Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=380191&B=FORS
Udbyder
Fors Spildevand Holbæk A/S
Udbud af tanktømningsordning
Fors Spildevand Holbæk A/S
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 32 76 55 72
Postadresse: Tåstrup Møllevej 5
By: Holbæk
NUTS-kode: DK02 Sjælland
Postnummer: 4300
Land: Danmark
Kontaktperson: Rasmus Ploug
E-mail: RPL@fors.dk
Telefon: +45 30786176
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.fors.dk/
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/368386
CVR-nummer: 33 05 50 72
Postadresse: Tåstrup Møllevej 5
By: Holbæk
NUTS-kode: DK02 Sjælland
Postnummer: 4300
Land: Danmark
Kontaktperson: Rasmus Ploug
E-mail: RPL@fors.dk
Telefon: +45 30786176
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.fors.dk/
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/368386
CVR-nummer: 32 83 78 32
Postadresse: Betonvej 12
By: Roskilde
NUTS-kode: DK02 Sjælland
Postnummer: 4000
Land: Danmark
Kontaktperson: Rasmus Ploug
E-mail: RPL@fors.dk
Telefon: +45 30786176
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.fors.dk/
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/368386
Del II: Genstand
Udbud af tanktømningsordning
Opgaven omfatter tømning af bundfældningstanke og samletanke, der er omfattet af de omfattede kommuners obligatoriske regulativ for tømning af bundfældningstanke og samletanke, registrering og dokumentation af tømningsresultat, registrering af tankenes tilstand, samt transport af det septiske slam til et modtageanlæg og tømning af fedtudskillere, som fremgår af krav-specifikationen.
Kontraktens ydelser skal ydes i Ordregivers ejerkommuners område. Det drejer sig om hhv. Holbæk, Lejre og Roskilde Kommuner.
Holbæk, Lejre og Roskilde kommuner
Opgaven omfatter tømning af bundfældningstanke og samletanke, der er omfattet af de omfattede kommuners obligatoriske regulativ for tømning af bundfældningstanke og samletanke, registrering og dokumentation af tømningsresultat, registrering af tankenes tilstand, samt transport af det septiske slam til et modtageanlæg og tømning af fedtudskillere, som fremgår af krav-specifikationen.
Kontraktens ydelser skal ydes i Ordregivers ejerkommuners område. Det drejer sig om hhv. Holbæk, Lejre og Roskilde Kommuner.
Ordregiver kan ensidigt forlænge aftalen med op til 2 gange 12 måneder, ialt 24 måneder.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal som en del af tlbuddet udfylde og aflevere standardformularen "Det fælles europæiske udbudsdokument" ("ESPD").
ESPD'et er en integreret funktion på udbudsplatformen. ESPD'et fungerer som foreløbigt bevis for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af en udelukkelsesgrund, samt som bevis for, at tilbudsgiver opfylder de fastsatte mindstekrav til egnethed.
Tilbudsgivere skal derfor udfylde og fremsende ESPD'et i overensstemmelse med Ordregivers anvisninger i udbudsbekendtgørelsen.
For det seneste afsluttede regnskabsår skal tilbudsgiver i ESPD'et give oplysninger om følgende:
- Tilbudsgivers soliditetsgrad i % i det seneste afsluttede og reviderede regnskabsår, jf. ESPD'et, pkt. IV.B.
- Resultaterne for de seneste 3 afsluttede regnskabsår, jf. ESPD'et, pkt. IV.B.
Med "det seneste afsluttede regnskabsår" forstås det seneste regnskabsår, for hvilket der
foreligger et godkendt årsregnskab.
Bemærk: Er tilbudsgiver et konsortium/lignende sammenslutning, eller baserer tilbudsgiver sig på andre enheders økonomiske og finansielle kapacitet (fx. underleverandører) til brug for opfyldelse af mindstekravene, skal der indgives særskilt ESPD for hver deltager i konsortiet/sammenslutningen /underleverandøren.
Hvis tilbudsgiver ikke kan give oplysninger vedrørende økonomisk og finansiel kapacitet, fordi tilbudsgiver er etableret inden for det seneste år, skal tilbudsgiver anføre dette i ESPD'et.
Dokumentation: Den tilbudsgiver, der står til at få tildelt kontrakten, skal på anmodning (ikke som en del af tilbuddet) fremsende tilbudsgivers seneste godkendte årsregnskab
eller revisorpåtegnet erklæring om de efterspurgte økonomiske nøgletal, medmindre
oplysningerne er frit tilgængelige for Ordregiver.
For tilbudsgivere, som baserer sig på andre enheders kapacitet til brug for opfyldelse af
mindstekravene, gælder endvidere, at tilbudsgiver som en del af dokumentationen skal fremlægge en støtteerklæring eller tilsvarende dokumentation, som godtgør, at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for tilbudsgiveren. Hvis en tilbudsgiver beror sig på andre enheders økonomiske og finansielle kapacitet, jf. foranstående, skal denne enhed påtage sig solidarisk at hæfte for tilbudsgivers forpligtelser under den udbudte kontrakt.
- Soliditetsgrad på minimum 15 % i det seneste afsluttede regnskabsår.
- Et positivt resultat for de seneste 3 afsluttede regnskabsår.
Tilbudsgiver skal angive minimum 2 referencer på tilsvarende opgaver udført inden for de seneste 5 år (regnet fra tilbudsfristen). Med ”tilsvarende” skal forstås tanktømningsopgaver af lignende karakter og størrelse, enten med slamsuger eller kombineret slam- og afvandingssystem (KSA). På mindst én af de angivne referencer skal Tilbudsgiver have udført kundehåndtering tilsvarende det udbudte.
Tilbudsgiver skal have udført mindst 2 tilsvarende opgaver indenfor de seneste 5 år.
Beskrivelsen af referencerne skal som minimum indeholde:
- Kort beskrivelse af den udførte opgave
- Ordregiver for opgaven
- Opgavens start- og slutdato
- Opgavens værdi i DKK
- Angivelse af kontaktperson hos opgavens ordregiver, herunder titel, navn, mailadresse og telefonnummer
Del IV: Procedure
Tilbudsgivere har ikke adgang til at overvære åbningen af de indkomne tilbud.
Del VI: Supplerende oplysninger
Ordregiver skal gøre opmærksom på, at der i medfør af artikel 5k i Rådets forordning (EU)
2022/576 af 8. april 2022 om ændring af forordning (EU) nr. 833/2014 om restriktive
foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine
(herefter "Forordningen") gælder et forbud mod at tildele kontrakter til russiske selskaber og
russisk kontrollerede selskaber mv. Forbuddet omfatter også tildeling til tilbudsgivere, som
anvender støttende enheder eller underleverandører, der er omfattet af Forordningens artikel 5 k, hvis værdien af en sådan støttende enheds/underleverandørs leverancer udgør mere end 10 % af kontraktværdien.
Ordregiver kan derfor på et hvilket som helst tidspunkt i udbudsprocessen kræve, at ansøgere og tilbudsgivere dokumenterer ikke at befinde sig i omstændigheder omfattet af artikel 5k i Forordningen, herunder kan bygherre anmode ansøgere og tilbudsgivere om at underskrive den med udbudsmaterialet vedlagte tro- og loverklæring om dette forhold. Det er i den forbindelse Ordregivers opfattelse, at ansøger/tilbudsgiver er nærmest til at kende egne ejerforhold og egne samarbejdspartnere, og derfor også er nærmest til at dokumentere fraværet af de omstændigheder, der er omfattet af Forordningens artikel 5k.
Ordregiver forbeholder sig retten til at afvise tilbudsgivere, som ikke underskriver den vedlagte tro- og loveerklæring.
Dokumentation vedrørende udelukkelsesgrundene, jf. bekendtgørelsens pkt. III.1.4: Vindende tilbudsgiver skal på anmodning (ikke som en del af tilbudsafgivelsen) fremsende serviceattest (danske virksomheder) eller tilsvarende dokumentation (udenlandske
virksomheder/udenlandske ledelsesmedlemmer) som dokumentation for, at tilbudsgiveren ikke befinder sig i en af de ovenfor refererede udelukkelsesgrunde. Ordregiver vil acceptere
serviceattester/tilsvarende dokumentation, som er udstedt op til 6 måneder før tilbudsfristen.
Der udbetales ikke vederlag til tilbudsgiverne for deres deltagelse i udbudsprocessen.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
By: N/A
Land: Danmark
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (LBK nr. 593 af 2.6.2016), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra den dag, hvor bekendtgørelsen er offentliggjort.
Klage over tildelingen af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen (mini-udbud) skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud senest 30 dage efter Ordregiver har givet besked til de berørte tilbudsgivere om tildeling af kontrakten. Fristen regnes fra dagen efter denne underretning.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk