Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=340059&B=BANEDANMARK
Udbyder
Banedanmark
Vindere
Delkontrakt 1 - Banedanmarks Indkøb af elektricitet til jernbaneoperatører
(24.01.2023)
Energi Danmark A/S
8200 Århus
Administration og Indkøb af elektrisk energi
Banedanmark
Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende enhed
CVR-nummer: 18632276
Postadresse: Carsten Niebuhrs Gade 43
By: København V
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 1577
Land: Danmark
Kontaktperson: Anette Bøgebjerg Vig
E-mail: ABGV@BANE.dk
Telefon: +45 82340000
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.bane.dk/
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/340853
Del II: Genstand
Administration og Indkøb af elektrisk energi
Udbuddet omfatter administration og indkøb af elektrisk energi. Udbuddet gennemføres som et fællesudbud for hhv. Vejdirektoratet og Banedanmark, og omhandler tre Delkontrakter hhv.:
- Delkontrakt 1. Banedanmarks indkøb af elektricitet til jernbaneoperatører
- Delkontrakt 2. Banedanmarks eget forbrug (Infrastruktur)
- Delkontrakt 3. Vejdirektoratets eget forbrug (Infrastruktur)
Delkontrakterne udbydes som spot-aftaler, idet Leverandøren indkøber elektrisk energi på vegne af Banedanmark og Vejdirektoratet, men i eget navn (kommissionsforhold) elektrisk energi på Nord Pool AS.
Elektrisk energi til jernbanevirksomheder
Udbuddet omfatter administration og indkøb af elektrisk energi - Delkontrakt 1. Banedanmarks indkøb af elektricitet til jernbanevirksomhederne i Danmark og den del af Øresunds-delen af Sverige, der anvender elektrisk trækkraft og/eller forvarme.
Delkontrakten udbydes som spot-aftale.
Som option, kan delkontrakten forlænges 3 gange med 1 års varighed. Delkontrakten kan således maksimalt løbe 7 år.
Se pkt. II.2.7
Elektrisk energi til Banedanmarks eget forbrug (Infrastruktur)
Udbuddet omfatter administration og indkøb af elektrisk energi - Delkontrakt 2. Banedanmarks indkøb af elektricitet til eget forbrug (Infrastruktur)
Delkontrakten udbydes som spot-aftale.
Som option, kan delkontrakten forlænges 3 gange med 1 års varighed. Delkontrakten kan således maksimalt løbe 7 år.
Se pkt. II.2.7
Elektrisk energi til Vejdirektoratets eget forbrug (Infrastruktur)
Udbuddet omfatter administration og indkøb af elektrisk energi - Delkontrakt 3. Vejdirektoratets indkøb af elektricitet energi til eget forbrug (Infrastruktur). Delkontrakten udbydes som spot-aftale.
Som option, kan delkontrakten forlænges 3 gange med 1 års varighed. Delkontrakten kan således maksimalt løbe 7 år.
Se pkt. II.2.7
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgendefrister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevetudvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillage angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk