Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=350684&B=HOLBAEK
Udbyder
Holbæk Kommune
Vindere
Nærvarme, Svinninge og Gislinge
(19.09.2023)
Best Green Erhverv A/S
Banegårdsgade 2
8700 Horsens
Nærvarme, Svinninge og Gislinge
Holbæk Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29189447
Postadresse: Kanalstræde 2
By: Holbæk
NUTS-kode: DK022 Vest- og Sydsjælland
Postnummer: 4300
Land: Danmark
Kontaktperson: Claus Lundegaard
E-mail: clal@holb.dk
Telefon: +45 72368753
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://holbaek.dk/
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/193097
Del II: Genstand
Nærvarme, Svinninge og Gislinge
Udbuddet vedrører levering af nærvarme for en aftalt periode på en række af Holbæk lokationer i Svinninge og Gislinge området. Lokationer spænder lige fra skoler og haller til ældreboliger med forskellige varme behov. For nærmere beskrivelse af de udbudte ydelser, herunder de krav, ydelserne skal opfylde, henvises til kravspecifikationen (bilag 2) og underbilag samt tilbudslisten (bilag 3), samt eventuelle rettelser og besvarelse af spørgsmål.
Oplyste værdi i afsnit II.1.5 Anslået værdi er ordregiver projektering baseret på visse usikkerheder og derfor ikke garanteret værdi.
Holbæk Kommune
Udbuddet vedrører levering af nærvarme for en aftalt periode på en række af Holbæk lokationer i Svinninge og Gislinge området. Lokationer spænder lige fra skoler og haller til ældreboliger med forskellige varme behov. For nærmere beskrivelse af de udbudte ydelser, herunder de krav, ydelserne skal opfylde, henvises til udbudsmaterialet herunder kravspecifikationen (bilag 2) og underbilag samt tilbudslisten (bilag 3), samt eventuelle rettelser og besvarelse af spørgsmål.
.
Tilbudsgiver skal inden frist jf. tidsplanen i udbudsbetingelserne afsnit 4 give besked om, tilbudsgiver ønsker at deltage i besigtigelsen. På baggrund af indmeldinger udarbejdes en plan for besigtigelsen og tidspunkter oplyses.
Hvert enkelt lokation kan forlænges ved accept fra leverandør i nærmere aftalte perioder.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens §§ 135, stk. 1 til 3, 134a og 136 (se ESPDs afsnit: ”Udelukkelse”).
Tilbudsgiver skal derudover bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af følgende frivillige
udelukkelsesgrunde, jf. udbudslovens § 137 (se ESPDs afsnit: ”Udelukkelse”):
• Tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling eller lignende, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2
• Tilbudsgiveren har ubetalt forfalden gæld under 100.000 kr. til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til dansk lovgivning eller lovgivning i det land, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 7.
Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav til økonomisk og finansiel formåen, jf. udbudslovens § 142:
Tilbudsgiver skal i det seneste 3 regnskabsår have en positiv soliditetsgrad på minimum 30%.
Såfremt tilbudsgiver er et konsortium, eller såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders/virksomheders økonomiske og finansielle formåen, skal kravet være opfyldt af alle i konsortiet eller for tilbudsgiver og de enheder/virksomheder, som tilbudsgiver baserer sig på.
Tilbudsgiver skal afgive oplysning herom i ESPDs afsnit: ”Udvælgelse”.
Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav til teknisk og faglig formåen, jf. udbudslovens § 143:
Tilbudsgiver skal som minimum have 5 referencer som vedrører levering af Nærvarme til Erhvervs- og offentlige kunder. Gældende for referencerne er at:
• leverancen/ydelsen er sammenlignelig med den i udbuddet efterspurgte ydelse.
• leverancen/ydelsen er igangværende eller afsluttet indenfor de sidste 3 år.
Ved sammenlignelige referencer forstås lignende Nærvarmekontrakter med en eller flere lokationer.
Tilbudsgiver skal afgive oplysning herom i ESPDs afsnit: ”Udvælgelse”.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Udelukkelse pga. russisk ejerskab
Der kan ikke tildeles kontrakt til følgende virksomheder, jf. Rådets forordning (EU) 2022/576 af 8. april 2022 om ændring af forordning (EU) nr. 833/2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine:
• russiske statsborgere eller fysiske eller juridiske personer, enheder eller organer, der er etableret i Rusland
• juridiske personer, enheder eller organer, hvoraf en enhed som omhandlet i nærværende stykke litra a) direkte eller indirekte ejer over 50 %, eller
• fysiske eller juridiske personer, enheder eller organer, der handler på vegne af eller efter anvisning fra en enhed som beskrevet ovenfor.
.
Sammenslutninger (herunder konsortier)
Afgives ansøgning af en sammenslutning af virksomheder (herunder som konsortium), afgives de krævede egnethedsoplysninger for hver deltager i konsortiet i særskilte ESPD for hver konsortiedeltager. Sammenslutninger hæfter solidarisk, direkte og ubetinget. Konsortiedeltagerne bør i ESPD’et angive en fælles befuldmægtiget. Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen være konsortiets samlede egnethed, der vurderes, medmindre andet konkret måtte være anført.
.
Tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen
Hvis tilbudsgiver – under henvisning til udbudslovens § 144, stk. 1 ¬- baserer sig på andre enheders finansielle og økonomiske formåen og/eller tekniske og/eller faglige formåen, skal de krævede oplysninger afgives for samtlige enheder.
Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen være konstellationens samlede egnethed, der vurderes.
Kravene vedrørende egnethed og udelukkelsesgrunde i punkt 7 gælder ligeledes for støttende virksomheder. Tilbudsgiver skal derfor i sin ESPD udfylde oplysninger om egnethed og udelukkelsesgrund for hver af de støttende virksomheder, jf. § 148, stk. 2, nr. 1.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v., gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk