Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=343131&B=SLAGELSE
Udbyder
Slagelse Kommune
Vindere
Køb og transport af GTL diesel og marinegasolie
(13.12.2022)
DCC Energi Danmark A/S
Nærum Hovedgade 8
2850 Nærum
Opdateringer
IV 2.2
I stedet for:
Dato: 14-11-2022
Time: 12:00
Læses:
Dato: 28-11-2022
Time: 12:00
IV 2.7
I stedet for:
Dato: 14-11-2022
Time: 12:00
Læses:
Dato: 28-11-2022
Time: 12:00
Yderligere oplysninger
Det præciseres, at flammepunktet for marinegasolie skal være mindst 60 grader jf. bekendtgørelse om forskrifter for maskinanlæg mv. i skibe, bek. nr. 136 af 11/03/1974.
Det gælder for passagerskibe samt lastskibe på 500 tons, hvor den anvendte brændselsolie ikke må have et flammepunkt lavere end 60 grader C.
Køb og transport af GTL diesel og marinegasolie
Slagelse Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29188505
Postadresse: Rådhuspladsen 11
By: Slagelse
NUTS-kode: DK022 Vest- og Sydsjælland
Postnummer: 4200
Land: Danmark
Kontaktperson: Anne Frederiksen
E-mail: afred@slagelse.dk
Telefon: +45 58573434
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.slagelse.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/193892
CVR-nummer: 28856075
Postadresse: Statene 2
By: Ærøskøbing
NUTS-kode: DK031 Fyn
Postnummer: 5970
Land: Danmark
Kontaktperson: Anne Frederiksen
E-mail: afred@slagelse.dk
Telefon: +45 58573434
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.aeroe.dk
CVR-nummer: 29188645
Postadresse: Tinghøj Allé 2
By: Ringe
NUTS-kode: DK031 Fyn
Postnummer: 5750
Land: Danmark
Kontaktperson: Anne Frederiksen
E-mail: afred@slagelse.dk
Telefon: +45 58573434
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.fmt.dk
CVR-nummer: 29189595
Postadresse: Holbækvej 141B
By: Kalundborg
NUTS-kode: DK022 Vest- og Sydsjælland
Postnummer: 4400
Land: Danmark
Kontaktperson: Anne Frederiksen
E-mail: afred@slagelse.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.kalundborg.dk
Del II: Genstand
Køb og transport af GTL diesel og marinegasolie
Udbuddet vedrører levering af GTL diesel og marinegasolie til Ærø, Slagelse, Faaborg-Midtfyn og Kalundborg Kommuner. indkøbene sker med baggrund i infrastrukturelle, kommunalpolitiske beslutninger om sejlads til mindre danske øer. Der kan derfor samlet set ske ændringer i de udbudte mængder, såfremt der fra politisk side besluttes ændringer af ruter, nedlæggelse af ruter og/eller ændringer af færgetyper, ligesom haveri eller besluttede særsejladser kan have betydning for de leverede mængder.
Fyn og Sjælland
Udbuddet vedrører levering af minimum årlig forventet 1.200 m3 GTL diesel og 3.400 m3 marinegasolie og op til maksimalt 1.470 m3 GTL diesel og 4.500 m3 marinegasolie til Ærø, Slagelse, Faaborg-Midtfyn og Kalundborg Kommuner, jf. de til enhver tid gældende sejlplaner for kommunerne samt leveringsspecifikationer i kravspecifikationen.
GTL diesel skal opfylde kriterierne i henhold til DS/EN 15940, klasse A og marinegasolien skal overholde kriterierne i henhold til DMA i ISO 8217:2017
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal udfylde de punkter i ESPD som er obligatoriske ift. udelukkelse, jfr. udbudslovens § 135, stk. 1 til 3 og § 136 (se ESPDs afsnit: ”Udelukkelse”).
Tilbudsgiver skal derudover udfylde de punkter i ESPD, at tilbudsgiver ikke er omfattet af følgende frivillige udelukkelsesgrunde, jf. udbudslovens § 137 (se ESPDs afsnit: ”Udelukkelse”):
Tilbudsgiveren har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø-, social- eller
arbejdsretlige område, jf. udbudslovens § 137, stk. 1 nr. 1.
Tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller
likvidationsbehandling eller lignende, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2.
Tilbudsgiveren i forbindelse med udøvelsen af sit erhverv kan påvises at have
begået alvorlige forsømmelser, der sår tvivl om ansøgerens eller tilbudsgiverens
integritet, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 3.
Tilbudsgiveren har indgået en aftale med henblik på konkurrencefordrejning, jf.
udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 4.
Tilbudsgiveren væsentligt har misligholdt en tidligere offentlig kontrakt, og
misligholdelsen har medført kontraktens ophævelse eller lignende sanktion, jf.
udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 5.
Tilbudsgiveren påviseligt og uretmæssigt har forsøgt at påvirke ordregiverens
beslutningsproces, har fået fortrolige oplysninger, der kan give tilbudsgiver uretmæssige
fordele eller groft uagtsomt har givet vildledende oplysninger, der kan have
væsentlig indflydelse på beslutninger vedrørende udelukkelse, vurdering af
minimumskravene til egnethed, udvælgelse eller tildeling af kontrakt, jf.
udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 6.
Tilbudsgiveren har ubetalt forfalden gæld under 100.000 kr. til offentlige
myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i
henhold til dansk lovgivning eller lovgivning i det land, hvor tilbudsgiveren er
etableret, jf. udbudslovens § 137, stk. 1 nr. 7.
Tilbudsgiver skal på anmodning fremsende dokumentation vedrørende ovenstående udelukkelsesgrunde. Denne dokumentation maksimalt være udstedt 3 måneder før tilbudsfristen.
Dokumentationen kan for danske tilbudsgivere foreligge i form af en serviceattest udstedt af Erhvervsstyrelsen. Der gøres opmærksom på, at serviceattesten også skal omfatte den personkreds, der er nævnt i udbudslovens § 135, stk. 2, i relation til de obligatoriske udelukkelsesgrunde.
Tilbudsgivere skal have en positiv egenkapital for hver af de seneste afsluttede 3 regnskabsår.
3 referencer over udførelse af sammenlignelige opgaver, der er udført inden for de seneste 3 år med beskrivelse af leverancerne og angivelse af kontaktperson med telefonnummer.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v., gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk