23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2023/S 025-067758
Offentliggjort
03.02.2023
Udbudstype
Begrænset udbud

Udbyder

Forsyning Helsingør

Klimatilpasning område 10 opstrøms Helsingør


Forsyning Helsingør

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Forsyning Helsingør
CVR-nummer: 25165160
Postadresse: Energivej 25
By: Helsingør
NUTS-kode: DK013 Nordsjælland
Postnummer: 3000
Land: Danmark
Kontaktperson: Saja Aziz
E-mail: saz@fh.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.fh.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/328776
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=352226&B=NORDKOB
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=352226&B=NORDKOB
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Offentligretligt organ
I.5) Hovedaktivitet
Anden aktivitet: Forsyningsselskab

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Klimatilpasning område 10 opstrøms Helsingør

Sagsnr.: 6223
II.1.2) Hoved-CPV-kode
90490000 Rådgivning i forbindelse med kloakundersøgelser og spildevandsbehandling
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

På baggrund af det arbejde, der tidligere er foretaget – herunder analyser, vurderinger, beslutninger og anlæg – ønskes nærværende projekt at levere den resterende planlægningsindsats, der gør det muligt for Forsyning Helsingør at iværksætte anlægsudbud. Projektet forventes derfor levere projektfaser i henhold til FRIs ydelsesbeskrivelse for anlæg 2019 (YBA 2019), herunder anlægsprogram, dispositionsforslag, projektforslag, myndighedsprojekt og udbudsprojekt.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 3 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK013 Nordsjælland
NUTS-kode: DK Danmark
Hovedudførelsessted:

Helsingør

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

I 2017 gennemførte ordregiver en risikoanalyse for hele kommunen, der kortlægger skadesrisiko i forbindelse med forventet ekstrem nedbør under klimaforandring. Bykernen i Helsingør Centrum er udpeget som det vigtigste område. For at klimatilpasse bykernen, samt reducere overløb fra fælleskloak til Helsingør Havn, skal tilløbet fra opstrøms regnoplande reduceres med 40 procent. RAMBOLL færdiggjorde i 2022 et dispositionsforslag vedrørende klimatilpasning i 11 opstrøms regnoplande, beliggende nord og vest for Helsingør Centrum. Dispositionsforslaget viser, at området ved Tretorn, herefter område 10, bør klimatilpasses først. Grundet nyt boligbyggeri på området ved Tretorn, det nye Kronborg Strandby, vurderede Forsyning Helsingør i 2019, hvordan berørte regnvandsledninger på Tretorngrunden kan omlægges med udløb til Øresund. Man besluttede at etablere en ny havvandsledning nord for Nordhavn i tilknytning til området ved Tretorn, og samtidig bibeholde det eksisterende udløbspunkt i den østlige del af Nordhavn. Arbejdet blev opdelt i seks etaper, hvoraf de første to er udført, da disse retter sig mod ledningsomlægning på selve området, hvor Kronborg Strandby er opført. De resterende etaper er endnu ikke påbegyndt. Formålet med nærværende projekt er at udarbejde et anlægsprogram, dispositionsforslag, projektforslag, myndighedsprojekt og udbudsprojekt vedrørende klimatilpasning af område 10, inklusive den påbegyndte omlægning og udbygning af regnvandsledninger ved Kronborg Strandby med planlagte udløb til Øresund.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 3 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 30
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 5
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

Fremgår i udbudsmaterialet

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Fremgår i udbudsmaterialet

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse
Krav om at anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre kontrakten

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Begrænset udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: nej
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 06/03/2023
Tidspunkt: 23:59
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
Dato: 27/03/2023
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 3 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

De præcise frister for klage følger af § 7 i lov om Klagenævnet for Udbud:

En virksomheds klage over ikke at være blevet udvalgt, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen.

Øvrige klager skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
31/01/2023

Send til en kollega

0.047