Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/7f74c5cb-d616-4f48-b699-002762003f19/publicMaterial
Udbyder
Nordværk I/S
Behandling og afsætning af tekstilaffald
Nordværk I/S
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 46076753
Postadresse: Troensevej 2
By: Aalborg Øst
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
Postnummer: 9220
Land: Danmark
Kontaktperson: Lone Nørgaard Andersen
E-mail: lna@nordvaerk.dk
Telefon: +45 25821111
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.nordvaerk.dk
Del II: Genstand
Behandling og afsætning af tekstilaffald
Nordværk I/S udbyder modtagelse, forsortering og finsortering af affaldsfraktionen tekstilaffald med efterfølgende afsætning til genbrug, genanvendelse og anden materiale nyttiggørelse, jf. affaldshierarkiet. Tekstilaffaldet kommer fra Aalborg, Hjørring, Jammerbugt, Brønderslev, Mariagerfjord, Rebild og Læsø kommuners genbrugspladser og husstandsindsamlinger og udgør et estimat på 1.300 ton. I det omfang der fremkommer genbrugelige tekstiler i fraktionen, skal disse afsættes til genbrug eller forberedelse til genbrug, jf. affaldshierarkiet - enten direkte ved Tilbudsgiver eller en relevant tredjepart. Ordregiver lægger vægt på en løsning af højest mulig kvalitet, med mest mulig genanvendelse til produktion af nye tekstilprodukter samt den bedste dokumentation for behandling og afsætning. Rammeaftalen har en anslået værdi på DKK 3.800.000 ekskl. moms, jf. pkt. II.2.6), og en maksimal værdi på DKK 5.700.000 ekskl. moms.
Aalborg
Nordværk I/S udbyder modtagelse, forsortering og finsortering af affaldsfraktionen tekstilaffald med efterfølgende afsætning til genbrug, genanvendelse og anden materiale nyttiggørelse, jf. affaldshierarkiet. Tekstilaffaldet kommer fra Aalborg, Hjørring, Jammerbugt, Brønderslev, Mariagerfjord, Rebild og Læsø kommuners genbrugspladser og husstandsindsamlinger og udgør et estimat på 1.300 ton. I det omfang der fremkommer genbrugelige tekstiler i fraktionen, skal disse afsættes til genbrug eller forberedelse til genbrug, jf. affaldshierarkiet - enten direkte ved Tilbudsgiver eller en relevant tredjepart. Ordregiver lægger vægt på en løsning af højest mulig kvalitet, med mest mulig genanvendelse til produktion af nye tekstilprodukter samt den bedste dokumentation for behandling og afsætning. Tilbudsgiver skal kunne tåle, at der optræder uåbnede poser og sække i fraktionen. Tilbudsgiver skal kunne modtage overskudsbeklædning fra genbrugsbutik løst i storcontainer.
Mulighed for 2 x 12 måneders forlængelse.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal i ESPD del IV.B oplyse om denne har haft en positiv egenkapital i den senest afsluttede regnskabsår (i feltet "Finansielle nøgletal"). Inden Ordregivers underretning om tildeling af rammeaftalen vil den tilbudsgiver, som Ordregiver har til hensigt at tildele rammeaftalen, blive bedt om at fremlægge dokumentation for oplysningerne i ESPD. Som dokumentation for sin økonomiske og finansielle formåen kan en tilbudsgiver fremlægge årsregnskaber eller uddrag heraf, såfremt de ikke er offentlig tilgængelig Hvis dette ikke er muligt, eller hvis de pågældende oplysninger ikke fremgår heraf, så kan tilbudsgiveren fremlægge relevante erklæringer fra revisor eller tilsvarende samt ethvert andet dokument, som Ordregiver vurderer passende.
Tilbudsgiver skal have en positiv egenkapital i den senest afsluttede regnskabsår.
• Tilbudsgiver skal have kendskab til og påvise sin erfaring med opgaver inden for sortering og afsætning af tekstiler med samme kompleksitet som den udbudte opgave. Relevante referencer skal anføres i ESPD del IV.C i feltet "For så vidt angår tjenesteydelseskontrakter: udførelse af tjenesteydelser af den anførte type". Hver reference skal indeholde en beskrivelse af: Ydelsen med beskrivelse af relevans ift. den udbudte opgave, Kunden, Kontaktperson + tlf.nr., Mængde og Dato for indgåelse af aftalen. Tilbudsgiver skal maksimalt oplyse 3 referencer. Ordregiver vil alene vurdere kravene til teknisk og faglig formåen baseret ud fra de tre første referencer. Begrænsningen om 3 referencer gælder for hele sammenslutningen, hvis Tilbudsgiver deltager som konsortium eller lign. og for samtlige økonomiske aktører, som Tilbudsgiver har baseret sig på. Inden Ordregivers underretning om tildeling af rammeaftalen vil den tilbudsgiver, som Ordregiver har til hensigt at tildele rammeaftalen, blive bedt om at fremlægge dokumentation for oplysningerne i ESPD. Tilbudsgiveren behøver ikke sende dokumentation for de anførte referencer, jf. udbudslovens § 155, nr. 1 og 2, som dokumentation for sin tekniske og faglige formåen, men Ordregiver kan anmode modtagerne af de konkrete referenceydelser om at bekræfte oplysningerne.
Tilbudsgiver skal som minimum angive 1 reference, som dokumenterer, at Tilbudsgiver har erfaring med opgaver inden for sortering og afsætning af tekstiler. Referencerne må maksimalt være 3 år gamle.
Vilkårene for udførelse af den udbudte rammeaftale fremgår af det udkast til rammeaftale, som fremgår af udbudsmaterialet, inkl. bilag.
Del IV: Procedure
Det er ikke muligt at overvære åbning af tilbud.
Del VI: Supplerende oplysninger
For udbuddet gælder ud over de obligatoriske udelukkelsesgrunde, jf. udbudslovens §§ 135-136, følgende: Ordregiver kan påvise, at tilbudsgiver har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljøretlige område, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1. Ordregiver kan påvise, at tilbudsgiver har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det socialretlige område, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1. Ordregiver kan påvise, at tilbudsgiver har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det arbejdsretlige område, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1. Tilbudsgiver er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor tilbudsgiver er hjemhørende, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2. Ordregiver kan påvise, at tilbudsgiver væsentligt har misligholdt en tidligere offentlig kontrakt, kontrakt med en forsyningsvirksomhed eller koncessionskontrakt og misligholdelsen har medført den pågældende kontrakts ophævelse eller en lignende sanktion, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 4. Ordregiver kan påvise, at tilbudsgiver uretmæssigt har forsøgt at påvirke ordregivers beslutningsproces, hvis tilbudsgiver har fået fortrolige oplysninger, der kan give uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller såfremt tilbudsgiver groft uagtsomt har givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger vedrørende udelukkelse, vurdering af minimumskravene til egnethed, udvælgelse eller tildeling af kontrakt, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 5. Tilbudsgiver har ubetalt forfalden gæld på under 100.000 kr. til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til dansk lovgivning eller lovgivning i det land, hvor tilbudsgiver er etableret, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 6. Ordregiver vil udelukke en tilbudsgiver fra udbuddet, hvis tilbudsgiveren (inklusive andre deltagere eller enheder, som tilbudsgiveren baserer sig på) er omfattet af en udelukkelsesgrund, og tilbudsgiveren ikke kan forelægge tilstrækkelig dokumentation for sin pålidelighed, jf. udbudslovens § 138, stk. 1-3. Ordregiver kan ikke udelukke en tilbudsgiver fra udbuddet på grund af ubetalt forfalden gæld til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger, når tilbudsgiveren har indgået aftale med inddrivelsesmyndigheden om en afviklingsordning og denne ordning er overholdt, jf. udbudslovens § 135, stk. 4. Inden ordregivers underretning om tildeling af kontrakt vil den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakt, blive bedt om at fremlægge dokumentation for oplysningerne i ESPD. Som dokumentation for ikke at være omfattet af udelukkelsesgrunde kan en tilbudsgiver, der er etableret i Danmark, anvende en Serviceattest fra Erhvervsstyrelsen med oplysninger fra ATP, Skifteretten, Skattestyrelsen samt Kriminalregistret. For en tilbudsgiver, der ikke er etableret i Danmark, henvises til udbudslovens § 153 og Europa-Kommissionens informationssystem eCertis: https://ec.europa.eu/tools/ecertis/. Ordregiver kan anmode en tilbudsgiver om at vedlægge oversættelser af dokumentationen, hvis de pågældende dokumenter ikke findes på dansk.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbuddet: Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte tilbudsgivere. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden, jf. lovens § 6, stk. 4. Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk