23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2022/S 018-043973
Offentliggjort
26.01.2022
Udbudstype
Begrænset udbud

Udbyder

Frederiksberg Kommune

Opdateringer

Rettelse
(31.01.2022)

IV.2.2
Placering af det tekst, der skal ændres:Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
I stedet for:
Dato: 18-02-2022
Læses:
Dato: 22-02-2022

Annullering
(26.04.2022)

Meddelelse om annullation af udbud af 3 delaftaler om rengøring i Frederiksberg kommune (2022/S 018-043973)
Frederiksberg Kommune har i forbindelse med evalueringen af de modtagne tilbud konstateret, at udbudsmaterialet indeholder uklarheder, da der ikke er fuld overensstemmelse mellem udbudsmaterialets skabelon for løsningsbeskrivelse (II h Løsningsbeskrivelse kvalitet) og udbudsbetingelserne. Frederiksberg Kommune har derfor besluttet at annullere udbudsforretningen uden kontrahering. Opgaven forventes udbudt snarest med et i det væsentlige uændret materiale, dog således, at de konstaterede uklarheder vil være tilpasset.

Annullering
(26.04.2022)

Meddelelse om annullation af udbud af 3 delaftaler om rengøring i Frederiksberg kommune (2022/S 018-043973)
Frederiksberg Kommune har i forbindelse med evalueringen af de modtagne tilbud konstateret, at udbudsmaterialet indeholder uklarheder, da der ikke er fuld overensstemmelse mellem udbudsmaterialets skabelon for løsningsbeskrivelse (II h Løsningsbeskrivelse kvalitet) og udbudsbetingelserne. Frederiksberg Kommune har derfor besluttet at annullere udbudsforretningen uden kontrahering. Opgaven forventes udbudt snarest med et i det væsentlige uændret materiale, dog således, at de konstaterede uklarheder vil være tilpasset.

Annullering
(26.04.2022)

Meddelelse om annullation af udbud af 3 delaftaler om rengøring i Frederiksberg kommune (2022/S 018-043973)
Frederiksberg Kommune har i forbindelse med evalueringen af de modtagne tilbud konstateret, at udbudsmaterialet indeholder uklarheder, da der ikke er fuld overensstemmelse mellem udbudsmaterialets skabelon for løsningsbeskrivelse (II h Løsningsbeskrivelse kvalitet) og udbudsbetingelserne. Frederiksberg Kommune har derfor besluttet at annullere udbudsforretningen uden kontrahering. Opgaven forventes udbudt snarest med et i det væsentlige uændret materiale, dog således, at de konstaterede uklarheder vil være tilpasset.

Begrænset EU-udbud af 3 delaftaler om udførelse af rengøring i Frederiksberg Kommune (Genudbud)


Frederiksberg Kommune

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Frederiksberg Kommune
CVR-nummer: 11259979
Postadresse: Frederiksberg Rådhus
By: Frederiksberg
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 2000
Land: Danmark
Kontaktperson: Anders Lundsager
E-mail: anlu05@frederiksberg.dk
Telefon: +45 53880823
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/2c05a16c-f83d-4350-ad30-1530c69ee205/homepage
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/2c05a16c-f83d-4350-ad30-1530c69ee205/publicMaterial
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/2c05a16c-f83d-4350-ad30-1530c69ee205/homepage
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
Elektronisk kommunikation kræver anvendelse af værktøjer og anordninger, der ikke er almindeligt tilgængelige. Der er gratis, ubegrænset og fuld adgang til disse værktøjer og anordninger på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/2c05a16c-f83d-4350-ad30-1530c69ee205/homepage
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Social beskyttelse

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Begrænset EU-udbud af 3 delaftaler om udførelse af rengøring i Frederiksberg Kommune (Genudbud)

II.1.2) Hoved-CPV-kode
90000000 Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Dette genudbud vedrører levering af rengøring til Frederiksberg Kommune, med brug af rengøringsmetoden Insta800. Udbuddet omfatter kommunens rådhus, kontorer skoler, SFO, klubber, daginstitutioner, dagpleje og tandpleje, kulturinstitutioner, biblioteker og en række øvrige institutioner. Opgaven der her udbydes er den samme som angivet i bekendtgørelse 2021/S 228-600648, dog med lempede krav til egnethed med henblik på at skærpe konkurrencen.

Udbuddet gennemføres som et begrænset udbud i henhold til lov nr. 1564 af 15.12.2015, Udbudsloven .Det udbydes 3 delaftaler og prækvalificeres 6 ansøgere pr. delaftale.

I Budrunden vil de tildeling af de tre delaftaler ske separat med anvendelse at tildelingskriteriet økonomisk mest fordelagtige tilbud, hvor pris vægter 40 % og kvalitet 60%. Der skal afgives bud på en option på

svanemærket rengøringsydelse i henhold til standard 076.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 250 600 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
Der kan afgives bud på alle delaftaler
Maksimalt antal delkontrakter, der kan blive tildelt en tilbudsgiver: 2
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Rengøring rådhus med annekser, biblioteker, kulturinstitutioner samt hjemmeplejen.

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90910000 Rengøring
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Hovedudførelsessted:

Frederiksberg Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Denne delaftale vedrører Rådhus med tilhørende annekser, samt Kulturinstitutioner og hjemmepleje. Der er således hovedsageligt tale om kontorrengøring. Udbuddet gennemføres som et begrænset udbud.

Udvælgelse af de bedst egnede ansøgere vil ske separat for hver delaftale. På baggrund af oplysningerne i ESPD’erne fra ansøgerne vil Frederiksberg Kommune prækvalificere 6 ansøgere pr. delaftale.

I budrunden vil tildeling af kontrakt for hver delaftale ske særskilt, med udgangspunkt i tildelingskriteriet økonomisk mest fordelagtige tilbud, hvor pris

tæller 40% og kvalitet 60%. Underkriterierne for kvalitet er følgende:

-Organisering og ledelse 15%

-Kvalitetssikring 15%

-Medarbejdere og Uddannelse 15%

-Implementering 15 %

Pris vil blive vurderet ud fra de forventede årlig omkostninger til rengøring fordelt på daglig rengøring, hovedrengøring og en række ekstraydelser. Herudover indgår option på svanemærket rengøring i

prisevalueringen. Prismodellen er nærmere beskrevet i udbudsbetingelserne.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 45 200 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/07/2022
Slut: 30/06/2026
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

2 X 12 mdr.

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 6
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Er antallet større end 6, vil kommunen prækvalificere de 6, der vurderes bedst egnede på baggrund af ne-denstående kriterier, der er opstillet i prioriteret rækkefølge/med følgende vægtning:

• Ansøgers referencer

Der foretages en vurdering af de af ansøger oplyste erfaringer fra tilsvarende eller lignende kontrakter om udførelse af rengøring.

Kommunen vil evaluere på de fem første referencer, mens evt. øvrige referencer ikke vil blive taget i betragtning.

Det vægter positivt, at

• at referencen indeholder institutionstyperne der svarer til dem i delaftalen, som der ansøges om prækvalifikation til?

• At referencen vedrører rengøring i henhold til Insta800- metoden.

• At samarbejdet har løbet længere tid og er igangværende/nyere

• At referencen er en offentlig institution?

• At den årlige nettoomsætning på referencen svarer til delaftalen

Kommunen vil i forbindelse med udvælgelsen foretage rangordning af ansøgerne i forhold til deres opfyldelse af udvælgelseskriterierne, og sådan at det er de 6 højst rangerede ansøgere som prækvalificeres.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Svanemærket rengøringsservice (Standard 076 Cleaning Services)

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

I udbuddet gælder de frivillige udelukkelsesgrunde, der fremgår af udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1), 2),4),5) og 6).

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Rengøring skoler, SFO, klubber, daginstitutioner, skovbørnehaver, tandpleje og pædagogisk psykologisk rådgivning m.fl.

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90910000 Rengøring
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Hovedudførelsessted:

Frederiksberg Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Denne delaftale vedrører rengøring af decentrale institutioner i Frederiksberg kommune, herunder skoler og daginstitutioner mv. Institutionerne er nærmere beskrevet i bilag 3 Institutionsliste.

Udbuddet gennemføres som et begrænset udbud. Udvælgelse af de bedst egnede ansøgere vil ske separat for hver delaftale. På baggrund af oplysningerne i ESPD’erne fra ansøgerne vil Frederiksberg Kommune prækvalificere 6 ansøgere pr. delaftale.

I budrunden vil tildeling af kontrakt for hver delaftale ske særskilt, med udgangspunkt i

tildelingskriteriet økonomisk mest fordelagtige tilbud, hvor pris tæller 40% og kvalitet 60%.

Underkriterierne for kvalitet er følgende

-Organisering og ledelse 15%

-Kvalitetssikring 15%

-Medarbejdere og Uddannelse 15%

-Implementering 15 %

Pris vil blive vurderet ud fra de forventede årlige omkostninger til rengøring fordelt på daglig rengøring,hovedrengøring og en række ekstraydelser. Herudover indgår option på svanemærket rengøring iprisevalueringen. Prismodellen er nærmere beskrevet i udbudsbetingelserne.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 115 700 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/07/2022
Slut: 30/06/2026
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Kommune prækvalificere 6 ansøgere pr. delaftale.

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 6
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Er antallet større end 6, vil kommunen prækvalificere de 6, der vurderes bedst egnede på baggrund af ne-denstående kriterier, der er opstillet i prioriteret rækkefølge/med følgende vægtning:

• Ansøgers referencer

Der foretages en vurdering af de af ansøger oplyste erfaringer fra tilsvarende eller lignende kontrakter om udførelse af rengøring.

Kommunen vil evaluere på de fem første referencer, mens evt. øvrige referencer ikke vil blive taget i betragtning.

Det vægter positivt, at

• at referencen indeholder institutionstyperne der svarer til dem i delaftalen, som der ansøges om prækvalifikation til?

• At referencen vedrører rengøring i henhold til Insta800- metoden.

• At samarbejdet har løbet længere tid og er igangværende/nyere

• At referencen er en offentlig institution?

• At den årlige nettoomsætning på referencen svarer til delaftalen

Kommunen vil i forbindelse med udvælgelsen foretage rangordning af ansøgerne i forhold til deres opfyldelse af udvælgelseskriterierne, og sådan at det er de 6 højst rangerede ansøgere som prækvalificeres.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Svanemærket rengøringsservice (Standard 076 Cleaning Services)

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

I udbuddet gælder de frivillige udelukkelsesgrunde, der fremgår af udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1), 2),4),5) og 6).

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Rengøring skoler, SFO, klubber, daginstitutioner, dagpleje og tandpleje og gartner og vejservice samt rådgivningscenter m.fl.

Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90910000 Rengøring
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Hovedudførelsessted:

Frederiksberg Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Rengøring af Skoler, SFO, klubber, daginstitutioner, dagpleje og tandpleje mfl.

Udbuddet gennemføres som et begrænset udbud. Udvælgelse af de bedst egnede ansøgere vil skeseparat for hver delaftale.

På baggrund af oplysningerne i ESPD’erne fra ansøgerne vil Frederiksberg Kommune prækvalificere 6 ansøgere pr. delaftale.

I budrunden vil tildeling af kontrakt for hver delaftale ske særskilt, med udgangspunkt i tildelingskriteriet økonomisk mest fordelagtige tilbud, hvor pris tæller 40% og kvalitet 60%.

Underkriterierne for kvalitet er følgende:

-Organisering og ledelse 15%

-Kvalitetssikring 15%

-Medarbejdere og Uddannelse 15%

-Implementering 15 %

Pris vil blive vurderet ud fra de forventede årlige omkostninger til rengøring fordelt på daglig rengøring, hovedrengøring og en række ekstraydelser. Herudover indgår option på svanemærket rengøring i

prisevalueringen. Prismodellen er nærmere beskrevet i udbudsbetingelserne.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 98 600 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/07/2022
Slut: 30/06/2026
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

2 X 12 mdr

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 6
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Er antallet større end 6, vil kommunen prækvalificere de 6, der vurderes bedst egnede på baggrund af ne-denstående kriterier, der er opstillet i prioriteret rækkefølge/med følgende vægtning:

• Ansøgers referencer

Der foretages en vurdering af de af ansøger oplyste erfaringer fra tilsvarende eller lignende kontrakter om udførelse af rengøring.

Kommunen vil evaluere på de fem første referencer, mens evt. øvrige referencer ikke vil blive taget i betragtning.

Det vægter positivt, at

• at referencen indeholder institutionstyperne der svarer til dem i delaftalen, som der ansøges om prækvalifikation til?

• At referencen vedrører rengøring i henhold til Insta800- metoden.

• At samarbejdet har løbet længere tid og er igangværende/nyere

• At referencen er en offentlig institution?

• At den årlige nettoomsætning på referencen svarer til delaftalen

Kommunen vil i forbindelse med udvælgelsen foretage rangordning af ansøgerne i forhold til deres opfyldelse af udvælgelseskriterierne, og sådan at det er de 6 højst rangerede ansøgere som prækvalificeres.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Svanemærket rengøringsservice (Standard 076 Cleaning Services)

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

I udbuddet gælder de frivillige udelukkelsesgrunde, der fremgår af udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1), 2),4),5) og 6).

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

-Årsomsætning inden for rengøring i kr. ekskl. moms,

-Egenkapital i kr.

-Soliditetsgrad,

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

-Det er et minimumskrav, at ansøger har haft en gennemsnitlig årlig nettoomsætning inden for Rengøring på minimum 15 mio. kr. i de seneste 3 afsluttede regnskabsår.

-Det er et minimumskrav, at ansøger har haft en egenkapital 2,0 mio. kr. i senest afsluttede regnskabsår

-Det er et minimumskrav, at ansøger har haft en soliditetsgrad på mindst 10 % i det senest afsluttede

regnskabsår

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

-Liste over de betydeligste kontrakter inden for rengøring som ansøger har udført inden for de seneste 3 år,, med angivelse af en karakteristik af kontrakten indeholdende beskrivelse af rengøringens karakter, type af institutioner og anvendt rengøringsmetode (feltet ”Beskrivelse”), den årlige omsætning på kontrakten i kr. ekskl. moms (feltet ”Beløb”), kontraktforholdets start- og sluttids-punkt (felterne ”Startdato” og ”Slutdato”) og navnet på den offentlige eller private kunde (feltet ”Modtagere”), ESPD, del IV.C, rubrikken ”For så vidt angår tjenesteydelseskontrakter: udførelse af tjenesteydelser af den anførte type” -Der henstilles til at der kun oplyses maksimalt 5 referencer.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Det er et minimumskrav, at ansøgers referencer omfatter mindst 2 referencer om rengøring i henhold til Insta 800, og at mindst 1 af referencerne om Insta800 rengøring har en årlig omsætning på mindst 2.000,000 kr.

Det er et minimumskrav, at ansøgers referencer omfatter mindst 1 aftale om rengøring med en årlig om-sætning på mindst 10.000.000 kr.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Begrænset udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 18/02/2022
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
21/01/2022

Send til en kollega

0.112