23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 248-451353
Offentliggjort
30.06.2016
Udbudstype
Begrænset udbud

Udbyder

Statens og Kommunernes Indkøbs Service A/S

Vindere

Delaftale 1: Tankkort til tankstationer<br/>Rammeaftale 50.85 — Brændstof og fyringsolie

(30.06.2016)
Circle K Danmark A/S
Borgmester Christiansens Gade 50
2450 København SV

Delaftale 1: Tankkort til tankstationer<br/>Rammeaftale 50.85 — Brændstof og fyringsolie

(30.06.2016)
Q8 Danmark A/S
Arne Jacobsens Alle 7
2300 København S

Delaftale 1: Tankkort til tankstationer<br/>Rammeaftale 50.85 -Brændstof og fyringsolie

(30.06.2016)
OK a.m.b.a.
Åhave Parkvej 11
8260 Viby

Delaftale 2: Levering af Brændstof og fyringsolie<br/>Rammeaftale 50.85 — Brændstof og fyringsolie

(30.06.2016)
OK a.m.b.a.
Åhave Parkvej 11
8260 Viby

Opdateringer

Rettelse
(23.02.2016)

I stedet for:
II.1.5)

Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene:
SKI påtænker at udbyde en kommunalt forpligtende rammeaftale vedrørende brændstof og fyringsolie, med forventet kontraktstart medio 2016.
Rammeaftalen opdeles i 2 delaftaler, der kommer til at indeholde følgende områder:
1: Tankkort til tankstationer
— Benzin 92
— Benzin 95
— Diesel med lovpligtigt indhold af bioethanol.
2: Levering af brændstof og fyringsolie
— Benzin 95
— Diesel med lovpligtigt indhold af bioethanol
— Diesel uden bioethanol
— Fyringsolie
— Alkrylatbenzin uden indblanding af olie
— Alkrylatbenzin med 2 % syntetisk 2-taktsolie
— Marinegasolie med 50 ppm.
Læses:
II.1.5)

Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene:
SKI påtænker at udbyde en kommunalt forpligtende rammeaftale vedrørende brændstof og fyringsolie, med forventet kontraktstart medio 2016.
Rammeaftalen opdeles i 2 delaftaler, der kommer til at indeholde følgende områder:
1: Tankkort til tankstationer
— Benzin 92
— Benzin 95
— Diesel med lovpligtigt indhold af biodiesel.
2: Levering af brændstof og fyringsolie
— Benzin 95
— Diesel med lovpligtigt indhold af biodiesel
— Diesel uden biodiesel
— Fyringsolie
— Alkrylatbenzin uden indblanding af olie
— Alkrylatbenzin med 2 % syntetisk 2-taktsolie
— Marinegasolie med 50 ppm.
Yderligere supplerende oplysninger
Ad I.1): Det bemærkes, at der inden fremsendelse af anmodning om deltagelse i udbudsforretningen ikke er yderligere specifikationer eller dokumenter at få hos SKI. Eventuelle spørgsmål i forbindelse med prækvalifikationen skal stilles via SKI's elektroniske udbudssystem ETHICS. Svar på spørgsmål vil løbende blive offentliggjort i ETHICS. Det bemærkes, at SKI ikke besvarer spørgsmål i perioden 18.12.2015 til 4.1.2016. Spørgsmål stillet i denne periode, vil således først modtage svar efter den 4.1.2016.
Ad II.1.4 og II.2.1): For så vidt angår de anførte beløb bemærkes, at der er tale om et skønnet forbrug over 4 år for alle delaftaler — opgjort på baggrund af historiske data og kundernes forventede fremtidige forbrug.
Ad II.1.4) II.1.5) og II.1.8); Der vil blive indgået rammeaftale med maks. 5 leverandører på delaftale 1 og 1 leverandør på delaftale 2.
Ad II.3). Varigheden af de enkelte delaftaler under rammeaftalen beregnes fra delaftalernes ikrafttrædelse.
Ad IV.1.2): Såfremt samme juridiske enhed deltager i flere ansøgninger, f.eks. ved at indgive egen ansøgning og samtidig indgå som deltager i et konsortium, der ansøger, skal ansøgerne sikre, at samme juridiske enheds deltagelse ikke medfører mulighed for gensidigt at påvirke indholdet af de forskellige juridiske enheders tilbud. Dette gælder tilsvarende, når to eller flere virksomheder inden for samme koncern selvstændigt hver især ansøger om prækvalifikation.
Ad IV.3.5): Det bemærkes at den angivne dato er en af SKI anslået forventet dato, som SKI forbeholder sig ret til at ændre.
Angående brug af det elektroniske udbudssystem ETHICS:
Afgivelse af ansøgning om prækvalifikation hhv. afgivelse af tilbud kan kun ske elektronisk via ETHICS. Adgangen hertil sker via Statens og Kommunernes Indkøbs Service A/S' hjemmeside www.ski.dk Gå ind under rubrikken »Aktuelt« og herefter under »Oversigt over SKI's udbud«. Derefter klikkes på »Klik her for at åbne ETHICS«. Herefter klikkes på ikonet for prækvalifikation ud for det udbud, der ønskes adgang til, hvorved der opnås adgang til udbudssiden.
For at afgive elektronisk ansøgning om prækvalifikation skal man tilmelde sig via menupunktet »Tilmelding«. Har man allerede en bruger, skal man tilmelde sig ved at klikke på »Tilmeld eksisterende bruger«. Har man en eksisterende bruger, får man ikke tilsendt en ny signatur, men man skal anvende den signatur som man tidligere har modtaget fra ETHICS. Såfremt signaturen er bortkommet, kan denne fornyes via brugerprofilen, som findes i øverste højre hjørne efter login.
Har man ikke i forvejen en bruger, skal man tilmelde sig ved at klikke på »Opret og tilmeld ny bruger«. Når man opretter en ny bruger, får man en mail indeholdende et aktiveringslink. Ved at følge linket, aktiverer man sin bruger, og man vil herefter automatisk blive tilmeldt. Såfremt den oprettede bruger er underskriftsberettiget, vil man, efter succesfuld aktivering, få tilsendt en signatur, som skal anvendes til signering (Man skal være opmærksom på, at mailene indeholdende hhv. aktiveringslink og signatur i nogle tilfælde kan ende i ens spamfilter).
Ansøgning hhv. tilbud skal signeres digitalt med den digitale signatur, som er udsendt af ETHICS
For at kunne udfylde, gemme og signere dokumenter i Pdf-format skal virksomheden anvende Adobe Reader (9.0 eller nyere version) — alternativt kan Adobe Acrobat (version 6.0 eller nyere version) anvendes.
Ansøgning og tilbud tidsstemples elektronisk ved modtagelse. Afgivelse af ansøgninger eller tilbud kan kun ske elektronisk via ETHICS.
Udbudsbekendtgørelsens punkt II.1.5) ændres fra:
»SKI påtænker at udbyde en kommunalt forpligtende rammeaftale vedrørende brændstof og fyringsolie, med forventet kontraktstart medio 2016.
Rammeaftalen opdeles i 2 delaftaler, der kommer til at indeholde følgende områder:
1: Tankkort til tankstationer
— Benzin 92
— Benzin 95
— Diesel med lovpligtigt indhold af bioethanol.
2: Levering af brændstof og fyringsolie
— Benzin 95
— Diesel med lovpligtigt indhold af bioethanol
— Diesel uden bioethanol
— Fyringsolie
— Alkrylatbenzin uden indblanding af olie
— Alkrylatbenzin med 2 % syntetisk 2-taktsolie
— Marinegasolie med 50 ppm«
til: »SKI påtænker at udbyde en kommunalt forpligtende rammeaftale vedrørende brændstof og fyringsolie, med forventet kontraktstart medio 2016.
Rammeaftalen opdeles i 2 delaftaler, der kommer til at indeholde følgende områder:
1: Tankkort til tankstationer
— Benzin 92
— Benzin 95
— Diesel med lovpligtigt indhold af biodiesel.
2: Levering af brændstof og fyringsolie
— Benzin 95
— Diesel med lovpligtigt indhold af biodiesel
— Diesel uden biodiesel
— Fyringsolie
— Alkrylatbenzin uden indblanding af olie
— Alkrylatbenzin med 2 % syntetisk 2-taktsolie
— Marinegasolie med 50 ppm«.

Rammeaftale 50.85 Brændstof og fyringsolie.


Statens og Kommunernes Indkøbs Service A/S

Udbudsbekendtgørelse

Varer

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Statens og Kommunernes Indkøbs Service A/S
Zeppelinerhallen, H. C. Hansens Gade 4
Att: Susanne Hjertholm
2300 København S
DANMARK
Telefon: +45 20929536
Mailadresse: sh@ski.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: www.ski.dk

Elektronisk indsendelse af bud og ansøgninger om deltagelse: https://www.ethics.dk/asp3/qualify/ski_5085_20151201.nsf

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

I.2) Type ordregivende myndighed
Offentligt organ
I.3) Hovedaktivitet
Andet: indkøbscentral
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: ja

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Rammeaftale 50.85 Brændstof og fyringsolie.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Varer
Indkøb
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Danmark eksklusiv Grønland & Færøerne.

NUTS-kode DK0

II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører udarbejdelse af en rammeaftale
II.1.4) Oplysninger om rammeaftale
Rammeaftale med flere aktører
største antal deltagere i den påtænkte rammeaftale: 5

Rammeaftalens varighed

Varighed i måneder: 48

Anslået samlet værdi af indkøbene i hele rammeaftalens løbetid

Anslået værdi eksklusive moms:
interval: mellem 700 000 000 og 1 200 000 000 DKK
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
SKI påtænker at udbyde en kommunalt forpligtende rammeaftale vedrørende brændstof og fyringsolie, med forventet kontraktstart medio 2016.
Rammeaftalen opdeles i 2 delaftaler, der kommer til at indeholde følgende områder:
1: Tankkort til tankstationer
— Benzin 92
— Benzin 95
— Diesel med lovpligtigt indhold af bioethanol.
2: Levering af brændstof og fyringsolie
— Benzin 95
— Diesel med lovpligtigt indhold af bioethanol
— Diesel uden bioethanol
— Fyringsolie
— Alkrylatbenzin uden indblanding af olie
— Alkrylatbenzin med 2 % syntetisk 2-taktsolie
— Marinegasolie med 50 ppm.
Begge delaftaler bliver landsdækkende, og der vil således skulle ske levering til alle dele af Danmark med virkning fra kontraktstart.
Hver delaftale udgør en selvstændig rammeaftale, og rammeaftalerne er ikke indbyrdes afhængige.
Rammeaftalerne er forpligtende rammeaftaler, som vil blive udbudt på vegne af de SKI kunder, der forud for udbuddet (offentliggørelse af udbudsmaterialet) bindende forpligter sig til at anvende en eller begge delaftaler. Rammeaftalerne retter sig mod SKI's kommunale kunder, men øvrige kunder kan tilslutte sig aftalerne. Når udbudsmaterialet offentliggøres, vil det heraf fremgå, hvor mange kunder, der har forpligtet sig og til hvilke delaftaler samt omfanget af forpligtelsen. Kunderne kan vælge at tilslutte sig en eller begge delaftaler. SKI forventer, at mellem 30-70 kunder tilslutter sig pr. delaftale.
Øvrige ikke-kommunale SKI kunder, herunder selvejende institutioner, kan både tilslutte sig anvendelsen af rammeaftalen før samt efter udbuddets gennemførelse. Øvrige ikke-kommunale SKI kunder, som ikke har tilsluttet sig inden tidspunktet for offentliggørelse af nærværende udbudsbekendtgørelse, vil således ikke fremgå af den forudgående forpligtende tilslutning til rammeaftalen, men har mulighed for efterfølgende at tilslutte sig anvendelsen af rammeaftalen.
Udbuddet vil blive gennemført som et begrænset udbud. Det indebærer, at man som leverandør skal søge om prækvalifikation for at deltage i udbuddet. Under punkt III) og VI) er det nærmere beskrevet, hvorledes man søger om prækvalifikation. SKI vil på baggrund af ansøgningerne prækvalificere en række virksomheder, som herefter vil være berettiget til at afgive tilbud på de delaftaler, hvor virksomhederne er prækvalificeret.
Når SKI har modtaget tilbud fra de prækvalificerede leverandører, vi der blive foretaget en selvstændig evaluering og tildeling pr. delaftale, og i alt vil der blive foretaget 5 tildelinger på delaftale 1 og én tildeling på delaftale 2.
Efter rammeaftalernes indgåelse kan SKI's kunder ikke frit vælge leverandør på aftalen. Vilkårene for kundernes tildeling vil være nærmere beskrevet i udbudsmaterialet.
Rammeaftalens delaftaler er 4-årige aftaler.
II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

09132000, 09132100, 09132300, 30163100, 09222000, 09134230, 09134000, 09135100

II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.1.8) Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: ja
Der kan afgives bud på en eller flere delaftaler
II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
Anslået værdi eksklusive moms:
interval: mellem 700 000 000 og 1 200 000 000 DKK
II.2.2) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.3) Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Varighed i måneder: 48 (fra tildeling af kontrakten)

Oplysninger om delaftaler

Delaftale nr.: 1 Betegnelse: Tankkort til tankstationer
1) Kort beskrivelse
Tankkort til tankstationer
Benzin 92
Benzin 95
Diesel med lovpligtigt indhold af bioethanol.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

09132000, 09132100, 09132300, 30163100, 09134230, 09134220, 09134000

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
Varighed i måneder: 48 (fra tildeling af kontrakten)
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 2 Betegnelse: Levering af brændstof og fyringsolie
1) Kort beskrivelse
Levering af brændstof og fyringsolie
Benzin 95
Diesel med lovpligtigt indhold af bioethanol
Diesel uden bioethanol
Fyringsolie
Alkrylatbenzin uden indblanding af olie
Alkrylatbenzin med 2 % syntetisk 2-taktsolie
Marinegasolie med 50 ppm.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

09132100, 09132300, 09222000, 09134000, 09134230, 09134220, 09135100

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
Varighed i måneder: 48 (fra tildeling af kontrakten)
5) Yderligere oplysninger om delaftaler

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
Intet krav.
III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:

Vederlæggelse sker som nærmere bestemt i rammeaftalen. Det kan oplyses, at Leverandøren skal opkræve vederlag ved elektronisk fakturering, der overholder reglerne i bekendtgørelse af lov nr. 798 af 28.6.2007 om offentlige betalinger mv. med senere ændringer, samt bekendtgørelse af lov nr. 354 af den 26.3.2010 om information i og transport af OIOUBL elektronisk regning til brug for elektronisk afregning med offentlige myndigheder. Lovbekendtgørelserne kan hentes på www.retsinfo.dk

III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
En sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal påtage sig at hæfte solidarisk, og der skal udpeges en fælles befuldmægtiget, der er ansvarlig for kontakten til SKI og kunderne.
III.1.4) Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: ja
Beskrivelse af de særlige vilkår: I rammeaftalen er hensynet til samfundsansvar ved kontraktopfyldelse, som formuleret i de konventioner, som ligger til grund for principperne i FN's Global Compact, reguleret i relevant omfang.
Leverandøren er ansvarlig for overholdelsen af gældende lovgivning og regler inden for salg og levering af brændstof og fyringsolie, samt for at have evt. lovpligtige tilladelser hertil.
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Følgende dokumentation skal indsendes som en del af anmodningen:
1) Oplysning om ansøgers navn, adresse og CVR.-nr./VAT. nr. Oplysninger afgives ved udfyldelse af spørgeskemaet »Ansøgning om prækvalifikation«.
2) Elektronisk signeret gældserklæring, jf. bekendtgørelse af lov om begrænsning af visse skyldneres muligheder for at deltage i offentlige udbudsforretninger og om ændringer af visse andre love (lovbekendtgørelse nr. 336 af 13.5.1997). Afgivelse af erklæring på tro og love afgives ved udfyldelse af »Gældserklæring«. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal erklæringen afgives for hver enkelt af de i sammenslutningen deltagende virksomheder.
Virksomheden må derudover ikke befinde sig i en udelukkelsesgrund, som angivet i udbudsdirektivets artikel 45, stk. 1 og stk. 2. Ordregiver forbeholder sig ret til efter tildeling, men før aftaleindgåelse at forlange en serviceattest fra Erhvervsstyrelsen af den tildelte virksomhed, maks. 3 måneder gammel, eller anden fuldgyldig dokumentation for, at virksomheden ikke befinder sig i en af udelukkelsesgrundende i udbudsdirektivets art. 45, stk. 1 og 2.
III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Intet krav.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Intet krav.
III.2.3) Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
For at afgive bud på delaftale 1 skal ansøgeren angive antallet af tankstationer, som ansøgeren disponerer over, i samtlige danske regioner. Ansøgeren skal således angive antal tankstationer i Region Hovedstaden, antal tankstationer i Region Sjælland, antal tankstationer i Region Syddanmark, antal tankstationer i Region Midtjylland, antal tankstationer i Region Nordjylland.
Oplysningerne afgives ved at udfylde dokumentet »Ansøgning om prækvalifikation«, punkt D1.
SKI agter at prækvalificere 5 virksomheder på delaftale 1.
Hvis mere end 5 virksomheder opfylder kravene om antal tankstationer pr. region og ansøger om prækvalifikation, prækvalificeres de 5 virksomheder med det højeste antal tankstationer i alle 5 regioner.
For at afgive bud på delaftale 2 skal ansøgeren angive de 10 betydeligste lignende referencer inden for delaftalens produktområde (med angivelse af referencens omsætning i perioden 1.1.2014 til 31.12.2015). Ved »lignende« referencer forstås leverancer af delaftalens produkttyper:
— Benzin 95 — med lovpligtigt indhold af bioethanol
— Diesel — med lovpligtigt indhold af biodiesel
— Diesel — uden biodiesel
— Fyringsolie — standard
— Alkylatbenzin- uden iblanding af olie
— Alkylatbenzin- med 2 % syntetisk 2-taktsolie
— Marinegasolie- med 50 ppm
Referencerne skal angive omsætning i DKK i perioden 1.1.2014 til 31.12.2015. Den enkelte reference skal indeholde en beskrivelse af følgende forhold:
1. Kundens navn og adresse
2. Referencens omsætning i DKK eksklusiv moms
3. Angivelse af produkttyper der er leveret til referencen
4. Kontaktoplysninger på kunden (navn, mailadresse og telefonnummer).
Oplysningerne afgives ved at udfylde dokumentet »Ansøgning om prækvalifikation« punkt D2.
SKI agter at prækvalificere 5 virksomheder på delaftale 2. Hvis mere end 5 virksomheder opfylder kravet om 10 lignende referencer inden for aftalens produktområde og ansøger om prækvalifikation, prækvalificeres de 5 virksomheder med det højeste samlede omsætning på de angivne referencer.
Såfremt ansøgeren baserer sig på en anden virksomhedens tekniske formåen, skal ansøgningen indeholde en erklæring om støtte fra den virksomhed, der afgiver støtte til ansøgeren. Til dette anvendes dokumentet »Støtteerklæring«. SKI forbeholder sig endvidere ret til inden prækvalifikationen at forlange, at ansøgeren over for SKI godtgør, at ansøger reelt råder over de ressourcer, som den støttende virksomhed har angivet i støtteerklæringen.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
For delaftale 1 skal ansøgeren have følgende antal tankstationer pr, region:
20 tankstationer i Region Hovedstaden
20 tankstationer i Region Sjælland
20 tankstationer i Region Syddanmark
20 tankstationer i Region Midtjylland
20 tankstationer i Region Nordjylland.
For delaftale 2 skal ansøgeren kunne levere alle produkter omfattet af delaftalen. Ansøgeren skal derudover angive mindst 10 referencer, over tilsvarende leverancer af produkter, som rammeaftalen vedrører. Referencerne skal være fra perioden 1.1.2014-31.12.2015.
III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Begrænset
IV.1.2) Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal økonomiske aktører: 10
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Ansøgeren skal leve op til mindstekravene vedrørende teknisk kapacitet som angivet i punkt III.2. For delaftale 1 gælder at såfremt mere end 5 virksomheder opfylder kravene om antal tankstationer pr. region og ansøger om prækvalifikation, prækvalificeres de 5 virksomheder med det samlet højeste antal tankstationer i alle 5 regioner. For delaftale 2 gælder at såfremt mere end 5 virksomheder opfylder kravet om 10 lignende referencer inden for aftalens produktområde og ansøger om prækvalifikation, prækvalificeres de 5 virksomheder med det højeste samlede omsætning på de angivne referencer.
IV.1.3) Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Laveste pris
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
Rammeaftale 50.85 Brændstof og fyringsolie.
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
Skal der betales for dokumenterne?: nej
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
29.1.2016 - 13:00
IV.3.5) Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
IV.3.6) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.7) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
IV.3.8) Åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: ja
Skønnet tidspunkt for offentliggørelse af yderligere bekendtgørelser: Rammeaftalen forventes udbudt på ny i perioden 2019 — 2020.
VI.2) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3) Yderligere oplysninger
Ad I.1): Det bemærkes, at der inden fremsendelse af anmodning om deltagelse i udbudsforretningen ikke er yderligere specifikationer eller dokumenter at få hos SKI. Eventuelle spørgsmål i forbindelse med prækvalifikationen skal stilles via SKI's elektroniske udbudssystem ETHICS. Svar på spørgsmål vil løbende blive offentliggjort i ETHICS. Det bemærkes, at SKI ikke besvarer spørgsmål i perioden 18.12.2015 til 4.1.2016. Spørgsmål stillet i denne periode, vil således først modtage svar efter den 4.1.2016.
Ad II.1.4 og II.2.1): For så vidt angår de anførte beløb bemærkes, at der er tale om et skønnet forbrug over 4 år for alle delaftaler — opgjort på baggrund af historiske data og kundernes forventede fremtidige forbrug.
Ad II.1.4) II.1.5) og II.1.8); Der vil blive indgået rammeaftale med maks. 5 leverandører på delaftale 1 og 1 leverandør på delaftale 2.
Ad II.3). Varigheden af de enkelte delaftaler under rammeaftalen beregnes fra delaftalernes ikrafttrædelse.
Ad IV.1.2): Såfremt samme juridiske enhed deltager i flere ansøgninger, f.eks. ved at indgive egen ansøgning og samtidig indgå som deltager i et konsortium, der ansøger, skal ansøgerne sikre, at samme juridiske enheds deltagelse ikke medfører mulighed for gensidigt at påvirke indholdet af de forskellige juridiske enheders tilbud. Dette gælder tilsvarende, når to eller flere virksomheder inden for samme koncern selvstændigt hver især ansøger om prækvalifikation.
Ad IV.3.5): Det bemærkes at den angivne dato er en af SKI anslået forventet dato, som SKI forbeholder sig ret til at ændre.
Angående brug af det elektroniske udbudssystem ETHICS:

Afgivelse af ansøgning om prækvalifikation hhv. afgivelse af tilbud kan kun ske elektronisk via ETHICS. Adgangen hertil sker via Statens og Kommunernes Indkøbs Service A/S' hjemmeside www.ski.dk. Gå ind under rubrikken »Aktuelt« og herefter under »Oversigt over SKI's udbud«. Derefter klikkes på »Klik her for at åbne ETHICS«. Herefter klikkes på ikonet for prækvalifikation ud for det udbud, der ønskes adgang til, hvorved der opnås adgang til udbudssiden.

For at afgive elektronisk ansøgning om prækvalifikation skal man tilmelde sig via menupunktet »Tilmelding«. Har man allerede en bruger, skal man tilmelde sig ved at klikke på »Tilmeld eksisterende bruger«. Har man en eksisterende bruger, får man ikke tilsendt en ny signatur, men man skal anvende den signatur som man tidligere har modtaget fra ETHICS. Såfremt signaturen er bortkommet, kan denne fornyes via brugerprofilen, som findes i øverste højre hjørne efter login.
Har man ikke i forvejen en bruger, skal man tilmelde sig ved at klikke på »Opret og tilmeld ny bruger«. Når man opretter en ny bruger, får man en mail indeholdende et aktiveringslink. Ved at følge linket, aktiverer man sin bruger, og man vil herefter automatisk blive tilmeldt. Såfremt den oprettede bruger er underskriftsberettiget, vil man, efter succesfuld aktivering, få tilsendt en signatur, som skal anvendes til signering (Man skal være opmærksom på, at mailene indeholdende hhv. aktiveringslink og signatur i nogle tilfælde kan ende i ens spamfilter).
Ansøgning hhv. tilbud skal signeres digitalt med den digitale signatur, som er udsendt af ETHICS
For at kunne udfylde, gemme og signere dokumenter i Pdf-format skal virksomheden anvende Adobe Reader (9.0 eller nyere version) — alternativt kan Adobe Acrobat (version 6.0 eller nyere version) anvendes.
Ansøgning og tilbud tidsstemples elektronisk ved modtagelse. Afgivelse af ansøgninger eller tilbud kan kun ske elektronisk via ETHICS.
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291095
Internetadresse: www.klfu.dk
Fax: +45 33307799

Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne

Der er intet mæglingsorgan i Danmark

VI.4.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): Klage over udbud skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 7, stk. 2, nr. 3 i lov nr. 492 af 12.5.2010 om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. med senere ændringer (herefter benævnt Håndhævelsesloven).
Klager over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 dage regnet fra dagen, efter den dag ordregiver har afsendt en underretning til de berørte ansøgere, om hvem der er blevet prækvalificeret, jf. Håndhævelseslovens § 7, stk.1. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren, om at klage indgives til Klagenævnet for Udbud og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. Håndhævelseslovens § 6, stk. 3. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. Håndhævelseslovens § 12, stk.1, jf. § 6, stk. 3.
VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
Fax: +45 41715100

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
18.12.2015

Send til en kollega

0.063