23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2016/S 084-147928
Offentliggjort
29.04.2016
Udbudstype
Begrænset udbud

Anmodning om deltagelse

Til
27.05.2016 Kl. 11:00

Addresse
http://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=yfvazgmwud

Udbyder

Region Nordjylland, Økonomi, Bygninger og Anlæg

Vindere

Totalrådgivning BAT redegørelser for 8 sygehusmatriklers kloaksystem

(27.09.2016)
COWI A/S
Aalborg

Opdateringer

Rettelse
(14.05.2016)

II.2.6
I stedet for:
Værdi eksklusive moms: 2 000 000.00 EUR
Læses:
Værdi eksklusive moms: 2 000 000.00 DKK.

Totalrådgivning, BAT redegørelser for 8 sygehusmatriklers kloaksystem


Region Nordjylland, Økonomi, Bygninger og Anlæg

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Region Nordjylland, Økonomi, Bygninger og Anlæg
Niels Bohrs Vej 30
Aalborg
9220
DANMARK
Kontaktperson: Randi Gitte Holm
E-mail: randi.holm@rn.dk
NUTS-kode: DK050

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.rn.dk

I.2) Fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=txutipatea
Yderligere oplysninger fås på anden adresse:
NIRAS A/S
Vestre Havnepromenade 9
Aalborg
9000
DANMARK
Kontaktperson: Niels Henriksen
E-mail: nih@niras.dk
NUTS-kode: DK050

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.niras.dk

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: http://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=yfvazgmwud
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

Totalrådgivning BAT redegørelser for 8 sygehusmatriklers kloaksystem.

 

II.1.2) Hoved-CPV-kode
90492000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

Region Nordjylland og en række nordjyske kommuner har i en fælles arbejdsgruppe, arbejdet med hospitalsspildevand. Arbejdet har ført til, at 7 kommuner primo februar 2016 har fremsendt nye tilslutningstilladelser til 8 sygehusmatrikler i regionen. Tilslutningstilladelser indeholder krav om, at der senest den 1.8.2017 skal indsendes redegørelser for anvendelse BAT i forbindelse med spildevandsafledningen. Der skal udarbejdes BAT redegørelser for kemikalier, lægemidler og resistente bakterier. BAT skal senest den 1.8.2021 være implementere på sygehusmatriklerne.

Region Nordjylland varetager opgaven for de 8 sygehusmatrikler og har brug for en rådgiver til at udarbejde BAT-redegørelserne. Region Nordjylland udbyder med nærværende udbud rådgivningsopgaven med udarbejdelse af de foreløbige BAT redegørelser.

Rådgivningsopgaven omfatter udarbejdelse af foreløbige BAT redegørelser. Som option skal totalrådgiveren afgive pris på udarbejdelse af endelige BAT redegørelse.

 

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK050
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Se punkt II.1.4).

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 2 000 000.00 EUR
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 21/09/2016
Slut: 01/01/2018
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

 

Såfremt flere end 5 økonomiske aktører opfylder betingelserne for deltagelse udvælges de økonomiske aktører, der i lyset af den udbudte opgave, har de bedste og mest relevante referencer og en tilstrækkelig kapacitet til at løse den udbudte opgave, jf. oplysningerne i punkt III.1.3), nr. 1) og 2). I vurderingen vægtes erfaring med BAT redegørelser vedrørende spildevand højst.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

 

Der er option på udarbejdelse af de endelige BAT redegørelser.

 

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

 

Ansøger skal anvende Fælles Europæisk Udbudsdokument (ESPD) som foreløbigt bevis for, at ansøger ikke er omfattet af udelukkelsesgrunde samt opfylder minimumskrav vedrørende egnethed. ESPD er vedlagt Udbudsbeskrivelsen som bilag 5.

ESPD er et XML-dokument der skal udfyldes (og alene kan udfyldes) elektronisk via ESPD-tjenesten på: https://ec.europa.eu/growth/tools-databases/espd/filter?lang=da

For vejledning i udfyldelse af ESPD se Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vejledning »Det elektroniske ESPD — sådan virker det« af marts 2016.

For vejledning i udfyldelse af ESPD og i øvrigt betingelserne for prækvalifikation, herunder oplysninger om udelukkelse og egnethed, se bilag 6.4 til Udbudsbeskrivelsen »Vejledning til udelukkelse, egnethed og ESPD«.

Såfremt ansøger udgør en sammenslutning af virksomheder (dvs. hvor flere virksomheder byder sammen som konsortium) skal særskilt ESPD udfyldes og fremsendes for hver enkelt virksomhed i sammenslutningen.

Der stilles ingen særlige krav til sammenslutningens retlige form, men der skal iblandt sammenslutningens virksomheder udpeges en fælles befuldmægtiget, der tegner alle virksomheder i sammenslutningen. Endvidere skal virksomhederne i sammenslutningen hæfte solidarisk, direkte og ubetinget for ydelsen og opfyldelsen af kontrakten. Sammenslutningen skal som en del af sin ansøgning om prækvalifikation fremsende udfyldt Erklæring om fælles befuldmægtiget i konsortier, vedlagt Udbudsbeskrivelsen som bilag 6.3. For så vidt angår ansøgers egnethed skal det fremgå af ansøgningen, hvilken deltager i konsortiet, der opfylder et givet minimumskrav, eller om minimumskrav opfyldes i forening.

Ansøger kan basere sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen og/eller tekniske og faglige formåen uanset den retlige karakter af forbindelserne mellem ansøgeren og den eller de enheder, som ansøger baserer sig på. Dette kan f.eks. ske, hvor ansøger ikke på egen hånd kan overholde Region Nordjyllands minimumskrav til egnethed.

Baserer ansøger sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen og/eller tekniske og faglige formåen, skal ansøger sammen med sin ansøgning om prækvalifikation fremlægge støtteerklæringer eller anden dokumentation, der godtgør, at ansøgeren faktisk råder over den nødvendige økonomiske og finansielle og/eller tekniske og faglige formåen.

Det anbefales at ansøger, ved fremsendelse af støtteerklæring, anvender formularerne vedlagt Udbudsbeskrivelsen som bilag 6.2 (Skabelon til støtteerklæring — økonomisk formåen) og bilag 6.1 (Skabelon til støtteerklæring — teknisk formåen), da opbygningen af disse overholder de krav, som Region Nordjylland stiller til en sådan erklæring.

Herudover skal ansøgningen også indeholde et udfyldt ESPD for både ansøgeren selv, og et separat udfyldt ESPD for hver af de enheder, som ansøger baserer sig på.

Ansøger skal udfylde ESPD Del II.

 

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

1) Ansøger skal i ESPD Del IV, B, nr. 4 oplyse om ansøgers egenkapital i de seneste 3 disponible regnskabsår. Egenkapitalen skal angives i danske kroner. Såfremt ansøger ikke har eksisteret i 3 regnskabsår, skal ansøger fremlægge dokumentationen for den periode, hvor ansøger har eksisteret. Såfremt ansøger ikke har eksisteret i ét regnskabsår, fremlægges revisorattesteret oplysning om ansøgers kreditværdighed/soliditet.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

Det er et minimumskrav, at ansøger har en positiv egenkapital i hvert af de seneste 3 disponible regnskabsår eller den periode ansøger har eksisteret hvis det er kortere end 3 år. Såfremt ansøger ikke har eksisteret i ét regnskabsår er det et krav, at ansøger er kreditværdig/solid.

 

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

1) Ansøger skal i ESPD Del IV, C, nr. 1b oplyse de betydeligste opgaver, som ansøger har udført indenfor de seneste 3 år, vedrørende rådgivning indenfor følgende områder:

a) BAT redegørelser vedrørende spildevand

b) Spildevandsrensning

c) Kloakering

d) Miljøvurdering i forbindelse med lægemidler og kemikalier

e) Hospitalsprojekter.

Der må maksimalt anføres 10 referencer. Hver reference skal beskrives og der skal angives modtager/ordregiver, tidspunkt og rådgiverhonorar.

2) Ansøger skal i ESPD Del IV, C, nr. 8 oplyse om det årlige gennemsnitlige antal beskæftigede fordelt de seneste 3 disponible regnskabsår eller så længe ansøger har eksisteret hvis det er kortere tid end 3 disponible regnskabsår.

Hvis oplysningerne ikke er til rådighed for hele perioden på grund af, at virksomheden er nyetableret, angives den dato, hvor virksomheden blev etableret.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

Det er et minimumskrav, at ansøger inden for de seneste 3 år have udført rådgivning indenfor 3 af de 5 nævnte kategorier, jf. ad a) -e).

Det er et minimumskrav, at ansøger i hvert af de seneste 3 disponible regnskabsår, eller så længe ansøger har eksisteret hvis det er kortere tid end 3 disponible regnskabsår, gennemsnitligt har haft 15 beskæftigede.

 

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:
III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Begrænset udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 27/05/2016
Tidspunkt: 11:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3) Yderligere oplysninger:

 

Udbudsbeskrivelse med bilag er tilgængeligt på følgende link: http://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=txutipatea

Ansøgning om prækvalifikation afleveres via følgende link: http://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=yfvazgmwud

Såfremt der måtte være spørgsmål i forbindelse med prækvalifikationen, herunder spørgsmål til udbudsmaterialet, skal disse stilles skriftligt via Ibinder, jf. linket: http://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=yfvazgmwud. Spørgsmål, der er stillet på Ibinder senest den 13.5.2016, vil blive besvaret.

Spørgsmål, der modtages efter dette tidspunkt, vil kun blive besvaret i den udstrækning, der kan uploades svar senest 6 dagen inden ansøgningsfristens udløb.

Ansøgere skal udfylde ESPD del III, A, B og C vedrørende udelukkelsesgrunde.

Medmindre der efter ordregivers anmodning kan fremlægges tilstrækkelig dokumentation for pålidelighed, jf. Udbudslovens § 138, udelukkes ansøgere der er omfattet af udelukkelsesgrundende i Udbudslovens § 135, stk. 1 og 3, § 136 og § 137, stk. 1 nr. 2.

Alle tilbudsgivere (ansøgere der opnår prækvalifikation) skal verificere de oplysninger der er afgivet i ESPD dokumentet i forbindelse med prækvalifikationen.

Dokumentation skal være Region Nordjylland i hænde inden for den frist, som Region Nordjylland oplyser i opfordringen om at afgive tilbud. Støttende enheder (f.eks. underrådgivere), som tilbudsgivere i forbindelse med prækvalifikationen måtte have baseret sin ansøgning på for så vidt angår egnethed, skal ligeledes fremsende dokumentation inden for den oplyste frist.

Følgende dokumentation uploades på Ibinder:

— Udelukkelsesgrunde:

Som bevis for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135, stk. 1 eller 3 og § 137, stk. 1 nr. 2 fremlægges:

Et uddrag fra det relevante register eller tilsvarende dokument udstedt af en kompetent retslig eller administrativ myndighed, der viser, at tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i § 135, stk. 1.

Et certifikat udstedt af den kompetente myndighed i det pågældende land som bevis for, at ansøgeren ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i de i § 135, stk. 3 og § 137, stk. 1 nr. 2.

Danske tilbudsgivere kan som bevis fremlægge en serviceattest udstedt af Erhvervs- og Selskabsstyrelsen.

— Oplyse om tilbudsgivers egenkapital i de seneste 3 disponible regn-skabsår ved fremlæggelse af revideret regnskab(er) eller revisorpåtegnet dokument. Egenkapitalen skal angives i danske kroner. Såfremt tilbudsgiver ikke har eksisteret i 3 regnskabsår, skal tilbudsgiver fremlægge dokumentationen for den periode, hvor ansøger har eksisteret. Såfremt tilbudsgiver ikke har eksisteret i ét regnskabsår, fremlægges revisorattesteret oplysning om ansøgers kreditværdig-hed/soliditet.

— Liste over de betydeligste opgaver, som ansøger har udført inden for de seneste 3 år, vedrørende rådgivning inden for følgende områder:

a) BAT redegørelser vedrørende spildevand

b) Spildevandsrensning

c) Kloakering

d) Miljøvurdering i forbindelse med lægemidler og kemikalier

e) Hospitalsprojekter.

Der må maksimalt anføres 10 referencer. Hver reference skal beskrives og der skal angives modtager/ordregiver, tidspunkt og rådgiverhonorar.

— Oplysning om det årlige gennemsnitlige antal beskæftigede fordelt de seneste 3 disponible regnskabsår.

 

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
København Ø
DANMARK
Telefon: +45 35291000

Internetadresse:http://www.klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

 

Klager i forbindelse med prækvalifikation skal indgives inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor der er fremsendt underretning om prækvalifikationsbeslutning.

Klager over udbud skal indgives inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den

dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiver om, at klage indgives til klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden.

I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres om opsættende virkning af klagen.

 

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Valby
DANMARK
Telefon: +45 41715000

Internetadresse:http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
26/04/2016

Send til en kollega

0.063