Fakta om udbudet
Udbyder
DanPilot
Vindere
EU-udbud af rammeaftale vedrørende levering af marinegasolie
(15.07.2016)
Uno-X Energi A/S
Buddingevej 195
2860 Søborg
EU-udbud af rammeaftale vedrørende levering af marinegasolie
DanPilot
Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed
Varer
Direktiv 2014/25/EU
Del I: Ordregivende enhed
Havnepladsen 3A
Svendborg
5700
DANMARK
Kontaktperson: Sanne Mathiasen
E-mail: kontakt@tohv.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.danpilot.dk
Kabbelvej 45
Lemvig
7620
DANMARK
Kontaktperson: Sanne Mathiasen
E-mail: kontakt@tohv.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.limfjordpilot.dk
Myntevej 5. Att.: Sanne Mathiasen
Randers NV
8920
DANMARK
Kontaktperson: Sanne Mathiasen
E-mail: kontakt@tohv.dk
NUTS-kode: DK042
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.danpilot.dk/
Internetadresse for køberprofilen: http://danpilot.dk/da/om-danpilot/udbud
Del II: Genstand
EU-udbud af rammeaftale vedrørende levering af marinegasolie.
Udbuddet omfatter marinegasolie med et svovlindhold på maksimalt 0,1 %.
Udbuddet omfatter marinegasolie med et svovlindhold på maksimalt 0,1 %.
Tilbudsgiver skal under denne rammeaftale forestå levering af marinegasolie til såvel Ordregivernes egne tankanlæg, offentlige tankanlæg samt tankanlæg stillet til rådighed af Tilbudsgiver på havne i Danmark jf. bilag 6.
Havne på Bornholm er undtaget fra nærværende udbud, jf. Forsyningsvirksomhedsdirektivets art. 16, stk. 10.
Ordregiverne har valgt at lade tankanlæg på havnen i Hals samt havnen i Oddesund, som er omfattet af Limfjord Pilot, indgå som en option på nærværende rammeaftale, jf. bilag 6. Såfremt Limfjord Pilot ønsker at gøre brug af optionen, skal Tilbudsgiver stille et tankanlæg til rådighed for Limfjord Pilot ved havnen i Hals, samt forestå levering af marinegasolie til tankanlæg på havnen i Hals samt havnen i Oddesund.
Udbuddet omfatter således levering af marinegasolie til op til i alt 20 havne i Danmark, hvoraf 2 er optioner jf. bilag 6. Antallet af havne er dog ikke garanteret under rammeaftalens løbetid.
Ordregiverne ønsker at indgå rammeaftale med én leverandør, således at Leverandøren er den samme til alle havne omfattet af udbuddet. Udbuddet er således ikke opdelt i delaftaler. Ordregiverne har dog opdelt rammeaftalen på henholdsvis hovedopgaven og rammeaftalen på optionen, således at vindende Tilbudsgiver indgår en selvstændig rammeaftale med DanPilot, hvad angår hovedopgaven, og en selvstændig rammeaftale med Limfjord Pilot, hvad angår optionen, såfremt denne benyttes.
Der henvises til Bilag 6 — Oversigt over havne, volumen, levering mm., hvori det er angivet, hvilke havne, der er omfattet af nærværende udbud, volumen i 2015, antal leveringer pr. havn i 2015, gennemsnit pr. levering i 2015, tankkapacitet samt ejerskab over tankanlægget.
For yderligere detaljer vedrørende krav til anskaffelsen henvises til Rammeaftalebilag A — Kravspecifikation.
Rammeaftalen løber i en periode på 2 år fra rammeaftaleunderskrift med mulighed for forlængelse i 2 x 1 år.
DanPilot, og Limfjord Pilot såfremt optionen udnyttes, forpligter sig i den angivne periode til at købe det af udbuddet omfattede hos den valgte tilbudsgiver på de i nærværende udbudsmateriale nævnte vilkår.
Mulighed for forlængelse i 2 x 1 år.
Ordregiverne har valgt at lade tankanlæg på havnen i Hals samt havnen i Oddesund, som er omfattet af Limfjord Pilot, indgå som en option på nærværende rammeaftale, jf. bilag 6. Såfremt Limfjord Pilot ønsker at gøre brug af optionen, skal Tilbudsgiver stille et tankanlæg til rådighed for Limfjord Pilot ved havnen i Hals, samt forestå levering af marinegasolie til tankanlæg på havnen i Hals samt havnen i Oddesund.
Ordregiverne ønsker at indgå rammeaftale med én leverandør, således at Leverandøren er den samme til alle havne omfattet af udbuddet. Udbuddet er således ikke opdelt i delaftaler. Ordregiverne har dog opdelt rammeaftalen på henholdsvis hovedopgaven og rammeaftalen på optionen, således at vindende Tilbudsgiver indgår en selvstændig rammeaftale med DanPilot, hvad angår hovedopgaven, og en selvstændig rammeaftale med Limfjord Pilot, hvad angår optionen, såfremt denne benyttes.
Ordregiverne vil i forbindelse med rammeaftaleunderskrift meddele vindende Tilbudsgiver, såfremt Limfjord Pilot ønsker at gøre brug af optionen.
Optionen vil indgå med fuld værdi i den samlede evaluering.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Følgende oplysninger om Tilbudsgiver bedes udfyldt i det fælleseuropæiske udbudsdokument (ESPD):
— Oplysninger om Tilbudsgivers identitet samt generelle oplysninger om tilbudsgiver, jf. ESPD del ll. A
— Oplysninger om Tilbudsgivers repræsentanter, jf. ESPD del ll. B
— Oplysninger om, hvorvidt Tilbudsgiver er omfattet af en af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i Udbudslovens § 135, jf. ESPD del lll, punkt A og B samt § 136 jf. ESPD del lll, punkt C.
Del IV: Procedure
Tilbudsgiverne henvises til afsnit 5.1.1 i Udbudsbetingelserne for yderligere oplysninger om den elektroniske auktion.
Der vil ikke være adgang til at overvære åbningen af tilbuddene.
Del VI: Supplerende oplysninger
Langelinie Allé 17
København Ø
2100
DANMARK
Telefon: +45 35291000
E-mail: kflu@erst.dk
Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/
Finder ikke anvendelse
DANMARK
Lov om Klagenævnet for Udbud (Lov nr. 492 af 12.5.2010 som ændret ved lov nr. 1556 af 21.12.2010, lov nr. 618 af 14.6.2011, lov nr. 1231 af 18.12.2012, lov nr. 511 af 27.5.2013) med efterfølgende ændringer jf. lov nr. 1564 af 15.12.2015 (udbudsloven) fastsætter følgende klagefrister for EU-udbud, som ordregiver henholder sig til:
(1) en virksomheds klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller denne lovs § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen.
(2) Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud
inden:
(2.1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort
(2.2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystemer indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
(2.3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171,
stk.4.
(2.4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
DANMARK
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:http://kfst.dk