23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2023/S 178-556151
Offentliggjort
15.09.2023
Udbudstype
Resultat

Udbyder

Randers Kommune

Rammeaftale omkring indkøb af vintertjeneste 2023-2027 til Randers Kommune (institutionsruter)


Randers Kommune

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Randers Kommune
CVR-nummer: 29189668
Postadresse: Laksetorvet
By: Randers
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Postnummer: 8900
Land: Danmark
Kontaktperson: Thansiyah Gagendran
E-mail: Thansiyah.Gagendran@randers.dk
Telefon: +45 61128998
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/7d163630-2ae0-41d1-a63d-b0949e87995f/homepage
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Rammeaftale omkring indkøb af vintertjeneste 2023-2027 til Randers Kommune (institutionsruter)

II.1.2) Hoved-CPV-kode
90620000 Snerydning
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Nærværende udbud omfatter glatførebekæmpelse og snerydning på Randers Kommunes institutioner mv. i vintersæsonerne 2023/2024 – 2026/2027 med opstart 1. oktober 2023.

Glatførebekæmpelse og snerydning skal udføres med godkendt materiel for Randers Kommune som specificeret i udbudsmaterialet.

Opgaven udbydes fordelt på 4 distrikter/delaftaler.

Skøn på mængde af de samlede ydelser, der kan indkøbes på rammeaftalerne: 400 udkald, dog max. 500 udkald afhængig af vejrforhold.

De skønnede mængder for hver delaftale fremgår af Tilbudslisten.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 16 975 600.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Distrikt Syd

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90620000 Snerydning
90630000 Isrydning
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Hovedudførelsessted:

Randers Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftalen omfatter glatførebekæmpelse, kombikørsel og snerydning på institutionsruter i distrikt syd.

Ruterne herfor er udspecificeret i udbudsmaterialet.

De forventede mængder for delaftalen er angivet i Tilbudslisten. Skøn på mængden af ydelser, der kan indkøbes på denne rammeaftale: 100 udkald, dog max. 125 udkald afhængig af vejrforhold.

Mængderne er Ordregiver bedste skøn og er således ikke bindende for Ordregiver.

Omfanget afhænger af vejrforholdene.

II.2.5) Tildelingskriterier
Pris
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Der ydes intet vederlag, honorar eller lignende for deltagelse i udbuddet. Heller ikke, hvis ordregiver måtte beslutte at aflyse udbuddet uden tildeling af kontrakt.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Distrikt Nord

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90620000 Snerydning
90630000 Isrydning
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Hovedudførelsessted:

Randers Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftalen omfatter glatførebekæmpelse, kombikørsel og snerydning på institutionsruter i distrikt syd.

Ruterne herfor er udspecificeret i udbudsmaterialet.

De forventede mængder for delaftalen er angivet i Tilbudslisten. Skøn på mængden af ydelser, der kan indkøbes på denne rammeaftale: 100 udkald, dog max. 125 udkald afhængig af vejrforhold.

Mængderne er Ordregiver bedste skøn og er således ikke bindende for Ordregiver.

Omfanget afhænger af vejrforholdene.

II.2.5) Tildelingskriterier
Pris
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Der ydes intet vederlag, honorar eller lignende for deltagelse i udbuddet. Heller ikke, hvis ordregiver måtte beslutte at aflyse udbuddet uden tildeling af kontrakt.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Distrikt Øst

Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90620000 Snerydning
90630000 Isrydning
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Hovedudførelsessted:

Randers Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftalen omfatter glatførebekæmpelse, kombikørsel og snerydning på institutionsruter i distrikt syd.

Ruterne herfor er udspecificeret i udbudsmaterialet.

De forventede mængder for delaftalen er angivet i Tilbudslisten. Skøn på mængden af ydelser, der kan indkøbes på denne rammeaftale: 100 udkald, dog max. 125 udkald afhængig af vejrforhold.

Mængderne er Ordregiver bedste skøn og er således ikke bindende for Ordregiver.

Omfanget afhænger af vejrforholdene.

II.2.5) Tildelingskriterier
Pris
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Der ydes intet vederlag, honorar eller lignende for deltagelse i udbuddet. Heller ikke, hvis ordregiver måtte beslutte at aflyse udbuddet uden tildeling af kontrakt.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Distrikt Vest

Delkontraktnr.: 4
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90620000 Snerydning
90630000 Isrydning
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Hovedudførelsessted:

Randers Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftalen omfatter glatførebekæmpelse, kombikørsel og snerydning på institutionsruter i distrikt syd.

Ruterne herfor er udspecificeret i udbudsmaterialet.

De forventede mængder for delaftalen er angivet i Tilbudslisten. Skøn på mængden af ydelser, der kan indkøbes på denne rammeaftale: 100 udkald, dog max. 125 udkald afhængig af vejrforhold.

Mængderne er Ordregiver bedste skøn og er således ikke bindende for Ordregiver.

Omfanget afhænger af vejrforholdene.

II.2.5) Tildelingskriterier
Pris
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Der ydes intet vederlag, honorar eller lignende for deltagelse i udbuddet. Heller ikke, hvis ordregiver måtte beslutte at aflyse udbuddet uden tildeling af kontrakt.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2023/S 142-455436
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: Distrikt nord
Delkontraktnr.: 2
Betegnelse:

Rammeaftale Vintertjeneste af institutionsruter 2023-2027 for Randers Kommune Distrikt nord

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
12/09/2023
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 4
Antal tilbud modtaget fra SMV'er: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra andre EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra ikke-EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget elektronisk: 4
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: OKNygaard A/S
CVR-nummer: 35394818
Postadresse: Rosbjergvej 5
By: Brabrand
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 8220
Land: Danmark
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 5 576 480.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: Distrikt øst
Delkontraktnr.: 3
Betegnelse:

Rammeaftale- Vintertjeneste af institutionsruter 2023-2027 for Randers Kommune Distrikt øst

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
12/09/2023
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 4
Antal tilbud modtaget fra SMV'er: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra andre EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra ikke-EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget elektronisk: 4
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: OKNygaard A/S
CVR-nummer: 35394818
Postadresse: Rosbjergvej 5
By: Brabrand
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 8220
Land: Danmark
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 5 720 760.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: Distrikt syd
Delkontraktnr.: 1
Betegnelse:

Rammeaftale- Vintertjeneste af institutionsruter 2023-2027 for Randers Kommune Distrikt syd

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
12/09/2023
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 4
Antal tilbud modtaget fra SMV'er: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra andre EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra ikke-EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget elektronisk: 4
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: HedeDanmark
CVR-nummer: 27623549
Postadresse: Ulvevænget 10
By: Vejle
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 7100
Land: Danmark
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 2 585 440.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: Distrikt vest
Delkontraktnr.: 4
Betegnelse:

Rammeaftale- Vintertjeneste af institutionsruter 2023-2027 for Randers Kommune Distrikt syd

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
12/09/2023
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 4
Antal tilbud modtaget fra SMV'er: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra andre EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra ikke-EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget elektronisk: 4
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: HedeDanmark
CVR-nummer: 27623549
Postadresse: Ulvevænget 10
By: Vejle
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 7100
Land: Danmark
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 3 092 920.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Tilbudsgiver bedes i ESPD’ets del ll, A angive, hvilke(t) Distrikt(er)/Delaftale(r), som Tilbudsgiver ønsker at afgive tilbud på.

Ordregiver er forpligtet til at udelukke tilbudsgivere etableret i lande opført på EU-liste over ikkesamarbejdsvillige skattejurisdiktioner, jf. udbudslovens § 134 a, samt tilbudsgivere, som er omfattet af EU’s sanktioner mod Rusland, jf. EU Forordning nr. 833/2014, artikel 5k.

Ud over de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens §§ 134-136, finder de frivillige udelukkelsesgrunde i § 137, stk. 1, nr. 2-4 anvendelse i dette udbud. Der henvises til udbudslovens bestemmelser for den endelige og fuldstændige ordlyd af de nævnte bestemmelser.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller klagenævnslovens § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen.

I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.

3) seks måneder efter, at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4.

4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.

Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. klagenævnslovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. klagenævnslovens § 12, stk. 1.

Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).

Klagevejledningen fra Klagenævnet for Udbud kan findes på Klagenævnets hjemmeside.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
12/09/2023

Send til en kollega

0.031