23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2022/S 025-064644
Offentliggjort
04.02.2022
Udbudstype
Annullering

Udbyder

Energinet Eltransmission A/S

Satellitmærkning af havpattedyr


Energinet Eltransmission A/S

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter – forsyningsvirksomhed

Resultat af udbudsproceduren

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/25/EU

Del I: Ordregivende enhed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Energinet Eltransmission A/S
CVR-nummer: 39314878
Postadresse: Tonne Kjærsvej 65
By: Fredericia
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 7000
Land: Danmark
Kontaktperson: Helle Barløse
E-mail: indkob@energinet.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://eu.eu-supply.com/ctm/supplier/publictenders?B=ENERGINET
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/228008
I.6) Hovedaktivitet
Elektricitet

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Satellitmærkning af havpattedyr

Sagsnr.: 21/10143
II.1.2) Hoved-CPV-kode
90721700 Beskyttelse af truede arter
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Med henblik på at forbedre grundlaget for de indledende miljøvurderinger af Energiø Nordsøens betydning for havpattedyr, ønsker Ordregiver at indsamle data fra satellitsendere, som sættes på individuelle havpattedyr for at opnå supplerende viden om havpattedyrenes migrationsruter og bevægelsesmønstre i området omkring Energiø Nordsøen og de tilstødende områder. Mærkningerne forventes igangsat primo marts 2022 og færdiggjort med aflevering af endelig rapport maj 2023.

I nærværende udbud indgår følgende tre optioner

• Option 1: Ydelsen inkluderer mærkning af flere (+ 5 individer af hver art) såfremt der under feltarbejdet observeres flere individer.

• Option 2: Ydelsen forlænges med satellitmærkning til og med 2023, såfremt at det ikke er muligt at foretage mærkning i 2022 grundet manglende forekomst af individer (sæler, marsvin, hvidnæser)

• Option 3: Ydelsen inkluderer mærkning af andre arter (+ 5 individer) end marsvin, hvidnæser og sæler.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90721700 Beskyttelse af truede arter
71335000 Tekniske undersøgelser
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK Danmark
Hovedudførelsessted:

Nordsøen

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Med henblik på at forbedre grundlaget for de indledende miljøvurderinger af Energiø Nordsøens betydning for havpattedyr, ønsker Ordregiver at indsamle data fra satellitsendere, som sættes på individuelle havpattedyr for at opnå supplerende viden om havpattedyrenes migrationsruter og bevægelsesmønstre i området omkring Energiø Nordsøen og de tilstødende områder.

Mærkningerne forventes igangsat primo marts 2022 og færdiggjort med aflevering af endelig rapport maj 2023.

I nærværende udbud indgår følgende tre optioner

• Option 1: Ydelsen inkluderer mærkning af flere (+ 5 individer af hver art) såfremt der under feltarbejdet observeres flere individer.

• Option 2: Ydelsen forlænges med satellitmærkning til og med 2023, såfremt at det ikke er muligt at foretage mærkning i 2022 grundet manglende forekomst af individer (sæler, marsvin, hvidnæser)

• Option 3: Ydelsen inkluderer mærkning af andre arter (+ 5 individer) end marsvin, hvidnæser og sæler.

For yderligere detaljer vedrørende anskaffelsen henvises til de i udbudsmaterialet tilhørende bilag, herunder ydelsesbeskrivelsen (dok. nr. 21/10149-1).

II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

I nærværende udbud indgår følgende tre optioner:

- Option 1: Ydelsen inkluderer mærkning af flere (+ 5 individer af hver art) såfremt der under feltarbejdet observeres flere individer.

- Option 2: Ydelsen forlænges med satellitmærkning til og med 2023, såfremt at det ikke er muligt at foretage mærkning i 2022 grundet manglende forekomst af individer (sæler, marsvin, hvidnæser)

- Option 3: Ydelsen inkluderer mærkning af andre arter (+ 5 individer) end marsvin, hvidnæser og sæler.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Det bemærkes, at der er tale om et udbud med forhandling. Med undtagelse af grundlæggende elementer kan der, som konsekvens heraf, ske ændringer til udbudsmaterialet og dets indhold som en del af forhandlingsprocessen.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Forhandlingsprocedure med forudgående indkaldelse af tilbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2021/S 251-668606
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en vejledende periodisk bekendtgørelse

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 1
Betegnelse:

Satellitmærkning af havpattedyr

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Energinet har valgt at annullere Udbud 287409 - 21/10143 - Satellitmærkning af havpattedyr, grundet væsentlige ændringer i udbudsmaterialet.

Energinet vil igangsætte nyt udbud snarest.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævntet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

En klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være modtaget i klagenævnet for Udbud inden 20 dage fra dagen efter ordregiverens underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret.

Andre klager skal være modtaget i Klagenævnet for Udbud:

1) Inden 45 dage fra dagen efter, at ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt,

2) Inden 30 dage fra dagen efter, at ordregiver har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk ind-købssystem er indgået, eller

3) Inden 6 måneder fra dagen efter, at ordregiver har underrettet tilbudsgiverne om, hvem or-dregiveren vil indgå kontrakt med, hvis der er tale om en rammeaftale.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsen Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
31/01/2022

Send til en kollega

0.051