Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.comdia.com/kolding-kommune/tenderinformationshow.aspx?Id=125801
Udbyder
Kolding kommune
Vindere
Kloak -og slamsugningsudbud 2023
(01.03.2023)
LEIF M. JENSEN A/S
Sydvestvej 70
2600 Glostrup
Kloak -og slamsugningsudbud 2023
Kolding kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29189897
Postadresse: Akseltorv 1
By: Kolding
NUTS-kode: DK032 Sydjylland
Postnummer: 6000
Land: Danmark
Kontaktperson: Jeppe Kjærager
E-mail: jepkj@kolding.dk
Telefon: +45 79791995
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.kolding.dk
Del II: Genstand
Kloak -og slamsugningsudbud 2023
Udbuddet vedrører udførelse af kloakspuling- og slamsugningsopgaver for hele Kolding Kommune, herunder samtlige af Ordregivers enheder og institutioner. Herunder omfattes bl.a.:• 1 årlig tømning af ca. 20.500 rendestensbrønde i Kolding Kommune samt ad hoc opgaver forbundet med tømning af disse brønde. Udvalgte brønde skal tømmes 2 gange.• 2 årlige rensninger på udvalgte linjeafvandingssystemer, inklusiv tømning af tilhørende sandfang.• Enhver udkalds/ad hoc opgave forbundet med kloak –og slamsugningsarbejde, herunder tv-inspektionsopgaver af kloak, sugning af vand, spuling af dræn mv.
Kolding Kommune
Udbuddet vedrører udførelse af kloakspuling- og slamsugningsopgaver for hele Kolding Kommune, herunder samtlige af Ordregivers enheder og institutioner. Herunder omfattes bl.a.:• 1 årlig tømning af ca. 20.500 rendestensbrønde i Kolding Kommune samt ad hoc opgaver forbundet med tømning af disse brønde. Udvalgte brønde skal tømmes 2 gange.• 2 årlige rensninger på udvalgte linjeafvandingssystemer, inklusiv tømning af tilhørende sandfang.• Enhver udkalds/ad hoc opgave forbundet med kloak –og slamsugningsarbejde, herunder tv-inspektionsopgaver af kloak, sugning af vand, spuling af dræn mv.
Optioner på op til 2x12 måneder, med udløb senest d. 28.02.2029. Varsel om forlængelse skal sendes skriftligt af Ordregiver senest 6 måneder inden aftalens udløb.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal opfylde følgende mindstekrav til økonomisk og finansiel formåen, for at være egnet til at
afgive tilbud, jf. Udbudslovens § 142:
Tilbudsgiver skal have positiv egenkapital i seneste regnskabsår.
Tilbudsgiver skal opfylde følgende mindstekrav til teknisk og faglig formåen for at være egnet til at afgive tilbud, jf. Udbudslovens § 143:
Tilbudsgiver skal dokumentere 3 forskellige referencer. Følgende formkrav til disse referencer skal være
opfyldt for at blive godkendt som en reference efter dette afsnit:
Opgaverne udført for referencen, skal vedrøre eller have vedrørt de samme eller langt
overvejende de samme opgaver som er omfattet af dette udbud.
Referencen skal være en offentlig –eller et offentligretlig organ.
Hvis referencen er en igangværende aftale, skal aftalen have været i gang i mindst 6 måneder
regnet fra tilbudsfristen.
Hvis referencen er en afsluttet aftale, må den ikke være afsluttet for mere end 3 år siden, regnet
fra tilbudsfristen.
Referencen må ikke være Kolding Kommune eller et selskab som Kolding Kommune kontrollerer
mere end 50% af.
Aftalen med referencen skal have -eller have haft en samlet værdi på mindst DKK 2.000.000,00.
Ordregiver er forpligtet til at afvise et tilbud, såfremt ovenstående krav ikke er opfyldt.
Del IV: Procedure
Tilbuddene åbnes via Comdia.
Der vil ikke være adgang til at overvære åbning af tilbuddene.
Del VI: Supplerende oplysninger
Tilbudsgiver skal bekræfte, at denne ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i Udbudslovens §§ 134 a, 135, og 136 (se ESPD afsnit ”udelukkelse”).Tilbudsgiver skal herudover bekræfte, at denne ikke er omfattet af følgende frivillige udelukkelsesgrunde, jf. udbudslovens § 137 (se ESPD afsnit ”udelukkelse”):• Tilbudsgiver har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø-, social- eller arbejdsretlige område i henhold til EU-retten, national lovgivning, kollektive aftaler eller de miljø-, social- eller arbejdsretlige forpligtelser, der er nævnt i bilag X til Direktiv 2014/24/EU af 26. februar 2014 om offentlige udbud og ophævelse af direktiv 2004/18/EF, jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1.• Tilbudsgiver er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling eller lignende situation omfattet af Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2.• Tilbudsgiver har indgået aftale med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning, jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 3.• Tilbudsgiver væsentligt har misligholdt en tidligere indgået offentlig kontrakt og misligholdelsen har medført at kontrakten er blevet ophævet eller andre, lignende sanktioner er taget i brug overfor Tilbudsgiver, jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 4.• Tilbudsgiver uretmæssigt har forsøgt at påvirke Ordregiverens beslutningsproces, hvis Tilbudsgiver har fået fortrolige oplysninger der kan give dem uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren eller hvis Tilbudsgiver groft uagtsomt har givet vildledende oplysninger der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger vedrørende udelukkelse, vurdering af minimumskrav til egnethed, udvælgelse eller tildeling af kontrakten, jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 5.• Tilbudsgiveren har ubetalt forfalden gæld på under 100.000 kr. til offentlige myndigheder, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 6.Desuden er Ordregiver forpligtet til at udelukke enhver leverandør, som har en tilknytning til Rusland i strid med Forordning 833/2014, ændret ved Forordning 2022/576.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: http://www.klfu.dk
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf.lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens §2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.I andre situationer skal klage over udbud, jf.lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf.udbudslovens § 185, stk. 2.Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill - perioden, jf.lovens § 6, stk. 4.I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill - perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf.lovens § 12, stk. 1.Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: www.erhvervsstyrelsen.dk.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk