Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen
Udbud af porteføljeforvaltning af el
Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 64942212
Postadresse: Borups Allé 177
By: København NV
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2400
Land: Danmark
Kontaktperson: Emilie Nistrup Madsen
E-mail: ii0k@kk.dk
Telefon: +45 21260320
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.kk.dk/
Del II: Genstand
Udbud af porteføljeforvaltning af el
Nærværende udbud omhandler porteføljeforvaltning af el og indkøb af oprindelsescertifikater for Københavns Kommune.
Leverandøren skal i aftaleperioden levere porteføljeforvaltning af Københavns Kommunes samlede elforbrug svarende til ca. 95.000.000 KWh årligt for alle tilmeldte enheder/aftagere samt indkøbe oprindelsescertifikater svarende til alle tilmeldte enheder/aftagers elforbrug.
Aftalen kan forlænges med op til 2 gange 12 måneder.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal have en gyldig erhvervsansvarsforsikring, overholde krav til omsætning og fremvise revisorpåtegnet årsregnskab uden anmærkninger for fortsat drift. Tilbudsgiver dokumenterer sin økonomiske og finansielle formåen ved fremlæggelse af kopi af gældende forsikringspolice eller erklæring fra det relevante forsikringsselskab og revisorpåtegnet årsregnskab uden anmærkninger for fortsat drift i det seneste disponible regnskabsår med angivelse af omsætning i det seneste disponible regnskabsår.
Tilbudsgivers erhvervsansvarsforsikring skal have en dækningssum pr. forsikringsår på minimum DKK 10.000.000.
Tilbudsgiver skal fremvise revisorpåtegnet årsregnskab uden anmærkninger for fortsat drift i det seneste disponible regnskabsår.
Tilbudsgivers omsætning i det seneste disponible regnskabsår skal udgøre minimum DKK 3.000.000 (ekskl. moms).
Tilbudsgiver skal vedlægge 2 referencer, hvor tilbudsgiver over en periode på minimum 2 år har leveret porteføljeforvaltning og har håndteret fysiske leverancer af strøm til en offentlig kunde, hvor den samlede årlige fysiske leverance ikke må være mindre end 50.000 MWh og skal fordele sig over mindst 2.000 aftagepunkter.
Leverandøren er forpligtet til at overholde ordregivers arbejdsklausul i forbindelse med opfyldelse af kontrakten. Arbejdsklausulen er beskrevet i Aftalen (bilag A).Ved opfyldelsen af Aftalen indestår leverandøren for leverandørens og dennes eventuelle underleverandørers overholdelse og efterlevelse af Københavns Kommunes til enhver tid gældende vilkår om leverandørens samfundsansvar. De aktuelle vilkår fremgår af aftalens bilag 5.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis tilbudsgiver er omfattet af en af de i udbudslovens § § 134a, 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde. Tilbudsgiver vil ligeledes blive udelukket fra deltagelse såfremt denne er omfattet af den frivillige udelukkelsesgrund i udbudslovens §137, stk. 1, nr. 1, 2 og 6 medmindre tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138, stk. 1-3. Ordregiver skal gøre opmærksom på, at der i henhold til Rådets forordning (EU) 2022/576 af 8. april 2022 om ændring af forordning (EU) nr. 833/2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine, ifølge artikel 5k gælder et forbud mod at tildele kontrakter til russiske selskaber og russisk kontrollerede selskaber mv. Ordregiver kan som følge heraf, på et hvilket som helst tidspunkt i udbudsprocessen, kræve, at tilbudsgivere dokumenterer, at de ikke er omfattet af Forordningen, og kan i den forbindelse bl.a. anmode tilbudsgivere om at underskrive den med udbudsmaterialet vedlagte tro- og loverklæring om dette forhold.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage
regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem
der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for
beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den
dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden,
jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige
angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk