Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/5b77434d-aca0-4f17-bbe4-3647d0054681/publicMaterial
Udbyder
Esbjerg Kommune
Vindere
Udbud af lovpligtig rottebekæmpelse i landzone i Esbjerg Kommune
(28.12.2022)
Rentokil
Stavneagervej 10
8250 Egå
Udbud af lovpligtig rottebekæmpelse i landzone til Esbjerg Kommune
Esbjerg Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29189803
Postadresse: Torvegade 74
By: Esbjerg
NUTS-kode: DK032 Sydjylland
Postnummer: 6700
Land: Danmark
Kontaktperson: René Larsen
E-mail: relar@esbjergkommune.dk
Telefon: +45 76161445
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.esbjergkommune.dk/
Del II: Genstand
Udbud af lovpligtig rottebekæmpelse i landzone til Esbjerg Kommune
Udbuddet vedrører lovpligtig rottebekæmpelse i landzone til Esbjerg Kommune
Lovpligtig rottebekæmpelse i landzone, herunder tilsyn på tilsynspligtige ejendomme også kaldet kampagnetilsyn, samt weekend- og helligdagsvagtordning gældende for land- og byzone. Endvidere vedrører udbuddet al rottebekæmpelse på Mandø.
Kontrakten kan forlænges med 2 x1 år ad gangen.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
For det seneste afsluttede regnskabsår skal tilbudsgiver i ESPD'et give oplysninger om følgende:
• Tilbudsgivers soliditetsgrad i %
• Tilbudsgivers egenkapital
Dokumentation: Den tilbudsgiver, der står til at få tildelt kontrakten, skal på anmodning fremsende tilbudsgivers seneste godkendte årsregnskab eller revisorpåtegnet erklæring om de efterspurgte økonomiske nøgletal, medmindre oplysningerne er frit tilgængelige for ordregiver.
Bemærk: For tilbudsgivere, som baserer sig på andre enheders kapacitet til brug for opfyldelse af kravene, gælder desuden, at tilbudsgiver som en del af dokumentationen, skal fremlægge en støtteerklæring eller tilsvarende dokumentation, som godtgør, at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for tilbudsgiveren. Hvis en tilbudsgiver beror sig på andre enheders økonomiske og finansielle kapacitet, jf. foranstående, skal denne enhed påtage sig solidarisk at hæfte for tilbudsgivers forpligtelser under den udbudte kontrakt.
• En soliditetsgrad på minimum 10% i det seneste afsluttede regnskabsår
• Positiv egenkapital i det seneste afsluttede regnskabsår
• Referencer på minimum 3 tilsvarende ydelser udført inden for de seneste 3 år (regnet fra fristen for tilbudsafgivelse).
Med ”tilsvarende ydelser” menes udførelse af kommunal rottebekæmpelse i landzone.
Dokumentation: Den referenceliste, som skal indeholdes i ESPD'et, anses af ordregiver for at være den endelige dokumentation for tilbudsgivers tekniske kapacitet.
Bemærk: Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders kapacitet, jf. foranstående, vil tilbudsgiver blive bedt om at fremlægge støtteerklæring eller tilsvarende dokumentation, som godtgør, at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for tilbudsgiveren.
• Referencer med oplysning om tilbudsgivers betydeligste erfaring med tilsvarende ydelse udført inden for de seneste 3 år regnet fra tilbudsfristens udløb. Referencerne skal indeholde følgende:
- Beskrivelse af ydelsen (antal anmeldelser og kampagnetilsyn), omsætning, tidspunkt for udførelsen (startdato og slutdato) og modtager af ydelsen (modtager og navn på kontaktperson).
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Udbuddet gennemføres via udbudsplatformen Ethics.dk hvor ESPD løsningen er integreret.
Tilbudsgivere, der befinder sig i en obligatorisk udelukkelsesgrund, jf. udbudslovens §§ 135-136, eller en af de i ESPD'et anførte frivillige udelukkelsesgrunde jf. udbudslovens § 137, vil blive udelukket fra deltagelse og vil ikke komme i betragtning til kontrakten, medmindre tilbudsgiveren fremlægger tilstrækkelig dokumentation for, at tilbudsgiveren er pålidelig, jf. udbudslovens § 138.
Dokumentation: Den tilbudsgiver, der står til at blive tildelt kontrakten, skal på anmodning fremsende serviceattest (danske virksomheder) eller tilsvarende dokumentation (udenlandske virksomheder) som dokumentation for, at tilbudsgiveren ikke befinder sig i en af de ovenfor refererede udelukkelsesgrunde.
Ordregiver vil acceptere serviceattester udstedt maksimalt 6 måneder før tilbudsafgivelsen.
Bemærk, at tilbudsgivere, som baserer sig på andre enheders kapacitet i forhold til opfyldelse af minimumskravene til egnethed, skal vedlægge særskilte ESPD’er for disse enheder. Tilbudsgivere, som beror sig på andre enheders kapacitet, vil som en del af dokumentationen blive afkrævet en støtteerklæring eller tilsvarende dokumentation, som godtgør, at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for tilbudsgiveren.
Afgives tilbuddet af et konsortium, skal hver konsortiedeltager vedlægge særskilt ESPD.
Der kan ikke tildeles kontrakt til følgende virksomheder, jf. Rådets forordning (EU) 2022/576 af 8. april 2022 om ændring af forordning (EU) nr. 833/2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine:
a) russiske statsborgere eller fysiske eller juridiske personer, enheder eller organer, der er etableret i Rusland
b) juridiske personer, enheder eller organer, hvoraf en enhed som omhandlet i nærværende stykkes litra a) direkte eller indirekte ejer over 50 %, eller
c) fysiske eller juridiske personer, enheder eller organer, der handler på vegne af eller efter anvisning fra en enhed som omhandlet i nærværende stykkes litra a) eller b)
Ligeledes kan der ikke anvendes underleverandører eller støttende enheder, der er omfattet af ovenstående, hvis denne aktørs bidrag udgør mere end 10 % af kontraktværdien.
Dokumentation: Den tilbudsgiver, der står til at blive tildelt kontrakten, skal på anmodning fremsende Bilag 7 – Tro- og loveerklæring om, at virksomheden og dennes eventuelle underleverandører og støttende enheder ikke er omfattet af forordning 2022/576 . Ordregiver kan kræve yderligere dokumentation i form af koncerndiagrammer, ejerskabsfortegnelser mv.
Dokumentationen må gerne fremsendes samtidig med tilbudsafgivelsen, men er dog ikke et krav.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk