneparken 1
By: Vejle
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 7100
Land: Danmark
Kontaktperson: Brian Leth Sørensen
E-mail: bls@cowi.com
Telefon: +45 56406405
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/170946255.aspx
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://permalink.mercell.com/170946255.aspx
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://permalink.mercell.com/170946255.aspx
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Miljø

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Tømning af bundfældningstanke i Billund Kommune

II.1.2) Hoved-CPV-kode
90460000 Tømning af sivebrønde eller septiktanke
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Nærværende udbud af tømningsordning omhandler den obligatoriske tømning, for tilmeldte ejendomme beliggende uden for kloakerede områder i Billund Kommune.

Der er registreret ca. 1.700 bundfældningstanke i kommunen, omhandlende helårsbeboelse (inkl. landbrug og industri) og sommerhuse. Alle disse tanke planlægges tømt i perioden 1. april til 30. november, undtagen i juli måned.

Slam fra bundfældningstankene køres til Grindsted Renseanlæg

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 600 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK032 Sydjylland
Hovedudførelsessted:

Billund Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Nærværende udbud af tømningsordning omhandler den obligatoriske tømning, for tilmeldte ejendomme beliggende uden for kloakerede områder i Billund Kommune.

Der er registreret ca. 1.700 bundfældningstanke i kommunen, omhandlende helårsbeboelse (inkl. landbrug og industri) og sommerhuse. Alle disse tanke planlægges tømt i perioden 1. april til 30. november, undtagen i juli måned.

Slam fra bundfældningstankene køres til Grindsted Renseanlæg

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 600 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/04/2022
Slut: 31/03/2023
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Såfremt Billund Spildevand ønsker det, er entreprenøren forpligtiget til at forlænge kontrakten i yderligere op til 2 år med 1 år ad gangen.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Økonomisk og finansiel formåen

For at Billund Spildevand vil anse tilbudsgiver som egnet til at udføre opgaven, skal tilbudsgiver opfylde følgende minimumskrav til tilbudsgiverens økonomiske og finansielle formåen som skal angives i ESPD:

Tilbudsgiveren skal enten

a) have en egenkapital på minimum 2 mio. kr. i det seneste afsluttede regnskabsår eller

b) have en soliditetsgrad på mindst 10 % ved udgangen af det seneste regnskabsår.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Det er et mindstekrav, at tilbudsgiveren har en soliditetsgrad på min. 10 % eller en egenkapital på min. 2 mio. danske kr. iht. det seneste reviderede regnskab.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

For at Billund Spildevand vil anse tilbudsgiveren som egnet til at udføre opgaven, skal tilbudsgiveren opfylde følgende minimumskrav til tilbudsgiverens tekniske og faglige formåen, som skal angives i ESPD:

Referencer

Tilbudsgiveren skal i løbet af de sidste 3 år have udført mindst én opgave med regelmæssig tømning af bundfældningstanke på mindst 1.000 tanke pr.år.

I ESPD skal tilbudsgiveren oplyse følgende for sine betydeligste referencer/opgaver relateret til ovenstående minimumskrav:

- Beskrivelse af opgaven

- Antal / Mængde

- Kontraktperiode

- Kundens navn og kontaktoplysninger

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver har følgende referencer

Tilbudsgiveren skal i løbet af de sidste 3 år have udført mindst én opgave med regelmæssig tømning af bundfældningstanke på mindst 1.000 tanke pr.år.

Tilbudsgiveren skal oplyse følgende for sine betydeligste referencer/opgaver relateret til ovenstående minimumskrav:

- Beskrivelse af opgaven

- Antal / Mængde

- Kontraktperiode

- Kundens navn og kontaktoplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 17/02/2022
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 3 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 17/02/2022
Tidspunkt: 12:00

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Nævnenes Hus
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:

Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage

regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem

der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for

beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.

Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at

ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har

indgået en kontrakt.

Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den

dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette

ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden,

jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige

angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
17/01/2022

Send til en kollega

0.047