Fakta om udbudet
Udbyder
AffaldVarme Aarhus Genbrug P/S
Tømning af kuber og nedgravede containere samt vask af offentligt ejet opsamlingsmateriel mv. i Aarhus Kommune
AffaldVarme Aarhus Genbrug P/S
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 40831959
Postadresse: Karen Blixens Boulevard 7
By: Brabrand
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Postnummer: 8220
Land: Danmark
Kontaktperson: Vicki Hald Neergaard
E-mail: vhc@affaldvarme.dk
Telefon: +45 41873336
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.affaldvarme.dk/
Del II: Genstand
Tømning af kuber og nedgravede containere samt vask af offentligt ejet opsamlingsmateriel mv. i Aarhus Kommune
Opgaven omfatter tømning af kuber samt tømning af nedgravede containere. Nedgravede containere kan både være helt og delvist nedgravet.
Opgaven omfatter endvidere prøveløft, vaskeopgaver, transportopgaver og specialopgaver.
Aarhus Kommune
Opgaven omfatter tømning af kuber samt tømning af nedgravede containere. Nedgravede containere kan både være helt og delvist nedgravet.
Opgaven omfatter endvidere prøveløft, vaskeopgaver, transportopgaver og specialopgaver.
Opgaven omfatter ca. 250.000 årlige tømninger.
Minimum 15 % af de månedlige tømninger skal udføres med brint/el som drivmiddel på indsamlingsbilerne og skal udføres i Miljøzonen – den resterende del af de månedlige tømninger (i hhv. udenfor Miljøzonen) skal udføres med brint/el eller HVO som drivmiddel på indsamlingsbilerne
Opgaven omfatter en overgangsperiode som følge af, at AffaldVarme Aarhus Genbrug P/S i efteråret 2023 indfører en ny affaldsordning. Dette indebærer, at transportøren i perioden fra kontraktstart den 1. oktober 2023 og frem til den 30. november 2023 delvis skal videreføre dele af den eksisterende ordning og den nye ordning.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Del VI: Supplerende oplysninger
Ud over de obligatoriske udelukkelsesgrunde i Udbudslovens § § 135 og 136 gælder i dette udbud de ’frivillige’ udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137.
AffaldVarme Aarhus Genbrug P/S er således forpligtet til at udelukke en tilbudsgiver, der er omfattet af følgende ’frivillige’ udelukkelsesgrunde (medmindre tilbudsgiveren kan dokumentere sin pålidelighed i henhold til udbudslovens § 138):
• Har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø- social- eller arbejdsretlige område
• Er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likviditetsbehandling
• AffaldVarme Aarhus Genbrug P/S kan påvise, der i forbindelse med udøvelse af sit erhverv har begået alvorlige forsømmelser, der sår tvivl om tilbudsgivers integritet
• AffaldVarme Aarhus Genbrug P/S har tilstrækkelige plausible indikationer til at konkludere, har indgået en aftale med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning
• AffaldVarme Aarhus Genbrug P/S kan påvise, der væsentligt har misligholdt en tidligere offentlig kontrakt
• AffaldVarme Aarhus Genbrug P/S kan påvise, der uretmæssigt har forsøgt at påvirke AffaldVarme Aarhus Genbrug P/S' beslutningsproces, hvis tilbudsgiver har fået fortrolige oplysninger, der kan give dem uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller såfremt tilbudsgiver groft uagtsomt har givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger.
• Tilbudsgiver har ubetalt forfalden gæld på under 100.000 kr. til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til dansk lovgivning eller lovgivning i det land, hvor tilbudsgiver er etableret,.
Til dokumentation for at tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene og overholder mindstekravene til egnethed skal tilbudsgiver, når AffaldVarme Aarhus Genbrug P/S anmoder herom, fremlægge følgende:
- Serviceattest (inkl. Politiets logo) eller tilsvarende dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene.
- Tilbudsgivers revisorpåtegnede årsregnskaber eller uddrag heraf for de seneste 2 afsluttede regnskabsår, hvis offentliggørelse af årsregnskaber er lovpligtigt i det land, hvor tilbudsgiver er etableret. Tilbudsgiver kan godtgøre sin økonomiske og finansielle formåen ved ethvert andet dokument, som AffaldVarme Aarhus Genbrug P/S vurderer passende, hvis tilbudsgiveren af en gyldig grund ikke er i stand til at fremlægge de dokumenter, som AffaldVarme Aarhus Genbrug P/S forlanger.
- En erklæring fra en bank, et andet anerkendt pengeinstitut eller et kautionsforsikringsselskab om, at banken/pengeinstituttet/kautionsforsikringsselskabet i tilfælde af kontraktindgåelse vil/kan stille en anfordringsgaranti på 15 % af den samlede tilbudssum (konkurrencepris).
- Referencelisten fra ESPD betragtes som endelig dokumentation. Der vil således ikke blive indhentet yderligere dokumentation for referencerne. AffaldVarme Aarhus Genbrug P/S forbeholder sig ret til at kontakte de oplyste referencer.
Krav om vognmandstilladelse ifm. tilbudsafgivelse: Tilbudsgiver skal i sit tilbud vedlægge kopi af vognmandstilladelse eller erklæring fra Færdselsstyrelsen om, at der er udstedt vognmandstilladelse til tilbudsgiver.
Tilbud skal afgives på dansk. Dog kan ESPD og ESPD-dokumentation indleveres på dansk, norsk, svensk, tysk og engelsk. Såfremt AffaldVarme Aarhus Genbrug P/S anmoder om det, skal tilbudsgiver sørge for oversættelse af ESPD og ESPD-dokumentation på norsk, svensk, tysk eller engelsk til dansk. Oversættelsen skal i givet fald ske for tilbudsgivers regning. Al dialog ifm. udbuddet skal foregå på dansk.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk