23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2022/S 042-109204
Offentliggjort
01.03.2022
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Mariagerfjord Kommune

Udbud på vandløbsvedligeholdelse 2022, Mariagerfjord Kommune


Mariagerfjord Kommune

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Mariagerfjord Kommune
CVR-nummer: 38781715
Postadresse: Nordre Kajgade 1
By: Hobro
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 9500
Land: Danmark
Kontaktperson: Lene Marie Fossar Seitzberg
E-mail: lense@mariagerfjord.dk
Telefon: +45 97113000
Fax: +45 96576220
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/173813907.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.mariagerfjord.dk/
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://permalink.mercell.com/173813907.aspx
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://permalink.mercell.com/173813907.aspx
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Miljø

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud på vandløbsvedligeholdelse 2022, Mariagerfjord Kommune

II.1.2) Hoved-CPV-kode
90721000 Tjenesteydelser i forbindelse med miljøbeskyttelse
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udbuddet omfatter vandløbsvedligeholdelse af alle offentlige vandløb i Mariagerfjord Kommune.

Udbyder er Mariagerfjord Kommune, Natur og miljø, som også er tilsynsførende for arbejdets udførsel.

Mariagerfjord Kommune har valgt at udbyde vedligeholdelsen for i alt 290.435 m vandløb fordelt på 4 særskilte entrepriser:

Entreprise 1: 45.981 m grødeskæring med enten mejekurv eller manuelt samt 97 stk. brøndgennemgange

Entreprise 2: 131.053 m grødeskæring manuelt samt 28 stk. brøndgennemgange

Entreprise 3: 73.636 m grødeskæring med mejekurv og eller manuelt

Entreprise 4: 39.765 m grødeskæring enten manuelt eller med båd

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 2 500 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
Der kan afgives bud på alle delaftaler
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Entreprise 1

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90721000 Tjenesteydelser i forbindelse med miljøbeskyttelse
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK050 Nordjylland
Hovedudførelsessted:

Mariagerfjord Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Vedligeholdelsen omfatter årligt i alt 45.981 m grødeskæring. Der grødeskæres 1-2 gange i sæsonen. Vedligeholdelsen er fordelt på følgende metoder:

Manuelt:                                                                           42.874 m

Mejekurv:                                                                           3.107 m

Brøndgennemgang:                                                               97 stk.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 550 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 10/05/2022
Slut: 30/04/2024
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

2 x 24 måneder

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Entreprise 2

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90721000 Tjenesteydelser i forbindelse med miljøbeskyttelse
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK050 Nordjylland
Hovedudførelsessted:

Mariagerfjord Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Vedligeholdelsen omfatter årligt i alt 131.053 m grødeskæring. Der grødeskæres fra 1-3 gange i sæsonen. Vedligeholdelsen er fordelt på følgende metoder:

Manuel:                                                                            131.053 m

Brøndgennemgang:                                                                   28 stk.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 10/05/2022
Slut: 30/04/2024
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

2 x 24 måneder

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Entreprise 3

Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90721000 Tjenesteydelser i forbindelse med miljøbeskyttelse
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK050 Nordjylland
Hovedudførelsessted:

Mariagerfjord Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Vedligeholdelsen omfatter årligt i alt grødeskæring af 73.636 m. Der grødeskæres 1-2 gange i sæsonen. Vedligeholdelsen er fordelt på følgende metoder:

Mejekurv:                                                                         67.975 m

Manuel:                                                                              5.661 m

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 10/05/2022
Slut: 30/04/2024
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

2 x 24 måneder

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Entreprise 4

Delkontraktnr.: 4
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90721000 Tjenesteydelser i forbindelse med miljøbeskyttelse
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK050 Nordjylland
Hovedudførelsessted:

Mariagerfjord Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Vedligeholdelsen omfatter årligt i alt 39.765 m grødeskæring. Der grødeskæres fra 2-3 gange i sæsonen. Vedligeholdelsen er fordelt på følgende metoder:

Manuel:                                                                            39.765 m

Ordregiver kan, af arbejdsmiljømæssige hensyn, finder det nødvendigt at foretage en del af vedligeholdelsen med grødeskæringsbåd. Denne del kan udgøre op til 27.770 m.

Hvis ordregiver beslutter at vedligeholdelsen af disse strækninger skal foretages med grødeskæringsbåd er det ikke et krav at tjenesteyderen skal kunne foretage vedligeholdelsen med grødeskæringsbåd. Kan tjenesteyder ikke det, overdrages vedligeholdelsen til en anden tjenesteyder.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 10/05/2022
Slut: 30/04/2024
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

2 x 24 måneder

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Tjenesteyder er forpligtiget til at tegne de nødvendige lovpligtige forsikringer, herunder professionel ansvarsforsikring og erhvervsansvarsforsikring. Forsikringerne skal være gyldige og i kraft under hele aftaleperioden. Herudover skal tjenesteyder, under hele aftaleperioden have gyldig erhvervsansvarsforsikring.

Til sikkerhed for ordregivers eventuelle krav på erstatning eller øvrige tilgodehavender skal tjenesteyder senest 7 arbejdsdage efter anmodning og inden underskrivelse af kontrakt stille en garanti i form af en anfordringsgaranti fra et anerkendt pengeinstitut/kautionsselskab eller på anden betryggende måde.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Forsikringssummen skal andrage mindst 5.000.000 DKK pr. forsikringsår for person- og/eller tingskade med en selvrisiko på maks. 50.000 DKK af enhver skade. Tjenesteyderen hæfter selv for en evt. selvrisiko uanset antallet af skader.

Garantien skal være på 15 % af entreprisesummen for hver entreprise.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Der skal vedlægges skriftlige oplysninger om, hvordan tilbudsgiver vil sikre materiel og driftssikkerhed i forbindelse med materielt nedbrud og/eller sygdom ved åmænd. Der foretrækkes en overskuelig liste, hvor det let kan overskues, om oplysningerne er til stede.

Entreprenøren skal udarbejde en liste over eget materiel.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Vedrørende entreprise 3 skal entreprenøren minimum have adgang til to funktionsdygtige båndmaskiner med mejekurv. Maskinel herunder mejekurv skal være tilpasset vandløbsbredden på de enkelte vandløbsstrækninger.

Ved al maskinel vedligeholdelse med mejekurv, skal maskinen have en rækkevidde fra centerlinie på minimum 6 m.

Vedrørende entreprise 4 kan ordregiver beslutte, at en del af vedligeholdelsen skal foretages med grødeskæringsbåd. Det er dog ikke et krav at tjenesteyder kan dette. Hvis ordregiver beslutter at den ellers manuelle vedligeholdelse skal udføres med grødeskæringsbåd, skal den tjenesteyder som tilbydes arbejdet kunne dokumentere adgang til grødeskæringsbåd og gravemaskine med grødegrab der er stor nok til optagning af grøde ved grødepladsen.

Den ledelsesansvarlige og dennes stedfortræder skal have dokumenteret erfaring (minimum 3 års erfaring med tilsvarende arbejde) eller kursusbevis på gennemført uddannelse inden for området svarende til gennemført Åmand 1 til 3 på Skovskolen eller Ferskvandscenterets grundlæggende åmandsuddannelse eller tilsvarende. Dokumentation skal vedlægges buddet.

På hvert arbejdshold til udførelse af vedligeholdelse med mejekurv skal maskinførerne minimum have gennemført Ferskvandscentrets kursus "Maskinel vedligeholdelse af vandløb" eller et kursus med tilsvarende vidensniveau. Dokumentation skal vedlægges buddet. Anden uddannelse med mindst samme faglige niveau accepteres, men skal dokumenteres. Alternativ skal maskinføre have minimum 3 års erfaring med grødeskæring med mejekurv. Dokumentation skal vedlægges.

På hvert arbejdshold til udførelse af manuel vedligeholdelse skal der minimum være en person der har gennemført Åmand 1 til 3 på Skovskolen eller Ferskvandscenterets grundlæggende åmandsuddannelse eller som minimum har 3 års erfaring med miljøvenlig grødeskæring. Dokumentation skal vedlægges buddet. Anden uddannelse med mindst samme faglige niveau accepteres, men skal dokumenteres.

For entreprise 4 skal bådførerne på hvert arbejdshold til udførelse af vedligeholdelse med grødeskæringsbåd minimum have 3 års erfaring med grødeskæring med grødeskæringsbåd. Dokumentation skal vedlægges.

Indenfor seneste 3 år (2019, 2020 og 2021) skal der være udført vandløbsvedligeholdelse på minimum 25 km vandløb pr. år. For entreprise 1 og 3 gælder dette krav både maskinel vedligeholdelse og manuel vedligeholdelse, ved entreprise 2 og 4 gælder det kun manuel vedligeholdelse. For entreprise 4 gælder yderligere at hvis ordregiver beslutter at en del af entreprisen skal vedligeholdes med grødeskæringsbåd, skal den tjenesteyder der tildeles arbejdet kunne dokumentere at de indenfor de seneste 3 år har udført minimum 25 km grødeskæring med grødeskæringsbåd samlet for alle 3 år.

Vedligeholdelsen for disse 3 år skal beskrives med angivelse af kontaktperson for den/de kommuner vedligeholdelsen er udført for. Ordregiver forbeholder sig ret til at kontrollere hvorvidt referencelisten er gyldig.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 25/04/2022
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 25/04/2022
Tidspunkt: 12:00
Sted:

Der er ikke adgang til at overvære åbningen af tilbuddene.

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

Såfremt man ønsker at afgive tilbud i denne udbudsproces, skal man udfylde den offentliggjorte ESPD gennem Ethics. Udfyld ESPD'et med de oplysninger, som er angivet i udbudsbekendtgørelsen, herunder del II.A, II.C, III.A, III.B, III.C, IV.B, IV.C og V.

I del II.A: Tilbudsgiver skal oplyse navn, CVR-nr., postadresse, kontaktperson, hvorvidt tilbudsgiver er en mikrovirksomhed, en lille eller en mellemstor virksomhed samt hvorvidt tilbudsgiver deltager i udbudsproceduren sammen med andre (som et konsortium eller lignende). Tilbudsgiver bør ligeledes i del II afsnit A anføre, hvilken delaftale, der afgives tilbud på,

I del II.C: Tilbudsgiver skal angive, om tilbudsgiver baserer sig på andre enheders kapacitet,

I del II.D: Tilbudsgiver skal angive, om tilbudsgiver har til hensigt at give en del af kontrakten i underleverance til tredjeparter,

I del III: Tilbudsgiver skal oplyse alle de efterspurgte oplysninger. Tilbudsgiver skal bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § § 135, stk. 1-3 og 136 samt de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1,

I del IV.B: Beskrives økonomisk og finansiel kapacitet, jf. Del III.1.2 i udbudsbekendtgørelsen. - I del IV.C: Beskrives teknisk og faglig kapacitet, jf. Del III.1.3 i udbudsbekendtgørelsen. De efterspurgte oplysninger danner grundlag for ordregivers vurdering af, hvorvidt tilbudsgiver er egnet til at løfte den udbudte opgave.

Hvis tilbudsgiver afgiver tilbud sammen med andre, navnlig som del af en gruppe, et konsortium, et joint venture eller lignende, skal alle berørte deltagere indsende et særskilt ESPD. Alle de krævede oplysninger under del III skal afgives for hver deltager i konsortiet. Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen dog være konsortiets samlede egnethed, der vurderes. Hvis de krævede oplysninger ikke afgives af alle konsortiedeltagere, er tilbuddet ikke nødvendigvis ikke konditionsmæssigt, men det kan have betydning for egnethedsvurderingen. Endvidere skal hver deltager i det individuelle ESPD angive den økonomiske aktørs rolle i gruppen, de øvrige økonomiske aktører, der deltager i proceduren samt i givet fald navnet på den deltagende gruppe (ESPD del II.A). Tilbudsgiver skal desuden vedlægge en udfyldt og underskrevet konsortieerklæring til tilbuddet. Ordregiver har lavet en skabelon dertil, som kan bruges.

Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders finansielle og økonomiske og/eller tekniske og/eller faglige kapacitet for at kunne opfylde de stillede egnethedskrav, skal der vedlægges særskilte ESPD'er med udfyldt del II.A og del III samt relevante oplysninger i del IV, som er behørigt udfyldt af de pågældende enheder (ESPD del II, afsnit C). Tilbudsgiver skal desuden vedlægge en udfylder og underskrevet støtteerklæring til tilbuddet. Ordregiver har lavet en skabelon dertil, som kan bruges.

Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen være den samlede egnethed, der vurderes. Tilbudsgiver kan alene indgive ét tilbud pr. delaftale. Såfremt samme juridiske enhed er en del af eller på anden måde deltager i flere tilbud, f.eks. selv indgiver eget tilbud, men samtidig indgår som deltager i et konsortium, der afgiver tilbud, skal tilbudsgiverne sikrer, at samme juridiske enheds deltagelse ikke medfører mulighed for gensidigt at påvirke indholdet af de forskellige tilbudsgivers tilbud. Tilbuddet skal afgives elektronisk på Mercell.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:

Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage

regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem

der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for

beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.

Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at

ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har

indgået en kontrakt.

Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den

dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette

ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden,

jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige

angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
24/02/2022

Send til en kollega

0.047