Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=343270&B=DK_UDBUD
Udbyder
TårnbyForsyning Spildevand A/S
Vindere
Kontrakt om afhentning og slutdisponering af spildevandsslam
(20.01.2023)
HedeDanmark A/S
Klostermarken 12
8800 Viborg
Kontrakt om afhentning og slutdisponering af spildevandsslam
TårnbyForsyning Spildevand A/S
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 32667732
Postadresse: Gemmas Alle 39
By: Kastrup
NUTS-kode: DK012 Københavns omegn
Postnummer: 2770
Land: Danmark
Kontaktperson: Brian Bossow
E-mail: bbo@taarnbyforsyning.dk
Telefon: +45 41399596
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://taarnbyforsyning.dk/spildevand
Del II: Genstand
Kontrakt om afhentning og slutdisponering af spildevandsslam
Ved nærværende udbud ønsker TÅRNBYFORSYNING Spildevand A/S at indhente tilbud på og indgå en 2-årig kontrakt om håndtering af spildevandsslam, herunder afhentning, transport og slutdeponering af slam fra TÅRNBYFORSYNINGs renseanlæg, Tårnby Renseanlæg.
TÅRNBYFORSYNING Spildevand A/S har option på at forlænge kontrakten i 2 x 1 år.
Kastrup
Ved nærværende udbud ønsker TÅRNBYFORSYNING Spildevand A/S at indhente tilbud på og indgå en 2-årig kontrakt om håndtering af spildevandsslam, herunder afhentning, transport og slutdeponering af spildevandsslam fra TÅRNBYFORSYNINGs renseanlæg, Tårnby Renseanlæg.
TÅRNBYFORSYNING Spildevand A/Shar option på at forlænge kontrakten i 2 x 1 år.
TÅRNBYFORSYNING Spildevand A/S har option på forlængelse af kontrakten, således at TÅRNBYFORSYNING Spildevand A/S op til to gange er berettiget til at forlænge aftalen med 12 måneder (i alt 24 måneder), så kontrakten udløber senest den 31. december 2026.
TÅRNBYFORSYNING Spildevand A/S har option på forlængelse af kontrakten, således at TÅRNBYFORSYNING Spildevand A/S op til to gange er berettiget til at forlænge aftalen med 12 måneder (i alt 24 måneder), så kontrakten udløber senest den 31. december 2026.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Der er krav til økonomisk og finansiel kapacitet i form af omsætning og soliditetsgrad, jf. nedenfor.
- Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver i de to seneste disponible regnskabsår har haft en samlet årlig omsætning på mindst DKK 10 mio. i hvert regnskabsår.
- Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver i de to seneste disponible regnskabsår havde en soliditetsgrad på minimum 20 % i hvert regnskabsår.
Ved de ”to seneste disponible regnskabsår" forstås de to seneste regnskaber afsluttet forud for indgivelse af tilbud i overensstemmelse med de regler og den praksis, der gælder for tilbudsgiverens regnskabsaflæggelse.
Ved en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium) beregnes tilbudsgiverens samlede omsætning som summen af omsætningen i sammenslutningen. Såfremt tilbudsgiver baserer sig på en eller flere støttende virksomheders økonomiske og finansielle kapacitet, beregnes omsætningen på samme måde som for en sammenslutning af økonomiske aktører.
Soliditetsgraden beregnes som tilbudsgivers samlede egenkapitals værdi i forhold til tilbudsgivers samlede aktiver, udregnet i procent. Dvs. at soliditetsgrad = (samlede egenkapitals værdi/samlede aktivers værdi) x 100.
Ved en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium) beregnes den samlede soliditetsgrad som sammenslutningens samlede egenkapitals værdi i forhold til sammenslutningens samlede aktiver, udregnet i procent. Hvis tilbudsgiver baserer sig på en eller flere støttende virksomheders økonomiske og finansielle kapacitet, beregnes tilbudsgivers soliditetsgrad på samme måde som for en sammenslutning af økonomiske aktører.
Som mindstekrav kræves, at tilbudsgiver har udført tilsvarende opgaver med håndtering af samlet mindst 5.000 tons pr. år restprodukt under ”Slambekendtgørelsen” inden for de seneste tre år.
Som mindstekrav kræves tillige, at tilbudsgiver kan dokumentere at have implementeret et kvalitetsledelsessystem som følger kravene i DS/EN ISO 9001 eller tilsvarende, samt at tilbudsgiver kan dokumentere at have implementeret et miljøledelsessystem som følgerkravene i DS/EN ISO 14001 eller tilsvarende.
Tilbudsgiver skal dokumentere at have udført tilsvarende opgaver med håndtering af samlet mindst 5.000 tons pr. år restprodukt under ”Slambekendtgørelsen” inden for de seneste tre år.
Med ”tilsvarende opgaver” forstås udførelse af en opgave eller flere opgaver, der vedrører afhentning af spildevandsslam fra renseanlæg og slutdisponering af spildevandsslam i overensstemmelse med gældende lovgivning. Tilbudsgiveren skal således dokumentere at have håndteret minimum 5.000 tons restprodukt ifølge reglerne i ”Slambekendtgørelsen” pr. år i de seneste 3 år.
Referencerne skal indeholde: Angivelsen af kunden, beskrivelse af ydelsen, angivelse af årlig mængde for kunden, tidspunkt for udførelsen (dato).
Som mindstekrav kræves tillige, at tilbudsgiver kan dokumentere at have implementeret et kvalitetsledelsessystem som følger kravene i DS/EN ISO 9001 eller tilsvarende.
Som mindstekrav kræves tillige, at tilbudsgiver kan dokumentere at have implementeret et miljøledelsessystem som følger kravene i DS/EN ISO 14001 eller tilsvarende.
Tilbudsgiver skal til udførelse af ydelserne under kontrakten anvende fire containere, som TÅRNBYFORSYNING Spildevand A/S stiller til rådighed.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
2-4 år.
Tilbuddet, herunder Tilbudslisten og udfyldte beskrivelser skal udarbejdes og afgives på dansk og i DKK.
ESPD, støttende enheder, konsortier:
Tilbudsgiver skal sammen med sit tilbud afgive oplysninger vedrørende udelukkelse og egnethed, hvilket sker digitalt via udbudsplatformen (EU-Supply), til foreløbig dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrunde, samt til foreløbig opfyldelse af Ordregivers krav til egnethed. Ordregiver kræver, at tilbudsgiveren udfylder det fælles europæiske udbudsdokument, i daglig tale ESPD, i forbindelse med tilbudsafgivelse.
ESPD’et er tilbudsgivers ”egenerklæring”, der fungerer som foreløbigt bevis for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de obligatoriske og frivillige udelukkelsesgrunde, samt opfylder egnethedskravene til udbuddet.
Tilbudsgiver, evt. konsortiedeltagere og/eller evt. støttende virksomheder skal underskrive deres respektive ESPD’er. Såfremt et afleveret ESPD ikke er underskrevet, tager Ordregiver forbehold for at lade dette berigtige, jf. de udbudsretlige regler herom.
Besvarelsen af ESPD-dokumentet foregår som den øvrige tilbudsgivning via EU-Supply.
Udelukkelsesgrunde:
Tilbudsgiver og evt. støttende enheder må ikke være omfattet af nogle af de obligatoriske udelukkelsesgrunde eller nogle af de frivillige udelukkelsesgrunde, der er anført nedenfor, jf. udbudslovens § 135-137.
Tilbudsgiver må endvidere ikke være omfattet af de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 (konkurs mv.), nr. 3 (konkurrencefordrejende aftaler). Ordregiver vil under overholdelse af proportionalitetsprincippet foretage vurderingen af, hvorvidt tilbudsgiver er omfattet af de frivillige udelukkelsesgrunde.
Ordregiver kan ikke udelukke en tilbudsgiver, der er omfattet af en eller flere af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135-137, såfremt denne har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at tilbudsgiveren er pålidelig, selvom vedkommende er omfattet af en eller flere udelukkelsesgrunde, jf. udbudslovens § 138. Der kan alene ske udelukkelse på den baggrund, hvis Ordregiver har meddelt tilbudsgiver, at den pågældende er omfattet af en udelukkelsesgrund, og hvis tilbudsgiver ikke inden for en passende frist har forelagt tilstrækkelig dokumentation for tilbudsgiverens pålidelighed. Om hvad der fordres til tilstrækkelig dokumentation, henvises til udbudslovens § 138, stk. 3.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/
By: Der er intet mæglingsorgan i Danmark
Land: Danmark
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk