Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/ed879294-29ba-4305-8975-52dc26e41f3f/publicMaterial
Udbyder
I/S Amager Ressourcecenter
Opdateringer
IV.2.2
I stedet for:
Dato: 15-03-2022
Time: 12:00
Læses:
Dato: 23-03-2022
Time: 12:00
IV.2.7
I stedet for:
Dato: 15-03-2022
Time: 12:00
Læses:
Dato: 23-03-2022
Time: 12:00
Yderligere oplysninger
ARC har valgt at forlænge tilbudsfristen til onsdag den 23. marts 2022 kl. 12.00.
Forlængelse af tilbudsfristen gælder for samtlige 3 delkontrakter.
Vask og indkøb af arbejdstøj samt vask og leje af linned, Indkøb af sikkerhedssko, Vask og leje af måtter
I/S Amager Ressourcecenter
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 34 20 81 15
Postadresse: Vindmøllevej 6
By: København S
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 2300
Land: Danmark
Kontaktperson: Stine Ørbæk Møgelberg
E-mail: stm@a-r-c.dk
Telefon: +45 51168605
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.a-r-c.dk/
Del II: Genstand
Vask og indkøb af arbejdstøj samt vask og leje af linned, Indkøb af sikkerhedssko, Vask og leje af måtter
Den udbudte opgave er opdelt i følgende delkontrakter:
• Delkontrakt 1: Vask og indkøb af arbejdstøj samt vask og leje af linned
• Delkontrakt 2: Indkøb af sikkerhedssko
• Delkontrakt 3: Vask og leje af måtter
Se desuden nærmere beskrivelse af delkontrakterne under punkt II.2.4)
Delkontrakt 1: Vask og indkøb af arbejdstøj samt vask og leje af linned
Opgaven omfatter administration, vask, vedligehold, kontrol, levering og afhentning mm af ARCs eksisterende og nyindkøbt arbejdstøj samt indkøb af nyt arbejdstøj.
ARC medtager arbejdstøjet fra den eksisterende kontrakt, så indkøb vil kun ske i forbindelse med nye medarbejdere eller ved behov for udskiftning eller supplering af arbejdstøj til eksisterende medarbejdere.
ARC har for nuværende ca. 158 medarbejdere, der benytter arbejdstøj, fordelt på 21 adresser i henholdsvis Dragør, Frederiksberg, Hvidovre, København og Tårnby kommune. I løbet af 2022 og 2023 vil der komme yderligere 3 lokationer til.
Frem mod 2025 ansættes desuden ca. 380 renovationsmedarbejdere, der alle skal have en fuld tøjpakke samt løbende tilkøb.
Derudover indgår vask og leje af linned (viskestykker, duge, kokkeforklæder og håndklæder) i opgaven.
Det fremgår af Kravspecifikationen og Tilbudslisten hvilke produkter, der skal tilbydes og de krav, der stilles til vask, tøj mm, samt hvilke medarbejdergrupper på ARC, der benytter arbejdstøj.
De anslåede mængder i Tilbudslisten er ARCs bedste skøn ud fra en vurdering af nuværende og fremtidige behov på nuværende tidspunkt.
I forbindelse med kontraktstart vil der være en overgangsperiode hvor ARCs tidligere aftalepartner afleverer tøj, der er i cirkulation, mens den nye leverandør skal afhente tøj til vask.
I forbindelse med overgangen er det den nye leverandørs ansvar at alt tøj bliver mærket og chippet, før det kommer retur til ARC efter vask.
ARC har mulighed for at forlænge delkontrakten i 4x12 måneder til en samlet varighed af Kontrakten på op til 8 år.
En eventuel forlængelse af Kontrakten sker på uændrede vilkår.
Delkontrakt 2: Indkøb af sikkerhedssko
Opgaven omfatter indkøb af sikkerhedssko til ARCs medarbejdere. Delkontrakten omfatter et obligatorisk sortiment samt et øvrigt sortiment. Det obligatoriske sortiment fremgår af Tilbudslisten. Det øvrige sortiment består af al øvrigt sortiment inden for sikkerhedssko, som Tilbudsgiver har i sit sortiment.
Det fremgår af Kravspecifikationen og Tilbudslisten hvilke krav, der stilles til skoene.
ARC har mulighed for at forlænge delkontrakten i 4x12 måneder til en samlet varighed af Kontrakten på op til 8 år.
En eventuel forlængelse af Kontrakten sker på uændrede vilkår.
Delkontrakt 3: Vask og leje af måtter
Opgaven omfatter vask og leje af måtter fordelt på 10 af ARCs lokationer. Lokationerne fremgår af Kravspecifikation og Tilbudsliste.
ARC har øvrige lokationer, som muligvis i løbet af kontraktperioden vil blive tilføjet, ligesom de i Kravspecifikationen angivne lokationer kan blive ændret eller fjernet.
De angivne mængder angiver det forventede antal måtter på de angivne lokationer. Antallet er ARCs bedste skøn på nuværende tidspunkt og Leverandøren skal kunne tåle både flere og færre end det angivne antal samt ændringer i lokationer.
Det fremgår af Kravspecifikationen hvilke krav, der stilles til måtterne.
ARC har mulighed for at forlænge delkontrakten i 4x12 måneder til en samlet varighed af Kontrakten på op til 8 år.
En eventuel forlængelse af Kontrakten sker på uændrede vilkår.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
• Oplysninger om Tilbudsgivers egenkapital de seneste 3 reviderede regnskabsår
• Oplysninger om Tilbudsgivers soliditetsgrad de seneste 3 reviderede regnskabsår
• Oplysninger om Tilbudsgivers erhvervs- og produktansvarsforsikring
ARC stiller følgende mindstekrav til Tilbudsgivers økonomiske og finansielle formåen:
• Tilbudsgiver har haft en positiv egenkapital i min. 2 af de seneste 3 reviderede regnskabsår
• Tilbudsgiver har haft en soliditetsgrad på minimum 10 % i min. 2 af de seneste 3 reviderede regnskabsår
• Tilbudsgiver har en gældende erhvervs- og produktansvarsforsikring med en dækningssum på min. 5 mio. kr. pr. skade
ARC ønsker sikkerhed for, at den Tilbudsgiver som kontrakten indgås med, har tilstrækkelig teknisk formåen og erfaring til at udføre opgaven fuldt forsvarligt i alle henseender allerede fra kontraktstart. Tilbudsgiver skal derfor oplyse følgende om teknisk og faglig formåen:
• Tilbudsgivers relevante referencer. Ved relevant reference forstås en opgave, der i art og omfang relaterer sig til den eller de delkontrakter, som Tilbudsgiver vil byde på og hvor opgaven er igangværende eller udført inden for de seneste 3 år regnet fra tilbudsfristen. Evt. underleverandørers leverancer kan indgå.
Tilbudsgiver skal oplyse følgende pr. reference:
o Ordregiver (Navnet på kunden og kontaktperson hos kunden)
o Perioden for opgavens udførelse
o Beskrivelse af opgaven og omfanget af denne, herunder værdien af opgaven samt Tilbudsgivers rolle i opgaven
• Oplysning om Tilbudsgivers kvalitetssikringssystem, som er i kraft og implementeret i virksomheden.
• Oplysning om Tilbudsgivers miljø- og arbejdsmiljøledelsessystem, som er i kraft og implementeret i virksomheden.
ARC stiller følgende mindstekrav til Tilbudsgivers tekniske og faglige kapacitet:
• At Tilbudsgiver har mindst 2 relevante referencer inden for de seneste 3 år
• At Tilbudsgiver har udformet et kvalitetssikringssystem, som er i kraft og implementeret i virksomheden.
• At Tilbudsgiver har udformet et miljø- og arbejdsmiljøledelsessystem, som er i kraft og implementeret i virksomheden.
Leverandøren skal opfylde og overholde vilkårene i ARCs CSR dokumenter (CSR-Leverandørklausul (Code of Conduct) og CSR-Selvevalueringsskema).
Leverandøren skal opfylde og overholde vilkårene i ARCs Arbejdsklausul for så vidt angår Delkontrakt 1 og 3.
Del IV: Procedure
Der vil ikke være adgang til åbning af tilbud
Del VI: Supplerende oplysninger
Det er en forudsætning for indgåelse af kontrakt, at den vindende Tilbudsgiver for hver enkelt delkontrakt, fremlægger faktisk dokumentation for overholdelse af de af ARC opstillede mindstekrav til egnethed. Inden ARC træffer endelig om den vindende Tilbudsgiver for hver enkelt delkontrakt, vil ARC indhente endelig dokumentation for overholdelse af de af ARC opstillede mindstekrav til egnethed, samt at der ikke er grundlag for udelukkelse, jf. udbudsbetingelsernes punkt 12.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
I henhold til lov nr. 593 af 2. 6. 2016 om Klagenævnet for Udbud (med senere ændringer) gælder følgende klagefrist i relation til gennemførelse af udbud:
Klager over udbud skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiver har indgået en kontrakt.
Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort, jf lovens § 7, stk. 2, nr. 1.
Senest samtidig med at en klage indgives for Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiver om, hvorvidt klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i stand-still perioden, jf. lovens § 3, stk. 1.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk