Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=373435&B=VESTFOR
Udbyder
I/S Vestforbrænding og datterselskaber
Offentligt udbud af rammeaftale om leverance af fjernvarmeunits til Vestforbrænding
I/S Vestforbrænding og datterselskaber
Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed
Varer
Del I: Ordregivende enhed
CVR-nummer: 10866111
Postadresse: Ejby Mosevej 219
By: Glostrup
NUTS-kode: DK02 Sjælland
Postnummer: 2600
Land: Danmark
Kontaktperson: Mette Sandvig
E-mail: mette.sandvig@cloverleaf.dk
Telefon: +45 61750819
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.vestfor.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/293501
Del II: Genstand
Offentligt udbud af rammeaftale om leverance af fjernvarmeunits til Vestforbrænding
Udbuddet vedrører indgåelse af rammeaftale om levering af Fjernvarmeunits med pladevarmeveksler til opvarmning af radiator-/gulvvarme samt til produktion af varmt brugsvand (villainstallation) til I/S Vestforbrænding med en forventet levetid på 15 år. Fjernvarmeunits leveres med en garantiperiode på 5 år hertil stiller Leverandøren garanti mod gennemtæring af fjernvarmeunittens brugsvandsdel samt varmekedel i 15 år.
Sjælland
Udbuddet vedrører indgåelse af rammeaftale om levering af Fjernvarmeunits med pladevarmeveksler til opvarmning af radiator-/gulvvarme samt til produktion af varmt brugsvand (villainstallation) til I/S Vestforbrænding med en forventet levetid på 15 år. Fjernvarmeunits leveres med en garantiperiode på 5 år hertil stiller Leverandøren garanti mod gennemtæring af fjernvarmeunittens brugsvandsdel samt varmekedel i 15 år. Leverandøren forpligter sig til at kunne fremskaffe reservedele til leverede fjernvarmeunits i op til 15 år efter faktisk overtagelsesdato.
Krav til fjernvarmeunitten fremgår af udbudsmaterialet.
Rammeaftalen tildeles til én leverandør.
Rammeaftalen er ikke eksklusiv og begrænser således ikke Ordregivers muligheder for samhandel med andre leverandører.
Ordregiver forpligter sig til at aftage minimum 2.000 fjernvarmeunits i rammeaftalens samlede løbetid (inkl. optioner på forlængelse). Ordregiver er derudover ikke forpligtet till at aftage en bestemt mængde i aftaleperioden.
2 x 12 måneder
Option på forlængelse jf. ovenfor.
Leverandøren forpligter sig til at kunne modtage bestilling på units ved kontraktunderskrift og overholde leveringsfristen på maksimalt 10 dage.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Egenkapital, ESPD, del IV, rubrikken ”Finansielle nøgletal”
Soliditetsgrad, ESPD, del IV, rubrikken ”Finansielle nøgletal”
Tilbudsgiver skal som minimum have haft positiv egenkapital i hver af de seneste 3 disponible regnskabsår.
Tilbudsgiver skal som minimum have en soliditetsgrad på 25% for hver af de seneste 3 disponible regnskabsår. Soliditeten beregnes på følgende måde:
Soliditetsgrad = egenkapital X 100 / samlede aktiver
Liste over de betydeligste kontrakter inden for levering af fjernvarmeunits tilbudsgiver har udført inden for de seneste 3 år.
Tilbudsgiver skal som minimum angive 2 referencer, som dokumenterer, at Tilbudsgiver har erfaring med levering af Fjernvarmeunits af tilsvarende kapacitet som den udbudte Fjernvarmeunit (kapacitet op til 50KwH) samt reservedele. For hver reference skal angives:
- En karakteristik af kontrakten indeholdende en beskrivelse af kontraktens hovedydelse, samt omfang af årlige leveringer af units, herunder kapaciteten på units (feltet ”Beskrivelse”),
- den årlige omsætning på kontrakten i kr. ekskl. moms (feltet ”Beløb”),
- kontraktforholdets start- og sluttidspunkt (felterne ”Startdato” og ”Slutdato”)
- navnet på kunden (feltet ”Modtagere”),
- Referencerne på ikke være mere end 3 år gamle.
-Tilbudsgivers referencer skal som minimum omfatte årlig levering af minimum 200 units om året for hver reference.
Betalingsvilkår fremgår af udbudsmaterialets kontraktudkast.
Kontraktudførelsesvilkår fremgår af udbudsmaterialets kontraktudkast
Del IV: Procedure
Der vil ikke være adgang til at overvære åbning af tilbud.
Der vil ikke være adgang til at overvære åbning af tilbud.
Del VI: Supplerende oplysninger
Tilbudsgiver, støttende virksomheder og/eller sammenslutninger må ikke være omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde, som angivet i §§ 134a-136 i Udbudsloven, samt de frivillige udelukkelsesgrunde, jf. udbudslovens § 137, stk 1. nr. 2, jf. § 11, stk. 1 nr. 1 i bekendtgørelse 1078 af 29. juni 2022.
Der gøres i den forbindelse opmærksom på, at udbudslovens § 134 a, jf. § 11, stk. 1 nr. 1 i bekendtgørelse 1078 af 29. juni 2022 omfatter en rent national udelukkelsesgrund.
I forbindelse med dette udbud gælder i øvrigt EU-forordning 576/2022, art. 1, nr. 23), der bl.a. ændrer EU-forordning 833/2014 med indsættelse af stk. 5 k om forbuddet mod at tildele offentlige kontrakter, der er omfattet af udbudsdirektiverne, til bl.a. russiske statsborgere eller fysiske eller juridiske personer, enheder eller organer, der er etableret i Rusland m.v.
Der henvises til EU-forordning 576/2022 for bestemmelsens nærmere ordlyd og omfang. Det vil medføre udelukkelse fra udbudsproceduren, hvis en Tilbudsgiver (herunder også støttende enheder og parter i konsortier), er omfattet af forbuddet.
Baserer en tilbudsgiver sit tilbud på en eller flere andre enheders økonomiske og finansielle og/eller tekniske og faglige formåen, skal spørgsmålet i ESPD, del II.C under fanebladet ”Procedure” om udnyttelse af andre enheders kapacitet besvares ”Ja”. Oplysninger til bedømmelse af udelukkelse og egnethed afgives i særskilt ESPD for hver af disse andre enheder. ESPD'et skal underskrives af disse andre enheder.
Vurderingen i forhold til udelukkelse vil ske for hver af de støttende enheder. Vurderingen i forhold til egnethed vil ske samlet for tilbudsgiver og de støttende enheder.
Hvis tilbudsgiver omfatter grupper af økonomiske aktører, herunder midlertidige sammenslutninger, deltager i udbudsproceduren sammen, skal spørgsmålet ”Deltager den økonomiske aktør i udbudsproceduren sammen med andre”, ESPD, del II.A under fanebladet ”Procedure” besvares ”Ja”, og felterne, der herpå dukker op, udfyldes med de efterspurgte oplysninger. Desuden skal der for hver af de deltagende økonomiske aktører udfyldes separat ESPD med de i udbuddet efterspurgte oplysninger.
Det skal angives hvilken virksomhed, Ordregiver med bindende virkning for den/de øvrige virk-somheder kan føre afklarende drøftelser med, samt dokumenteres, at samtlige deltagere accepterer at hæfte solidarisk over for Ordregiver for kontraktens gennemførsel.
Vurderingen i forhold til udelukkelse, vil ske for hver enkelt konsortiedeltager for sig, men med virkning for det samlede konsortium. Vurderingen i forhold til egnethed, vil ske samlet for konsortiet.
Som dokumentation for, at tilbudsgiver, konsortier eller støttende virksomheder ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene, skal tilbudsgiver fremlægge en serviceattest udstedt af Erhvervsstyrelsen.
Tilbudsgiver kan alternativt indhente særskilt dokumentation udstedt af de relevante myndigheder (ATP, SKAT, Politiet og Skifteretten).
For udenlandske tilbudsgivere skal der fremlægges erklæring under ed eller på tro- og love i overensstemmelse med udbudslovens § 153, stk. 2, såfremt det pågældende land ikke udsteder tilsvarende dokumentation, som afkræves danske tilbudsgivere.
En serviceattest eller anden tilsvarende dokumentation må ikke være ældre end 6 måneder.
Tilbudsgiver skal som dokumentation for opfyldelse af egnethedskravene fremsende:
Årsregnskab, eller tilsvarende dokumentation, for de 3 senest disponible regnskabsår; Egenkapital og Soliditetsgrad skal fremgå.
Der gøres opmærksom på, at Tilbudsgiver ikke er forpligtet til at fremlægge dokumentation, som Ordregiver selv kan skaffe via adgang til en national database i så fald skal Tilbudsgiver i stedet oplyse Ordregiver om, hvor oplysningerne vil kunne findes.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/om-klagenaevnet-for-udbud
By: N/A
Land: Danmark
Klagefristen ved rammeaftaler er 6 måneder fra underretningen om tildelingen af rammeaftalen
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/om-klagenaevnet-for-udbud