23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 235-426501
Offentliggjort
04.12.2015
Udbudstype
Begrænset udbud

Anmodning om deltagelse

Til
25.01.2016 Kl. 14:00

Addresse
Naturstyrelsen
Fægyden 1
Kontaktpunkt: Naturstyrelsen Østsjælland
Att: Charlotte Mølgaard
3500 Værløse

Udbyder

Naturstyrelsen

Opdateringer

Annullering
(02.03.2016)

Uafsluttet procedure
Ordretildelingsproceduren er blevet afbrudt
Kontrakten kan blive genstand for en fornyet offentliggørelse
Yderligere supplerende oplysninger
Naturstyrelsen har erkendt, at der er sket en fejl i forbindelse med håndteringen af anmodningerne om prækvalifikation. Baggrunden herfor er, at styrelsen har vurderet, at en ansøgning blev afvist som værende ukonditionsmæssig på et uberettiget grundlag. Naturstyrelsen skønner, at den afviste ansøgning kan have påvirket udfaldet af styrelsens indstilling af de egnede virksomheder til prækvalifikation, og at udbuddet derfor må gå om.

Drift af afværgeanlæg for grundvandsforurening på den tidligere Flyvestation Værløse


Naturstyrelsen

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Naturstyrelsen
Fægyden 1
Kontaktpunkt(er): Naturstyrelsen Østsjælland
Att: Charlotte Mølgaard
3500 Værløse
DANMARK
Telefon: +45 72543001

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.nst.dk

Elektronisk adgang til oplysninger: http://naturstyrelsen.dk/annonceringer/alle-annonceringer/2015/dec/begraenset-eu-udbud-af-drift-af-afvaergeanlaeg-for-grundvandsforurening-paa-den-tidligere-flyvestation-vaerloese

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

I.2) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.3) Hovedaktivitet
Miljø
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Drift af afværgeanlæg for grundvandsforurening på den tidligere Flyvestation Værløse.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 1: Vedligeholdelse og reparation
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Naturstyrelsens del af den tidligere Flyvestation Værløse, 3500 Værløse, DK.

NUTS-kode DK013

II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt
II.1.4) Oplysninger om rammeaftale
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Dette udbud omhandler drift og vedligeholdelse af 2 afværgeanlæg for grundvandsforurening på den tidligere Flyvestation Værløse. Udbuddet skal føre til indgåelse af en kontrakt med 1 aftalepart, der skal gennemføre driften af de 2 anlæg fra juni 2016 til og med 2017.
Overordnet er der følgende opgaver:
— Drift og vedligeholdelse af afværgeanlæg og moniteringsboringer
— Aflæsning og dokumentation
— Ombygning af anlæg efter behov.

Udkast til kravspecifikation er tilgængelig på: http://naturstyrelsen.dk/annonceringer/alle-annonceringer/2015/dec/begraenset-eu-udbud-af-drift-af-afvaergeanlaeg-for-grundvandsforurening-paa-den-tidligere-flyvestation-vaerloese

II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

90732000, 50511000, 50514300, 90722000, 90733700

II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: nej
II.1.8) Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej
II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
Drift af to afværgeanlæg.
Anslået værdi eksklusive moms:
interval: mellem 700 000 og 2 100 000 DKK
II.2.2) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af disse optioner: Der ønskes tillige afgivet option på forlængelse af kontrakten i yderligere 2 gange 2 år.
II.2.3) Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 2
Hvis der er tale om indkøbs- eller tjenesteydelseskontrakter, der kan forlænges: anslået tidsramme for efterfølgende kontakter:
måneder: 24 (fra tildeling af kontrakten)
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Påbegyndelse 1.6.2016. Færdiggørelse 31.12.2017

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
Betalingsvilkår vil fremgå af udbudsmaterialet.
III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
III.1.4) Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: ja
Beskrivelse af de særlige vilkår: Det er en betingelse for kontraktindgåelse, at der fremlægges dokumentation for, at ansøger har eller kan få den for kontrakten relevante erhvervsansvarsforsikring.
Det vil være et kontraktmæssigt krav, at leverandøren og eventuelle underleverandører sikrer medarbejderne løn (herunder særlige ydelser), arbejdstid og andre arbejdsvilkår, som ikke er mindre gunstige end dem, der gælder for arbejde af samme art i henhold til en kollektiv overenskomst indgået af de inden for det pågældende faglige område mest repræsentative arbejdsmarkedsparter i Danmark, og som gælder på hele det danske område.
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Ansøgers firmanavn, CVR nr., kontaktperson, dennes e-mail og telefonnummer.

Underskreven tro og love-erklæring vedrørende udelukkelsesgrunde i henhold til udbudsdirektivet og underskreven tro og love-erklæring om gæld til det offentlige. Som erklæringer anvendes skabeloner på: http://naturstyrelsen.dk/annonceringer/alle-annonceringer/2015/dec/begraenset-eu-udbud-af-drift-af-afvaergeanlaeg-for-grundvandsforurening-paa-den-tidligere-flyvestation-vaerloese

III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: 1. Fremlæggelse af virksomhedens nøgletal (egenkapital, resultat før skat og nettoomsætning) fra de seneste 3 afsluttede regnskabsår. Nøgletal kan afgives i skabeloner på http://naturstyrelsen.dk/annonceringer/alle-annonceringer/2015/dec/begraenset-eu-udbud-af-drift-af-afvaergeanlaeg-for-grundvandsforurening-paa-den-tidligere-flyvestation-vaerloese

2.Erklæring om, at der siden seneste godkendte regnskab ikke er indtrådt væsentlige ændringer i virksomhedens økonomiske situation. Erklæringen afgives af ejer, administrerende direktør, økonomichef eller af tilbudsgivers bank eller revisor under strafansvar og skal omhandle perioden siden seneste regnskabsår og indtil erklæringen udstedes. Erklæringen vil blive sammenholdt med de af virksomheden oplyste seneste regnskabstal fra og har til formål at give et samlet billede af virksomhedens aktuelle økonomiske situation. Erklæringen udstedes til nærværende udbud og skal derfor være udstedt efter datoen for udbudsbekendtgørelsens offentliggørelse. Som erklæring anvendes skabelon på: http://naturstyrelsen.dk/annonceringer/udbud/

III.2.3) Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
1. Virksomhedens referencer. Der skal vedlægges mindst 3 og maksimalt 5 referencer for projekter, som ansøger har udført inden for det udbudte område de seneste 3 år regnet fra datoen for offentliggørelsen af udbudsbekendtgørelsen. Referencelisten skal indeholde følgende oplysninger:
— Kort beskrivelse af projektet samt projektets relevans i forhold til det udbudte projekt
— kontaktperson hos den virksomhed/offentlige institution som projektet er udført for
— kontraktperiode og
— kontraktværdi.
2. Beskrivelse af ansøgers organisation, gennemsnitligt antal ansatte gennem det seneste år, faglige kvalifikationer for de ansatte (ikke CV'er).
III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession: nej
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
Juridiske personer bør anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen: nej

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Begrænset
IV.1.2) Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal økonomiske aktører: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Ansøgernes økonomiske situation vurderet ud fra de oplysninger, der er efterspurgt i afsnit III.2.2). Der foretrækkes ansøgere med en økonomi, hvor det samlede billede sandsynliggør, at virksomheden er økonomisk levedygtig og dermed ud fra en økonomisk betragtning i stand til at løse den udbudte opgave. Med henvisning til dokumentation for referencer, ansøgers væsentligste leverancer af tilsvarende ydelser leveret de seneste 3 år — der lægges vægt på kompleksiteten i lignende leverancer. Ansøgers samlede kompetencegrundlag — der lægges vægt på ansøgers erfaringer med at samarbejde med offentlige institutioner, og der foretages en vurdering af ansøgernes relevante kompetencer.
IV.1.3) Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, der er anført i specifikationerne, i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle eller i det beskrivende dokument
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
NST-520-00102
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
25.1.2016 - 14:00
IV.3.5) Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
15.2.2016
IV.3.6) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
Andet: Det accepteres, at dokumentation for erhvervsansvarsforsikring foreligger på dansk, jf. III.1.4).
IV.3.7) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
IV.3.8) Åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3) Yderligere oplysninger
Ved fremsendelse af anmodning skal denne indeholde de nødvendige bilag og dokumentation som beskrevet i udbudsbekendtgørelsen og supplerende materiale. Anmodning skal afleveres i 2 papireksemplar samt 1 elektronisk udgave (USB-stik) af hele det afleverede prækvalifikationsmateriale.
Det bemærkes, at udsendelsesdagen angivet under IV.3.4) er foreløbig.
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291095
Internetadresse: http://klfu.dk

VI.4.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): Jf. lov nr. 492 af 12.5.2010 om håndhævelse af udbudsreglerne skal klage over ikke at være blevet prækvalificeret være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, jf. lovens § 2, stk. 1, nr. 1. Klage over udbud skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
1.12.2015

Send til en kollega

0.062