Fakta om udbudet
Udbyder
Aalborg Kloak A/S
Offentlig udbud - Afhentning og anvendelse af Biogranulat
Aalborg Kloak A/S
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 32651798
Postadresse: Stigsborg Brygge 5
By: Nørresundby
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
Postnummer: 9400
Land: Danmark
Kontaktperson: Dan Oxbøl
E-mail: dan.oxboel@aalborg.dk
Telefon: +45 25317936
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.ethics.dk
Internetadresse for køberprofilen: www.aalborgforsyning.dk
Del II: Genstand
Offentlig udbud - Afhentning og anvendelse af Biogranulat
Dette udbud omfatter afhentning, transport og anvendelse af tørret, granuleret spildevandsslam, som er et CO2-neutralt brændsel. Med anvendelse forstås energiudnyttelse af granulatet samt slutdisponering/ slutanvendelse af forbrændingsresten.
Aalborg Kommune
Dette udbud omfatter afhentning, transport og anvendelse af tørret, granuleret spilde-vandsslam, som er et CO2-neutralt brændsel (i det følgende benævnt granulat). Med anvendelse forstås energiudnyttelse af granulatet samt slutdisponering/ slutanvendelse af forbrændingsresten.
Kloak A/S har fokus på cirkulær økonomi, som handler om at skabe processer, hvor res-sourcerne bevares i cirkulation længst muligt til gavn for miljøet og økonomien. Hos Or-dregiver udmøntes det i genanvendelse og forædling af renseprocesserne, som resulterer i nye cirkulære processer, der skaber værdifulde restprodukter og skaber økonomi og miljøgevinster ud af produkter, som før i tiden blev kasseret.
Det er således hensigten med dette udbud at indgå i en industrisymbiose med en aftager, hvor det som er et restprodukt hos Ordregiver bliver til en ressource for aftageren. Der stilles dog ikke krav til nyttiggørelse af forbrændingsresten, udover det som fremgår af gældende lovgivning.
Til trods for at spildevandsrensning er en forholdvis energitung proces, har Ordregiver allerede på nuværende tidspunkt opnået energi- og CO₂-neutralitet, bl.a. gennem afsæt-ing af granulat. Den nuværende modtager forbrænder granulatet og nyttiggør forbræn-dingsresten i cementproduktion.
Det skal i den forbindelse understreges, at brændslet har en høj brændværdi, der svarer til træflis, og at brændslet er CO2-neutralt.
Granulatet skal forbrændes og energiindholdet udnyttes i varme- og/eller elproduktion.
Med henvisning til Udbudslovens § 49 har Aalborg Forsyning valgt ikke at opdele udbuddet i delkontrakter af hensyn til at begrænse transaktionsomkostninger, koordination af snitflader og kontraktadministration på et projekt af denne størrelse.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Del VI: Supplerende oplysninger
Tilbudsgiver skal udfylde det offentliggjorte ESPD via Ethics. Tilbudsgiver skal udfylde ESPD'et med de oplysninger, som er angivet i udbudsbekendtgørelsen, herunder del II.A, II.C, III.A, III.B, III.C, IV.B, IV.C og V.
- I del II.A: Tilbudsgiver skal oplyse navn, CVR-nr., postadresse, kontaktperson, hvorvidt tilbudsgiver er en mikrovirksomhed, en lille eller en mellemstor virksomhed samt hvorvidt tilbudsgiver deltager i udbudsproceduren sammen med andre (som et konsortium eller lignende).
- I del II.C: Tilbudsgiver skal angive, om tilbudsgiver baserer sig på andre enheders kapacitet.
- I del II.D: Tilbudsgiver skal angive, om tilbudsgiver har til hensigt at give en del af kontrakten i underleverance til tredjeparter.
- I del III: Tilbudsgiver skal oplyse alle de efterspurgte oplysninger. Tilbudsgiver skal bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § § 135, stk. 1-3 og 136 samt de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1 og 2.
- I del IV.B: Beskrives økonomisk og finansiel kapacitet, jf. Del III.1.2 i udbudsbekendtgørelsen.
- I del IV.C: Beskrives teknisk og faglig kapacitet, jf. Del III.1.3 i udbudsbekendtgørelsen. De efterspurgte oplysninger danner grundlag for ordregivers vurdering af, hvorvidt tilbudsgiver er egnet til at løfte den udbudte opgave.
Hvis tilbudsgiver deltager i udbudsprocessen sammen med andre, navnlig som del af en gruppe, et konsortium, et joint venture eller lignende, skal alle berørte deltagere indsende et særskilt ESPD. Alle de krævede oplysninger under del III skal afgives for hver deltager i konsortiet. Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen dog være konsortiets samlede egnethed, der vurderes. Hvis de krævede oplysninger ikke afgives af alle konsortiedeltagere, er tilbudsgiver ikke nødvendigvis ikke konditionsmæssigt, men det kan have betydning for egnethedsvurderingen. Endvidere skal hver deltager i det individuelle ESPD angive den økonomiske aktørs rolle i gruppen, de øvrige økonomiske aktører, der deltager i proceduren samt i givet fald navnet på den deltagende gruppe (ESPD del II.A).
Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders finansielle og økonomiske og/eller tekniske og/eller faglige kapacitet for at kunne opfylde de stillede egnethedskrav, skal der vedlægges særskilte ESPD'er med udfyldt del II.A og del III samt relevante oplysninger i del IV, som er behørigt udfyldt af de pågældende enheder (ESPD del II, afsnit C). Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen være den samlede egnethed, der vurderes.
Tilbudsgiver kan alene indgive ét tilbud. Såfremt samme juridiske enhed er en del af eller på anden måde deltager i flere tilbud, f.eks. selv indgiver eget tilbud, men samtidig indgår som deltager i et konsortium, der afgiver tilbud, skal tilbudsgiverne sikrer, at samme juridiske enheds deltagelse ikke medfører mulighed for gensidigt at påvirke indholdet af de forskellige tilbudsgivers tilbud. Tilbuddet skal afgives elektronisk på Ethics.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud (LBKL nr. 593 af 2. 6. 2016) gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelsen af udbuddet.
En klage over udbuddet eller ordregivers beslutninger, f.eks. tildelingen af kontrakten, skal være modtaget i Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakten.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk