Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=323164&B=FORS
Udbyder
Fors A/S
Opdateringer
IV.2
Placering af det tekst, der skal ændres:2
I stedet for:
Dato: 08-03-2022
Time: 12:00
Læses:
Dato: 22-03-2022
Time: 12:00
IV.2
Placering af det tekst, der skal ændres:7
I stedet for:
Dato: 08-03-2022
Time: 12:00
Læses:
Dato: 22-03-2022
Time: 12:00
Yderligere oplysninger
tilbudsfristen forlænges.
Krav om sikkerhedsstillelse fjernes.
Udbud af fældningskemikalier med automatisk opfyldning
Fors A/S
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 33032838
Postadresse: Tåstrup Møllevej 5
By: Holbæk
NUTS-kode: DK021 Østsjælland
Postnummer: 4300
Land: Danmark
Kontaktperson: Tine Olsen
E-mail: tco@fors.dk
Telefon: +45 21533520
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.fors.dk/
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/368386
Del II: Genstand
Udbud af fældningskemikalier med automatisk opfyldning
Kontrakten omfatter leverancer af fældningskemikalier til Ordregivers renseanlæg samt online overvågning og opfyldning af lagerbeholdning på de enkelte renseanlæg, såfremt lagertanken er udstyret med målcensor.
Roskilde, Lejre og Holbæk
Kontrakten omfatter leverancer af fældningskemikalier til Ordregivers renseanlæg samt online overvågning og opfyldning af lagerbeholdning på de enkelte renseanlæg, såfremt lagertanken er udstyret med målcensor.
Herudover omfatter udbuddet levering af fældningskemikalier i IBC Palletanke. De kemikalier der skal leveres i palletanke aftales fra gang til gang.
Udbuddet omfatter op til 18 renseanlæg og 6 pumpestationer i området Holbæk kommune, Roskilde kommune og Lejre kommune. De oplyste mængder er estimerede og Fors A/S forbeholder sig ret til under kontraktperioden at ændre i mængder og produktvalg.
2x1 års forlængelse
Ordregiver ønsker pris på køb af 50.000 l denatureret sprit som option.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
ingen
Tilbudsgiver skal angive sin egenkapital for de seneste to afsluttede regnskabsår.
Begge år skal egenkapitalen være positiv.
Referencer med oplysning om tilbudsgivers betydeligste erfaring med tilsvarende kontrakter eller lignende leveringer indenfor de sidste 3 år.
Tilbudsgiver skal indenfor de sidste 3 år have udført mindst 3 referencer fra tilsvarende kontrakter eller haft lignende leveringer af fældningskemikalier, hvoraf minimum 1 af referencerne også skal inkludere automatisk opfyldning.
Det er et krav, at der for hver reference oplyses:
- kundens navn og kontaktperson,
- leveret produkt,
- udførelsesperiode og
- beskrivelse af leverancen.
Det er et mindstekrav at tilbudsgiver har følgende certificeringer:
- Kvalitetssikringssystem ISO 9001 eller tilsvarende.
- Miljøledelsessystem ISO 14001 eller tilsvarende.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
februar 2026
Tilbudsgivere, der befinder sig i en obligatorisk udelukkelsesgrund, jf. ud-budslovens §§ 135-136, vil blive udelukket fra deltagelse og vil ikke komme i betragtning til den udbudte kontrakt, medmindre tilbudsgiveren fremlægger tilstrækkelig dokumentation for, at tilbudsgiveren er pålidelig, jf. udbudslovens § 138.
Tilsvarende vil tilbudsgivere, som befinder sig i en af følgende af de frivillige udelukkelsesgrunde blive udelukket fra deltagelse og vil ikke komme i betragtning til den udbudte kontrakt, medmindre tilbudsgiveren fremlægger tilstrækkelig dokumentation for, at tilbudsgiveren er pålidelig, jf. udbudslovens § 138.
-Tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling eller lignende, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2.
-Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren, jf. § 136, nr. 1
-Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedure, jf. § 136, nr. 2.
Dokumentation: Den tilbudsgiver, der står til at blive tildelt kontrakten, skal på anmodning (ikke som en del af tilbuddet) fremsende serviceattest (danske virksomheder) eller tilsvarende dokumentation (udenlandske virksomheder) som dokumentation for, at tilbudsgiveren ikke befinder sig i en af de ovenfor refererede udelukkelsesgrunde.
Ordregiver vil acceptere serviceattester, som er udstedt efter 1. september 2021.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
By: ingen
Land: Danmark
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (LBK nr. 593 af 2.6.2016), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra den dag, hvor bekendtgørelsen er offentliggjort.
Klage over tildelingen af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen (mini-udbud) skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud senest 30 dage efter Ordregiver har givet besked til de berørte tilbudsgivere om tildeling af kontrakten. Fristen regnes fra dagen efter denne underretning.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk