Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://vejdirektoratet.dk/da/vejsektor/leverandoerportal/sider/aktuelleudbud.aspx
Anmodning om deltagelse
Addresse
Vejdirektoratet
Thomas Helsteds Vej
Att: Svend Elgaard
8660 Skanderborg
Telefon: +45 72442305
Mailadresse: sve@vd.dk
Udbyder
Vejdirektoratet
Vindere
(24.05.2016)
Rambøll
AD-AG.R13 Støjberegningsydelser
Vejdirektoratet
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2004/18/EF
Del I: Ordregivende myndighed
Vejdirektoratet
Thomas Helsteds Vej
Kontaktpunkt(er): Vejdirektoratet
Att: Svend Elgaard
8660 Skanderborg
DANMARK
Telefon: +45 72442305
Mailadresse: sve@vd.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://vd.dk
Elektronisk adgang til oplysninger: http://vejdirektoratet.dk/da/vejsektor/leverandoerportal/sider/aktuelleudbud.aspx
Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Del II: Kontraktens genstand
Tjenesteydelseskategori nr. 12: Arkitektvirksomhed, rådgivende ingeniørvirksomhed og integreret ingeniørvirksomhed, byplanlægning og landskabsarkitektur, hermed beslægtet teknisk-videnskabelig konsulentvirksomhed, teknisk prøvning og analyse
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Danmark.
NUTS-kode DK
Rammeaftalens varighed
Varighed i år: 2Anslået samlet værdi af indkøbene i hele rammeaftalens løbetid
Anslået værdi eksklusive moms:interval: mellem 4 000 000 og 6 000 000 DKK
Det forventes, at der i perioden, årligt, skal gennemføres støjberegningsopgaver svarende ca. 1 mandår.
Rådgiver skal udføre støjberegningsydelserne i overensstemmelse med Vejdirektoratets krav og specifikationer.
Rådgivningen omfatter støjberegningsydelser, der er nødvendige i forbindelse med planlægningen og udførelsen af anlæggene samt efterfølgende vurderinger af anlæggenes støjgener, herunder fladestøjsberegninger til besigtigelser og ekspropriationer, punktberegninger ved bygninger og støjrapporter til støjsager efter vejens åbning.
Opgaverne vil i størrelse variere fra opgaver på få timers varighed til opgaver, der strækker sig over flere uger.
Opgaverne vil have en ujævn fordeling, hvor der i perioder vil være flere opgaver, der skal udføres samtidigt, og tilsvarende vil der være perioder med få eller ingen opgaver.
90742400, 90742000
interval: mellem 4 000 000 og 6 000 000 DKK
Beskrivelse af disse optioner: Forlængelsesoptioner (se nedenfor).
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 2
Hvis der er tale om indkøbs- eller tjenesteydelseskontrakter, der kan forlænges: anslået tidsramme for efterfølgende kontakter:
måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten)
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Beskrivelse af de særlige vilkår: Udbudsmaterialet indeholder en arbejdsklausul iht. ILO-konvention nr. 94.
— Ordregiver forbeholder sig ret til efter tildeling, men før aftaleindgåelse, at forlange en serviceattest fra Erhvervsstyrelsen af den tildelte virksomhed, højst 6 måneder gammel, eller anden fuldgyldig dokumentation for, at den tildelte virksomhed ikke befinder sig i en af udelukkelsesgrundene i udbudsdirektivets art. 45 stk. 1 og stk. 2, litra a)-c) og e)-f).
1. Støjberegning:
Kravet er opfyldt når tilbudsgiver har redegjort for sine certificeringer eller sin akkreditering, og vedlægger dokumentation herfor.
2. Støjberegningsprogrammer:
Kravet er opfyldt ved at tilbudsgiver erklærer, at han råder over de nødvendige rettigheder/licenser og angiver hvilke programmer og hvor mange licenser han råder over til støjberegning.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
1. Støjberegning:
Tilbudsgiver skal enten råde over mindst 2 medarbejdere, der er certificeret af Delta til støjberegning indenfor emneområdet B8 — Støj fra Vejtrafik eller Tilbudsgiver skal være akkrediteret af Danak/Swedak til at udføre støjberegning indenfor emneområdet B8 — Støj fra Vejtrafik.
2. Støjberegningsprogrammer:
Tilbudsgiver skal råde over støjberegningsprogram, der udfører støjberegninger med brug af beregningsmetoden Nord2000 som beskrevet i »Håndbog Nord2000, beregning af vejstøj i Danmark« Rapport 434, 2013, Vejdirektoratet og Miljøstyrelsen. Vejdirektoratets udvælgelseskriterium er tilbudsgiver har rettigheder/licenser til programmet, så der kan afvikles min. 2 uafhængige og samtidige beregningsforløb.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Skønnet tidspunkt for offentliggørelse af yderligere bekendtgørelser: 2020.
Ad punkt III.2: Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen (f.eks. underleverandører eller andre enheder i koncernen), skal tilbudsgiver godtgøre, at tilbudsgiver fuld kan råde over de ressourcer, der er nødvendige for kontraktens udførelse. Dette kan f.eks. ske ved en erklæring eller ved fremlæggelse af dokumentation for disse enheders tilsagn om at stille de nødvendige ressourcer til rådighed. I modsat fald har ordregiver ikke mulighed for at lægge vægt på andre enheders formåen.
Ad punkt IV.3.6): Kravet om benyttelse af dansk ved afgivelse af bud eller ansøgning om deltagelse udelukker ikke, at fremsendt teknisk dokumentation, brochurer o. lign. kan være på engelsk. Kontrakt- og arbejdssproget er dansk.
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: www.klfu.dk
Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
Der er intet mæglingsorgan i Danmark
DANMARK
Klager skal være indgivet til klagenævnet:
— Inden 45 dage fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt,
— inden 30 dage fra dagen efter, at ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, eller
— inden 6 måneder fra dagen efter, at ordregiveren har underrettet tilbudsgiverne om, hvem ordregiveren vil indgå kontrakt med, hvis der er tale om en rammeaftale.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der nedlægges påstand om opsættende virkning af klagen.
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk