23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 238-432430
Offentliggjort
09.12.2015
Udbudstype
Offentligt udbud

Bestilling af materiale

Addresse
NIRAS A/S, att. Jannie Weje Stepien, e-mail: jwn@niras.dk

Indlevering af tilbud

Til
20.01.2016 Kl. 12:00

Addresse
NIRAS A/S
Vestre Havnepromenade 9, Postboks 119
Att: Jannie Weje Stepien
9100 Aalborg
Telefon: +45 96306533
Mailadresse: jwn@niras.dk

Udbyder

Vejle Spildevand A/S

Vindere

(25.02.2016)
FKSSlamson
Teknikvej 36
Odense

Tømning af bundfældningstanke


Vejle Spildevand A/S

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Vejle Spildevand A/S
Toldbodvej 20
Att: Camilla Lykkebøe Nygaard
7100 Vejle
DANMARK
Telefon: +45 76413770
Mailadresse: camny@vejlespildevand.dk

Yderligere oplysninger fås her: NIRAS A/S
Vestre Havnepromenade 9, Postboks 119
Att: Jannie Weje Stepien
9100 Aalborg
DANMARK
Telefon: +45 96306533
Mailadresse: jwn@niras.dk

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: NIRAS A/S
Vestre Havnepromenade 9, Postboks 119
Att: Jannie Weje Stepien
9100 Aalborg
DANMARK
Telefon: +45 96306533
Mailadresse: jwn@niras.dk

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: NIRAS A/S
Vestre Havnepromenade 9, Postboks 119
Att: Jannie Weje Stepien
9100 Aalborg
DANMARK
Telefon: +45 96306533
Mailadresse: jwn@niras.dk

I.2) Type ordregivende myndighed
Offentligt organ
I.3) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester
Miljø
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Tømning af bundfældningstanke.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 16: Kloakering og affaldsbortskaffelse; rensning og lignende tjenesteydelser
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Vejle Kommune.
NUTS-kode
II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt
II.1.4) Oplysninger om rammeaftale
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Den udbudte opgave omfatter i hovedtræk følgende:
— tømning af bundfældningstanke, der er omfattet af Vejle Kommunes regulativ for tømning af bundfældningstanke
— registrering af tankenes tilstand
— transport af det septiske slam.
Kontraktperioden er fra 15.3.2016 til og med 14.3.2020 med option på forlængelse af kontrakten på samme vilkår i 2 * 1 år.
II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

90460000

II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.1.8) Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej
II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
Der er ca. 5 800 tanke der skal tømmes én gang årligt, heraf skal omkring 650 tanke tømmes med en mindre slamsuger.
II.2.2) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af disse optioner: Option på forlængelse af kontrakten på samme vilkår i 2 * 1 år.
II.2.3) Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 2
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
Der stilles sikkerhed på 10 pct. af den årlige kontaktsum.
III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
Vil fremgå af udbudsmaterialet.
III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
Såfremt kontrakten tildeles et konsortium skal detagerne i konsortiet hæfte solidarisk for kontraktens opfyldelse og der skal udpejes én der kan træffe bindende aftaler på konsortiets vegne.
III.1.4) Andre særlige vilkår
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: a) Tilbudsgiver skal oplyse om tilbudsgivers navn, adresse, CVR nr. og kontaktperson. Såfremt der anvendes underentreprenører skal navn/navne på den/disse ligeledes oplyses.
b) Tilbudsgiver skal aflevere en udfyldt og underskrevet tro og love erklæ-ring om, i hvilket omfang tilbudsgiver har ubetalt, forfalden gæld til det offentlige, jf. Finansministeriets lovbekendtgørelse nr. 336 af 13.5.1997.
Mindstekrav: Ordregiver skal kunne antage tilbuddet fra tilbudsgiver, jf. Finansministeriets lovbekendtgørelse nr. 336 af 13.5.1997.
c) Tilbudsgiver skal aflevere udfyldt og underskrevet tro- og loveerklæring om, at tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i Udbudsdirektivets art. 45, stk. 1 og 2.
Mindstekrav: Tilbudsgiver må ikke være omfattet af nogen af udelukkelses-grundene i udbudsdirektivets artikel 45, stk. 1 eller 2.
Ved tilbud afgivet af sammenslutninger af tilbudsgivere (konsortier) skal oplysningerne vedlægges for hver deltager i konsortiet.
III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: d) Tilbudsgiver skal aflevere dokumentation i form af reviderede årsrapporter eller reviderede regnskabstal, der dokumenterer virksomhedens egenkapital i de seneste tre afsluttende regnskabsår. Hvis en tilbudsgiver ikke har eksisteret i 3 år, medsendes de tilgængelige reviderede årsrapporter eller regnskabstal, hvis der endnu ikke foreligger revidererede årsrapporter, for den periode, virksomheden har eksisteret.
Såfremt tilbudsgiver helt eller delvist baserer sig på andre virksomheders økonomiske og finansielle kapacitet og/eller tekniske kapacitet, skal tilbuddet vedlægges en erklæring om, at tilbudsgiver kan råde over virksomhedens ressour-cer i forbindelse med opgaveudførelsen. Erklæringen skal være underskrevet af de(n) virksomhed(er), som tilbudsgiver agter at benytte i forbindelse med opgaveudførelsen.
Ved tilbud afgivet af sammenslutninger af tilbudsgivere (konsortier) skal oplys-ningerne vedlægges for hver deltager i konsortiet.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Mindstekrav: Tilbudsgiver skal have positiv egenkapital i de tre seneste regnskabsår.
III.2.3) Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
e) Tilbudsgiver skal aflevere referenceliste over lignende opgaver inden for de seneste tre år før tilbudsfristens udløb. Referencerne skal indeholde oplysning om ordregiver, kontraktsum, beskrivelse af opgaven og kontraktperiode.
Med »lignende opgaver«, menes kontrakter vedrørende tømning af bundfældningstanke med en årlig kontraktsum på mindst 700 000 DKK.
Såfremt tilbudsgiver helt eller delvist baserer sig på andre virksomheders økonomiske og finansielle kapacitet og/eller tekniske kapacitet, skal tilbuddet vedlægges en erklæring om, at tilbudsgiver kan råde over virksomhedens ressourcer i forbindelse med opgaveudførelsen. Erklæringen skal være underskrevet af de(n) virksomhed(er), som tilbudsgiver agter at benytte i forbindelse med opgaveudførelsen.
Ved tilbud afgivet af sammenslutninger af tilbudsgivere (konsortier) skal oplysningerne vedlægges for hver deltager i konsortiet.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Tilbudsgiver skal have mindst 2 referencer på lignende opgaver fra de seneste 3 år før tilbudsfristens udløb.
III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Offentlig
IV.1.2) Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
IV.1.3) Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, der er anført i specifikationerne, i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle eller i det beskrivende dokument
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
20.1.2016 - 12:00
IV.3.5) Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
IV.3.6) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.7) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 3 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.3.8) Åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
VI.2) Oplysninger om EU-midler
VI.3) Yderligere oplysninger

Udbudsmaterialet kan rekvireres rekvireres hos NIRAS A/S, att. Jannie Weje Stepien, e-mail: jwn@niras.dk

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Telefon: +45 35291000

VI.4.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): Klager over udbud skal indgives inden 45 dage efter, at ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
Senest samtidig med at klagen indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klagen indgives og om hvorvidt klagen indgives i standstill-perioden.
I de tilfælde hvor klagen ikke indgives i standstill-perioden skal klageren oplyse om hvorvidt der begæres opsættende virkning.
VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Kokurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Telefon: +45 41715000

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
4.12.2015

Send til en kollega

0.078