Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/98700b0f-02b0-4be0-b59b-9879c636fa06/publicMaterial
Udbyder
Gladsaxe Kommune
Vindere
(05.06.2023)
Preben O. Nielsen
Hjorteengen 2
2750 Ballerup
Udbud - renholdelse af kørebaner
Gladsaxe Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 62761113
Postadresse: Rådhus Allé 7
By: Søborg
NUTS-kode: DK012 Københavns omegn
Postnummer: 2860
Land: Danmark
Kontaktperson: Erling Kristiansen
E-mail: erkr@moe.dk
Telefon: +45 27236316
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/98700b0f-02b0-4be0-b59b-9879c636fa06/homepage
Del II: Genstand
Udbud - renholdelse af kørebaner
Opgaven omfatter renhold af kørebaner i Gladsaxe Kommune
Gladsaxe Kommune
Fejning på gennemgående veje: ca. 81 km kantsten
Fejning på øvrige veje: ca. 247 km kantsten
Fejning langs midterrabatter og refuger: ca. 23 km kantsten
Fejning af 285 bump, fejbar med fejemaskine
Fejning af 95 bump hvor fejning skal suppleres med spuling
Fejning af 7 bump m. steler hvor kommunen forlods fejer arealer, der ikke kan maskinfejes
Forlængelse med op til 2 gange 1 år
Forlængelse af kontraktens varighed med op til 2 år skal ske skriftligt senest 6 måneder før udløb af den aftalte kontraktperiode
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal give oplysninger om grunde vedrørende straffedomme, grunde, der vedrører skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger samt grunde, der vedrører interessekonflikter, konkurrencefordrejning og urigtige oplysninger.
Tilbudsgiver skal afgive oplysning herom i ESPD afsnit III; "Udelukkelsesgrunde".
Tilbudsgiver skal desuden bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af en obligatorisk udelukkelsesgrund i udbudslovens § 135-§ 136.
Derudover er Tilbudsgiver udelukket fra at deltage i udbuddet, hvis Tilbudsgiver er omfattet de frivillige udelukkelsesgrunde nævnt i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1-6. For så vidt angår udelukkelsesgrunden i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 3, er anvendelsen begrænset til de tilfælde, hvor ansøger eller Tilbudsgiver har begået handlinger, der har ført til domfældelse for overtrædelse af gældende skattelovgivning inden for det område, hvor virksomheden udøver sit erhverv.
Ordregiver kan dog ikke udelukke en Tilbudsgiver, der kan dokumentere sin pålidelighed (”self cleaning”) i henhold til Udbudslovens § 138, stk. 1-3.
For en nærmere forklaring på udelukkelsesgrundene henvises der til ESPD-dokumentet.
I forbindelse med dette udbud gælder i øvrigt EU-forordning 576/2022, art. 1, nr. 23), der bl.a. ændrer EU-forordning 833/2014 med indsættelse af stk. 5 k om forbuddet mod at tildele offentlige kontrakter, der er omfattet af udbudsdirektiverne, til bl.a. russiske statsborgere eller fysiske eller juridiske personer, enheder eller organer, der er etableret i Rusland m.v.
Der henvises til EU-forordning 576/2022 for bestemmelsens nærmere ordlyd og omfang.
Ordregiver er berettiget til at kræve dokumentation for ansøgers etableringssted, ejerforhold og andre oplysninger af relevans for overholdelsen af forbuddet på ethvert tidspunkt i udbudsprocessen.
Det vil medføre udelukkelse fra udbudsproceduren, hvis en tilbudsgiver er omfattet af forbuddet.
Bemærk: Senest ved kontraktunderskrivelse skal den vindende tilbudsgiver fremsende en underskrevet en Tro- og love erklæring vedr. russiske forhold. Erklæringen indgår som bilag til udbudsmaterialet.
Dokumentation: Den tilbudsgiver, med hvem Ordregiver agter at indgå kontrakt, skal forinden kontrakttildeling fremsende serviceattest fra Erhvervsstyrelsen eller tilsvarende dokumentation, jf. udbudslovens § 135, stk. 1-3 samt § 137, stk. 1, nr. 2. Dokumentationen skal opfylde kravene i § 153, og den må højest være 6 måneder gammel.
Hvis tilbudsgiver skal fremsende dokumentation vedrørende ovenstående udelukkelsesgrunde, må denne dokumentation maksimalt være udstedt 3 måneder før tilbudsfristen.
Ovennævnte dokumentation skal ligeledes fremsendes for enheder (underleverandører/underrådgivere/underentreprenører), som tilbudsgiveren har baseret sin økonomiske og finansielle kapacitet eller tekniske og faglige kapacitet på med henblik på opfyldelse af minimumskrav
Tilbudsgiver skal have tilstrækkelig økonomisk kapacitet til at gennemføre renholdelsesopgaver, som de udbudte.
Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav til økonomisk og finansiel formåen, jf. udbudslovens § 142:
- Erklæring om virksomhedens årsomsætning, egenkapital og soliditetsgrad for hvert af seneste 3 regnskabsår, dog for bydende, der har været etableret i mindre end 3 år, for så lang en periode som muligt.
Som mindstekrav gælder, at tilbudsgiver det seneste afsluttede regnskabsår skal have haft en samlet omsætning i Danmark på minimum 4.000.000 DKK.
Som mindstekrav gælder, at tilbudsgiver ved afslutning af det seneste regnskabsår haft en egenkapital på minimum 500.000 DKK.
Som mindstekrav gælder, at tilbudsgiver ved afslutning af det seneste regnskabsår haft en soliditetsgrad på mindst 10%.
Tilbudsgiver skal have tilstrækkelig teknisk og faglig formåen til at gennemføre renholdelsesopgaver, som de udbudte.
Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav til teknisk og faglig formåen, jf. Udbudslovens § 143:
- Referenceliste for renholdelsesopgaver på kørebaner, igangværende eller afsluttede opgaver indenfor de seneste 3 år, erklæring om råderet over relevant materiel og erklæring om antal chauffører det seneste år.
Som mindstekrav kræves dokumenteret erfaring i form af mindst 3 tilsvarende og sammenlignelige opgaver inden for renholdelse på kørebaner (minimum 1.000.000 DDK pr. opgave).
Ordregiver forbeholder sig ret til at kontakte de anførte referencer med henblik på bekræftelse af de af tilbudsgiver afgivne oplysninger.
Som mindstekrav kræves, at tilbudsgiver råder over minimum 1 selvopsugende fejemaskine af type, som anført i udbudsmaterialet.
Som mindstekrav kræves, at tilbudsgiver i det seneste år har haft mindst 1 fuldtidsansat chauffør.
Manglende udfyldelse af ovennævnte oplysninger vil efter omstændighederne kunne medføre, at tilbudsgiver ikke kan anses for værende egnet.
Jf. kontraktudkast i udbudsmaterialet
Del IV: Procedure
Åbning af tilbud vil ske uden tilbudsgiverens tilstedeværelse.
Del VI: Supplerende oplysninger
Tilbuddet skal indeholde følgende:
Tilbudsgivere skal som en del af tilbudsafgivelsen udfylde og aflevere standardformularen ”Det fælleseuropæiske udbudsdokument”, der i daglig tale kaldes ESPD.
Udfyldt ESPD, herunder også for eventuelle andre konsortiedeltager eller andre enheder, som tilbudsgiver baserer sin økonomiske eller tekniske formåen på.
Udfyldt tilbudsliste. Alle poster i tilbudslisten skal udfyldes og alle priser skal være inklusive alle de med renholdelsen og øvrige ydelser og forekommende omkostninger. Desuden alle øvrige poster for regningsarbejder. Det er Tilbudsgivers ansvar og risiko, at tilbudslisten er korrekt udfyldt, hvorfor fejl og ufuldstændig udfyldning alene kan henføres til Tilbudsgiver.
Udfyldt og underskrevet Udbudsbilag 1 – Erklæring om solidarisk hæftelse for konsortiedeltagere (hvis relevant).
Udeladelse af aflevering af erklæringen gør ikke tilbuddet ukonditionsmæssigt, men den vindende tilbudsgiver skal inden kontraktindgåelse aflevere underskrevet erklæring.
Udfyldt og underskrevet Udbudsbilag 2 – Erklæring vedrørende overholdelse af arbejdsklausuler og dialogklausuler.
Udeladelse af aflevering af erklæringerne gør ikke tilbuddet ukonditionsmæssigt, men den vindende tilbudsgiver skal inden kontraktindgåelse aflevere underskrevne erklæringer.
Udfyldt Udbudsbilag 3 – Aktindsigt.
Udfyldt og underskrevet Udbudsbilag 4 – Erklæring om miljøbeskyttelse og arbejdsmiljø.
Udfyldt og underskrevet Udbudsbilag 5 – Erklæring om russiske forhold.
Udeladelse af aflevering af erklæringer gør ikke tilbuddet ukonditionsmæssigt, men den vindende tilbudsgiver skal inden kontraktindgåelse aflevere underskrevne erklæringer.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Postadresse: Carl Jacobsensvej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v., gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk