23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2022/S 197-558588
Offentliggjort
12.10.2022
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Slagelse Kommune

Vindere

Køb og transport af GTL diesel og marinegasolie

(13.12.2022)
DCC Energi Danmark A/S
Nærum Hovedgade 8
2850 Nærum

Opdateringer

Rettelse
(08.11.2022)

IV 2.2
I stedet for:
Dato: 14-11-2022
Time: 12:00
Læses:
Dato: 28-11-2022
Time: 12:00

IV 2.7
I stedet for:
Dato: 14-11-2022
Time: 12:00
Læses:
Dato: 28-11-2022
Time: 12:00


Yderligere oplysninger
Det præciseres, at flammepunktet for marinegasolie skal være mindst 60 grader jf. bekendtgørelse om forskrifter for maskinanlæg mv. i skibe, bek. nr. 136 af 11/03/1974.
Det gælder for passagerskibe samt lastskibe på 500 tons, hvor den anvendte brændselsolie ikke må have et flammepunkt lavere end 60 grader C.

Køb og transport af GTL diesel og marinegasolie


Slagelse Kommune

Udbudsbekendtgørelse

Varer

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Slagelse Kommune
CVR-nummer: 29188505
Postadresse: Rådhuspladsen 11
By: Slagelse
NUTS-kode: DK022 Vest- og Sydsjælland
Postnummer: 4200
Land: Danmark
Kontaktperson: Anne Frederiksen
E-mail: afred@slagelse.dk
Telefon: +45 58573434
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.slagelse.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/193892
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Ærø Kommune
CVR-nummer: 28856075
Postadresse: Statene 2
By: Ærøskøbing
NUTS-kode: DK031 Fyn
Postnummer: 5970
Land: Danmark
Kontaktperson: Anne Frederiksen
E-mail: afred@slagelse.dk
Telefon: +45 58573434
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.aeroe.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Faaborg-Midtfyn Kommune
CVR-nummer: 29188645
Postadresse: Tinghøj Allé 2
By: Ringe
NUTS-kode: DK031 Fyn
Postnummer: 5750
Land: Danmark
Kontaktperson: Anne Frederiksen
E-mail: afred@slagelse.dk
Telefon: +45 58573434
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.fmt.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Kalundborg Kommune
CVR-nummer: 29189595
Postadresse: Holbækvej 141B
By: Kalundborg
NUTS-kode: DK022 Vest- og Sydsjælland
Postnummer: 4400
Land: Danmark
Kontaktperson: Anne Frederiksen
E-mail: afred@slagelse.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.kalundborg.dk
I.2) Information om fælles indkøb
Kontrakten omfatter fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=343131&B=SLAGELSE
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=343131&B=SLAGELSE
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Køb og transport af GTL diesel og marinegasolie

Sagsnr.: 22-004031
II.1.2) Hoved-CPV-kode
09134000 Gasolier
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udbuddet vedrører levering af GTL diesel og marinegasolie til Ærø, Slagelse, Faaborg-Midtfyn og Kalundborg Kommuner. indkøbene sker med baggrund i infrastrukturelle, kommunalpolitiske beslutninger om sejlads til mindre danske øer. Der kan derfor samlet set ske ændringer i de udbudte mængder, såfremt der fra politisk side besluttes ændringer af ruter, nedlæggelse af ruter og/eller ændringer af færgetyper, ligesom haveri eller besluttede særsejladser kan have betydning for de leverede mængder.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 91 600 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
09134100 Dieselolie
09134000 Gasolier
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK022 Vest- og Sydsjælland
Hovedudførelsessted:

Fyn og Sjælland

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet vedrører levering af minimum årlig forventet 1.200 m3 GTL diesel og 3.400 m3 marinegasolie og op til maksimalt 1.470 m3 GTL diesel og 4.500 m3 marinegasolie til Ærø, Slagelse, Faaborg-Midtfyn og Kalundborg Kommuner, jf. de til enhver tid gældende sejlplaner for kommunerne samt leveringsspecifikationer i kravspecifikationen.

GTL diesel skal opfylde kriterierne i henhold til DS/EN 15940, klasse A og marinegasolien skal overholde kriterierne i henhold til DMA i ISO 8217:2017

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 91 600 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

Tilbudsgiver skal udfylde de punkter i ESPD som er obligatoriske ift. udelukkelse, jfr. udbudslovens § 135, stk. 1 til 3 og § 136 (se ESPDs afsnit: ”Udelukkelse”).

Tilbudsgiver skal derudover udfylde de punkter i ESPD, at tilbudsgiver ikke er omfattet af følgende frivillige udelukkelsesgrunde, jf. udbudslovens § 137 (se ESPDs afsnit: ”Udelukkelse”):

Tilbudsgiveren har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø-, social- eller

arbejdsretlige område, jf. udbudslovens § 137, stk. 1 nr. 1.

Tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller

likvidationsbehandling eller lignende, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2.

Tilbudsgiveren i forbindelse med udøvelsen af sit erhverv kan påvises at have

begået alvorlige forsømmelser, der sår tvivl om ansøgerens eller tilbudsgiverens

integritet, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 3.

Tilbudsgiveren har indgået en aftale med henblik på konkurrencefordrejning, jf.

udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 4.

Tilbudsgiveren væsentligt har misligholdt en tidligere offentlig kontrakt, og

misligholdelsen har medført kontraktens ophævelse eller lignende sanktion, jf.

udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 5.

Tilbudsgiveren påviseligt og uretmæssigt har forsøgt at påvirke ordregiverens

beslutningsproces, har fået fortrolige oplysninger, der kan give tilbudsgiver uretmæssige

fordele eller groft uagtsomt har givet vildledende oplysninger, der kan have

væsentlig indflydelse på beslutninger vedrørende udelukkelse, vurdering af

minimumskravene til egnethed, udvælgelse eller tildeling af kontrakt, jf.

udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 6.

Tilbudsgiveren har ubetalt forfalden gæld under 100.000 kr. til offentlige

myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i

henhold til dansk lovgivning eller lovgivning i det land, hvor tilbudsgiveren er

etableret, jf. udbudslovens § 137, stk. 1 nr. 7.

Tilbudsgiver skal på anmodning fremsende dokumentation vedrørende ovenstående udelukkelsesgrunde. Denne dokumentation maksimalt være udstedt 3 måneder før tilbudsfristen.

Dokumentationen kan for danske tilbudsgivere foreligge i form af en serviceattest udstedt af Erhvervsstyrelsen. Der gøres opmærksom på, at serviceattesten også skal omfatte den personkreds, der er nævnt i udbudslovens § 135, stk. 2, i relation til de obligatoriske udelukkelsesgrunde.

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Tilbudsgivere skal have en positiv egenkapital for hver af de seneste afsluttede 3 regnskabsår.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

3 referencer over udførelse af sammenlignelige opgaver, der er udført inden for de seneste 3 år med beskrivelse af leverancerne og angivelse af kontaktperson med telefonnummer.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 14/11/2022
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Tilbud skal være gyldige indtil: 13/05/2023
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 14/11/2022
Tidspunkt: 12:00

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v., gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Klage over ikke at være blevet udvalgt, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.

I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.

3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.

4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
07/10/2022

Send til en kollega

0.062