Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
FSB
Vindere
EU-udbud af energistyringssystem
(27.12.2022)
Brunata a/s
Vesterlundvej 14
2730 Herlev
Opdateringer
IV.2.2
I stedet for:
Dato: 10-11-2022
Time: 12:00
Læses:
Dato: 11-11-2022
Time: 12:00
IV.2.7
Placering af det tekst, der skal ændres:Dato
I stedet for:
Dato: 10-11-2022
Time: 12:00
Læses:
Dato: 11-11-2022
Time: 12:00
EU-udbud af energistyringssystem
FSB
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 10355117
Postadresse: Rådhuspladsen 59, 2. sal
By: København V
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 1550
Land: Danmark
Kontaktperson: Johnny Stahl Hansen
E-mail: jsh@fsb.dk
Telefon: +45 33132144
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/187500832.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.fsb.dk/
Del II: Genstand
EU-udbud af energistyringssystem
Udbuddet vedrører indkøb og drift af energistyringssystem til anvendelse i ordregivers afdelinger i forbindelse med drift af tekniske anlæg. I forbindelse med energisystemet ønsker ordregiver også at der indkøbes målere, som det er muligt at fjernaflæse. Ordregiver har allerede en del fjernaflæste målere for fjernvarme og el installeret i bl.a. varmecentralerne, og ønsker på sigt at få udskiftet alle målere, der ikke giver mulighed for fjernaflæsning. En sådan udskiftning vil ske løbende i kontraktens løbetid. Da alle disse løsninger kræver vedligehold og drift af både systemet og materialerne skal priserne for dette naturligvis også være indeholdt i de tilbudte priser.
Ordregiver ønsker at indgå en kontrakt med én leverandør, der vil være dækkende for samtlige ordregivers afdelingers energistyring og fjernaflæsning.
fsb har siden 2006 benyttet programmet MinEnergi 1.0 til at overvåge og styre energiforbruget i samtlige 90 boligafdelinger. Dette program lukkes nu af EnergiData, med henblik på tvungen konvertering til MinEnergi II.
I forbindelse med driften af vore bygninger er det lovpligtigt at føre tilsyn med blandt andet vand, el- og energiforbruget, jf.
- LBK nr. 1923 af 08/10/2021 - Bekendtgørelse af lov om fremme af energibesparelser i bygninger, kap.4,
- Lov nr. 585 af 24. juni 2005 om fremme af energibesparelser i bygninger.
Først og fremmest er energistyring et solidt datagrundlag for eventuelle tvister med forsyningsselskaber og erhvervslejere, samt en forudsætning for vor muligheder for at analysere og foretage effektiviseringstiltag inden for særligt vand- og energiområdet.
Energistyringen kan udføres på mange forskellige måder, afhængigt af størrelsen på den relevante boligmasse. For fsb, med vor boligmasse, er det essentielt med et specialiseret system, der kan skabe et klart overblik over energiforbruget - og dermed bidrager med de nødvendige værktøjer for at vor drift nøje kan overvåge forbruget, undgå unødvendigt spild samt giver valide data til grundlag for benchmarking og særlige indsatsområder.
Det er vort ønske, at programmet skal kunne danne et klart overblik over forbruget i samtlige varmecentraler, samt øvrige tekniske anlæg af betydning for den fælles drift.
Programmets funktion forventes ikke at skulle anvendes til den individuelle forbrugsmåling af el, vand og varme på lejemålsniveau.
Ordregiver inviterer hermed interesserede tilbudsgivere til at byde på vort udbud af energistyringssystem til anvendelse på fsb's ejendomme og varmecentraler m.m.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
I. Tilbudsgivers egenkapital for hver af de seneste 3 disponible regnskabsår skal være positiv.
II. Tilbudsgivers soliditetsgrad ((egenkapital x 100) / (samlede aktiver)) er minimum 10 % for hver af de seneste 3 disponible regnskabsår.
III. Tilbudsgivers årlige omsætning inden for det aktivitetsområde, kontrakten vedrører, udgør for hver af de seneste 3 disponible regnskabsår mindst kr. 1 mio. ekskl. moms.
IV. Tilbudsgiver har tegnet erhvervs- og produktansvarsforsikring med dækningssummer på minimum kr. 2 mio. for person- og tingskade.
I. Tilbudsgivers egenkapital for hver af de seneste 3 disponible regnskabsår skal være positiv.
II. Tilbudsgivers soliditetsgrad ((egenkapital x 100) / (samlede aktiver)) er minimum 10 % for hver af de seneste 3 disponible regnskabsår.
III. Tilbudsgivers årlige omsætning inden for det aktivitetsområde, kontrakten vedrører, udgør for hver af de seneste 3 disponible regnskabsår mindst kr. 1 mio. ekskl. moms.
IV. Tilbudsgiver har tegnet erhvervs- og produktansvarsforsikring med dækningssummer på minimum kr. 2 mio. for person- og tingskade.
V. Tilbudsgiver skal oplyse minimum 2 lignende eller tilsvarende opgaver inden for de seneste tre år. Referencerne skal være positive, med navn samt kontaktinformationer på relevant referenceperson og fra forskellige ordregivere med oplysning om tilbudsgivers betydeligste erfaring med tilsvarende opgaver udført inden for de seneste tre år.
Ved forskellige ordregivere skal forstås således, at flere enheder dækket af den samme overordnede ordregiver kun vil tælle som en reference. Eksempler på dette kunne være, at man har udført opgaver på flere forskellige afdelinger og kollegier hos fsb - Her vil referencen derfor være fsb - og uanset hvor mange enheder under fsb, man har leveret opgaver for, vil det kun tælle som en reference - nemlig fsb.
Et andet eksempel kunne være, at man har leveret opgaver for flere Danske Bank afdelinger. Her vil referencen kun gælde som et firma - nemlig Danske Bank.
Referencerne bør indeholde: Beskrivelse af opgaven, beløb, tidspunkt for udførelsen (dato) og modtager af arbejde/ydelsen (kontaktoplysninger på kontaktperson).
Med "lignende eller tilsvarende " er det et krav, at opgaven omfatter levering af energistyrings-systemet til minimum ét almennyttigt boligselskab og på en eller flere af de varmecentraler, som systemet skal anvendes på. Det er ikke et krav, at referenceopgaven er en kontrakt eller rammeaftale, men det er et krav, at opgaven har en værdi af minimum kr. 50.000.
V. Tilbudsgiver skal oplyse minimum 2 lignende eller tilsvarende opgaver inden for de seneste tre år. Referencerne skal være positive, med navn samt kontaktinformationer på relevant referenceperson og fra forskellige ordregivere med oplysning om tilbudsgivers betydeligste erfaring med tilsvarende opgaver udført inden for de seneste tre år.
Ved forskellige ordregivere skal forstås således, at flere enheder dækket af den samme overordnede ordregiver kun vil tælle som en reference. Eksempler på dette kunne være, at man har udført opgaver på flere forskellige afdelinger og kollegier hos fsb - Her vil referencen derfor være fsb - og uanset hvor mange enheder under fsb, man har leveret opgaver for, vil det kun tælle som en reference - nemlig fsb.
Et andet eksempel kunne være, at man har leveret opgaver for flere Danske Bank afdelinger. Her vil referencen kun gælde som et firma - nemlig Danske Bank.
Referencerne bør indeholde: Beskrivelse af opgaven, beløb, tidspunkt for udførelsen (dato) og modtager af arbejde/ydelsen (kontaktoplysninger på kontaktperson).
Med "lignende eller tilsvarende " er det et krav, at opgaven omfatter levering af energistyrings-systemet til minimum ét almennyttigt boligselskab og på en eller flere af de varmecentraler, som systemet skal anvendes på. Det er ikke et krav, at referenceopgaven er en kontrakt eller rammeaftale, men det er et krav, at opgaven har en værdi af minimum kr. 50.000.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Ordregiver anvender ligeledes udelukkelsesgrunden: § 134 a. En ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikke samarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTOs Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage
regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem
der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for
beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den
dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden,
jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige
angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk