23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2023/S 191-598617
Offentliggjort
04.10.2023
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Vestforsyning Erhverv A/S

Rammeaftale, spuling og slamsugningsopgaver


Vestforsyning Erhverv A/S

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Vestforsyning Erhverv A/S
CVR-nummer: 26350697
Postadresse: Nupark 51
By: Holstebro
NUTS-kode: DK041 Vestjylland
Postnummer: 7500
Land: Danmark
E-mail: mtv@vestforsyning.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.vestforsyning.dk/
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=baqqellezb
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=baqqellezb
I.4) Type ordregivende myndighed
Offentligretligt organ
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Rammeaftale, spuling og slamsugningsopgaver

II.1.2) Hoved-CPV-kode
90470000 Rensning af kloakledninger
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Spuling og slamsugerassistance til fjernelse af sand, fedt og slam fra tanke og rørføringer på renseanlæg, rengøring af pumpestationer og tanke samt tømning af sandfang og olieudskillere i hele ordregivers forsyningsområde.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 10 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK041 Vestjylland
Hovedudførelsessted:

Holstebro Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Der er tale om en rammeaftale for bl. a. følgende ydelser:

Rensning af stikledninger og hovedledninger

Rengøring af fedtspjæld og fedtfang samt tømning af fedtbrønde med faste intervaller på kommunens renseanlæg

Fjernelse af flydeslam fra efterklaringstanke med faste intervaller på kommunens renseanlæg

Slamsugning for fjernelse af sand i slamtanke med faste intervaller på kommunens renseanlæg

Tømning af sandfang og olieudskillere samt rengøring af pumpestationer

Diverse slamsugeropgaver på timebetaling

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 10 000 000.00 EUR
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/01/2024
Slut: 31/12/2025
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Der er option på forlængelse af rammekontraktens løbetid med to gange et år.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Forlængelse af kontraktens løbetid som angivet i del II.2.7).

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Rammekontraktens maksimale omfang er fastlagt til 15 mio. DKK.

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

Jf. ESPD-formularen i udbudsmaterialet vil tilbudsgiver blive udelukket, hvis han falder under nogen af de i Udbudslovens (LOV nr. 1564 af 15. december 20215 med senere ændringer) §135, §136 eller §137, stk. 1, nr. 2 og 6 nævnte udelukkelsesgrunde.

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Tilbudsgivers økonomiske nøgletal for det seneste afsluttede regnskabsår, herunder soliditetsgrad og egenkapital.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

En egenkapital på minimum 1 mio. DKK og en soliditetsgrad på minimum 15% ved udgangen af seneste afsluttede årsregnskabsperiode eller senere.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

En liste over de betydeligste tilsvarende opgaver, der er udført inden for de seneste tre (3) år, med angivelse af beløb og tidspunkter og kontaktperson inkl. telefonnummer på den offentlige eller private modtager.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Tilbudsgiver skal have udført mindst mindst én tilsvarende eller sammenlignelig opgave vedrørende slamsugning mv. gennemført helt eller delvist indenfor de seneste 3 år. Med "tilsvarende eller sammenlignelige opgaver" forstås opfyldelse af kontrakter om spuling af kloakker og slamsugning med sammenlignelige kontraktværdier.

III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Der henvises til udbudsmaterialet.

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse
Krav om at anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre kontrakten

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 31/10/2023
Tidspunkt: 13:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 2 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 31/10/2023
Tidspunkt: 13:01
Sted:

Der vil ikke finde fysisk tilbudsåbning sted.

Oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud:

Tilbudsgivere har ikke adgang til at overvære tilbudsåbningen.

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

Udfyldelse af ESPD-formularen til brug for tilbuddet sker på iBinders platform, hvorfra den downloades sammen med resten af udbudsmaterialet.

Se under fanen "ESPD", vælg "Jeg er en økonomisk aktør", derefter "Importere ESPD" og tryk på "Choose file", hvorefter der browses frem til xml-udgaven af ESPD-formularen i udbudsmaterialet.

Når formularen er udfyldt, gemmes den udfyldte formular på egen computer og derefter uploades denne på iBinder under fanen "Tilbud".

Hvis der opleves vanskeligheder med funktionaliteten af iBinders platform, kan deres support kontaktes på telefon 89 88 78 30.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Frister for og procedurer for klager fremgår af "Bekendtgørelse af lov om Klagenævnet for udbud", LBK nr. 593 af 2. juni 2016, med senere ændringer.

Klager over beslutning om tildeling af rammeaftale skal indgives til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter, at ordregiver har meddelt tildelingsbeslutningen til de berørte tilbudsgivere.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk/
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
29/09/2023

Send til en kollega

0.062