Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=369157&B=ASSENS
Udbyder
Assens Kommune
Udbud af vintertjenester til Assens Kommune
Assens Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29189692
Postadresse: Rådhus Allé 5
By: Assens
NUTS-kode: DK031 Fyn
Postnummer: 5610
Land: Danmark
Kontaktperson: Jesper Christiansen
E-mail: jb@bk-udbud.dk
Telefon: +45 23276437
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.assens.dk/
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/333717
Del II: Genstand
Udbud af vintertjenester til Assens Kommune
Assens Kommune udbyder ved nærværende udbud udførelse af glatførebekæmpelse og snerydning på kommunevej samt sideanlæg, buslommer, fortove, p. pladser m.m. Der udbydes 28 ruter i nærværende udbud. Hver rute udgør en delaftale. Der kan bydes på én, flere ruter eller alle ruter. Der kan ikke afgives eller opnås rabat, såfremt der vindes flere ruter. Delaftalernes beliggenhed er anført i de tilknyttede kontraktbilag, jf. rutebilagene ”Rutebilag - Delaftale 1 - Rute 110 og 111” til ”Rutebilag - Delaftale 28 - Rute 442, Gummerup”.
Rute 110 og 111
Glatførebekæmpelse samt kombineret glatførebekæmpelse og snerydning på kørebaner med lastbil på rute 110 og 111.
Ordregiver har option på yderligere 2*12 måneders forlængelse fra den 15. april 2027 til d. 15. april 2028 og fra d. 15. april 2028 til d. 15. april 2029.
Overblik over rutens omfang og indhold findes i "Rutebilag - Delaftale 1 - Rute 110 og 111".
Rute 120 og 121
Glatførebekæmpelse samt kombineret glatførebekæmpelse og snerydning på kørebaner med lastbil på rute 120 og 121.
Ordregiver har option på yderligere 2*12 måneders forlængelse fra den 15. april 2027 til d. 15. april 2028 og fra d. 15. april 2028 til d. 15. april 2029.
Overblik over rutens omfang og indhold findes i "Rutebilag - Delaftale 2 - Rute 120 og 121".
Rute 130 og 131
Glatførebekæmpelse samt kombineret glatførebekæmpelse og snerydning på kørebaner med lastbil på rute 130 og 131.
Ordregiver har option på yderligere 2*12 måneders forlængelse fra den 15. april 2027 til d. 15. april 2028 og fra d. 15. april 2028 til d. 15. april 2029.
Overblik over rutens omfang og indhold findes i "Rutebilag - Delaftale 2 - Rute 130 og 131".
Rute 210 og 211
Glatførebekæmpelse samt kombineret glatførebekæmpelse og snerydning på kørebaner med lastbil på rute 210 og 211.
Ordregiver har option på yderligere 2*12 måneders forlængelse fra den 15. april 2027 til d. 15. april 2028 og fra d. 15. april 2028 til d. 15. april 2029.
Overblik over rutens omfang og indhold findes i "Rutebilag - Delaftale 4 - Rute 210" og "Rutebilag - Delaftale 4 - Rute 211".
Rute 220 og 221
Glatførebekæmpelse samt kombineret glatførebekæmpelse og snerydning på kørebaner med lastbil på rute 220 og 221.
Ordregiver har option på yderligere 2*12 måneders forlængelse fra den 15. april 2027 til d. 15. april 2028 og fra d. 15. april 2028 til d. 15. april 2029.
Overblik over rutens omfang og indhold findes i "Rutebilag - Delaftale 5 - Rute 220" og "Rutebilag - Delaftale 5 - Rute 221".
Rute 250 og 251
Glatførebekæmpelse samt kombineret glatførebekæmpelse og snerydning på kørebaner med lastbil på rute 250 og 251.
Ordregiver har option på yderligere 2*12 måneders forlængelse fra den 15. april 2027 til d. 15. april 2028 og fra d. 15. april 2028 til d. 15. april 2029.
Overblik over rutens omfang og indhold findes i "Rutebilag - Delaftale 6 - Rute 250" og "Rutebilag - Delaftale 6 - Rute 251".
Rute 260 og 261
Glatførebekæmpelse samt kombineret glatførebekæmpelse og snerydning på kørebaner med lastbil på rute 260 og 261.
Ordregiver har option på yderligere 2*12 måneders forlængelse fra den 15. april 2027 til d. 15. april 2028 og fra d. 15. april 2028 til d. 15. april 2029.
Overblik over rutens omfang og indhold findes i "Rutebilag - Delaftale 7 - Rute 260" og "Rutebilag - Delaftale 7 - Rute 261".
Rute 230 og 231
Glatførebekæmpelse samt kombineret glatførebekæmpelse og snerydning på kørebaner med traktor på rute 230 og 231.
Ordregiver har option på yderligere 2*12 måneders forlængelse fra den 15. april 2027 til d. 15. april 2028 og fra d. 15. april 2028 til d. 15. april 2029.
Overblik over rutens omfang og indhold findes i "Rutebilag - Delaftale 8 - Rute 230" og "Rutebilag - Delaftale 8 - Rute 231".
Rute 240 og 241
Glatførebekæmpelse samt kombineret glatførebekæmpelse og snerydning på kørebaner med traktor på rute 240 og 241.
Ordregiver har option på yderligere 2*12 måneders forlængelse fra den 15. april 2027 til d. 15. april 2028 og fra d. 15. april 2028 til d. 15. april 2029.
Overblik over rutens omfang og indhold findes i "Rutebilag - Delaftale 9 - Rute 240" og "Rutebilag - Delaftale 9 - Rute 241".
Rute 112
Snerydning med lastbil på rute 112.
Ordregiver har option på yderligere 2*12 måneders forlængelse fra den 15. april 2027 til d. 15. april 2028 og fra d. 15. april 2028 til d. 15. april 2029.
Overblik over rutens omfang og indhold findes i "Rutebilag - Delaftale 10 - Rute 112".
Rute 122
Snerydning med lastbil på rute 122.
Ordregiver har option på yderligere 2*12 måneders forlængelse fra den 15. april 2027 til d. 15. april 2028 og fra d. 15. april 2028 til d. 15. april 2029.
Overblik over rutens omfang og indhold findes i "Rutebilag - Delaftale 11 - Rute 122".
Rute 132
Snerydning med lastbil på rute 132.
Ordregiver har option på yderligere 2*12 måneders forlængelse fra den 15. april 2027 til d. 15. april 2028 og fra d. 15. april 2028 til d. 15. april 2029.
Overblik over rutens omfang og indhold findes i "Rutebilag - Delaftale 12 - Rute 132".
Rute 212
Snerydning med lastbil eller traktor på rute 212.
Ordregiver har option på yderligere 2*12 måneders forlængelse fra den 15. april 2027 til d. 15. april 2028 og fra d. 15. april 2028 til d. 15. april 2029.
Overblik over rutens omfang og indhold findes i "Rutebilag - Delaftale 13 - Rute 212".
Rute 222
Snerydning med lastbil eller traktor på rute 222.
Ordregiver har option på yderligere 2*12 måneders forlængelse fra den 15. april 2027 til d. 15. april 2028 og fra d. 15. april 2028 til d. 15. april 2029.
Overblik over rutens omfang og indhold findes i "Rutebilag - Delaftale 14 - Rute 222".
Rute 232
Snerydning med lastbil eller traktor på rute 232.
Ordregiver har option på yderligere 2*12 måneders forlængelse fra den 15. april 2027 til d. 15. april 2028 og fra d. 15. april 2028 til d. 15. april 2029.
Overblik over rutens omfang og indhold findes i "Rutebilag - Delaftale 15 - Rute 232".
Rute 242
Snerydning med lastbil eller traktor på rute 242.
Ordregiver har option på yderligere 2*12 måneders forlængelse fra den 15. april 2027 til d. 15. april 2028 og fra d. 15. april 2028 til d. 15. april 2029.
Overblik over rutens omfang og indhold findes i "Rutebilag - Delaftale 16 - Rute 242".
Rute 252
Snerydning med lastbil og traktor på rute 252.
Ordregiver har option på yderligere 2*12 måneders forlængelse fra den 15. april 2027 til d. 15. april 2028 og fra d. 15. april 2028 til d. 15. april 2029.
Overblik over rutens omfang og indhold findes i "Rutebilag - Delaftale 17 - Rute 252".
Rute 262
Snerydning med lastbil eller traktor på rute 262.
Ordregiver har option på yderligere 2*12 måneders forlængelse fra den 15. april 2027 til d. 15. april 2028 og fra d. 15. april 2028 til d. 15. april 2029.
Overblik over rutens omfang og indhold findes i "Rutebilag - Delaftale 18 - Rute 262".
Rute 411
Snerydning med traktor på rute 411
Ordregiver har option på yderligere 2*12 måneders forlængelse fra den 15. april 2027 til d. 15. april 2028 og fra d. 15. april 2028 til d. 15. april 2029.
Overblik over rutens omfang og indhold findes i "Rutebilag - Delaftale 19 - Rute 411, Assens Nord" og "Rutebilag - Delaftale 19 - Rute 411, Turup".
Rute 412
Snerydning med traktor på rute 412.
Ordregiver har option på yderligere 2*12 måneders forlængelse fra den 15. april 2027 til d. 15. april 2028 og fra d. 15. april 2028 til d. 15. april 2029.
Overblik over rutens omfang og indhold findes i "Rutebilag - Delaftale 20 - Rute 412, Assens Syd" og "Rutebilag - Delaftale 20 - Rute 412, Ebberup".
Rute 421
Snerydning med traktor på rute 421.
Ordregiver har option på yderligere 2*12 måneders forlængelse fra den 15. april 2027 til d. 15. april 2028 og fra d. 15. april 2028 til d. 15. april 2029.
Overblik over rutens omfang og indhold findes i "Rutebilag - Delaftale 21 - Rute 421, Grønnemose", "Rutebilag - Delaftale 21 - Rute 421, Kerte" og "Rutebilag - Delaftale 21 - Rute 421, Årup".
Rute 422
Snerydning med traktor på rute 422.
Ordregiver har option på yderligere 2*12 måneders forlængelse fra den 15. april 2027 til d. 15. april 2028 og fra d. 15. april 2028 til d. 15. april 2029.
Overblik over rutens omfang og indhold findes i "Rutebilag - Delaftale 22 - Rute 422, Andebølle", "Rutebilag - Delaftale 22 - Rute 422, Bred", "Rutebilag - Delaftale 22 - Rute 422, Skallebølle" og "Rutebilag - Delaftale 22 - Rute 422, Vissenbjerg".
Rute 431
Snerydning med traktor på rute 431.
Ordregiver har option på yderligere 2*12 måneders forlængelse fra den 15. april 2027 til d. 15. april 2028 og fra d. 15. april 2028 til d. 15. april 2029.
Overblik over rutens omfang og indhold findes i "Rutebilag - Delaftale 23 - Rute 431, Skalbjerg" og "Rutebilag - Delaftale 23 - Rute 431, Tommerup St.".
Rute 432
Snerydning med traktor på rute 432.
Ordregiver har option på yderligere 2*12 måneders forlængelse fra den 15. april 2027 til d. 15. april 2028 og fra d. 15. april 2028 til d. 15. april 2029.
Overblik over rutens omfang og indhold findes i "Rutebilag - Delaftale 24 - Rute 432, Brylle", "Rutebilag - Delaftale 24 - Rute 432, Tommerup" og "Rutebilag - Delaftale 24 - Rute 432, Verninge".
Rute 441
Snerydning med traktor på rute 441.
Ordregiver har option på yderligere 2*12 måneders forlængelse fra den 15. april 2027 til d. 15. april 2028 og fra d. 15. april 2028 til d. 15. april 2029.
Overblik over rutens omfang og indhold findes i "Rutebilag - Delaftale 25 - Rute 441, Dreslette og Snave", "Rutebilag - Delaftale 25 - Rute 441, Hårby" og "Rutebilag - Delaftale 25 - Rute 441, Jordløse".
Rute 442
Snerydning med traktor på rute 442
Ordregiver har option på yderligere 2*12 måneders forlængelse fra den 15. april 2027 til d. 15. april 2028 og fra d. 15. april 2028 til d. 15. april 2029.
Overblik over rutens omfang og indhold findes i "Rutebilag - Delaftale 26 - Rute 442, Flemløse", "Rutebilag - Delaftale 26 - Rute 442, Glamsbjerg" og "Rutebilag - Delaftale 26 - Rute 442, Gummerup".
Rute 505
Glatførebekæmpelse samt kombineret glatførebekæmpelse og snerydning på kørebaner med mini-traktor på rute 505.
Ordregiver har option på yderligere 2*12 måneders forlængelse fra den 15. april 2027 til d. 15. april 2028 og fra d. 15. april 2028 til d. 15. april 2029.
Overblik over rutens omfang og indhold findes i "Rutebilag - Delaftale 27 - Rute 505, Skalbjerg", "Rutebilag - Delaftale 27 - Rute 505, Skallebølle" og "Rutebilag - Delaftale 27 - Rute 505, Tommerup St.".
Rute 506
Glatførebekæmpelse samt kombineret glatførebekæmpelse og snerydning på kørebaner med mini-traktor på rute 506.
Ordregiver har option på yderligere 2*12 måneders forlængelse fra den 15. april 2027 til d. 15. april 2028 og fra d. 15. april 2028 til d. 15. april 2029.
Overblik over rutens omfang og indhold findes i "Rutebilag - Delaftale 28 - Rute 506, Brylle", "Rutebilag - Delaftale 28 - Rute 506, Tommerup" og "Rutebilag - Delaftale 28 - Rute 506, Verninge".
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal - for at blive erklæret egnet - opfylde følgende krav vedrørende økonomisk og finansiel formåen:
- i seneste regnskabsår skal tilbudsgiver have en positiv egenkapital (egenkapital over 0).
Ved en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium) beregnes tilbudsgiverens samlede egenkapital som summen af egenkapital i sammenslutningen. Såfremt tilbudsgiver baserer sig på en eller flere støttende enheders økonomiske og finansielle kapacitet, beregnes egenkapitalen på samme måde som for en sammenslutning af økonomiske aktører.
Ved det "seneste regnskabsår" forstås det seneste regnskab afsluttet i overensstemmelse med de regler og den praksis, der gælder for tilbudsgiverens regnskabsaflæggelse.
Oplysninger herom skal angives i ESPD-formularens Del IV, afsnit B
Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver i seneste regnskabsår har en positiv egenkapital (egenkapital over 0).
Såfremt tilbudsgiveren er en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium), skal disse påtage sig at hæfte solidarisk, og deltagerne i sammenslutningen skal udpege en fælles befuldmægtiget, der er ansvarlig for kontaktens gennemførelse. Tilsvarende hæfter en tilbudsgiver, som i sit tilbud i relation til økonomisk og finansiel formåen baserer sig på andre enheders formåen (kaldet ”støttende virksomheder”), f.eks. et moder-, søsterselskab eller en underleverandør, solidarisk med de pågældende støttende enheder for kontraktens gennemførelse, såfremt kontrakten tildeles tilbudsgiver.
I kontrakten indgår endvidere bestemmelser vedrørende ILO-konventioner samt Rådets forordning (EU) 2022/1269 af 21. juli 2022 om ændring af forordning (EU) nr. 833/2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine.
Del IV: Procedure
Tilbudsgiver har ikke adgang til at være til stede
Del VI: Supplerende oplysninger
Informationsmøde afholdes d. 20.6.2023, kl. 15:30 på Entreprenørgården, Indre Ringvej 15, 5560 Aarup.
--
Udelukkelsesgrunde: Tilbudsgiver, der er omfattet af udelukkelsesgrundene anført i udbudslovens §§ 134 a-137, er udelukket fra at deltage i udbuddet, medmindre den pågældende tilbudsgiver fremlægger dokumentation, der viser tilbudsgiverens pålidelighed, jf. udbudslovens § 138.
--
Foreløbig dokumentation: Som dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene samt er egnet, skal tilbudsgiver indlevere udfyldt ESPD-dokument. Hvis tilbuddet afgives af et konsortium, skal der for hver deltager i konsortiet indleveres udfyldt ESPD-dokument. Konsortiet skal tilsammen opfylde egnethedskravene.
Hvis tilbudsgiver baserer sin økonomiske og finansielle formåen på støttende enheder, skal der indleveres udfyldt ESPD-dokument for tilbudsgiver samt den/de støttende enhed(er).
--
Endelig dokumentation: Forinden ordregiver kan meddele tildelingsbeslutning, skal ordregiver indhente dokumentation for rigtigheden af den vindende tilbudsgivers oplysninger i ESPD'et. Denne dokumentation vil for danske tilbudsgivere bestå af en Serviceattest (udstedt ikke tidligere end 6 måneder før tilbudsfristen) og seneste årsregnskab. For udenlandske tilbudsgivere præsteres tilsvarende dokumentation.
--
Berigtigelse: Ordregiver forbeholder sig retten til at foretage berigtigelse af indsendte oplysninger vedrørende tilbudsgivers opfyldelse af udelukkelse og egnethed og således efterindhente manglende oplysninger i ESPD’et og tilbuddet generelt i henhold til udbudslovens § 159, stk. 5.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v., gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk