Vintertjenester
Assens Kommune
Direktiv 2004/18/EF
Del I: Ordregivende myndighed
I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)
Assens Kommune
29189692
Rådhus Allé 5
Kontaktpunkt(er): Indkøb og Udbud
Att: Sofie Greve Klaaborg
5610 Assens
DANMARK
Telefon: +45 64747387
Mailadresse: sgkla@assens.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: www.assens.dk
Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
I.2) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.3) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej
Del II: Kontraktens genstand
II.1) Beskrivelse
II.1.1) Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
EU-udbud på vintertjenester.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser
NUTS-kode
II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører udarbejdelse af en rammeaftale
II.1.4) Oplysninger om rammeaftale
Rammeaftale med flere aktører
største antal deltagere i den påtænkte rammeaftale: 26
Rammeaftalens varighed
Varighed i måneder: 72
Begrundelse for en rammeaftale med en varighed på over fire år: Der er store omkostninger forbundet med at gennemføre udbuddet, afmontere og påmontere ordregivers materiel på leverandørernes lastbiler eller traktorer, samt generel omstilling af systemerne bag udkaldelse til snerydning og saltspredning.
Anslået samlet værdi af indkøbene i hele rammeaftalens løbetid
Anslået værdi eksklusive moms: 60 000 000 DKK
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Assens Kommune udbyder ved nærværende udbud udførelse af glatførebekæmpelse og snerydning på ca. 950 km kommunevej samt sideanlæg, buslommer, p. pladser m.m.
II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.1.8) Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: ja
Der kan afgives bud på en eller flere delaftaler
II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
26 ruter i 6 år + 2 x 12 måneders forlængelse.
Anslået værdi eksklusive moms: 80 000 000 DKK
II.2.2) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.3) Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 2
Hvis der er tale om indkøbs- eller tjenesteydelseskontrakter, der kan forlænges: anslået tidsramme for efterfølgende kontakter:
måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten)
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Varighed i måneder: 96 (fra tildeling af kontrakten)
Oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 1 Betegnelse: Rute 110 og 111
1) Kort beskrivelse
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 2 Betegnelse: Rute 112
1) Kort beskrivelse
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 3 Betegnelse: Rute 120 og 121
1) Kort beskrivelse
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 4 Betegnelse: Rute 122
1) Kort beskrivelse
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 5 Betegnelse: Rute 130 og 131
1) Kort beskrivelse
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 6 Betegnelse: Rute 132
1) Kort beskrivelse
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 7 Betegnelse: Rute 210 og 211
1) Kort beskrivelse
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 8 Betegnelse: Rute 212
1) Kort beskrivelse
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 9 Betegnelse: Rute 220 og 221
1) Kort beskrivelse
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 10 Betegnelse: Rute 222
1) Kort beskrivelse
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 11 Betegnelse: Rute 230 og 231
1) Kort beskrivelse
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 12 Betegnelse: Rute 232
1) Kort beskrivelse
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 13 Betegnelse: Rute 240 og 241
1) Kort beskrivelse
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 14 Betegnelse: Rute 242
1) Kort beskrivelse
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 15 Betegnelse: Rute 250 og 251
1) Kort beskrivelse
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 16 Betegnelse: Rute 252
1) Kort beskrivelse
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 17 Betegnelse: Rute 260 og 261
1) Kort beskrivelse
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 18 Betegnelse: Rute 262
1) Kort beskrivelse
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 19 Betegnelse: Rute 411 Assens N
1) Kort beskrivelse
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 20 Betegnelse: Rute 412 Assens S
1) Kort beskrivelse
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 21 Betegnelse: Rute 421 Aarup
1) Kort beskrivelse
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 22 Betegnelse: Rute 422 Vissenbjerg
1) Kort beskrivelse
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 23 Betegnelse: Rute 431 Tommerup St.
1) Kort beskrivelse
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 24 Betegnelse: Rute 432 Tommerup
1) Kort beskrivelse
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 25 Betegnelse: Rute 441 Haarby
1) Kort beskrivelse
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 26 Betegnelse: Rute 442 Glamsbjerg
1) Kort beskrivelse
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
III.1.4) Andre særlige vilkår
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Tilbudsgiver skal anføre Færdselsstyrelsens ID-nummer samt antal »Tilladelser til godskørsel« på oplysningsbilag for hvert materiel samt anføre det i ESPD.
Tilbudsgiver skal anføre ID-nummer for såvel hovedentreprenør som evt. underentreprenører.
Tilbudsgiver skal oplyse om sin optagelse i Det Centrale Virksomhedsregister ved at anføre sit CVR-nummer på oplysningsbilag for hver lastbil samt anføre det i ESPD.
III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: A) Tilbudsgiver skal tegne de nødvendige ansvars- og skadesforsikringer med hensyn til uheld under arbejdet.
Forsikringerne skal dække skader på ordregivers materiel, mens det er i tilbudsgiverens varetægt, samt på 3. part ved kørsel med ordregivers materiel.
Gældende forsikringspolice af ordregivers materiel samt tilbudsgiverens ansvarsforsikring, skal foreligge ved kontraktunderskrivelsen..
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Genanskaffelsesværdien af ordregivers materiel, der skal være omfattet af forsikringen er:
500 000 DKK pr. saltspreder
250 000 DKK pr. lastbilsneplov (svingbare)
100 000 DKK pr. traktor/lastbilplov.
III.2.3) Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
1. Dokumentation for materiellets egnethed til den tilbudte opgave, herunder at lastbil er forsynet med EURO-5 motor eller bedre, og at traktorerne af miljøhensyn som minimum skal overholde et emissionskrav på STAGE IIIB.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
1. Min. EURO-5 eller bedre for lastbiler og STAGE IIIB for traktorer.
III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession: nej
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
Juridiske personer bør anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen: ja
Del IV: Procedure
IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Offentlig
IV.1.2) Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
IV.1.3) Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Laveste pris
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
16/6411
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
30.5.2016 - 12:00
IV.3.5) Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
IV.3.6) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
Andet: Bilagsmateriale af generel karakter kan tillige være på svensk, norsk eller engelsk. Såfremt ordregiver anmoder om det, skal tilbudsgiver sørge for oversættelse af bilagsmateriale på svensk, norsk eller engelsk til dansk. Oversættelsen skal i givet fald ske for tilbudsgiver regning.
IV.3.7) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
dage: 90 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.3.8) Åbning af bud
Der må være personer til stede under åbningen af bud: nej
Del VI: Supplerende oplysninger
VI.1) Oplysninger om gentagelse
VI.2) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3) Yderligere oplysninger
Der kan bydes på 1 eller flere ruter. Hver rute er en entreprise.
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
VI.4.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): 6 måneder.
VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
22.4.2016