Fakta om udbudet
Udbyder
Skanderborg Kommune
Udbud af Power Purchase Agreement
Skanderborg Kommune
Forhåndsmeddelelse
Denne bekendtgørelse er kun vejledende
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29 18 96 33
Postadresse: Skanderborg Fælled 1
By: Skanderborg
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 8660
Land: Danmark
Kontaktperson: Chris Jacobsen
E-mail: chris.jacobsen@skanderborg.dk
Telefon: +45 87947180
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.skanderborg.dk/
CVR-nummer: 29 18 96 33
Postadresse: Skanderborg Fælled 1
By: Skanderborg
NUTS-kode: DK0 Danmark
Postnummer: 8660
Land: Danmark
Kontaktperson: Chris Jacobsen
E-mail: chris.jacobsen@skanderborg.dk
Telefon: +45 87947180
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.skanderborg.dk/
Del II: Genstand
Udbud af Power Purchase Agreement
Skanderborg kommune sammen med en række andre kommuner (samlet "Ordregiverne") forventer at gennemføre en udbudsproces med henblik på at indgå en "Power Purchase Agreement" til indkøb af elektricitet produceret ved anvendelse af vedvarende energikilder. Der vil være krav om fuld additionalitet. Formålet hermed er, at Ordregiverne som elaftagere bidrager til at etablere en ny vedvarende energikilde. Den grønne strøm skal produceres ved vedvarende energikilder i form af vindkraft og/eller solenergi. Forud for udbuddet ønsker Ordregiverne gennem en høring suppleret af en mulig markedsdialog at få yderligere indsigt i markedets perspektiver på de krav, som Ordregiverne ønsker at stille, herunder kontraktvilkårene.
Strømmen skal leveres til Skanderborg Kommune samt de øvrige deltagende kommuner.
Der er på kommunalt plan stort fokus på grønne indkøb og bæredygtig omstilling. Det er fra Ordregivernes side ambitionen, at Ordregivernes elforbrug skal være bæredygtigt og grønt. På denne baggrund har Ordregiverne besluttet, at gennemføre et udbud af elektricitet produceret ved anvendelse af vedvarende energikilder ved en ”Power Purchase Agreement”, hvor der er krav om fuld additionalitet.
Ordregiverne forventer, at udbuddet gennemføres som et offentligt udbud med indgåelse af kontrakt i slutningen af 2022.
Idet Ordregiverne ikke tidligere har udbudt en ”Power Purchase Agreement”, og da såvel setuppet som kontraktvilkårene således er nyt for Ordregiverne, ønsker Ordregiverne markedets input og kommentarer hertil.
Leverandører i markedet, der er interesseret i at deltage i dialogen, kan indsende en anmodning om deltagelse til Chris Jacobsen ved henvendelse til chris.jacobsen@skanderborg.dk. Ordregiverne forventer at kunne udsende dialogmaterialet til de interesserede leverandører i uge 34 med høringsfrist den 16. september 2022. Henvendelser vedrørende deltagelse i dialogen bedes derfor modtaget i god tid inden fristens udløb.
Markedsdialogen vil bestå af en skriftlig høring. De skriftlige svar vil evt. blive fulgt op af et par spørgsmål over telefonen eller af et efterfølgende skriftligt materiale, hvis Ordregiverne finder det nødvendigt. Leverandørerne kan dog ikke forvente svar på eventuelle spørgsmål under markedsdialogen.
Der gøres opmærksom på, at deltagelse i markedsdialogen ikke har nogen betydning for den pågældende leverandørs muligheder for deltagelse i den efterfølgende udbudsproces. Vurderingen af tilbud i en senere udbudsproces er således fuldstændig uafhængig af markedsdialogen.
Ordregiverne forbeholder sig ret til at anvende enhver information modtaget fra leverandørerne i markedsdialogen i det efterfølgende udbud, medmindre leverandøren har tilkendegivet, at oplysningerne er afgivet i fortrolighed, udgør en forretningshemmelighed eller er underlagt eksklusive rettigheder.
Ordregiverne betaler ikke vederlag til leverandørerne for deltagelse i dialogen.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger