Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=333449&B=DK_UDBUD
Udbyder
Region Midtjylland
Vindere
Rammeaftaler om indledende og videregående forureningsundersøgelser
(25.11.2022)
Geo
Maglebjergvej 1
2800 Kgs. Lyngby
Rammeaftaler om indledende og videregående forureningsundersøgelser
(25.11.2022)
Ramboll Denmark - Water / Environment & Health
Hannemanns Allé 53
2300 Copenhagen S
Rammeaftaler om indledende og videregående forureningsundersøgelser
(25.11.2022)
DMR A/S
Hårup Østervej 3
8600 Silkeborg
Rammeaftaler om indledende og videregående forureningsundersøgelser
(25.11.2022)
Nordiq Miljø Vest Aps
Nørregade 49
7500 Holstebro
Rammeaftaler om indledende og videregående forureningsundersøgelser
(25.11.2022)
WSP Danmark A/S
Linnés Allé 2
2630 Taastrup
Rammeaftaler om indledende og videregående forureningsundersøgelser
(25.11.2022)
Nordiq Group A/S
Bygmestervej 59
2400 København NV
Rammeaftaler om indledende og videregående forureningsundersøgelser
Region Midtjylland
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 35209352
Postadresse: Regionshuset Viborg, Skottenborg 26
By: Viborg
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Postnummer: 8800
Land: Danmark
Kontaktperson: Jesper Simensen
E-mail: jesper.simensen@ru.rm.dk
Telefon: +45 78411999
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.rm.dk/
Del II: Genstand
Rammeaftaler om indledende og videregående forureningsundersøgelser
Region Midtjylland udbyder fem (5) parallelle rammeaftaler om anskaffelse af rådgivning og bistand ifm. udførelse af indledende og videregående jordforureningsundersøgelser samt mulighed for udarbejdelse af historikker.
Region Midtjylland udbyder fem (5) parallelle rammeaftaler om anskaffelse af rådgivning og bistand ifm. udførelse af indledende og videregående jordforureningsundersøgelser samt mulighed for udarbejdelse af historikker.
Der henvises til udbudsmaterialet, herunder kontraktbilag 2 for en nærmere beskrivelse af kontraktgenstanden.
Rammeaftalen forventes at træde i kraft den 1. januar 2023 og udløber automatisk 31. december 2024. Region Midtjylland kan forlænge rammeaftalen med to gange et år til maksimalt 31. december 2026.
Ordregiver har valgt ikke at opdele kontrakten i henhold til Udbudslovens § 49, idet det vurderes, at der er en naturlig sammenhæng mellem de udbudte ydelser, så de enkelte opgaver, der tildeles under rammeaftalen, mest hensigtsmæssigt varetages af samme leverandør.
Der indgås dog 5 rammeaftaler for derved at gøre opgaven egnet for flere virksomheder.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ordregiver har ikke stillet minimumskrav til økonomisk og finansiel formåen i dette udbud.
Ordregiver har ikke stillet minimumskrav til teknisk og faglig formåen i dette udbud.
Ordregiver henviser til rammeaftalen.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Den anslåede værdi af rammeaftalen, som anført i afsnit II.2.6) er 95 mio. kr. Den maksimale værdi af rammeaftalen, som anført i afsnit II.1.5) er 125 mio. kr., hvilket skyldes usikkerhed om behovet for undersøgelser, bl.a. som følge af PFAS-undersøgelser, overfladevandundersøgelser og eventuelle undersøgelser, der aktuelt ikke er kendte/behov for. Hertil kommer usikkerhed om politiske prioriteringer.
__
Udelukkelsesgrunde:
Tilbudsgiver, der befinder sig under omstændigheder som anført i udbudslovens §§ 135-136 og § 137, stk. 1, nr. 1, 2 og 4 er udelukket fra at deltage i udbuddet. En tilbudsgiver, der på et hvilket som helst tidspunkt under udbuddet bliver omfattet af en af udelukkelsesgrundende §§ 135-136 og § 137, stk. 1, nr. 1, 2 eller 4 vil blive udelukket fra udbuddet, medmindre den pågældende inden for en af Ordregiver fastsat rimelig frist fremlægger dokumentation, der viser tilbudsgiverens pålidelighed, jf. udbudslovens § 138.
__
Foreløbig dokumentation:
Som foreløbig dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene, skal tilbudsgiver alene fremsende udfyldt ESPD sammen med tilbuddet.
__
Endelig dokumentation:
Efter tilbudsevalueringen (men inden meddelelse om kontrakttildeling) agter Ordregiver at indhente endelig dokumentation for, at de vindende tilbudsgivere ikke er omfattet af udelukkelsesgrunde.
Tilbudsgivere skal efter anmodning fra Ordregiver dokumentere ikke at være omfattet af udelukkelsesgrundene, ved fremlæggelse af serviceattest eller tilsvarende, jf. udbudsbetingelsernes pkt. 2.8.6. Serviceattesten må være op til 6 måneder gammel regnet fra Ordregivers anmodningstidspunkt.
Som følge af artikel 5k i Rådets forordning (EU) 2022/576 af 8. april 2022 om ændring af forordning (EU) nr. 833/2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine, skal tilbudsgivere efter krav fra Ordregiver fremsende: Underskrevet erklæring (udbudsbilag B).
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk