Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=352700&B=SIRIUS
Udbyder
Vestegnens Kraftvarmeselskab I/S
Vindere
Service/revision af dampturbine inkl. generator
(02.06.2023)
Siemens Energy A/S
Borupvang 9
2750 Ballerup
Service/revision af dampturbine inkl. generator
Vestegnens Kraftvarmeselskab I/S
Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende enhed
CVR-nummer: 69330428
Postadresse: Roskildevej 175
By: Albertslund
NUTS-kode: DK02 Sjælland
Postnummer: 2620
Land: Danmark
Kontaktperson: Christian Holler Pedersen
E-mail: cnp@siriusadvokater.dk
Telefon: +45 88888549
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.veks.dk/
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/436165
Del II: Genstand
Service/revision af dampturbine inkl. generator
EU udbud for Vestegnens Kraftvarmeselskab I/S (”VEKS”) vedrørende udførelse af Major Overhaul-vedligeholdsydelser for VEKS' dampturbine inkl. generator placeret hos Køge Kraftvarmeværk.
Sjælland
Vestegnens Kraftvarmeselskab I/S (”VEKS”) udbyder en kontrakt om udførelse af service/revision af dampturbine inkl. generator placeret hos Køge Kraftvarmeværk. Turbinen og generatoren er bygget i 1997 og der foretages årligt mindre planlagte og havaribaserede vedligehold heraf. For at sikre en fortsat pålidelig, sikker og effektiv drift af turbinen og generatoren, skal der foretages et Major Overhaul, som er det største enkeltstående vedligehold, som udføres på turbiner. Ved nærværende udbud ønsker VEKS at få foretaget et Major Overhaul på både turbinedelen og generatordelen.
I grove træk udføres der følgende ved et Major Overhaul, for så vidt angår begge dele:
- Adskillelse af turbine, generator og hjælpeudstyr
- Evt. forsendelse af dele til værksted hos leverandør
- Gennemførsel af inspektion og foretagelse af tests i uren tilstand og herefter igen efter rengøring af dele
- Tilstandskontrol af turbinen i forhold til at kunne bestemme den fremtidige levetid
- Afbalancering af turbinerotor
- Skift af evt. slidte reservedele
- Evt. forsendelse af dele til Køge Kraftvarmeværk
- Samling af alle dele, foretagelse af relevante målinger og idriftsættelse
For en mere detaljeret beskrivelse af omfanget af de efterspurgte ydelser i dette udbud henvises der til udbudsmaterialets Bilag 1 "Behovsopgørelse".
For en detaljeret beskrivelse af betingelserne vedrørende nærværende udbud henvises der til udbudsbetingelserne, inklusiv bilag.
Ordregiver vil ved vurderingen af hvilke ansøgere, som skal prækvalificeres, lægge vægt på følgende forhold vedrørende teknisk og faglig formåen, som indgår i vurderingen med samme vægt:
- I hvor høj grad referencerne er sammenlignelig med den udbudte kontrakt
- Referencernes størrelse, omfang og kompleksitet
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Der henvises til bilag 1.
Der henvises til bilag 1.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Deltagelse kan kun ske elektronisk via det anvendte elektroniske udbudssystem jf. punkt I.3). For at få adgang til udbudsmaterialet, skal ansøger registrere sig som bruger.
Såfremt ansøgningen indeholder flere udgaver (versioner) af det samme dokument, vil den seneste uploadede udgave være den gældende.
Al kommunikation i forbindelse med udbudsproceduren, herunder spørgsmål og svar, skal ske via systemet.
Interesserede bedes holde sig orienteret via det elektroniske udbudssystem.
Ansøger skal som sin ansøgning indgive et ESPD som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3, nævnte forhold. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium), skal der indgives et særskilt ESPD for hver af de deltagende økonomiske aktører. Såfremt ansøgeren baserer sig på andre enheders formåen, skal der indgives et ESPD for hver af de enheder, som denne baserer sig på.
Ansøgeren kan i dette udbud basere sig på andre aktørers tekniske- og/eller økonomiske kapacitet for at opfylde de egnethedskrav, der er anført i punkt III.1.2) og III.1.3), herunder til brug for udvælgelsen, jf. punkt II.2.9). Den/de aktør(er), der stiller sin tekniske- og/eller økonomiske kapacitet til rådighed for ansøgeren, skal underskrive en støtteerklæring. Skabelonen fremgår som bilag til udbudsbetingelserne.
Ansøgeren vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren er omfattet af de i udbudslovens §§ 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde, samt udelukkelsesgrundene anført i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1 og 2, medmindre ansøger har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138.
Yderligere oplysninger:
Der afholdes et besigtigelsesmøde den 14. februar 2023 kl. 13-14. Af hensyn til den praktiske planlægning af mødet bedes interesserede senest den 10. februar 2023 kl. 17:00 tilmelde sig med angivelse af antal deltagere, navne og titler.
Ordregiver forventer at afholde forhandlingsmøderne på de dage, som er angivet i udbudsbetingelserne, afsnit 7. Formålet med forhandlingerne er at præcisere og forhandle de indledende tilbud, så de optimeres i forhold til Ordregivers behov. Endvidere er det formålet at forøge alle parters forståelse for den udbudte opgaves omfang, udfordringer og vilkår.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v., gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk