23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2022/S 153-438539
Offentliggjort
10.08.2022
Udbudstype
Begrænset udbud

Udbyder

Odense Havn

Vindere

Rengøringskontrakt

(12.12.2022)
Serwiz Plus A/S
Søborg

Rengøring


Odense Havn

Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/25/EU

Del I: Ordregivende enhed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Odense Havn
CVR-nummer: 38437011
Postadresse: Kystvejen 100
By: Munkebo
NUTS-kode: DK031 Fyn
Postnummer: 5330
Land: Danmark
Kontaktperson: Anna Madsen-Østerbye
E-mail: amo@odensehavn.dk
Telefon: +45 29424576
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://odensehavn.dk/
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/3a185e2a-20f2-428c-b28a-70da99b6c8fe/publicMaterial
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/3a185e2a-20f2-428c-b28a-70da99b6c8fe/homepage
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
Elektronisk kommunikation kræver anvendelse af værktøjer og anordninger, der ikke er almindeligt tilgængelige. Der er gratis, ubegrænset og fuld adgang til disse værktøjer og anordninger på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/3a185e2a-20f2-428c-b28a-70da99b6c8fe/homepage
I.6) Hovedaktivitet
Havnerelaterede aktiviteter

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Rengøring

II.1.2) Hoved-CPV-kode
90000000 Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Ordregiver udbyder ved nærværende udbudsprocedure den i udbudsmaterialet beskrevne tjenesteydelse omhandlende rengøring på lokationerne Terminal Nord og Terminal Syd, beliggende på Lindø ved Munkebo.

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK031 Fyn
Hovedudførelsessted:

Kystvejen 100, 5330 Munkebo

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Ordregiver udbyder ved nærværende udbudsprocedure den i udbudsmaterialet beskrevne tjenesteydelse omhandlende rengøring på lokationerne Terminal Nord og Terminal Syd, beliggende på Lindø ved Munkebo.

Rengøringsydelsen vedrører overordnet:

- Rengøring af kontorer, møde- og konferencelokaler, toilet og bad, omklædning, køkken, kantine, depotrum, fællesområder og trapper m.v. i forskellige bygninger.

- Vinduespolering af vinduer ind- og udvendigt samt interne glaspartier.

Den nærmere beskrivelse af ydelsen og kravene hertil er angivet i dokumentet ”Specifikation Rengøring” med tilhørende bilag, mens kontraktvilkårene fremgår af ”Udkast Kontrakt” med tilhørende bilag.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 36
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

12 måneder ad 2 omgange.

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Største antal: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

5 ansøgere, som ikke er omfattet af udelukkelsesgrunde, og som opfylder egnethedskravene, vil blive opfordret til at afgive tilbud.

Såfremt flere end 5 ansøgere opfylder egnethedskravene og ikke er omfattet af udelukkelsesgrunde, vil Ordregiver foretage udvælgelsen på baggrund af den bedste egnethed set i forhold til den udbudte rengøringsydelse ud fra følgende objektive og ikke-diskriminerende kriterier:

Ansøgningerne bliver vurderet på baggrund af de af tilbudsgiverne oplyste referencer. Der foretages en samlet vurdering, hvor der vil blive lagt vægt på tilbudsgivernes erfaringer med rengøring.

Der vil blive lagt vægt på, at referencerne dokumenterer erfaring med opgaver inden for rengøringsydelser af tilsvarende karakter og omfang som den udbudte rengøringsydelse. Det vil desuden vægte positivt, at referencerne dokumenterer, at tilbudsgiver har erfaring med ydelser, som om-handler rengøring af forskelligartede typer af lokaler og lokaliteter, samt med rengøring og vinduespolering i kombination. Yderligere vil der blive lagt vægt på referencernes konkrete karakter, herunder sammenligneligheden med den udbudte tjenesteydelse, referencernes værdi og referencernes varighed.

Skønnes flere ansøgere på grundlag af denne bedømmelse for lige kvalificerede, foretages udvælgelse blandt disse således, at den, efter ordregivers skøn, bedste konkurrencesituation opnås. Ved vurderingen heraf kan der eksempelvis lægges vægt på geografisk spredning og på forskellighed i de bydende virksomheders størrelse og karakter.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Odense Havn er berettiget til at tilkøbe tillægsydelser til timepriser, som angivet i Leverandørens tilbud, jf. udbudsmaterialet.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

- Omsætning: Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver i hvert af de seneste tre afsluttede regnskabsår før tilbudsfristens udløb har haft en årlig omsætning på minimum DKK 10 mio., alternativt i den periode der er gået siden virksomhedens etablering, hvis dette er kortere end 3 år.

- Egenkapital: Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver i hvert af de seneste tre afsluttede regnskabsår før tilbudsfristens udløb har haft en positiv egenkapital, alternativt i den periode, der er gået siden virksomhedens etablering, hvis dette er kortere end 3 år.

- Soliditetsgrad: Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver i hvert af de seneste tre afsluttede regnskabsår før tilbudsfristens udløb har haft en soliditetsgrad på minimum 10 %, alternativt i den periode, der er gået siden virksomhedens etablering, hvis dette er kortere end 3 år.

- Forsikringssum: Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver har en forsikringssum på erhvervs- og ansvarsforsikring med mindst 10 mio. DKK i dækningsomfang i skade pr. skade pr. forsikringsår.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

- Erfaring: Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver har udført mindst 3 tilsvarende opgaver som den udbudte inden for de seneste tre år fra tilbudsfristens udløb. Med tilsvarende opgave menes rengøring af kontorer, møde- og konferencelokaler, toilet og bad, omklædning, køkken og kantine, depotrum, fællesområder og trapper, m.v. samt vinduespolering af tilsvarende karakter og omfang, dog ikke nødvendigvis på samme reference.

- Kvalitetssikring: Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver kan dokumentere at have et kvalitetssikringssystem svarende til standarden efter ISO 9001 eller tilsvarende.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Begrænset udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 06/09/2022
Tidspunkt: 13:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
Dato: 20/09/2022
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 4 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for udbud
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
05/08/2022

Send til en kollega

0.047