23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2022/S 246-712369
Offentliggjort
21.12.2022
Udbudstype
Udbud efter forhandling

Udbyder

Glostrup Varme A/S

Vindere

Glostrup Varme A/S - udbygning af fjernvarme i Glostrup E2

(28.06.2023)
Entreprenørfirmaet Nordkysten A/S
Pårupvej 183-185
3250 Gilleleje

Glostrup Varme A/S - udbygning af fjernvarme i Glostrup E2

(28.06.2023)
Zøllner A/S
Agernvej 4
3490 Kvistgård

Glostrup Varme A/S - udbygning af fjernvarme i Glostrup E2 og E3


Glostrup Varme A/S

Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed

Bygge- og anlægsarbejder

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/25/EU

Del I: Ordregivende enhed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Glostrup Varme A/S
CVR-nummer: 33043309
Postadresse: Ørnebjergvej 7
By: Glostrup
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2600
Land: Danmark
Kontaktperson: Sune Schmidt Jensen
E-mail: ssj@horten.dk
Telefon: +45 52344360
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/a04fbce4-49e3-47bb-a8ca-e291edddd29e/homepage
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/a04fbce4-49e3-47bb-a8ca-e291edddd29e/publicMaterial
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/a04fbce4-49e3-47bb-a8ca-e291edddd29e/homepage
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
Elektronisk kommunikation kræver anvendelse af værktøjer og anordninger, der ikke er almindeligt tilgængelige. Der er gratis, ubegrænset og fuld adgang til disse værktøjer og anordninger på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/a04fbce4-49e3-47bb-a8ca-e291edddd29e/homepage
I.6) Hovedaktivitet
Produktion, transport og distribution af gas og varme

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Glostrup Varme A/S - udbygning af fjernvarme i Glostrup E2 og E3

II.1.2) Hoved-CPV-kode
45000000 Bygge- og anlægsarbejder
II.1.3) Kontrakttype
Bygge- og anlægsarbejder
II.1.4) Kort beskrivelse:

På baggrund af Klimaaftalen har Glostrup Forsyning udarbejdet et projektforslag om udbygningen af fjernvarmenettet.

Glostrup Varme A/S (herefter "Bygherre") udbyder herved følgende to delkontrakter, som indgår i Projektet:

(i) Entreprise 2: Villakvarterer i Glostrup. 1.362 potentielle kunder, ca. 18 km hovedledning (9 udbygningsområder)

(ii) Entreprise 3: Villakvarterer primært i Ejby samt området mellem Hovedvejen og jernbanen. 1.229 potentielle kunder, ca. 19 km hovedledning (10 udbygningsområder)

De to delkontrakter udbydes i hovedentreprise. Der kan fremsendes ansøgning på en eller begge delkontrakter, ansøger kan prækvalificeres til en eller begge kontrakter, ligesom delkontrakterne i sidste ende kan tildeles samme eller forskellige tilbudsgivere.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 320 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
Der kan afgives bud på alle delaftaler
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Glostrup Varme A/S - udbygning af fjernvarme i Glostrup E2

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
09323000 Fjernvarme (indenbys)
09324000 Fjernvarme (mellembys)
44163120 Fjernvarmerørledninger
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK Danmark
Hovedudførelsessted:

Glostrup

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

På baggrund af Klimaaftalen har Glostrup Forsyning udarbejdet et projektforslag om udbygningen af fjernvarmenettet.

Projektforslaget dækker fire villaområder i Glostrup Kommune, hvilket omfatter ca. 2.700 enfamiliehuse, der i dag hovedsageligt opvarmes med naturgas og i mindre grad olie. Da bebyggelsen i villaområderne er så tæt og ligger nær nuværende fjernvarmeområder, er fjernvarme samfundsøkonomisk bedre end individuelle varmepumper. Den forventede samfundsøkonomiske gevinst er 60 mio. kr. sammenlignet med individuelle varmepumper og den samlede gevinst for lokalsamfundet er 38 mio. kr. Da fjernvarme vil fortrænge naturgas, forventes udbygningen samtidig at mindske CO2-udledningen med ca. 8.000 tons/år.

Glostrup Varme A/S (herefter "Bygherre") udbyder herved følgende to delkontrakter, som indgår i Projektet:

(i) Entreprise 2: Villakvarterer i Glostrup. 1.362 potentielle kunder, ca. 18 km hovedledning (9 udbygningsområder)

(ii) Entreprise 3: Villakvarterer primært i Ejby samt området mellem Hovedvejen og jernbanen. 1.229 potentielle kunder, ca. 19 km hovedledning (10 udbygningsområder)

De to delkontrakter udbydes i hovedentreprise. Der kan fremsendes ansøgning på en eller begge delkontrakter, ansøger kan prækvalificeres til en eller begge kontrakter, ligesom delkontrakterne i sidste ende kan tildeles samme eller forskellige tilbudsgivere. En tilbudsgiver, som er prækvalificeret til begge delkontrakter, og som afgiver tilbud på begge delkontrakter, kan i tilbuddet betinge sig, at tilbudsgiveren alene tildeles den ene delkontrakt, se afsnit 3 i udbudsbetingelserne.

Det oplyste sluttidspunkt for kontrakten er anslået og kan derfor variere.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 160 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Slut: 29/10/2027
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Hvis der på en delkontrakt modtages ansøgninger fra flere end fem egnede ansøgere, vil Bygherre udvælge de fem ansøgere, som inden for de seneste 5 år har mest erfaring med opgaver, som er sammenlignelige med den udbudte kontrakt, herunder erfaring med følgende opgaver:

(i) Fjernvarmearbejder,

(ii) Arbejde i villaområder,

(iii) Kundehåndtering i forbindelse med anlægsarbejder.

I forhold til udvælgelsen er antallet af referenceopgaver ikke afgørende for Bygherre, men derimod referenceopgavernes sammenlignelighed med den udbudte kontrakt, herunder i forhold til de ovenfornævnte opgaver. Ved udvælgelsen vil Bygherre medtage erfaring fra referenceopgaver, der er udført inden for de seneste 5 år regnet fra ansøgningsfristen. Med "udført" forstås, at referenceopgaven skal være afleveret inden for de seneste 5 år regnet fra ansøgningsfristens udløb.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Glostrup Varme A/S - udbygning af fjernvarme i Glostrup E3

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
09323000 Fjernvarme (indenbys)
09324000 Fjernvarme (mellembys)
44163120 Fjernvarmerørledninger
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK Danmark
Hovedudførelsessted:

Glostrup

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

På baggrund af Klimaaftalen har Glostrup Forsyning udarbejdet et projektforslag om udbygningen af fjernvarmenettet.

Projektforslaget dækker fire villaområder i Glostrup Kommune, hvilket omfatter ca. 2.700 enfamiliehuse, der i dag hovedsageligt opvarmes med naturgas og i mindre grad olie. Da bebyggelsen i villaområderne er så tæt og ligger nær nuværende fjernvarmeområder, er fjernvarme samfundsøkonomisk bedre end individuelle varmepumper. Den forventede samfundsøkonomiske gevinst er 60 mio. kr. sammenlignet med individuelle varmepumper og den samlede gevinst for lokalsamfundet er 38 mio. kr. Da fjernvarme vil fortrænge naturgas, forventes udbygningen samtidig at mindske CO2-udledningen med ca. 8.000 tons/år.

Glostrup Varme A/S (herefter "Bygherre") udbyder herved følgende to delkontrakter, som indgår i Projektet:

(i) Entreprise 2: Villakvarterer i Glostrup. 1.362 potentielle kunder, ca. 18 km hovedledning (9 udbygningsområder)

(ii) Entreprise 3: Villakvarterer primært i Ejby samt området mellem Hovedvejen og jernbanen. 1.229 potentielle kunder, ca. 19 km hovedledning (10 udbygningsområder)

De to delkontrakter udbydes i hovedentreprise. Der kan fremsendes ansøgning på en eller begge delkontrakter, ansøger kan prækvalificeres til en eller begge kontrakter, ligesom delkontrakterne i sidste ende kan tildeles samme eller forskellige tilbudsgivere. En tilbudsgiver, som er prækvalificeret til begge delkontrakter, og som afgiver tilbud på begge delkontrakter, kan i tilbuddet betinge sig, at tilbudsgiveren alene tildeles den ene delkontrakt, se afsnit 3 i udbudsbetingelserne.

Det oplyste sluttidspunkt for kontrakten er anslået og kan derfor variere.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 160 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Slut: 30/11/2027
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Hvis der på en delkontrakt modtages ansøgninger fra flere end fem egnede ansøgere, vil Bygherre udvælge de fem ansøgere, som inden for de seneste 5 år har mest erfaring med opgaver, som er sammenlignelige med den udbudte kontrakt, herunder erfaring med følgende opgaver:

(i) Fjernvarmearbejder,

(ii) Arbejde i villaområder,

(iii) Kundehåndtering i forbindelse med anlægsarbejder.

I forhold til udvælgelsen er antallet af referenceopgaver ikke afgørende for Bygherre, men derimod referenceopgavernes sammenlignelighed med den udbudte kontrakt, herunder i forhold til de ovenfornævnte opgaver. Ved udvælgelsen vil Bygherre medtage erfaring fra referenceopgaver, der er udført inden for de seneste 5 år regnet fra ansøgningsfristen. Med "udført" forstås, at referenceopgaven skal være afleveret inden for de seneste 5 år regnet fra ansøgningsfristens udløb.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

Ansøger skal som en del af prækvalifikationsansøgningen udfylde og aflevere standardformularen "Det fælles europæiske udbudsdokument" ("ESPD"). ESPD'et er en integreret funktion på udbudsplatformen.

ESPD'et fungerer som foreløbigt bevis for, at ansøger ikke er omfattet af en udelukkelsesgrund, samt som bevis for, at ansøger opfylder de fastsatte egnethedskrav og udvælgelseskriterier.

Ansøgere skal derfor udfylde og fremsende ESPD'et i overensstemmelse med Bygherres anvisninger i udbudsbekendtgørelsen, samt prækvalifikationsbetingelsernes afsnit 3.2-3.6.

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Ansøger skal i ESPD'et give oplysninger om følgende:

(i) Ansøgers nettoomsætning i det seneste afsluttede regnskabsår

(ii) Ansøgers egenkapital i det senest afsluttede regnskabsår

(iii) Ansøgers soliditetsgrad i det senest afsluttede regnskabsår

Med "senest afsluttet regnskabsår" menes det mest nylige regnskabsår, for hvilket der foreligger et godkendt regnskab.

Bemærk: Er ansøger et konsortium/lignende sammenslutning, eller baserer ansøger sig på andre enheders økonomiske eller finansielle kapacitet, skal der indgives særskilt ESPD for hver deltager i konsortiet/sammenslutningen, henholdsvis den støttende enhed.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Ansøger skal opfylde følgende mindstekrav:

(i) Ansøgers nettoomsætning i det senest afsluttede regnskabsår skal være minimum DKK 90 mio. kr. ekskl. moms.

(ii) Ansøgers egenkapital i det senest afsluttede regnskabsår skal være minimum DKK 20 mio. kr.

(iii) Ansøgers soliditetsgrad (100 x [egenkapital/aktiver]) i det senest afsluttede regnskabsår skal være minimum 25%.

Hvis ansøger er et konsortium eller anden sammenslutning af ansøgere, skal deltagerne i konsortiet/sammenslutningen tilsammen opfylde de økonomiske mindstekrav.

Særligt for soliditetsgrad bemærkes, at der for konsortier udregnes en samlet (fælles) soliditetsgrad, som skal opfylde mindstekravet. Den samlede soliditetsgrad baseres på (i) totalen af konsortiedeltagernes egenkapital og (ii) totalen af konsortiedeltagernes aktiver i det senest afsluttede regnskabsår. For et konsortium bestående af Konsortiedeltager 1 og Konsortiedeltager 2 ser beregningsformen således ud:

Soliditetsgrad = 100x [Egenkapital for Konsortiedeltager 1] + [Egenkapital for Konsortiedeltager 2]

[Aktiver for Konsortiedeltager 1] + [Aktiver for Konsortiedeltager 2]

Tilsvarende beregningsmetode bruges, hvis ansøger baserer sig på andre enheders økonomiske og finansielle kapacitet for at opfylde mindstekravet (støttende enheder).

Vindende tilbudsgiver skal på anmodning (ikke som en del af prækvalifikationsansøgningen) fremsende tilbudsgivers seneste godkendte årsregnskab eller revisorpåtegnet erklæring om de efterspurgte økonomiske nøgletal, såfremt Bygherre ikke kan tilgå disse oplysninger på et offentligt tilgængeligt sted (virk.dk, tilbudsgivers egen hjemmeside eller lignende).

For tilbudsgivere, som baserer sig på andre enheders kapacitet, gælder endvidere, at tilbudsgiver som en del af dokumentationen skal fremlægge en støtteerklæring eller tilsvarende dokumentation, som godtgør, at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for tilbudsgiveren. Hvis en tilbudsgiver beror sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen, jf. foranstående, skal denne enhed påtage sig solidarisk at hæfte for tilbudsgivers forpligtelser under den udbudte kontrakt.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Ansøger skal i ESPD'et give oplysninger om følgende:

(i) De betydeligste tilsvarende eller lignende opgaver, ansøger har udført i løbet af de sidste 5 år, gerne med angivelse af følgende (referenceliste):

(ii) Omtrentligt kontraktbeløb

(iii) Beskrivelse af arbejderne/opgaverne

(iiii) Tidspunkt og varighed for opgaven/længden af projektet

(iiiii) Navn på den offentlige eller private modtager, samt eventuel kontaktperson, som Bygherre har mulighed for at kontakte. Bygherre forbeholder sig at kontakte den anførte kontaktperson for at få bekræftet omfanget af referenceopgaven.

Med "udført" forstås, at referenceopgaven skal være afleveret inden for de seneste 5 år regnet fra ansøgningsfristens udløb.

Ansøger opfordres til at sikre, at beskrivelsen af referenceopgaverne er fyldestgørende i forhold til det arbejde, som er udført. Samtidig opfordres ansøger til at detaljere referencebeskrivelsen i forhold til de elementer, som indgår i Bygherres udvælgelse, dvs. sammenligneligheden i forhold til den udbudte kontrakt, herunder følgende, jf. prækvalifikationsbetingelsernes afsnit 3.6:

(i) Fjernvarmearbejder,

(ii) Arbejde i villaområder,

(iii) Kundehåndtering i forbindelse med anlægsarbejder.

Ansøger kan maksimalt give 6 referencer. Ved "reference" (eller "referenceopgave") forstås et konkret projekt/en konkret opgave, som ansøger har udført. I et løbende samarbejdsforhold vil hvert konkrete projekt således tælle som 1 reference. Tilsvarende vil forskellige opgaver udført under den samme rammeaftale tælle for flere referencer – hvis fx ansøger under en rammeaftale har udført 2 projekter/opgaver, tæller disse for 2 referencer.

Hvis ansøgningen indeholder flere end 6 referencer, vil Bygherre i vurderingen af ansøgningen alene tage de 6 førstnævnte referencer i betragtning. Ansøger opfordres til at nummerere sine referencer.

Ansøgerne kan vedlægge referencerne som bilag til ESPD'et. For at give Bygherre det bedste overblik over indholdet af referencer opfordres ansøgerne til at anvende den struktur, som fremgår af bilag B1. Ansøgerne er også meget velkomne til at anvende bilag B1 – evt. som supplement til den øvrige referencebeskrivelse, som indgår i ansøgningen.

Er ansøger et konsortium/lignende sammenslutning eller baserer ansøger sig på andre enheders tekniske eller faglige kapacitet (f.eks. underleverandører), skal der indgives særskilt ESPD for hver deltager i konsortiet/sammenslutningen/underleverandøren. Begrænsningen på antal referencer gælder for ansøgningen som helhed, dvs. at Bygherre ved en ansøgning fra et konsortium eller en ansøger, der baserer sig på underleverandører, også 'kun' vil tage de 6 førstnævnte referencer i betragtning. Ansøger opfordres til at nummerere sine referencer.

Referencelisten i ESPD'et, se ovenfor, anses af Bygherre for at være den endelige dokumentation for vindende tilbudsgivers tekniske og faglige formåen. Såfremt vindende tilbudsgiver baserer sig på andre enheders kapacitet, vil vindende tilbudsgiver blive bedt om at fremlægge støtteerklæring eller tilsvarende dokumentation, som godtgør, at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for tilbudsgiver.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Bygherre stiller ikke mindstekrav til ansøgernes tekniske og faglige formåen, men inddrager denne i udvælgelsen blandt flere egnede ansøgere, se prækvalifikationsbetingelsernes afsnit 3.6.

III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Kontrakten indeholder bl.a. (i) krav om sikkerhedsstillelse, (ii) arbejdsklausul, (iii) krav om beskæftigelse af personer under oplæring. Entreprenørens vederlag forfalder til betaling månedsvist efter udført arbejde (afregning efter mængder/stade).

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Forhandlingsprocedure med forudgående indkaldelse af tilbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 17/01/2023
Tidspunkt: 10:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
Dato: 19/01/2023
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 3 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

Bygherre forbeholder sig at træffe tildelingsbeslutning på grundlag af de indledende tilbud. Det er således ikke givet, at Bygherre vil indlede forhandlinger og aktiviteterne knyttet til forhandling er derfor markeret med rødt i tidsplanen. Bygherre kan vælge at tildele på baggrund af de indledende tilbud på én delkontrakt og indlede forhandlinger på den anden delkontrakt. Såfremt Bygherre gør brug af muligheden for at træffe tildelingsbeslutning på grundlag af de indledende tilbud, rykkes tidsplanen frem, idet den tid, som er afsat til forhandlingsmøder og indhentning af revideret/endeligt tilbud, i så fald udnyttes til evaluering, indhentning af dokumentation og underretning om tildelingsbeslutning.

Bygherre forbeholder sig i hver tilbudsrunde at foretage shortlisting, dvs. udvælge et antal tilbud/tilbudsgivere, som kan fortsætte i udbuddet (dvs. i forhandlingsforløbet). Det tidligste tidspunkt for Bygherres shortlisting er efter modtagelse af de indledende tilbud. Shortlisting foretages på baggrund af en evaluering af tilbuddene i overensstemmelse med de offentliggjorte tildelings- og underkriterier. Bygherre vil som minimum shortliste tre tilbud (på hver delkontrakt) i hver runde.

Forud for tildelingsbeslutningen vil den tilbudsgiver, som står til at blive tildelt en delkontrakt, blive bedt om at fremsende dokumentation for de forhold, som tilbudsgiver har erklæret i ESPD'et. Samtidig vil tilbudsgiver blive bedt om at fremsende et forhåndstilsagn fra sikkerhedsstiller om, at denne vil stille sikkerhed i overensstemmelse med den udbudte kontrakt. Tildelingsbeslutning træffes først, når tilbudsgiver har fremsendt den efterspurgte dokumentation.

Ansøgere, der befinder sig i en obligatorisk udelukkelsesgrund, jf. udbudslovens §§ 135-136, vil blive udelukket fra deltagelse og vil ikke komme i betragtning til den udbudte kontrakt, medmindre ansøgeren fremlægger tilstrækkelig dokumentation for at være pålidelig, jf. udbudslovens § 138.

Tilsvarende vil ansøgere, som befinder sig i en af de frivillige udelukkelsesgrunde nævnt i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. (1)-(6) blive udelukket fra deltagelse og vil ikke komme i betragtning til den udbudte kontrakt, medmindre ansøgeren fremlægger tilstrækkelig dokumentation for at være pålidelig, jf. udbudslovens § 138.

Vindende tilbudsgiver skal på anmodning (ikke som en del af prækvalifikationsansøgningen) fremsende serviceattest (danske virksomheder) eller tilsvarende dokumentation (udenlandske virksomheder/udenlandske ledelsesmedlemmer) som dokumentation for, at tilbudsgiveren ikke befinder sig i en af de ovenfor refererede udelukkelsesgrunde.

Bygherre vil acceptere serviceattester, som er udstedt efter 1. marts 2023.

For god ordens skyld bemærkes i denne sammenhæng: I medfør af udbudslovens § 134 a skal bygherre udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikke-samarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO’s Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land. Bygherre vil påse udelukkelsesgrundens fravær forud for tildelingsbeslutningen.

Bygherre udbetaler ikke vederlag til tilbudsgiverne for deltagelse i udbudsprocessen.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
16/12/2022

Send til en kollega

0.063