Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/c01f4b28-fa59-430b-a8e3-ba46b93bc985/publicMaterial
Udbyder
Odense Kommune
EU-udbud af oprensning af rendestensbrønde, sandfangsbrønde og linjedræn
Odense Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 35209115
Postadresse: Flakhaven 2
By: Odense C
NUTS-kode: DK031 Fyn
Postnummer: 5000
Land: Danmark
Kontaktperson: Jesper Christiansen
E-mail: jb@bk-udbud.dk
Telefon: +45 23276437
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.odense.dk/
Del II: Genstand
EU-udbud af oprensning af rendestensbrønde, sandfangsbrønde og linjedræn
Udbuddet omfatter oprensning af rendestensbrønde, sandfangsbrønde og linjedræn langs vejene i Odense Kommune. Aftalen omfatter tillige bortskaffelse af det oprensede materiale. Oprensningen vedrører rendestensbrønde, sandfangsbrønde og linjedræn, der er placeret på offentlige veje, fodgængerområder, cykelstier, parkeringspladser, langs letbanetracéet og tunneller.
Udbuddet omfatter oprensning af rendestensbrønde, sandfangsbrønde og linjedræn langs vejene i Odense Kommune. Aftalen omfatter tillige bortskaffelse af det oprensede materiale. Oprensningen vedrører rendestensbrønde, sandfangsbrønde og linjedræn, der er placeret på offentlige veje, fodgængerområder, cykelstier, parkeringspladser, langs letbanetracéet og tunneller. Der er tale om oprensning af ca. 2.500 brønde og ca. 1.900 meter linjedræn, der skal oprenses en gang årligt. Derudover er der tale om ca. 49.000 brønde, der skal oprenses hvert andet år. Opgaverne under kontrakten er opdelt i henholdsvis standardopgaver og ekstraopgaver, og for ekstraopgaver skelnes der videre mellem planlagte opgaver og akutte opgaver, jf. kravspecifikationens pkt. 1.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Der stilles ikke krav til tilbudsgivers økonomiske og finansielle kapacitet.
Tilbudsgiver skal angive 2 referencer, som dokumenterer erfaring med oprensning af brønde på offentlig vej (rendestensbrønde, sandfangsbrønde eller linjedræn). Tilbudsgivers oplysninger bør for hver reference indeholde:
• Navn på modtager, inkl. kontaktoplysninger
• Bekræftelse på at der er tale om oprensning af brønde på offentlig vej (rendestensbrønde, sandfangsbrønde eller linjedræn)
• Angivelse af den 12 måneders periode inden for hvilken der er gennemført minimum 7.500 oprensninger
• Antal oprensninger gennemført i den pågældende 12 måneders periode
• Startdato for referencen
• Slutdato for referencen
Oplysninger om referencerne kan indføres i ESPD’et under fanen ”Udvælgelse” eller i det vedlagte referencedokument, jf. Udbudsbilag 2 - Referencedokument.
Tilbudsgiver skal have to referencer, som dokumenterer erfaring med oprensning af brønde på offentlig vej (rendestensbrønde, sandfangsbrønde eller linjedræn). Hver reference skal over en 12 måneders periode indeholde minimum 7.500 gennemførte oprensninger. De anførte referencer må ikke være afsluttet mere end tre år før tilbudsfristen.
Kontrakten indeholder bestemmelser og bilag vedr. Rådets forordning (EU) 2022/1269 af 21. juli 2022, Arbejdsklausul, Lærlingeklausul og Samfundsansvar.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Tilbudsgiver opfordres til at søge eventuelle uklarheder og usikkerheder afklaret ved at stille spørgsmål til udbuddet, jf. udbudsbetingelsernes pkt. 5.
--
Tilbudsgiver skal sammen med tilbuddet fremsende en udfyldt udgave af det fælleseuropæiskeudbudsdokument (ESPD). ESPD’et er tilbudsgivers ”egen-erklæring”, der fungerer som foreløbigt bevis for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de obligatoriske og frivillige udelukkelsesgrunde samt opfylder egnethedskravene til udbuddet.
--
Udelukkelsesgrunde: Tilbudsgiver må ikke være omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens §§ 134 a, 135, stk. 1 til 3, 136 samt 137. Tilbudsgiver, der er omfattet af udelukkelsesgrundene anført i udbudslovens §§ 134 a-137, er udelukket fra at deltage i udbuddet, medmindre den pågældende tilbudsgiver fremlægger dokumentation, der viser tilbudsgiverens pålidelighed, jf. udbudslovens § 138.
--
Dokumentation: Ordregiver vil som dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene anmode om en serviceattest (https://erhvervsstyrelsen.dk/serviceattest-ved-udbud), jf. udbudsbetingelsernes pkt. 8.7. Serviceattesten må ikke være mere end 6 måneder gammel regnet fra tilbudsfristen. Såfremt den vindende tilbudsgiver er en udenlandsk virksomhed, skal denne fremlægge tilsvarende dokumentation i den version og/eller fra de myndigheder, som er relevante i den vindende tilbudsgivers hjemland.
Der skal som udgangspunkt ikke afleveres yderligere dokumentation for referencer, men ordregiver forbeholder sig ret til at verificere de afgivne oplysninger ved henvendelse til de anførte kontaktoplysninger.
Såfremt tilbudsgivers har beroet på anden enheds kapacitet, skal der som en del af den endelig dokumentation afleveres støtteerklæring, jf. Bilag 6 - Støtteerklæring.
--
Vilkår for deltagelse i form af konsortier (sammenslutninger) eller ved anvendelse af støttende enheder er beskrevet i udbudsbetingelsernes pkt. 8.5 og 8.6.
--
Berigtigelse: Ordregiver forbeholder sig retten til at komplementere, supplere eller fuldstændiggøre tilbuddet, herunder også vedrørende udelukkelse og egnethed, i overensstemmelse med udbudslovens § 159, stk. 5.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Har ordregiveren iværksat et begrænset udbud, et udbud med forhandling, et udbud efter proceduren konkurrencepræget dialog eller innovationspartnerskab efter udbudsloven eller Europa-Parlamentets og Rådets Direktiv 2014/25/EU af 26. februar 2014 om fremgangsmåderne ved indgåelse af kontrakter inden for vand- og energiforsyning, transport samt posttjenester og ophævelse af direktiv 2004/17/EF, skal en virksomheds klage over ikke at være blevet udvalgt være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller denne lovs § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen.
Stk. 2. Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk