Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=338602&B=KOEGE
Udbyder
Køge Kommune
Vindere
Udbud af tømning af vejbrønde i Køge Kommune
(25.11.2022)
Norva24 Danmark A/S
Rydagervej 27
2620 Albertslund
Udbud af tømning af vejbrønde i Køge Kommune
Køge Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29189374
Postadresse: Torvet 1
By: Køge
NUTS-kode: DK021 Østsjælland
Postnummer: 4600
Land: Danmark
Kontaktperson: Torben Bjerre
E-mail: torben.bjerre@koege.dk
Telefon: +45 56676899
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.koege.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/193822
Del II: Genstand
Udbud af tømning af vejbrønde i Køge Kommune
Udbuddet omfatter maskinel tømning (Brøndrensningskøretøj - opsugning) af vejbrønde i Køge Kommune og efterfølgende bortskaffelse af det opsugede materiale. Køge Kommune har 15.660 vejbrønde (14.977 på vej og 683 på sti).
Det er Ordregivers hensigt, at alle brønde skal være tømt over en 2-årig periode, hvoraf 500 brønde skal tømmes 2 gange i den 2-årige periode.
Aftale om tømning af vejbrønde udbydes i en 4-årig kontrakt, med mulighed for fra Køge Kommunes side at forlænge kontrakten med 2x12 måneder.
Kontrakten udbydes udelukkende i een delaftale af økonomiske og administrative årsager.
Køge Kommune
Udbuddet omfatter maskinel tømning (Brøndrensningskøretøj - opsugning) af vejbrønde i Køge Kommune og efterfølgende bortskaffelse af det opsugede materiale. Køge Kommune har 15.660 vejbrønde (14.977 på vej og 683 på sti).
Det er Ordregivers hensigt, at alle brønde skal være tømt over en 2-årig periode, hvoraf 500 brønde skal tømmes 2 gange i den 2-årige periode.
Aftale om tømning af vejbrønde udbydes i en 4-årig kontrakt, med mulighed for fra Køge Kommunes side at forlænge kontrakten med 2x12 måneder.
Kontrakten udbydes udelukkende i een delaftale af økonomiske og administrative hensyn.
Der vil i kontraktperioden kunne ske ændringer og udbygning af de omfattede veje, stier og helleanlæg og deres udstyr ved fremmede entreprenører, herunder placering af ledninger og kabler m.v. Dette skal tåles uden nogen for form kompensation.
Vejbrøndenes placering fremgår af et GIS-kort, der kan tilgås via bilag 7 – link til kortmateriale.
Afgives tilbud af et konsortium, skal de krævede oplysninger under pkt. 7.1 til 7.3 i udbudsbetingelserne afgives for hver deltager i konsortiet. Tilbud afgivet af et konsortium skal der vedlægges en udfyldt og underskrevet konsortieerklæring bilag 1 kan anvendes, hvori konsortiedeltagerne erklærer, at de hæfter solidarisk og direkte i forhold til ordregiver. Samtidig skal det fremgå af erklæringen, hvilken konsortiedeltager, der med bindende virkning, kan føre afklarende drøftelser og indgå aftaler med Ordregiver. Desuden skal de enkelte deltagere i konsortiets ydelser/roller angives.
Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen (pkt. 7.2 og 7.3) være konsortiets samlede egnethed, der vurderes.
Hvis tilbudsgiver – under henvisning til udbudslovens § 144, stk. 1 - i forbindelse med afgivelse af tilbud baserer sig på andre enheders finansielle og økonomiske formåen og/eller tekniske og/eller faglige formåen, skal de krævede oplysninger under pkt. 7.1 til 7.3 i udbudsbetingelserne afgives for samtlige enheder.
Der skal endvidere vedhæftes en støtteerklæring, bilag 2 – støtterklæring kan anvendes.
Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen (pkt. 7.2 og 7.3) være tilbudsgiverteamets samlede egnethed, der vurderes.
Kontrakt kan forlænges med 2x12 måneder.
Forlængelse af kontrakt.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1 til 3 og § 136 (se ESPDs afsnit: ”Udelukkelse”).
Vindende tilbudsgiver vil blive bedt om at fremsende dokumentation i form af en serviceattest eller tilsvarende af en national myndighed udstedt attest. Denne dokumentation maksimalt være udstedt 6 måneder før tilbudsfristen.
Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav til økonomisk og finansiel formåen, jf. udbudslovens § 142:
• Tilbudsgiver skal oplyse sin egenkapital for de tre seneste regnskabsår, hvor egenkapitalen for de tre seneste regnskabsår skal være positiv.
Tilbudsgiver skal afgive oplysning herom i ESPDs afsnit: ”Udvælgelse”
Vindende tilbudsgiver vil blive anmodet om at fremsende dokumentation i form af de tre seneste reviderede regnskaber.
Nystartede virksomheder skal på anden måde godtgøre deres økonomiske og faglige formåen. Ordregiver vil foretage en konkret vurdering i forhold om tilbudsgiver har redegjort tilstrækkeligt for deres økonomiske og faglige formåen i forhold til tilbudsgiver er egnet.
Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav til teknisk og faglig formåen, jf. udbudslovens § 143:
• Tilbudsgiver skal angive tre referencer, hvor tilbudsgiver har leveret tømning af vejbrønde eller lignende type opgave til kommuner eller anden offentlig myndighed inden for de sidste tre år.
• Hver reference skal bestå af minimum tømning af 5.000 vejbrønde
• Tilbudsgiver skal fremlægge dokumentation for at tilbudsgiver har og opretholder en for branchen sædvanlig produkt- og ansvarsforsikring. Dækningen skal som minimum være 5 mio. kr.
Tilbudsgiver skal afgive oplysning herom i ESPDs afsnit: ”Udvælgelse”.
Ordregiver forbeholder sig ret til at kontakte de angivne referencer.
Fremgår af udkast til kontrakt i udbudsbetingelserne.
Del IV: Procedure
Køge Kommune
Der vil ikke være adgang for tilbudsgiverne ved åbning af tilbuddene.
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v., gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk