Fakta om udbudet
Anmodning om deltagelse
Addresse
http://permalink.mercell.com/55363667.aspx
Udbyder
Ballerup Kommune
Opdateringer
I stedet for: III.2.2) Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: C. Erklæring underskrevet af ansøgers tegningsberettiget person indeholdende følgende nøgletal inden for de seneste tre års afsluttede regnskaber: Nettoomsætning Soliditetsgrad Resultat før skat Såfremt ansøger har eksisteret i mindre end tre år, skal ansøger vedlægge anden relevant og egnet dokumentation (f.eks. revisorerklæring) for sin økonomiske og finansielle kapacitet. Ansøges i konsortium skal alle deltagerne i konsortiet indsende ovenstående oplysninger. Skema 3 skal benyttes til indberetning af oplysningerne efterspurgt i pkt. c. III.2.2) Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: C. Erklæring underskrevet af ansøgers tegningsberettiget person, juridiske enheds regnskabsansvarlige eller revisor indeholdende følgende nøgletal inden for de seneste 3 års afsluttede regnskaber: Nettoomsætning Soliditetsgrad Resultat før skat Såfremt ansøger har eksisteret i mindre end 3 år, skal ansøger vedlægge anden relevant og egnet dokumentation (f.eks. revisorerklæring) for sin økonomiske og finansielle kapacitet. Ansøges i konsortium skal alle deltagerne i konsortiet indsende ovenstående oplysninger. Skema 3 skal benyttes til indberetning af oplysningerne efterspurgt i pkt. c.
Økonomisk og finansiel kapacitet:
Økonomisk og finansiel kapacitet:
I stället för:
III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet:
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: C. Erklæring underskrevet af ansøgers tegningsberettiget person indeholdende følgende nøgletal inden for de seneste tre års afsluttede regnskaber: Nettoomsætning Soliditetsgrad Resultat før skat Såfremt ansøger har eksisteret i mindre end tre år, skal ansøger vedlægge anden relevant og egnet dokumentation (f.eks. revisorerklæring) for sin økonomiske og finansielle kapacitet. Ansøges i konsortium skal alle deltagerne i konsortiet indsende ovenstående oplysninger. Skema 3 skal benyttes til indberetning af oplysningerne efterspurgt i pkt. c.
Skall det stå:
III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet:
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: C. Erklæring underskrevet af ansøgers tegningsberettiget person, juridiske enheds regnskabsansvarlige eller revisor indeholdende følgende nøgletal inden for de seneste 3 års afsluttede regnskaber: Nettoomsætning Soliditetsgrad Resultat før skat Såfremt ansøger har eksisteret i mindre end 3 år, skal ansøger vedlægge anden relevant og egnet dokumentation (f.eks. revisorerklæring) for sin økonomiske og finansielle kapacitet. Ansøges i konsortium skal alle deltagerne i konsortiet indsende ovenstående oplysninger. Skema 3 skal benyttes til indberetning af oplysningerne efterspurgt i pkt. c.
Övriga ytterligare upplysningar:
Følgende ændring er udelukkende for at sikre en overensstemmelse mellem udbudsbekendtgørelsens punkt c, og tilhørende skema 3.
Vintervedligeholdelse i Ballerup Kommune
Ballerup Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2004/18/EF
Del I: Ordregivende myndighed
Ballerup Kommune
Hold-An Vej 7
Att: Claus Winther
2750 Ballerup
DANMARK
Mailadresse: claw@balk.dk
Internetadresse(r):
Elektronisk adgang til oplysninger: http://permalink.mercell.com/55363667.aspx
Elektronisk indsendelse af bud og ansøgninger om deltagelse: http://permalink.mercell.com/55363667.aspx
Yderligere oplysninger fås her: Mercell Danmark A/S
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
5000 Odense C
DANMARK
Mailadresse: support.dk@mercell.com
Internetadresse: http://permalink.mercell.com/55363667.aspx
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Mercell Danmark A/S
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
5000 Odense C
DANMARK
Mailadresse: support.dk@mercell.com
Internetadresse: http://permalink.mercell.com/55363667.aspx
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Mercell Danmark A/S
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
5000 Odense C
DANMARK
Mailadresse: support.dk@mercell.com
Internetadresse: http://permalink.mercell.com/55363667.aspx
Del II: Kontraktens genstand
Tjenesteydelseskategori nr. 16: Kloakering og affaldsbortskaffelse; rensning og lignende tjenesteydelser
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Ballerup Kommune.
NUTS-kode DK012
Serviceydelsen omfatter bl.a. følgende opgaver:
Vintervedligeholdelse på offentlige veje, stier og pladser, herunder bl.a. trapper og fodgængerfelter
Vintervedligeholdelse på skoler og andre ejendomme der er åben for færdsel alle ugens dage, herunder indgangspartier m.m.
Vintervedligeholdelse på fortove, hvor Ballerup Kommune har grundejerforpligtigelse
Arbejdet skal som minimum udføres i tidsrummet fra 1. oktober 2016 til 30. april 2020, herefter kan kontrakten opsiges af begge parter med 12 måneders varsel (tidsubegrænset kontrakt).
Kontrakten kan tidligst opsiges med 12 måneders varsel, således at kontrakten udløber 30. april 2020.
Alle opgaver er samlet under et udbud, og en leverandør tildeles kontrakten. Der vil være mulighed for brug af underleverandør.
Der er i forbindelse med udbuddet ikke tale om overdragelse af personale eller materiel.
Procedure:
Ordregiver har valgt at gennemføre denne opgave digitalt igennem Mercell Danmark A/S.
For at deltage i opgaven kopieres dette link til din internet browser: http://permalink.mercell.com/55363667.aspx Her tilmelder du dig opgaven ved at trykke på ikonet foroven: »Meld din interesse«. Såfremt du ikke er licenshaver hos Mercell Danmark A/S skal du udfylde en registrering af dit firma. Denne registrering er nødvendig for din videre deltagelse og er uden omkostninger.
Efter afsendelse af registreringen har du gratis adgang til alle udbudsdokumenter. Du vil modtage login koder til www.mercell.dk indenfor normal arbejdstid og kan derefter afsende dit tilbud/ansøgning.
90620000
Glatførebekæmpelse: 6 ruter på vej, 9 ruter på stier, 2 maskinruter på skoler m.m. og ca. 4 håndruter.
Snerydning: 17 traktorruter på vej, 11 ruter på stier
Der har de seneste 3 vintersæsoner været følgende antal udkald: 2012/2013 60 udkald, 2013/2014 29 udkald og 2014/2015 41 udkald.
Der er ca. 170 km vej og 160 km stier. Herudover er der diverse trapper, fodgængerovergange, fortove og arealer på skoler m.m.
Arbejdet skal som minimum udføres i tidsrummet fra 1. oktober 2016 til 30. april 2020, herefter kan kontrakten opsiges af begge parter med 12 måneders varsel (tidsubegrænset kontrakt).
Kontrakten kan tidligst opsiges med 12 måneders varsel, således at kontrakten udløber 30. april 2020.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Hvis ansøgning afgives i form af et konsortium/sammenslutning skal der vedlægges en erklæring, der dokumenterer, at de juridiske personer i konsortiet/sammenslutningen hæfter solidarisk, og har udpeget en fælles befuldmægtiget.
I tilfælde af ansøgning om prækvalifikation afgives i konsortium skal ansøger være opmærksom på, at indsende oplysningerne i afs. III.2 nedenfor.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Ad. c. Ansøgers soliditetsgrad for det senest afsluttede regnskabsår skal være minimum 10 %.
D. Referenceliste med angivelse af opgaver udført inden for de seneste 3 år, og med angivelse af kunde, beskrivelse af opgave, omsætning, periode og evt. kontaktperson. Maksimum 5 referencer pr. ansøger. Ansøges i form af konsortium må der maksimalt afleveres 5 referencer for hele konsortiet. Skema 4 skal benyttes til indberetning af oplysninger efterspurgt i pkt. d.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Ad. d. Ansøger skal som minimum indsende 2 referencer på tilsvarende opgaver udført inden for de seneste 3 år. Med tilsvarende opgaver forstås vintervedligeholdelse på offentlige veje, stier og pladser, herunder bl.a. trapper og fodgængerfelter.
Del IV: Procedure
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Såfremt der modtages ansøgning om prækvalifikation fra flere end 5 egnede ansøgere, vil Ballerup Kommune udvælge de 5 ansøgere, som ud fra en samlet vurdering har mest erfaring med tilsvarende opgaver.
Der vil endvidere blive lagt vægt på ansøgers økonomiske og finansielle kapacitet.
Del VI: Supplerende oplysninger
Spørgsmål og svar:
Alle spørgsmål og svar vil blive offentliggjort løbende og i anonymiseret form på Mercell. Ansøgerne opfordres
til at sende spørgsmål senest den 14. januar 2016. Spørgsmål, der fremsendes efter denne frist, kan ikke
garanteres besvaret. Alle spørgsmål og svar vil i anonymiseret form blive tilgængelige for alle, der har tilmeldt
sig udbuddet på Mercell. Vær opmærksom på, at det er ansøgerens eget ansvar at holde sig løbende opdateret
om udbuddet via Mercell.
Aflevering af ansøgninger:
Ansøgningerne skal uploades og sendes igennem Mercell Sourcing Service inden tidsfristen udløber og er
omkostningsfrit for ansøgerne. Ansøgninger modtaget på anden måde end gennem Mercell anses for værende
ukonditionsmæssige og vil ikke blive optaget til bedømmelse. Det er ansøgers ansvar at materialet er uploadet
korrekt. Dette kontrolleres ved, at ansøger modtager en e-mail som bekræfter afsendelse af materialet. Når
materialet er uploadet og afsendt vil en ny fane fremgå på Mercell »Afsendt prækvalifikationsanmodning«, hvor
du kan kontrollere det afsendte materiale. Du kan revidere i dit materiale indtil tidsfristen udløber.
Bemærk, at Mercell blokerer for aflevering af ansøgninger, når tidsfristen for aflevering er nået, hvorefter det
ikke er muligt at aflevere en ansøgning. Ansøgere opfordres derfor til at uploade og afsende deres ansøgning i
god tid. Spørgsmål til funktionaliteten i systemet sendes til support@mercell.com eller ring på 63133700.
Ansøgningen og alle de filer (f.eks. de udfyldte skabeloner), der indgår i ansøgningen, ønskes afleveret i pdfformat. De skabeloner, der er henvist til i afleveringskravene kan downloades under fanen »Filer« på Mercell.
Hvis en ansøger om prækvalifikation vil basere sin ansøgning på andre enheders økonomiske kapacitet jf. udbudsdirektivets artikel 47 stk. 2 og/eller tekniske kapacitet jf. udbudsdirektivets artikel 48 stk. 3 (f.eks. underleverandør eller enheder inden for samme koncern, herunder moder-, søster- eller datterselskaber) skal ansøger godtgøre, at den pågældende enhed stiller de ressourcer til rådighed, der er nødvendige for kontraktens udførelse. Der vil så være tale om en underleverandør med »forpligtende deltagelse«, hvilket indebærer, at ansøgeren prækvalificeres under forudsætning heraf. Dokumentation kan f.eks. ske ved en erklæring eller fremlæggelse af dokumentation for disse enheders tilsagn om at stille de nødvendige ressourcer til rådighed.
Skema 5 bør anvendes til at afgive erklæringen.
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: www.klfu.dk
Fax: +45 33307799
(1)Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 1, nr. 1, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
(2)Klager over andet end ordregivers prækvalifikationsbeslutninger under nr. (1) skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
— 45 dage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, hvor fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
— 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
— 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 2.
(3)Klager over kontraktindgåelse uden gennemførelse af udbud efter Håndhævelseslovens § 4 skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-Tidende.
Ovenstående gælder også for sagsanlæg ved domstolene om, at de regler, der er nævnt i Håndhævelseslovens § 1, stk. 2, nr. 1 og 2, er overtrådt, og sagsøgeren ikke forinden har indgivet klage til Klagenævnet for Udbud herom.
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
Fax: +45 41715100