23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2023/S 132-420717
Offentliggjort
12.07.2023
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Kredsløb Affaldsenergi A/S

Rengøring ift. Energipark Lisbjerg


Kredsløb Affaldsenergi A/S

Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/25/EU

Del I: Ordregivende enhed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Kredsløb Affaldsenergi A/S
CVR-nummer: 40844260
Postadresse: Ølstedvej 20, Lisbjerg
By: Aarhus N
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Postnummer: 8200
Land: Danmark
Kontaktperson: Vicki Hald Neergaard
E-mail: vhc@kredslob.dk
Telefon: +45 41873336
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.kredslob.dk/
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Kredsløb Halmenergi A/S
CVR-nummer: 30536142
Postadresse: Ølstedvej 20, Lisbjerg
By: Aarhus N
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Postnummer: 8200
Land: Danmark
Kontaktperson: Vicki Hald Neergaard
E-mail: vhc@kredslob.dk
Telefon: +45 41873336
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.kredslob.dk/
I.2) Information om fælles indkøb
Kontrakten omfatter fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/2b872d50-5051-4ee2-a63c-20b5b4a845df/publicMaterial
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/2b872d50-5051-4ee2-a63c-20b5b4a845df/homepage
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
Elektronisk kommunikation kræver anvendelse af værktøjer og anordninger, der ikke er almindeligt tilgængelige. Der er gratis, ubegrænset og fuld adgang til disse værktøjer og anordninger på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/2b872d50-5051-4ee2-a63c-20b5b4a845df/homepage
I.6) Hovedaktivitet
Produktion, transport og distribution af gas og varme

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Rengøring ift. Energipark Lisbjerg

II.1.2) Hoved-CPV-kode
90000000 Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udbuddet omhandler rengøring ift. Energipark Lisbjerg.

Den udbudte opgave omfatter dels traditionel rengøring, dels produktionsrengøring.

Den udbudte opgave er beskrevet nærmere i kravspecifikation med tilhørende underbilag samt kontrakten.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 36 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Hovedudførelsessted:

Ølstedvej 20, Lisbjerg, 8200 Aarhus N

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet omhandler rengøring ift. Energipark Lisbjerg.

Den udbudte opgave omfatter dels traditionel rengøring, dels produktionsrengøring.

Den udbudte opgave er beskrevet nærmere i kravspecifikation med tilhørende underbilag samt kontrakten.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Opgaveudførelse / Vægtning: 50 %
Pris - Vægtning: 50 %
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 36 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/11/2023
Slut: 31/10/2025
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Kredsløb kan forlænge kontrakten i op til 48 måneder, således at den senest udløber den 31. oktober 2029 uden yderligere opsigelse.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Beløbet i "Anslået samlet værdi" (II.1.5) ) og "Anslået værdi" (II.2.6)) er opgjort hen over 6-årig periode (en ordinær kontraktperiode på 2 år samt en samlet maksimal forlængelse på 48 måneder).

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Tilbudsgiver skal i ESPD (feltet ”Øvrige økonomiske og finansielle krav”) anføre, hvorvidt tilbudsgiver kan fremlægge en tilkendegivelse fra en bank, et andet anerkendt pengeinstitut eller et kautionsforsikringsselskab iht. det i kontraktens afsnit 16 anførte krav om sikkerhedsstillelse.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Kredsløb accepterer kun tilbud fra tilbudsgivere/leverandører, som ifm. Kredsløbs indhentning af dokumentation for ESPD kan fremlægge en tilkendegivelse fra en bank, et andet anerkendt pengeinstitut eller et kautionsforsikringsselskab, i hvilken banken, pengeinstituttet eller kautionsforsikringsselskabet tilkendegiver:

a) at der inden for rammerne af tilbudsgivers engagement med banken, pengeinstituttet eller kautionsforsikringsselskabet eller tilbudsgivers eksisterende kreditramme pt. er plads til at stille den i kontraktens afsnit 16 krævede sikkerhedsstillelse, og/eller

b) at denne er indstillet på at stille den i kontraktens afsnit 16 krævede sikkerhedsstillelse.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Tilbudsgiver skal i ESPD (feltet ”For så vidt angår tjenesteydelseskontrakter: udførelse af tjenesteydelser af den anførte type”) angive de betydeligste referencer for:

Levering af traditionel rengøring og produktionsrengøring iht. løbende aftaleforhold

udført inden for de seneste 3 år forud for tilbudsfristen.

Der skal angives 3 referencer.

Ift. hver reference skal følgende som minimum angives:

• Navn på ordregiver/kunde og kontaktperson hos ordregiveren/kunden med telefonnummer og/eller mailadresse,

• Kort og præcis opgavebeskrivelse, herunder angivelse af:

• hvilke(n) ydelse(r) leverancen dækker (traditionel rengøring og/eller produktionsrengøring),

• hvilke(n) lokalitet(er) leverancen dækker,

• Leverandørens rolle(r), opgaver og ansvar ift. referencen (såfremt referencen er udført af en sammenslutning af virksomheder (f.eks. konsortium) skal det klart fremgå, hvilke ydelser de respektive deltagere har leveret),

• Udførelsesperiode,

• Kontraktsum (omsætning for referencen).

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver/leverandøren minimum har 1/en reference, som dokumenterer, at tilbudsgiver/leverandøren har erfaring – som hovedleverandør og iht. løbende aftaleforhold – med levering af traditionel rengøring og produktionsrengøring ift. lokaliteter lig dem, der er omfattet af den udbudte opgave (komplekse industribygninger, energiproducerende anlæg, kraftvarmeværk, affaldscenter).

Mindstekravet kan opfyldes ved én reference, som indeholder alle de ovenfor nævnte elementer eller ved en kombination af referencer fra flere kunder, så længe referencerne samlet godtgør, at tilbudsgiveren/leverandøren har erfaring med alle de ovenfor nævnte elementer.

III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Kontrakten indeholder krav om sikkerhedsstillelse, bodsbestemmelser samt vilkår vedr. samfundsansvar (CSR) og arbejdsklausul.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 01/09/2023
Tidspunkt: 16:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 3 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 01/09/2023
Tidspunkt: 16:01
Sted:

Tilbuddene vil blive åbnet efter tilbudsfristens udløb. Der vil ikke være adgang til at overvære tilbudsåbningen.

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

Jf. § 11 i Implementeringsbekendtgørelsen (BEK nr. 1078 af 29/06/2022 om fremgangsmåderne ved indgåelse af kontrakter inden for vand- og energiforsyning, transport samt posttjenester) er Kredsløb forpligtet til at udelukke en tilbudsgiver/leverandør, der er omfattet af en eller flere af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens §§ 134a, 135 og 136, hvis ikke tilbudsgiver/leverandøren kan dokumentere sin pålidelighed i henhold til udbudslovens § 138.

Jf. § 11 i Implementeringsbekendtgørelsen gælder i dette udbud desuden følgende frivillige udelukkelsesgrunde. Kredsløb er således forpligtet til at udelukke en tilbudsgiver/leverandør, der er omfattet af følgende frivillige udelukkelsesgrunde – jf. udbudslovens § 137 - (medmindre tilbudsgiver/leverandøren kan dokumentere sin pålidelighed i henhold til udbudslovens § 138):

• Har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø-, social- eller arbejdsretlige område.

• Er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likviditetsbehandling.

• Udbyder har tilstrækkelige plausible indikationer til at konkludere, at tilbudsgiver/leverandøren har indgået en aftale med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning.

• Har væsentligt misligholdt en tidligere offentlig kontrakt og misligholdelsen har medført den pågældende kontrakts ophævelse eller lignende sanktion.

• Udbyder kan påvise, at tilbudsgiver/leverandøren uretmæssigt har forsøgt at påvirke Udbyders beslutningsproces, hvis tilbudsgiver/leverandøren har fået fortrolige oplysninger, der kan give dem uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller såfremt tilbudsgiver/leverandøren groft uagtsomt har givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger.

• Tilbudsgiver/Leverandøren har ubetalt forfalden gæld på under 100.000 kr. til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til dansk lovgivning eller lovgivning i det land, hvor tilbudsgiver/leverandøren er etableret.

Til dokumentation for at tilbudsgiveren/leverandøren ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene og overholder mindstekravene til egnethed skal tilbudsgiveren/leverandøren, når Kredsløb anmoder herom, fremlægge følgende:

- Serviceattest (inkl. Politiets logo) eller tilsvarende dokumentation for, at tilbudsgiveren/leverandøren ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene.

- Underskrevet tro- og love-erklæring vedr. russisk etablering og ejerskab (jf. forordning 2022/576) .

- En tilkendegivelse fra en bank, et andet anerkendt pengeinstitut eller et kautionsforsikringsselskab, i hvilken banken, pengeinstituttet eller kautionsforsikringsselskabet tilkendegiver:

a) at der inden for rammerne af tilbudsgivers engagement med banken, pengeinstituttet eller kautionsforsikringsselskabet eller tilbudsgivers eksisterende kreditramme pt. er plads til at stille den i kontraktens afsnit 16 krævede sikkerhedsstillelse, og/eller

b) at denne er indstillet på at stille den i kontraktens afsnit 16 krævede sikkerhedsstillelse.

- Referencelisten fra ESPD betragtes som endelig dokumentation. Der vil således ikke blive indhentet yderligere dokumentation for referencerne. Kredsløb forbeholder sig ret til at kontakte de oplyste referencer.

Tilbuddet skal være skriftligt og afgives på dansk.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:

Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.

Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.

Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
07/07/2023

Send til en kollega

0.047