Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Københavns Kommune - Teknik- og Miljøforvaltningen
Vindere
Udbud af Fortovsordningen for Københavns Kommune
(19.08.2022)
ARKIL A/S
Søndergård Alle 4
6500 Vojens
Udbud af Fortovsordningen for Københavns Kommune
Københavns Kommune - Teknik- og Miljøforvaltningen
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 64942212
Postadresse: Njalsgade 15
By: København NV
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2300
Land: Danmark
Kontaktperson: Dorthe A Dornonville de la Cour
E-mail: m15s@kk.dk
Telefon: +45 23392485
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/175328353.aspx
Del II: Genstand
Udbud af Fortovsordningen for Københavns Kommune
Københavns Kommunes Teknik- og Miljøforvaltning ønsker at udbyde renhold af fortove og udvalgte gågader under den såkaldte Fortovsordning i offentligt udbud. Der udbydes tre sideordnede opgaver; fortovsordningen, facademeterordningen og en option på renhold af midterareal på gågadeområde. Tilbud vurderes samlet og kontrakten tildeles efter laveste pris. Der afgives ikke internt kontrolbud.
Der udbydes:
Renhold under fortovsordningen
Renhold, ukrudtsbekæmpelse og vintertjeneste under facademeterordningen
Option på renhold og ukrudtsbekæmpelse af Midterareal på gågader.
Københavns Kommune har tidligere gennemført skriftlig markedsdialog om opgaven.
Baggrund for udbud Fortovsordningen er en politisk vedtaget renholdelsesordning, hvor Københavns Kommune har overtaget grundejers renholdelsesforpligtelser på offentlige fortove og udfører renhold på grundejers regning, som er takstbaseret.
Fortovsordningen har juridisk ophæng i Vejlovens §64-68. Bestemmelserne i Vejlovens §72, stk. 2 tilsiger at arbejde udført på grundejers regning, skal udføres billigst muligt, hvilket er årsagen for indeværende udbud. Fortovsordningen har været udliciteret siden 1. januar 2019. Den nye kontrakt vil have virkning fra 2023.
Københavns Kommune har tidligere gennemført skriftlig markedsdialog om opgaven.
Udbudsmaterialet består af følgende dokumenter :
Bilag 0 : Udbudsbetingelserne
Bilag A: Kontraktudkast med tilhørende bilag
Bilag 1:Arbejdsklausul
Bilag 2. CSR- bilag
Bilag 3. Faktura betingelserBilag B: Kravspecifikation Bilag C: Tilbudsliste (skal udfyldes og oploades i Mercell)Bilag D: Liste over køretøjer der vil blive benyttet på nærværende kontrakt (skal udfyldes og oploades i Mercell)
Bilag E: Geografisk afgrænsning af området (liste med navne på gader er der omfattet af ordningen
Bilag F: Renholds regulativ og karakterskala for renhold
F1: Karakterskala til bedømmelse af renhold (uddrag fra Kvalitetshåndbog)
F2: Retningslinjer for renhold (Renholds regulativ 2020)
F3: Retningslinjer for udførsel af vintertjeneste (2015)Bilag G. Intet bilag G
Bilag H: Alkohol, rusmiddel og rygepolitik for Københavns Kommune
H1: Retningslinjer om indtagelse af alkohol og rusmidler H2:Retningslinjer om rygning
Bilag I: Anfordringsgaranti skabelon (principperne i skabelon skal anvendes når der af den vindende leverandør skal stilles anfordringsgaranti)
Bilag J: Oplysninger om virksomhedsoverdragede personale
J1: generelle forpligtigelser
J2: Oplysninger om personale der overdrages
J3: Overenskomster
J4: Lokalaftaler
Bilag K Skabelon til erklæring om fælles befuldmægtiget i konsortier (skal kun udfyldes hvis der bydes ind som konsortie).
Bilag L: Skabelon til støtteerklæring (skal kun udfyldes hvis der bydes ind med støtteenhed)
Renhold af midterstykke er med som option. se nærmere kravspecifikation (bilag B).
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
- Tilbudsgivers erhvervsansvarsforsikring skal have en dækningssum pr. forsikringsår på minimum DKK 10.000.000.
- Tilbudsgivers gennemsnitlige omsætning i de 3 seneste disponible regnskabsår eller tilbudsgivers omsætning i det seneste disponible regnskabsår skal udgøre minimum DKK 38.000.000 (ekskl. moms).
- Tilbudsgiver skal have en egenkapital på minimum DKK 20.000.000 i det seneste disponible regnskabsår.
- Tilbudsgivers gennemsnitlige soliditetsgrad i de 3 seneste disponible regnskabsår eller det seneste disponible regnskabsårs skal som minimum være 25 %.
- Tilbudsgivers gennemsnitlige Likviditetsgrad i de 3 seneste disponible regnskabsår eller det seneste disponible regnskabsårs skal som minimum være 90 %.
- Tilbudsgiver skal have præsteret minimum to leveringer af varer eller tjenesteydelser, der er udført inden for de seneste tre år, og som har lighed med kontraktens genstand, hvilket betyder at de skal have reference for at udførelse af renhold på bynære arealer .
- Tilbudsgiver skal være certificeret i henhold til Iso 14001 eller have tilsvarende miljøstyringsforanstaltninger.
Tilbudsgiver er forpligtet til at overholde ordregivers arbejdsklausul i forbindelse med opfyldelse af kontrakten. Arbejdsklausulen er beskrevet i Kontrakten (bilag A, bilag 1).
Ved opfyldelsen af kontrakten indestår Leverandøren for Leverandørens og dennes eventuelle underleverandørers overholdelse og efterlevelse af Københavns Kommunes til enhver tid gældende vilkår om leverandørens samfundsansvar. De aktuelle vilkår fremgår af kontrakten ( Bilag A, bilag 2).
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Vederlag:
Der ydes intet vederlag, honorar eller lignende for deltagelse i udbuddet. Heller ikke, hvis ordregiver måtte beslutte at aflyse udbuddet uden tildeling af aftalen.
ESPD
Ansøger/tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøger/tilbudsgiver er omfattet af en af de i udbudslovens § § 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde. Ansøger/tilbudsgiver vil ligeledes blive udelukket fra deltagelse såfremt denne er omfatte af de[n] frivillige udelukkelsesgrund[e] i udbudslovens [§137, stk. 1, nr. 1 -7, medmindre ansøger/tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138, stk. 1-3.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage
regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem
der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for
beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den
dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden,
jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige
angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk