Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/e689a43c-48a8-4479-a8a7-c876adcfb5b8/publicMaterial
Udbyder
Ikast-Brande Kommune
Vindere
Delaftale 1 Rengøring
(28.09.2022)
KN Rengøring
Klokkestøbervej 7
9490 Pandrup
Delaftale 1 Vinduespolering
(28.09.2022)
ISS Facility Services A/S
Gyngemose Parkvej 50
2860 Søborg
Rengøring og vinduespolering
Ikast-Brande Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29189617
Postadresse: Rådhusstrædet 6
By: Ikast
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Postnummer: 7430
Land: Danmark
Kontaktperson: Anette Kattrup
E-mail: angka@ikast-brande.dk
Telefon: +45 99604078
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.ikast-brande.dk/erhverv/udbud-og-indkoeb
Del II: Genstand
Rengøring og vinduespolering
Udbuddet omfatter rengøring og vinduespolering til Ikast-Brande Kommunes skoler, dagtilbud, administration plejecentre mv. Omfanget er nærmere beskrevet i udbudsmaterialet som kan hentes i Ethics via linket i nærværende udbudsbekendtgørelses pkt. I.3) Kommunikation.
Kontrakten er opdelt i 2 delaftaler:
Delaftale 1 - Rengøring. Aftalen omfatter rengøring med brug af rengøringsmetoden INSTA 800
Delaftale 2 - Vinduespolering
Udbuddet gennemføres som et begrænset udbud med prækvalifikation af 5 ansøgere pr. delaftale.
Delaftale 1 - Rengøring
På Ikast-Brande Kommunes adresser.
Rengøring efter INSTA 800 af ordregivers enheder med enkelte undtagelser. omfanget er nærmere beskrevet i udbudsmaterialet.
På baggrund af oplysningerne i ESPD'erne fra ansøgerne vil ordregiver prækvalificere de 5 ansøgere pr. delaftale, der vurderes bedst egnede til at varetage den udbudte delaftale, til at afgive tilbud på denne.
Alene ansøgere, der ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens §§ 135, 136 og 137, og som opfylder de fastsatte minimumskrav til egnethed, indgår i udvælgelsen.
Er antallet af disse ansøgere højest 5, vil de alle blive prækvalificeret. Er antallet af ansøgere højere end 5, vil ordregiver prækvalificere de 5 ansøgere, der vurderes at have de bedst egnede igangværende referencer fra lignende kontrakter. Ved vurderingen af de af ansøger oplyste igangværende referencer fra lignende kontrakter om udførelse af daglig rengøring vil ordregiver lægge positiv vægt på følgende:
- at referencen indeholder institutionstyper, der svarer til dem delaftalen omfatter.
- at referencerne vedrører rengøring i henhold til INSTA 800 metoden.
- at referencen er et offentligretligt organ.
Såfremt ansøger oplyser flere end 5 igangværende referencer, vil ordregiver alene vurdere ansøgningen på baggrund af de første 5 angivne igangværende referencer.
Ekstra rengørings- og vedligeholdelsesydelser jf. tilbudsliste, der efter sin art er tæt knyttet til hovedydelsen.
Delaftale 2 - Vinduespolering
På Ikast-Brande Kommunes adresser.
Vinduespolering af ordregivers enheder med enkelte undtagelser. omfanget er nærmere beskrevet i udbudsmaterialet.
På baggrund af oplysningerne i ESPD'erne fra ansøgerne vil ordregiver prækvalificere de 5 ansøgere pr. delaftale, der vurderes bedst egnede til at varetage den udbudte delaftale, til at afgive tilbud på denne.
Alene ansøgere, der ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens §§ 135, 136 og 137, og som opfylder de fastsatte minimumskrav til egnethed, indgår i udvælgelsen.
Er antallet af disse ansøgere højest 5, vil de alle blive prækvalificeret. Er antallet af ansøgere højere end 5, vil ordregiver prækvalificere de 5 ansøgere, der vurderes at have de bedst egnede igangværende referencer fra lignende kontrakter. Ved vurderingen af de af ansøger oplyste igangværende referencer fra lignende kontrakter om udførelse af vinduespolering vil ordregiver lægge positiv vægt på følgende:
- at referencen indeholder institutionstyper, der svarer til dem delaftalen omfatter.
- at referencen er et offentligretligt organ.
- omsætningen på de oplyste igangværende referencer.
Såfremt ansøger oplyser flere end 5 igangværende referencer, vil ordregiver alene vurdere ansøgningen på baggrund af de første 5 angivne igangværende referencer.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
- Årsomsætning inden for henholdsvis rengøring, for så angår ansøgning om deltagelse på delaftale 1, og vinduespolering, for så vidt angår ansøgning om deltagelse i delaftale 2, i DKK ekskl. moms.
- Egenkapital i kr.
- Soliditetsgrad
Delaftale 1 - Rengøring
- Det er et minimumskrav, at ansøger har haft en gennemsnitlig årlig nettoomsætning inden for Rengøring, på minimum 50 mio. kr. i de seneste 3 afsluttede regnskabsår.
- Det er et minimumskrav, at ansøger har haft en egenkapital 2,0 mio. kr. i senest afsluttede regnskabsår
- Det er et minimumskrav, at ansøger har haft en soliditetsgrad på mindst 20 % i det senest afsluttede regnskabsår
Delaftale 2 - Vinduespolering
- Det er et minimumskrav, at ansøger har haft en gennemsnitlig årlig nettoomsætning inden for vinduespolering på minimum 1,5 mio. DKK. i de seneste 3 afsluttede regnskabsår,
- Det er et minimumskrav, at ansøger har haft en egenkapital på kr. 100.000 kr. i senest afsluttede regnskabsår
- Det er et minimumskrav, at ansøger har haft en soliditetsgrad på mindst 10 % i det senest afsluttede regnskabsår
- Liste over de betydeligste kontrakter inden for daglig rengøring og/eller vinduespolering, som ansøger har udført inden for de seneste 3 år,, med angivelse af en karakteristik af kontrakten indeholdende beskrivelse af ydelsens karakter, type af institutioner og (for så vidt angår delaftale 1) anvendt rengøringsmetode (feltet ”Beskrivelse”), den årlige omsætning på kontrakten i kr. ekskl. moms (feltet ”Beløb”), kontraktforholdets start- og sluttids-punkt (felterne ”Startdato” og ”Slutdato”) og navnet på den offentlige eller private kunde (feltet ”Modtagere”), ESPD, del IV.C, rubrikken ”For så vidt angår tjenesteydelseskontrakter: udførelse af tjenesteydelser af den anførte type”
- Såfremt ansøger oplyser flere end 5 referencer pr. delaftale, vil ordregiver alene vurdere ansøgningen på baggrund af de første 5 angivne referencer pr. delaftale.
Særligt gældende for delaftale 1:
- Det er et minimumskrav, at ansøgers referencer omfatter mindst 3 aftaler om daglig rengøring i henhold til INSTA800.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
UDELUKKELSESGRUNDE:
Ud over de obligatoriske udelukkelsesgrunde som følger af udbudslovens §§ 135 og 136, vil ordregiver i dette udbud anvende alle de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137. Der henvises i øvrigt til det fælles europæiske udbudsdokument - ESPD - som er en del af det samlede udbudsmateriale, og skal udfyldes og fremsendes sammen med ansøgning om prækvalifikation.
INDHENTELSE AF DOKUMENTATION FOR ESPD:
I henhold til Udbudslovens § 151, stk. 1 og 2 vil ordregiver indhente dokumentation for oplysninger afgivet i ESPD'et for de ansøgere, som ordregiver har til hensigt at udvælge i krækvalifikationsfasen til at deltage i tilbudsfasen. Indhentelse af dokumentation på dette tidspunkt i udbudsproceduren sker for at sikre, at udbudsproceduren gennemføres korrekt, med det korrekte deltagerfelt.
I nærværende udbud vil følgende dokumentation være tilstrækkelig som dokumentation:
• Serviceattest, som på tidspunktet for indlevering ikke er ældre end 6 måneder
o Såfremt den vindende tilbudsgiver er en udenlandsk virksomhed, skal denne fremlægge tilsvarende dokumentation i den version og/eller fra de myndigheder, som er relevante i den vindende tilbudsgivers hjemland. En filial af en udenlandsk virksomhed betragtes som en udenlandsk virksomhed.
• Seneste godkendte årsregnskab
• Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre virksomheders kapacitet jf. pkt. 6.5: Støtteerklæring underskrevet af støttende enheder
Referencelisten fra ESPD’et betragtes som endelig dokumentation, jf. udbudslovens § 155, nr. 2.
Ordregiver vil give en passende frist for fremsendelsen. I det tilfælde, hvor tilbudsgiver allerede har denne dokumentation, må det gerne fremsendes allerede sammen med ansøgning, men dette er ikke et krav.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Ansøger kan jf. bekendtgørelse af lov om Klagenævnet for Udbud, § 7, stk. 1 indgive klage til Klagenævnet for Udbud over ikke at være blevet prækvalificeret inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen.
Klager over udbuddet i øvrigt skal jf. § 7, stk. 2, nr. 1 være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter at ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiver har indgået en kontrakt.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk