23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2016/S 090-160446
Offentliggjort
11.05.2016
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

DanPilot

Vindere

EU-udbud af rammeaftale vedrørende levering af marinegasolie

(15.07.2016)
Uno-X Energi A/S
Buddingevej 195
2860 Søborg

EU-udbud af rammeaftale vedrørende levering af marinegasolie


DanPilot

Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed

Varer

Direktiv 2014/25/EU

Del I: Ordregivende enhed

I.1) Navn og adresser
DanPilot
Havnepladsen 3A
Svendborg
5700
DANMARK
Kontaktperson: Sanne Mathiasen
E-mail: kontakt@tohv.dk
NUTS-kode: DK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.danpilot.dk

I.1) Navn og adresser
Limfjord Pilot
Kabbelvej 45
Lemvig
7620
DANMARK
Kontaktperson: Sanne Mathiasen
E-mail: kontakt@tohv.dk
NUTS-kode: DK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.limfjordpilot.dk

I.2) Fælles udbud
Kontrakten omfatter fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://danpilot.dk/da/om-danpilot/udbud
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til følgende adresse:
Tolstrup & Hvilsted
Myntevej 5. Att.: Sanne Mathiasen
Randers NV
8920
DANMARK
Kontaktperson: Sanne Mathiasen
E-mail: kontakt@tohv.dk
NUTS-kode: DK042

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.danpilot.dk/

Internetadresse for køberprofilen: http://danpilot.dk/da/om-danpilot/udbud

I.6) Hovedaktivitet
Havnerelaterede aktiviteter

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

EU-udbud af rammeaftale vedrørende levering af marinegasolie.

 

II.1.2) Hoved-CPV-kode
09130000
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

Udbuddet omfatter marinegasolie med et svovlindhold på maksimalt 0,1 %.

 

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Udbuddet omfatter marinegasolie med et svovlindhold på maksimalt 0,1 %.

Tilbudsgiver skal under denne rammeaftale forestå levering af marinegasolie til såvel Ordregivernes egne tankanlæg, offentlige tankanlæg samt tankanlæg stillet til rådighed af Tilbudsgiver på havne i Danmark jf. bilag 6.

Havne på Bornholm er undtaget fra nærværende udbud, jf. Forsyningsvirksomhedsdirektivets art. 16, stk. 10.

Ordregiverne har valgt at lade tankanlæg på havnen i Hals samt havnen i Oddesund, som er omfattet af Limfjord Pilot, indgå som en option på nærværende rammeaftale, jf. bilag 6. Såfremt Limfjord Pilot ønsker at gøre brug af optionen, skal Tilbudsgiver stille et tankanlæg til rådighed for Limfjord Pilot ved havnen i Hals, samt forestå levering af marinegasolie til tankanlæg på havnen i Hals samt havnen i Oddesund.

Udbuddet omfatter således levering af marinegasolie til op til i alt 20 havne i Danmark, hvoraf 2 er optioner jf. bilag 6. Antallet af havne er dog ikke garanteret under rammeaftalens løbetid.

Ordregiverne ønsker at indgå rammeaftale med én leverandør, således at Leverandøren er den samme til alle havne omfattet af udbuddet. Udbuddet er således ikke opdelt i delaftaler. Ordregiverne har dog opdelt rammeaftalen på henholdsvis hovedopgaven og rammeaftalen på optionen, således at vindende Tilbudsgiver indgår en selvstændig rammeaftale med DanPilot, hvad angår hovedopgaven, og en selvstændig rammeaftale med Limfjord Pilot, hvad angår optionen, såfremt denne benyttes.

Der henvises til Bilag 6 — Oversigt over havne, volumen, levering mm., hvori det er angivet, hvilke havne, der er omfattet af nærværende udbud, volumen i 2015, antal leveringer pr. havn i 2015, gennemsnit pr. levering i 2015, tankkapacitet samt ejerskab over tankanlægget.

For yderligere detaljer vedrørende krav til anskaffelsen henvises til Rammeaftalebilag A — Kravspecifikation.

Rammeaftalen løber i en periode på 2 år fra rammeaftaleunderskrift med mulighed for forlængelse i 2 x 1 år.

DanPilot, og Limfjord Pilot såfremt optionen udnyttes, forpligter sig i den angivne periode til at købe det af udbuddet omfattede hos den valgte tilbudsgiver på de i nærværende udbudsmateriale nævnte vilkår.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

Mulighed for forlængelse i 2 x 1 år.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

 

Ordregiverne har valgt at lade tankanlæg på havnen i Hals samt havnen i Oddesund, som er omfattet af Limfjord Pilot, indgå som en option på nærværende rammeaftale, jf. bilag 6. Såfremt Limfjord Pilot ønsker at gøre brug af optionen, skal Tilbudsgiver stille et tankanlæg til rådighed for Limfjord Pilot ved havnen i Hals, samt forestå levering af marinegasolie til tankanlæg på havnen i Hals samt havnen i Oddesund.

Ordregiverne ønsker at indgå rammeaftale med én leverandør, således at Leverandøren er den samme til alle havne omfattet af udbuddet. Udbuddet er således ikke opdelt i delaftaler. Ordregiverne har dog opdelt rammeaftalen på henholdsvis hovedopgaven og rammeaftalen på optionen, således at vindende Tilbudsgiver indgår en selvstændig rammeaftale med DanPilot, hvad angår hovedopgaven, og en selvstændig rammeaftale med Limfjord Pilot, hvad angår optionen, såfremt denne benyttes.

Ordregiverne vil i forbindelse med rammeaftaleunderskrift meddele vindende Tilbudsgiver, såfremt Limfjord Pilot ønsker at gøre brug af optionen.

Optionen vil indgå med fuld værdi i den samlede evaluering.

 

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

 

Følgende oplysninger om Tilbudsgiver bedes udfyldt i det fælleseuropæiske udbudsdokument (ESPD):

— Oplysninger om Tilbudsgivers identitet samt generelle oplysninger om tilbudsgiver, jf. ESPD del ll. A

— Oplysninger om Tilbudsgivers repræsentanter, jf. ESPD del ll. B

— Oplysninger om, hvorvidt Tilbudsgiver er omfattet af en af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i Udbudslovens § 135, jf. ESPD del lll, punkt A og B samt § 136 jf. ESPD del lll, punkt C.

 

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
III.1.4) Objektive regler og kriterier for deltagelse
III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.1.6) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
III.1.7) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
III.1.8) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:
III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion
Yderligere oplysninger om elektronisk auktion:

 

Tilbudsgiverne henvises til afsnit 5.1.1 i Udbudsbetingelserne for yderligere oplysninger om den elektroniske auktion.

 

IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 14/06/2016
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 3 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 14/06/2016
Tidspunkt: 12:00
Sted:

 

Der vil ikke være adgang til at overvære åbningen af tilbuddene.

 

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Langelinie Allé 17
København Ø
2100
DANMARK
Telefon: +45 35291000
E-mail: kflu@erst.dk

Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
Finder ikke anvendelse
Finder ikke anvendelse
DANMARK
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

 

Lov om Klagenævnet for Udbud (Lov nr. 492 af 12.5.2010 som ændret ved lov nr. 1556 af 21.12.2010, lov nr. 618 af 14.6.2011, lov nr. 1231 af 18.12.2012, lov nr. 511 af 27.5.2013) med efterfølgende ændringer jf. lov nr. 1564 af 15.12.2015 (udbudsloven) fastsætter følgende klagefrister for EU-udbud, som ordregiver henholder sig til:

(1) en virksomheds klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller denne lovs § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen.

(2) Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud

inden:

(2.1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort

(2.2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystemer indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.

(2.3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171,

stk.4.

(2.4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt.

 

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
DANMARK
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse:http://kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
09/05/2016

Send til en kollega

0.062