Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Vejdirektoratet
Vindere
Delkontrakt 1: Lillebælt N
(08.06.2022)
Clever A/S
København
Delkontrakt 3: Tappernøje V
(08.06.2022)
Circle K Danmark A/S
København
Udbud af Koncessioner vedr. etablering og drift af Ladeparker - 2022
Vejdirektoratet
Koncessionsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed/enhed
CVR-nummer: 60729018
Postadresse: Carsten Niebuhrs Gade 43, 5. sal
By: København V
NUTS-kode: DK0 Danmark
Postnummer: 1577
Land: Danmark
Kontaktperson: Jesper Kaae
E-mail: jeka@vd.dk
Telefon: +45 72443671
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://vejdirektoratet.dk
Internetadresse for køberprofilen: http://vejdirektoratet.dk
Del II: Genstand
Udbud af Koncessioner vedr. etablering og drift af Ladeparker - 2022
Vejdirektoratet udbyder 4 koncessioner vedrørende etablering og drift af offentligt tilgængelige ladeparker på følgende rastepladser:
- Lillebælt N (Delkontrakt 1)
- Lillbælt S (Delkontrakt 2)
- Tappernøje V (Delkontrakt 3)
- Tappernøje Ø (Delkontrakt 4)
Vejdirektoratet etablerer og anlægger arealerne, hvor ladeparkerne skal etableres, samt overdækning af de lynladestandere, som ladeparken skal stille til rådighed for elbilister på statsvejnettet. Vejdirektoratet har endvidere foranstaltet etablering af adgang til el og betalingen af nettilslutningsbidrag til det relevante netdistributionsselskab. Investeringer i ladeparken og driftsrisikoen bæres i øvrigt af operatøren, der således for egen regning og risiko skal etablere og efterfølgende drive samt vedligeholde ladeparkens faciliteter. Se yderligere beskrivelse i udbudsmaterialet, herunder særligt Bilag 1: Kravspecifikation.
Delkontrakt 1: Lillebælt N
Se Bilag 1.a.
Etablering og drift af offentligt tilgængelig ladepark på rastepladsen Lillebælt N.
Beløbet anført i II.2.6) er Vejdirektoratets skøn over koncessionens omsætning i koncessionens varighed.
Delkontrakt 2: Lillebælt S
Se Bilag 1.a.
Etablering og drift af offentligt tilgængelig ladepark på rastepladsen Lillebælt S.
Beløbet anført i II.2.6) er Vejdirektoratets skøn over koncessionens omsætning i koncessionens varighed.
Delkontrakt 3: Tappernøje V
Se Bilag 1.a.
Etablering og drift af offentligt tilgængelig ladepark på rastepladsen Tappernøje V.
Beløbet anført i II.2.6) er Vejdirektoratets skøn over koncessionens omsætning i koncessionens varighed.
Delkontrakt 4: Tappernøje Ø
Se Bilag 1.a.
Etablering og drift af offentligt tilgængelig ladepark på rastepladsen Tappernøje Ø.
Beløbet anført i II.2.6) er Vejdirektoratets skøn over koncessionens omsætning i koncessionens varighed.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal i ESPD eller i et særskilt bilag beskrive referencer, der dokumenterer, at minimumskravene under nærværende punkt er opfyldt.
Beskrivelsen skal omfatte projektnavn, udførelsesperiode samt beskrivelse af projektet. Ved igangværende referencer skal det beskrives, hvor stor en del af arbejdet, der er gennemført. Der ønskes ikke referencer på fremtidige arbejder.
Hvis tilbudsgiver er en sammenslutning af virksomheder, skal der afleveres en referenceliste for hver virksomhed, idet virksomhedernes samlede referencer skal opfylde minimumskravet.
Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen (fx underleverandører eller andre enheder i koncernen), skal tilbudsgiver godtgøre, at tilbudsgiver råder over de nødvendige ressourcer hos disse enheder. Dette skal ske ved at fremlægge tilsagn fra disse enheder om deres forpligtelser i så henseende. Tilsagn kan gives ved enhedens udfyldelse af felt hertil i ESPD og underskrift af ESPD.
Der ønskes ikke tekniske og faglige oplysninger om øvrige planlagte underleverandører, hvis tekniske og faglige kapacitet tilbudsgiveren ikke baserer sig på med henblik på at opfylde minimumskravet.
Erfaring indenfor de seneste 3 år med etablering og drift af:
1) Minimum 1 offentligt tilgængelig lynladestander med ladeeffekt på min. 300 kW
2) Minimum 6 offentligt tilgængelige ladestandere pr. delkontrakt tilbudsgiver ønsker at vinde
Krav 1) gælder uanset, hvor mange delkontrakter tilbudsgiver ønsker at vinde.
Krav 2) akkummuleres i henhold til antallet af delkontrakter, tilbudsgiver ønsker at vinde, således at tilbudsgiver eksempelvis skal have erfaring med etablering og drift af:
- 12 offentligt tilgængelige ladestandere (6 x 2), såfremt tilbudsgiver byder på 2 delkontrakter
- 18 offentligt tilgængelige ladestandere (6 x 3), såfremt tilbudsgiver byder på 3 delkontrakter
Ønsker tilbudsgiver at byde på flere delkontrakter, end tilbudsgiver har teknisk og faglig kapacitet til at vinde, kan tilbudsgiver anføre, hvilke delkontrakter tilbudsgiver i givet fald ønsker at vinde i dokumentet "Prioriteringsliste", der er en del af udbudsmaterialet. Se BUT pkt. 5.5.
Udbudsmaterialet indeholder en arbejdsklausul iht. ILO-konvention nr. 94.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Ved koncessionens udløb.
Tilbud skal afgives på dansk eller engelsk, men bilag vedr. betingelser for deltagelse accepteres på dansk, engelsk, norsk og svensk.
Udover de obligatoriske udelukkelsesgrunde, jf. udbudsloven §§ 135 - 136, er udelukkelsesgrundene anført i udbudsloven § 137, stk. 1, nr. 2, gældende for udbuddet.
Udbuddet gennemføres ved anvendelse af et to-kuvertsystem. Proceduren er beskrevet i detaljer i udbudsmaterialet.
Eventuelle spørgsmål stilles til e-mailadressen anført i udbudsmaterialet, Bestemmelser om udbud og tilbud, afsnit 4. Spørgsmål kan stilles på dansk eller engelsk. Vejdirektoratet vil svare på dansk, men samtidig offentliggøre en engelsk serviceoversættelse af svaret (der dog ikke er juridisk bindende).
Spørgsmål og svar vil blive gjort tilgængelige på internetadressen anført i I.3), under Aktuelle udbud.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: DK-8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse: http://www.klfu.dk
By: N/A
Land: Danmark
Frister for og procedurer for klager fremgår af "Lov om Klagenævnet for Udbud", lov nr. 492 af 12.5.2010, medefterfølgende ændringer, sidst lovbekendtgørelse nr. 593 af 02.06.2016.
1. 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2. 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystemer indgået. Det er en betingelse for, at fristen begynder at løbe, at underretningen indeholder en kortredegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
3. 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. Lov om Klagenævnet for Udbud § 2, stk.2.
4. 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har meddelt sin beslutning om kontraktens videreførelse, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underretteordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. Lov om Klagenævnet for Udbud § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. Lov om Klagenævnet for Udbud § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mail adresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagevejledningen fra Klagenævnet for Udbud kan findes på Klagenævnets hjemmeside.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: DK-2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk