Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=327015&B=NORDKOB
Udbyder
Hillerød Spildevand A/S
Vindere
Rådgiverudbud til separatkloakeringsprojekter og større byudviklingsprojekter
(23.08.2022)
COWI A/S (Miljø, geoscience, spildevand, vand, affaldshåndtering, arbejdsmiljø)
Parallelvej 2
2800 Kongens Lyngby
Rådgiverudbud til separatkloakeringsprojekter og større byudviklingsprojekter
(23.08.2022)
EnviDan A/S
Vejlsøvej 23
8600 Silkeborg
Rådgiverudbud til separatkloakeringsprojekter og større byudviklingsprojekter
Hillerød Spildevand A/S
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 31592534
Postadresse: Solrødgårds Alle 6
By: Hillerød
NUTS-kode: DK013 Nordsjælland
Postnummer: 3400
Land: Danmark
Kontaktperson: Kamilla Arnskov Nielsen
E-mail: info@hfors.dk
Telefon: +45 40906400
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://hillerodforsyning.dk/
Internetadresse for køberprofilen: https://hillerodforsyning.dk/
CVR-nummer: 31592496
Postadresse: Solrødgårds Alle 6
By: Hillerød
NUTS-kode: DK013 Nordsjælland
Postnummer: 3400
Land: Danmark
Kontaktperson: Kamilla Arnskov Nielsen
E-mail: info@hfors.dk
Telefon: +45 40906400
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://hillerodforsyning.dk/
Internetadresse for køberprofilen: https://hillerodforsyning.dk/
CVR-nummer: 31592488
Postadresse: Solrødgårds Alle 6
By: Hillerød
NUTS-kode: DK013 Nordsjælland
Postnummer: 3400
Land: Danmark
Kontaktperson: Kamilla Arnskov Nielsen
E-mail: info@hfors.dk
Telefon: +45 40906400
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://hillerodforsyning.dk/
Internetadresse for køberprofilen: https://hillerodforsyning.dk/
Rammeaftalerne udbydes af tre Ordregivere ejet af Hillerød Forsyning Holding A/S:
Hillerød Spildevand A/S
Hillerød Vand A/S
Hillerød Varme A/S
Del II: Genstand
Rådgiverudbud til separatkloakeringsprojekter og større byudviklingsprojekter
Dette udbud vedrører to rammeaftaler om rådgivning i forbindelse med separatkloakeringsprojekter og større byudviklingsprojekter i Hillerød. En tilbudsgiver kan ikke få tildelt begge rammeaftaler. Ordregiver er Hillerød Spildevand, Hillerød Vand og Hillerød Varme. Værdien af rådgivningshonorar udført på rammeaftalerne vurderes som udgangspunkt at være gennemsnitlig kr. 9.500.000 ekskl. moms pr. år (50 % for hver rammeaftale) svarende til en samlet værdi af kr. 57.000.000 ekskl. moms i Rammeaftalernes løbetid. Værdien af det maksimale indkøb over Rammeaftalernes løbetid anslås til kr. 70.000.000 ekskl. moms (50 % for hver rammeaftale).
I aftalegrundlaget indgår en Partneringaftale. Rådgiverne forpligtes til at tiltræde partneringaftalen.
Rammeaftalernes løbetid er 6 år (forventeligt fra august 2022 til august 2028) og udbydes ved udbud med forhandling. Ordregiverne ønsker at prækvalificere max 5 ansøgere.
Der afholdes informationsmøde den 31. marts 2022 kl. 13.30.
Hillerød
Dette udbud vedrører to rammeaftaler om rådgivning i forbindelse med separatkloakeringsprojekter og større byudviklingsprojekter i Hillerød. Ordregiver er Hillerød Spildevand A/S, Hillerød Vand A/S og Hillerød Varme A/S, som ønsker at udbyde to rammeaftaler til to (forskellige) rådgivere med henblik på rådgivning i forbindelse med udførelse af renovering og nyetablering af spildevands- vand- og varmeledninger. Samme rådgiver kan ikke vinde begge rammeaftaler.
Afsenderes af tilbuddet med bedste forhold mellem pris og kvalitet får tildelt Rammeaftale 1 og Afsenderes af tilbuddet med det næst bedste forhold mellem pris og kvalitet får tildelt Rammeaftale 2. Se udbudsbetingelserne og konceptbeskrivelsen. Der vil være behov for forskellige rådgiverydelser i forbindelse med planlægningsopgaver, projektering, byggeledelse og tilsyn. Hillerød Forsyning ønsker med dette udbud at skabe en bedre samarbejdsform på en række anlægsprojekter, med udgangspunkt i partnering tankegangen. Rammeaftalerne indgås på baggrund af ABR18 og efter kontraktvilkår, som angivet i udbudsmaterialets ”Udkast til Rammeaftale”. Værdien af rådgivningshonorar udført på rammeaftalerne vurderes som udgangspunkt at være gennemsnitlig kr. 9.500.000 ekskl. moms pr. år (50 % for hver rammeaftale) svarende til en samlet værdi af kr. 57.000.000 ekskl. moms i Rammeaftalernes løbetid. Beløbet vil dog kunne variere afhængigt af de konkrete projekters behov for arbejder på Rammeaftalerne. Værdien af det maksimale indkøb over Rammeaftalernes løbetid anslås til i alt kr. 70.000.000 ekskl. moms (50 % for hver rammeaftale).
I aftalegrundlaget indgår desuden en Partneringaftale. Rådgiverne forpligtes til at tiltræde partneringaftalen ved allonge hertil.
Rammeaftalen har en løbetid på 6 år og forventes at løbe fra august 2022 til august 2028.
Rammeaftalerne udbydes ved udbud med forhandling. Ordregiverne ønsker at prækvalificere maksimalt 5 ansøgere, som vil blive opfordret til at afgive (indledende) tilbud.
Der afholdes informationsmøde, den 31. marts 2022 kl. 13.30 vedrørende rammeaftalerne, for interesserede aktører.
Blandt ansøgerne, som opfylder dokumentationskravene, udvælger Ordregiverne på et objektivt og sagligt grundlag 5 ansøgere, som inviteres til at afgive tilbud. Hvis der modtages mellem 2 og 4 ansøgninger om prækvalifikation, forbeholder Ordregiverne sig retten til at gå videre med færre end 5 ansøgere.
Udvælgelsen sker med udgangspunkt i:
1) I hvilken grad ansøgers igangværende eller afsluttede referencer er sammenlignelige med arbejder på de udbudte rammeaftaler (her særligt på referencer inden for separatkloakering og større byudviklingsprojekter). Der vil således blive vurderet på aftale- og samarbejdsforhold, hvor Partneringlignende samarbejder vurderes som særligt sammenligneligt. Nyere referencer vil blive vægtet højere end datomæssigt ældre referencer, ligesom opgaver udført under dansk lovgivning vil blive vægtet højere end opgaver udført under anden lovgivning. Referencerne vil blive vurderet ud fra en helhedsbetragtning.
2) I hvilken grad ansøger har en robust økonomisk kapacitet vurderet ud fra omsætning, en høj soliditetsgrad og en stor omsætning.
I udvælgelsen vil referencer vægte højere end økonomisk kapacitet.
Ordregiverne estimerer, at de to udbudte rammeaftaler har samme økonomiske værdi.
Værdien af det maksimale indkøb over Rammeaftalernes løbetid anslås til i alt kr. 70.000.000 ekskl. moms (kr. 35.000.000 ekskl. moms pr. aftale).
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøgere om prækvalifikation skal bekræfte, at ansøger ikke er omfattet af de obligatoriske eller frivillige udelukkelsesgrunde, jf. udbudslovens §§ 135-137.
Tilbudsgiver, der er omfattet af en eller flere af de anførte udelukkelsesgrunde, vil blive udelukket fra deltagelse og vil således ikke komme i betragtning til den udbudte kontrakt. Dette gælder dog ikke hvis Tilbudsgiver kan fremvise dokumentation for selvrenselse jf. Udbudslovens § 138.
Del IV: Procedure
Udbuddet vedrører to Rammeaftaler med løbetider på 6 år. Hver tilbudsgiver kan kun tildeles en Rammeaftale. Rammeaftalerne og Partneringaftalen betragtes som ekstraordinære, idet den samarbejdsform, som skal opbygges ved partnering, er en tidskrævende proces, og formålet omkring fælles mål og innovation kræver flerårige processer og betydelig investering fra alle parter.
Del VI: Supplerende oplysninger
Der afholdes informationsmøde torsdag d. 31. marts 2022 kl. 13.30 hos Hillerød Forsyning på adressen Solrødgårds Alle 6. Informationsmødet forventes at vare en time. Tilmelding til informationsmødet kan ske på e-mail: info@hfors.dk. I Emnefeltet anføres ’Att. Kamilla Arnskov Nielsen vedr. Rådgiverudbud, informationsmøde’. Tilmelding skal ske senest d. 28. marts 2022. Ved tilmelding bedes ansøger angive hvor mange fra ansøger, der forventer at deltage. Der er ikke pligt for ansøgerne til at deltage, men Ordregiverne opfordrer alle, som søger eller overvejer at ansøge om prækvalifikation, til at deltage.
Tilbudsgiver skal udfylde det offentliggjorte ESPD:
- I del II.A: ansøger skal oplyse navn, CVR-nr., postadresse, kontaktperson, hvorvidt ansøger deltager i udbudsproceduren sammen med andre (som et konsortium eller lignende).
- I del II.C: ansøger skal angive, om tilbudsgiver baserer sig på andre enheders kapacitet.
- I del III: ansøger skal angive at ansøger ikke er omfattet af de obligatoriske eller frivillige udelukkelsesgrunde
- I del IV.B: Beskrives økonomisk og finansiel kapacitet (se udbudsbetingelserne)
- I del IV.C: Beskrives teknisk og faglig kapacitet (se udbudsbetingelserne)
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk
De præcise frister for klage følger af § 7 i lov om Klagenævnet for Udbud:
En virksomheds klage over ikke at være blevet udvalgt, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen.
Øvrige klager skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk