Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?pid=349259&b=koege
Udbyder
Køge Kommune
Vindere
Delaftale 1: Køge Nord station vest med flere
(31.07.2023)
EWII A/S
Kokbjerg 30
6000 Kolding
Delaftale 1: Køge Nord station vest med flere
(31.07.2023)
EWII A/S
Kokbjerg 30
6000 Kolding
Genudbud - etablering og drift af ladestandere til el-biler i Køge Kommune
Køge Kommune
Koncessionsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed/enhed
CVR-nummer: 29189374
Postadresse: Torvet 1
By: Køge
NUTS-kode: DK021 Østsjælland
Postnummer: 4600
Land: Danmark
Kontaktperson: Torben Bjerre
E-mail: torben.bjerre@koege.dk
Telefon: +45 56676899
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.koege.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/193822
Del II: Genstand
Genudbud - etablering og drift af ladestandere til el-biler i Køge Kommune
Køge Kommune har vedtaget en ladestanderstrategi for 2022-2026, der angiver at Køge Kommune skal medvirke til opstilling af ladestandere til opladning af el-biler, på udvalgte steder i Køge Kommune. Det er intentionen at laderstanderne skal være offentlig tilgængelige. Ladestanderstrategien er et resultat af nationale krav om opsætning af ladestandere, hvor borgerne i Køge Kommune derudover har deltaget i en offentlig høring, med forslag til placering af yderligere ladestandere. Nærværende koncessionsbetingelser er en del af ladestanderstrategien. Operatører på området opfordres til at afgive tilbud, jf. udbudsbetingelserne. udbuddet gennemføres i henhold til koncessionsdirektivet 2014/23/EU af 26. februar 2014 om tildeling af koncessionskontrakter og BEK nr. 1625 af 15. december 2015 om tildeling af koncessionskontrakter.
Delaftale 1: Køge Nord station vest med flere
Køge Kommune
Denne delaftale omfatter 6 lejearealer hvor der, jf. udbudsbetingelserne kan opstilles ladestandere i Køge Kommune
Delaftale 2: Køge Nord station øst med flere
Køge Kommune
Denne delkontrakt omfatter 6 lejearealer hvor der, jf. udbudsbetingelserne kan opstilles ladestandere i Køge Kommune
Delaftale 3: Køge Idrætspark med flere
Køge Kommune
Denne delkontrakt omfatter 7 lejearealer, hvor der, jf. udbudsbetingelserne kan opstilles ladestandere i Køge Kommune.
Delaftale 4: Ølby station med flere
Køge Kommune
Denne delkontrakt omfatter 8 lejearealer, hvor der, jf. udbudsbetingelserne kan opstilles ladestandere i Køge Kommune.
Delaftale 5: P-plads Østre Banevej med flere
Køge Kommune
Denne delkontrakt omfatter 7 lejearealer, hvor der jf. udbudsbetingelserne kan opstilles ladestandere i Køge Kommune
Delaftale 6: Køge Marina med flere
4600 Køge
Denne delkontrakt omfatter 7 lejearealer, hvor der, jf. udbudsbetingelserne kan opstilles ladestandere i Køge Kommune
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal bekræfte, at Tilbudsgiver ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135 og § 136 (se ESPDs afsnit: ”Udelukkelse”).
Tilbudsgiver skal derudover bekræfte, at Tilbudsgiver ikke er omfattet af følgende frivillige udelukkelsesgrunde, jf. udbudslovens § 137 (se ESPDs afsnit: ”Udelukkelse”):
• Tilbudsgiveren har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø-, social- eller
arbejdsretlige område, jf. udbudslovens § 137, stk. 1 nr. 1
• Tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller
likvidationsbehandling eller lignende, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2
Tilbudsgiver skal afgive oplysning herom i ESPDs afsnit: ”Udvælgelse”.
Vindende Tilbudsgiver vil blive bedt om at fremsende dokumentation i form af en serviceattest eller tilsvarende af en national myndighed udstedt attest. Denne dokumentation maksimalt være udstedt 6 måneder før tilbudsfristen.
Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav til økonomisk og finansiel formåen, jf. udbudslovens § 142:
• Tilbudsgiver skal oplyse sin egenkapital for de tre seneste regnskabsår, hvor egenkapitalen for de tre seneste regnskabsår skal være positiv.
Tilbudsgiver skal afgive oplysning herom i ESPDs afsnit: ”Udvælgelse”
Vindende Tilbudsgiver vil blive anmodet om at fremsende dokumentation i form af de tre seneste reviderede regnskaber.
Nystartede virksomheder skal på anden måde godtgøre deres økonomiske og faglige formåen. Ordregiver vil foretage en konkret vurdering i forhold om Tilbudsgiver har redegjort tilstrækkeligt for deres økonomiske og faglige formåen i forhold til Tilbudsgiver er egnet.
Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav til teknisk og faglig formåen, jf. udbudslovens § 143:
Tilbudsgiver bedes angive tre referencer, der er underlagt følge betingelser, for at blive erklæret egnet skal alle betingelser være opfyldt:
• Hver reference skal indeholde minimum 10 ladestandere
• Hver reference skal være i drift og driftes af Tilbudsgiver
• Tilbudsgiver skal fremlægge dokumentation for at Tilbudsgiver har og opretholder en for branchen sædvanlig produkt- og ansvarsforsikring. Dækningen skal som minimum være 5 mio. kr.
Tilbudsgiver skal afgive oplysning herom i ESPDs afsnit: ”Udvælgelse”.
Ordregiver forbeholder sig ret til at kontakte de angivne referencer.
Som dokumentation skal den vindende Tilbudsgiver fremsende en oversigt over referencerne og en kopi af en forsikringspolice.
Fremgår af koncessionsbetingelserne og tilhørende bilag
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v., gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk