Del I: Ordregivende myndighed
I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)
Arwos
Forsyningvejen 2
Att: Lone Bomberg Andersen
6200 Aabenraa
DANMARK
Telefon: +45 76930000
Mailadresse: lba@arwos.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.arwos.dk
Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Arwos
Forsyningsvejen 2
Att: Lone Bomberg Andersen
6200 Aabenraa
DANMARK
Telefon: +45 76930000
Mailadresse: lba@arwos.dk
Internetadresse: http://www.arwos.dk
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Arwos
Forsyningsvejen 2
Att: Lone Bomberg Andersen
6200 Aabenraa
DANMARK
Telefon: +45 76930000
Mailadresse: lba@arwos.dk
Internetadresse: http://www.arwos.dk
I.2) Type ordregivende myndighed
Andet: forsyningsvirksomhed
I.3) Hovedaktivitet
Andet: spildevandsforsyning
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej
Del II: Kontraktens genstand
II.1) Beskrivelse
II.1.1) Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
EU-udbud af Slamsugerarbejder for Arwos Spildevand A/S.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 16: Kloakering og affaldsbortskaffelse; rensning og lignende tjenesteydelser
NUTS-kode DK032
II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører udarbejdelse af en rammeaftale
II.1.4) Oplysninger om rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør
Rammeaftalens varighed
Varighed i år: 4
Anslået samlet værdi af indkøbene i hele rammeaftalens løbetid
Anslået værdi eksklusive moms: 4 000 000 DKK
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Slamsugerarbejde for Arwos Spildevand A/S. Kontrakten omfatter slamsugeropgaver på Arwos ledningsnet, renseanlæg og pumpestationer, samt Arwos del af stikledninger i henhold til udbudsmateriale. Udbudsmateriale kan hentes hjemmesiden www.arwos.dk, under fanen udbud.
II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.1.8) Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej
II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
Den samlede mængde inkl. forlængelse er skønnet til 4 000 000 DKK.
Anslået værdi eksklusive moms: 4 000 000 DKK
II.2.2) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.3) Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 3
Hvis der er tale om indkøbs- eller tjenesteydelseskontrakter, der kan forlænges: anslået tidsramme for efterfølgende kontakter:
måneder: 36 (fra tildeling af kontrakten)
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Varighed i måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten)
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
I forbindelse med kontraktindgåelse, skal der stilles sikkerhedsgaranti på 100 000 DKK. Nærmere betingelser fremgår af udbudsmaterialet.
III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
Fremgår af udbudsmateriale.
III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
III.1.4) Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: ja
Beskrivelse af de særlige vilkår: Fremgår af udbudsmaterialet.
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Fremgår af udbudsmaterialet. Udbudsmaterialet kan hentes på Arwos hjemmeside, www.arwos.dk under udbud.
III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Fremgår af udbudsmaterialet.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Fremgår af udbudsmaterialet.
III.2.3) Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
Fremgår af udbudsmaterialet.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Fremgår af udbudsmaterialet.
III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession: ja
Henvisning til den relevante lov eller administrative bestemmelse: Fremgår af udbudsmaterialet.
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
Juridiske personer bør anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen: nej
Del IV: Procedure
IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Offentlig
IV.1.2) Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
IV.1.3) Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Laveste pris
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
EU-udbud af slamsugerarbejde for Arwos Spildevand A/S
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
Frist for modtagelse af anmodninger om dokumenter eller for adgang til dokumenter: 31.3.2016 - 13:00
Skal der betales for dokumenterne?: nej
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
31.3.2016 - 13:00
IV.3.5) Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
IV.3.6) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.7) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.3.8) Åbning af bud
Dato: 31.3.2016 - 13:00
Sted:
Arwos, Forsyningsvejen 2, 6200 Aabenraa, Danmark.
Der må være personer til stede under åbningen af bud: ja
Yderligere oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud: De indkomne tilbud åbnes under overværelse af de bydende som måtte ønske det.
Del VI: Supplerende oplysninger
VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: ja
Skønnet tidspunkt for offentliggørelse af yderligere bekendtgørelser: 1. kvartal 2019.
VI.2) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3) Yderligere oplysninger
Spørgsmål til udbudsmaterialet rettes på mail til Lindy Biel, lbie@arwos.dk.
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk
VI.4.2) Indgivelse af klager
VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager
Klagenævnet
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
25.2.2016